Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Bokkers houd uw merries binnen, Panta is een 1e premie hengst!

 
Profiel   

Panta Rhei is alweer 4 maanden oud.

Na zijn slechte start als dummy/prematuur Dat verhaal staat hier, is hij zich nu aan het ontwikkelen als een gezond, sterk en onwijs lief veulen!
Zo gezond en sterk dat we hem zaterdag 3 september hebben meegenomen naar de nationale appaloosa keuring!

Maar eerst was de broer van de bijrijder in juli foto’s komen maken.

Kiekeboe!
[ img ]

Even wachten tot die uitsloofster weg is :') (KMSH jaarling Indian Summer)
[ img ]

En GO!!
[ img ]

Het appaloosa-gen maakt zijn koppie steeds witter
[ img ]

[ img ]

Alle visite op mijn verjaardag in augustus wilden het wonderveulen wel eens zien!
Hij was de eerste paar weken wat happig (toch even flessenveulen geweest én hengstje) maar door consequent te zijn is dat er (bijna :Y) ) helemaal uit. Hij gaat nu steeds meer op zijn zachtaardige moeder lijken. Je ziet hier ook dat de kudde al verderop staat, maar Panta nog steeds bij de mensen wil zijn.
[ img ]

En toen kwam 3 september snel dichterbij!
De dag van te voren wassen en elastiekjes zetten. We zijn al eerder begonnen met het oefenen om netjes mee te lopen en stil te staan. Er gaat veel werk zitten in het keuringsklaar maken!
Panta is ook geschoren voor de keuring, ik ging niet alleen voor mezelf, maar ook voor de afstammelingen keuring van de vader van Panta.
[ img ]

Op de dag zelf moesten we al om 08:15 aanwezig zijn, dus zaten we om 06:45 in de auto. De merrie zou pas later aan de beurt zijn, daarom had ik op het terrein een stal gehuurd. Dat is echt een uitkomst gebleken! Mijn merrie was uiteindelijk pas om 16:30 aan de beurt, maar Panta en Aster konden relaxen in een kniehoog strobed.

Eerst even rondkijken.
[ img ]

Lang wachten.
[ img ]

Van onze ronde zelf heb ik geen foto’s, maar hier sta ik met de merrie te kroelen tijdens het opstellen. Dit is typisch Aster, zo zachtaardig en in de chaos mij nog opzoeken voor wat knuffels.
[ img ]


En toen…. De kroon op het harde werken en het bloed, zweet en tranen voor Panta: een 1e premie!! Ik heb onze gezichten weggewerkt (iets met privacy enzo) maar reken maar dat hier twee hele blije gezichten te zien zijn! Dit was zo mooi om te krijgen en voelde zo super goed!
[ img ]
Zijn moeder Aster kreeg trouwens een 2e premie, daar ben ik ook super blij mee en trots op!!

En zo genieten we dus nog steeds elke dag van deze stoere, lieve clown!
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-22 20:48 



 
Profiel   

Strikje erom, en bij mij afleveren.
Wat een mooi dier met lieve uitstraling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-22 21:07 



 
Profiel   

Ahhh wat een ontzettend leuke verrassing!! Mooie kroon op je knappe veulen na alles wat jullie al hebben meegemaakt! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-22 21:09 



 
Profiel   

Dank jullie wel! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-22 21:19 



 
Profiel   

Dammie schreef
Strikje erom, en bij mij afleveren.
Wat een mooi dier met lieve uitstraling.



Mag bij mij wel zonder strikje :j
Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-22 22:07 



 
Profiel   

Wat leuk, gefeliciteerd! Het is ook echt een knap ding <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-22 22:13 



 
Profiel   

Super lief! Dank jullie wel!
Ik ben ook zo blij met hem!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-22 06:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen