Twee keer Nederlands Kampioen Arabisch Volbloed!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
goldenarrow

Berichten: 8658
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Twee keer Nederlands Kampioen Arabisch Volbloed!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-22 13:09

Wauw, wauw, wauw!

Afgelopen zondag was er het NK Arabieren op het Green Valley Estate in Deurne. Dit is een show in de hand waarbij de paarden worden beoordeeld op type, hoofd en hals, lichaam en bovenlijn, benen en beweging. De paarden komen eerst allemaal de ring in waarbij ze om de jury heen stappen. Vervolgens gaat iedereen weer de ring uit en is het tijd voor een individuele ronde. Je komt hierbij in draf de ring in, maakt (ongeveer) anderhalve ronde, om daarna voor de jury op te stellen en als laatste nog een klein stukje te stappen.

Als eerste was Galaria aan de beurt. We hadden haar eigenlijk bijna niet meegenomen. Dit werd ons afgeraden door een kennis, omdat deze haar niet zag winnen en ze al eerder dit jaar een zilveren medaille had. Uiteindelijk zijn we eigenwijs geweest en hebben we haar op vakantie toch nog ingeschreven, onder het mom van ervaring opdoen. Maar omdat we zo laat pas de beslissing hadden genomen, hadden we haar natuurlijk ook niet van tevoren keuringsklaar gemaakt := Gelukkig zag ze er super goed uit. In de week tussen onze vakantie en de show heb ik met haar het opstellen geoefend, iets wat ze eigenlijk zo doorhad (de beloningsbrokjes hadden daar denk ik de doorslaggevende factor in :)) ), en het meedraven aan de hand. Dit vond ze iets moeilijker omdat ze eigenlijk aan haar moeder wilde blijven plakken.

En toen was het zover, op stal stond Galaria heerlijk rustig. Alle aandacht vond ze maar wat leuk. Uiteindelijk haar over gegeven aan de voorbrenger en zelf plaatsgebonden om haar aan te moedigen. Galaria moest als een na laatste de ring in. En wat deed ze het super *\o/* Ze draafde mooi mee en liet zich enorm goed zien. Bij het opstellen was ze wel wat te erg onder de indruk van alles waardoor dit er niet zo goed uit kwam. En toen kwamen de punten, ze scoorde super goed met 89,92! Op dat moment de hoogste score, dus we hadden sowieso de zilveren medaille. Het laatste veulen kwam er niet overheen met punten en dat betekende dat we GOUD waren en dus Nederlands Kampioen!! Zo totaal niet verwacht, maar zo ontzettend blij mee :D


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Daarna was het de beurt aan Liberté. We hadden hem voor onze vakantie al naar de voorbrenger gebracht zodat hij en zijn moeder op een goed voerschema bleven staan. De merrie stond namelijk wat te licht en als wij op vakantie zijn blijven ze 24/7 buiten en is gericht bijvoeren niet zo makkelijk. De voorbrenger was zeer te spreken over Liberté en we dachten dat een medaille er zeker wel in moest zitten. Dat was ook tegelijkertijd mijn grootste angst, want volgende week wordt hij geveild en het is natuurlijk interessanter als hij een winnaar is.
De klasse was megasterk, met in totaal 9 veulens die meededen. Wij waren halverwege de klasse. Eén van de veulens voor ons scoorde 90.40, dat moesten we dus zien te toppen, maar dat zou wel ontzettend moeilijk worden. Maar Liberté deed het gewoon. Hij kwam vol energie en arrogantie de ring in, bleef maar dansen en ook met het opstellen stond hij als een huis. Wat ben ik ontzettend trots op mijn kleine baby <3 Liberté haalde uiteindelijk een score van 90.75, waar de rest niet meer overheen kwam en dat betekende dat hij ook GOUD was en daarmee Nederlands Kampioen. Wat een geweldig resultaat en zo bijzonder dat we twee jaar geleden een idee hadden en nu gewoon 2 Nederlandse Kampioenen op stal hebben staan. Zo totaal onverwacht, echt wauw *\o/*

Van Liberté heb ik helaas geen foto's in de ring, maar om jullie een idee te geven heb ik 1 van de verkoopfoto's toegevoegd :)

Afbeelding

Afbeelding


Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Twee keer Nederlands Kampioen Arabisch Volbloed!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 16:37

Wat een geweldig resultaat, jij mag een hele trotse fokker zijn! Super goed gedaan!

Whizz
Berichten: 1037
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Twee keer Nederlands Kampioen Arabisch Volbloed!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 16:58

Wat goed! Gefeliciteerd. Dat filmpje <3 wat een lekker dier zeg, super leuk

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Re: Twee keer Nederlands Kampioen Arabisch Volbloed!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 17:07

Gefeliciteerd!! Top resultaat..

janouk
Blogger

Berichten: 17852
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Twee keer Nederlands Kampioen Arabisch Volbloed!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 17:28

Wauw, super resultaat

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Twee keer Nederlands Kampioen Arabisch Volbloed!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 17:14

gefeliciteerd....super resultaten.

Ik moet wel lachen om de 2de foto; was iemand heel erg onder de indruk in het publiek.

goldenarrow

Berichten: 8658
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Twee keer Nederlands Kampioen Arabisch Volbloed!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-22 20:06

Haha, dat ben ik zelf die aan het roepen en joelen is om Galaria aan te moedigen _O- Niet mijn meest charmante foto :')

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Twee keer Nederlands Kampioen Arabisch Volbloed!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 20:47

_O- _O-
Geniaal :D

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 20:48

Echt mega zo'n resultaat. Gefeliciteerd!

Ingrid_ms
Berichten: 210
Geregistreerd: 31-08-19
Woonplaats: Haren

Re: Twee keer Nederlands Kampioen Arabisch Volbloed!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 20:53

Gefeliciteerd!

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 21:09

gefeliciteerd!
ik ben al even aan het kijken,maar kan het niet goed zien.
maar mag ik vragen wat het veulen op de eerste foto’s met de ogen heeft? :o

goldenarrow

Berichten: 8658
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-22 21:52

Dat is zo geschoren om meer type in het hoofd te geven :) en vervolgens wordt er babyolie op gedaan zodat de huid nog donkerder lijkt. Liberté is ook zo geschoren, maar daar valt het wat minder op :)

Overigens hebben de Arabieren in wintervacht vaak al geen tot weinig haar op de neus en rond de ogen, dus eigenlijk wordt het net iets extremer gemaakt dan dat het is :)

nickee
Berichten: 16
Geregistreerd: 27-02-07

Re: Twee keer Nederlands Kampioen Arabisch Volbloed!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 08:26

Zijn er uitgebreide resultaten (Afstamming etc,) van de Nationale Keuring? Op AVSWeb vind ik alleen Naam en Punten/Plaatsing.

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Re: Twee keer Nederlands Kampioen Arabisch Volbloed!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 08:44

Gefeliciteerd met deze prachtige resultaten!

goldenarrow

Berichten: 8658
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-22 09:06


ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 09:23

oh aha geschoren? je het lijkt wel apart,
zal dan aan soort arabier liggen of ze minder haar in de winter hebben denk ik?
hier eentje die winters overal dik in het haar zit :j
bedankt voor je uitleg!

goldenarrow

Berichten: 8658
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Twee keer Nederlands Kampioen Arabisch Volbloed!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-22 09:45

Oh, zie dat ik wintervacht heb geschreven, maar ik bedoel natuurlijk zomervacht :) Al maken ze ook niet allemaal een fatsoenlijke wintervacht aan, dus ik ben hier altijd aan het klooien met dekens.

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 09:47

ja ze hebben liever warm dan kou en regen,dat klopt!

kally
Berichten: 5244
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Twee keer Nederlands Kampioen Arabisch Volbloed!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 16:47

Gefeliciteerd met het mooie resultaat van je beide mooie veulens!

loez

Berichten: 11067
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 20:33

Wauw!! Dubbel gefeliciteerd! Wat tof!
Hoe reageerde je kennis die je afgeraden had om te gaan? :D

goldenarrow

Berichten: 8658
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Twee keer Nederlands Kampioen Arabisch Volbloed!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-22 20:39

Die kon er wel om lachen, haha. Kwam nog even naar ons toe om te feliciteren en te zeggen dat het maar goed was dat we niet geluisterd hadden.

mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 20:45

Nog gefeliciteerd!

Grappig ook om de afstamming te zien, in mijn beleving zijn het hele andere types dan mijn oude Arabiertje. Maar ik kan zijn vader bij beiden in de stamboom terug vinden (wel een stuk verder terug) haha. Dus blijkbaar toch verwanter dan ik dacht.