Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Galaria en Liberté op het Europees Kampioenschap!

 
Profiel   

In het weekend van 28 t/m 30 oktober vonden de United Crown Cup en Europese Kampioenschappen plaats in Lier. Nadat Galaria en Liberté beiden het Nederlands Kampioenschap hadden gewonnen in hun respectievelijke klassen wilden we ze nog voor de laatste keer laten shinen in de showring. Galaria was echter net een paar weken van tevoren gespeend, dus die zou voor het eerst zonder moeder mee moeten, enorm spannend natuurlijk!

Galaria mocht mee doen met de United Crown Cup. Dit is een Internationale B-show, een extra wedstrijd die speciaal uitgeschreven was voor ook niet-Europese fokkers en eigenaren. Qua tijdsplanning kwam ons dit beter uit, dus Galaria mocht op vrijdag al mee doen. Donderdagochtend bracht ik haar al naar het showterrein. Hoewel ze het in het begin toch een beetje spannend vond alleen op de wagen was ze al vrij snel rustig en stond ze er rustiger op dan menig volwassen paard :)

[ img ]

Op het showterrein was van alles bezig. Mensen die met schroefmachine stoelen in elkaar aan het zetten waren, iemand die met een bladblazer bezig was... Maar mevrouw had daar geen oog voor, want er lag een hele enge steen op de grond. Typisch :+ Eenmaal op stal voelde ze zich al snel thuis, alle aandacht vond ze heerlijk en ze waande zich een echte prinses. We hebben haar in de goede zorgen van Miles Buckley Training Centre achtergelaten en zij hebben echt geweldig voor haar gezorgd.

Op vrijdag was haar klasse helemaal aan het einde van de dag. Dat betekende dus de hele dag vertroeteld worden, poetsen, wassen, dekens op en af zodat ze het niet te warm of koud zou krijgen en zorgen dat ze er piekfijn uit zag. En tussendoor natuurlijk lekker dutten :)

[ img ]

Toen mocht ze eindelijk de ring in! En wat deed ze het goed! Ze showde vol enthousiasme door de ring en voelde zich helemaal thuis. Helaas was er wel een spannend momentje toen Galaria een andere kant op draaide dan dat de voorbrenger verwacht had, waardoor ze zichzelf vastdraaide in de voorbrenglijn. Gelukkig was het snel opgelost en ging ze verder alsof er niks gebeurd was. Ik kan alleen maar heel trots op mijn kleine meisje zijn, ze doet het toch maar even! Uiteindelijk is ze op de tweede plek geëindigd. Ze heeft een super showjaar gehad met in totaal 3 shows en 2x een zilveren medaille en 1 gouden medaille :D

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]



Na haar klasse mocht ze lekker naar huis en hebben we Liberté opgehaald. Hij was zaterdag aan de beurt op het Europees Kampioenschap. Ik moest zelf werken, dus ik heb op het werk de livestream aangezet. Wat was ik zenuwachtig zeg, mijn patiënten hebben me hartelijk uitgelachen, maar werden zelf ook zenuwachtiger naarmate de dag vorderde :))

Liberté deed het echt geweldig. Hij scheen overal op het terrein rondgedanst te hebben en in de ring deed hij dat nog eens haarfijn over. Hij voelt zich helemaal thuis in de showring, dat is wel duidelijk. En de jury was het met ons eens, want hij behaalde gewoon een zilveren medaille op het EK!!! Wow, wat een resultaat! Dit hadden we echt nooit durven verwachten, zo trots op deze kleine gup. Hij is nu dus naast Nederlands Kampioen ook nog eens Reserve Europees Kampioen! Nu krijgt hij lekker een welverdiende vakantie en krijgt hij mooi de tijd om met wat vriendjes op te groeien. En wie weet, misschien zien we hem volgend jaar wel weer in de showring :)


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-22 20:43 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Wat zul je trots zijn op deze resultaten. Wat zijn je plannen met deze paarden? Fokkerij, wedstrijden, verkoop?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-22 04:10 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-22 05:59 



 
Profiel   

juniper schreef
Gefeliciteerd! Wat zul je trots zijn op deze resultaten. Wat zijn je plannen met deze paarden? Fokkerij, wedstrijden, verkoop?

Galaria blijft sowieso bij ons wonen en wordt straks ingezet voor de fokkerij. Liberté weten we nog niet. In principe houden we geen eigen hengsten aan, maar hij is van dusdanige kwaliteit op dit moment dat we eigenlijk niet echt staan te springen om hem te verkopen. We gaan nu eerst de winter door en als hij dezelfde lijn door zet qua groei die hij de afgelopen maanden heeft gehad, dan mag hij shows gaan lopen. Dan gaat hij waarschijnlijk ook naar een trainer die ze goed keuringsklaar kunnen maken (ik kan zelf ook wel iets, maar niet zo goed als zij). En dan is het natuurlijk afwachten hoe hij het gaat doen. Blijft hij medailles verzamelen dan is hij natuurlijk later als dekhengst wel interessant. En misschien komt er wel iemand met een bod wat we niet af kunnen slaan. Voorlopig mag hij in ieder geval nog even blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-22 08:06 



 
Profiel   

Gefelciteerd! Prachtige paarden heb je! (Ook even op je profiel gespiekt)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-22 17:46 



 
Profiel   

Wauw, súper gaaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-22 19:22 



 
Profiel   

Gefeliciteerd *\o/* wat moet jij een trotse fokker en eigenaar zijn!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-22 20:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen