Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Welshbroertjes P samen op de wei

 
Profiel   

Gisteren was het dan zo ver, Jeff werd gespeend. Zijn moeder was er wel een beetje klaar mee en Jeff leek er ook klaar voor.
Afgelopen maand hebben we mijn jaarling hengst naar huis gehaald. Jeff was (is) nog niet verkocht en zou dus samen met Arthur op de wei kunnen deze winter.
Gisteren zijn ze dus voor het eerst samen gegaan en wat een heerlijk stel is het.
Beide zijn ze veulens van mijn merrie Poppy.
De valk is Prince Arthur, de jaarling, en zijn vader is Pinewell Jeronimo.
De palomino is Puppet Master (Jeff als roepnaam) en zijn vader is onze, inmiddels ruin, Fuzz.
Beide Welsh A hengstjes.

Jeff en Arthur kleven heerlijk aan elkaar. Ze hebben beide zeker moeders karakter mee en vinden alles dus ook wel prima.
Arthur heeft hiervoor bijna een jaar in een hengsten-ruinen groep gestaan, waar hij ruim de kleinste was (rest waren IJslanders en KWPN'ers, veulens en volwassen) maar wel met een groot ego.
Arthur heeft wat last van vieze oogjes maar deze worden behandeld.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Ze begonnen vandaag al wat te klieren dus dat zal er leuk aan toe gaan straks :D
[ img ]

Mama Poppy kan haar taken als kantjesmaaier weer oppakken, zonder aanhangsel :D
[ img ]

Arthur is een blijvertje maar Jeff zal tzt verkocht moeten worden. Maar tot het voorjaar mag hij nog zeker blijven.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-22 20:16 



 
Profiel   

Wat een leuk stel!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-22 20:26 



 
Profiel   

Heerlijke plaatjes, dat vlechtje maakt het echt af <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-22 20:38 



 
Profiel   

Zijn voorpluk valt los precies in zijn ogen dus daarom een vlechtje. Hij ziet er nu wel uit als een kneusje vind ik :D Samen met zijn korte manen :(:) Die zaten helaas zo in de knoop (ondanks mijn iedere 2 weken doorkammen), dat ik ze maar af heb geknipt.

Hij heeft 'helaas' zijn moeders kapsel meegekregen

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-22 21:11 



 
Profiel   

Wat een leuk stel zo samen
Ik snap dat je ze liever thuis hebt. Zo leuk om naar te kijken.

Mag ik vragen hoe je de oogjes behandeld? Weet je wat het is? Mijn veulen heeft ook met momenten wat vuile/rodere oogjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-22 09:10 



 
Profiel   

Ze zijn zo schattig en knap! Moeders kapsel is geweldig. Lekker 80's!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-22 09:24 



 
Profiel   

Aansprekende paardjes heb je daar lopen. Er zitten lieve hoofdjes op! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-22 10:38 



 
Profiel   

Leuke veulens!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-22 10:39 



 
Profiel   

Wat leuk die twee halfbroertjes!
En jullie staan in uitgelicht! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-22 10:41 



 
Profiel   

Die lieve hoofdjes zeggen ook alles <3 Beide zijn ze echt heel makkelijk en vriendelijk. Jeff gaat straks zeker weten een geweldige kinderpony worden.
Arthur mag nog hengst blijven maar daar zie ik ook geen problemen mee. Hij weet al duidelijk dat hij hengst is maar hij doet echt nog niet vervelend.


fiija schreef
Wat een leuk stel zo samen
Ik snap dat je ze liever thuis hebt. Zo leuk om naar te kijken.

Mag ik vragen hoe je de oogjes behandeld? Weet je wat het is? Mijn veulen heeft ook met momenten wat vuile/rodere oogjes.


Heb met lauw gekookt water afgepoetst. Dat leek al te helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-22 11:05 



 
Profiel   

Wat een dotjes! En leuk ook, twee broers van dezelfde mama, net met een jaartje verschil! Aan de ene kant zie je als je goed kijkt duidelijkheid het leeftijdsverschil maar aan de andere kant zijn het ook twee leuke kleine mini's. Is er een speciale reden dat je Arthur wil houden, of is het gewoon logisch omdat Arthur 'eerder' kwam en je toen Jef kwam simpelweg niet nog een pony (of hengst) kan houden? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-22 16:31 



 
Profiel   

Arthur is ook echt nog een hele jeugdige jaarling. Tegenover andere die ik zie.
Ze schelen echt bijna precies een jaar. Arthur is van 14-6 en Jeff van 13-6, en rond hetzelfde uur geboren.
Wij fokken nu sinds een paar jaar, puur voor de hobby, met de Welshjes. En er is in het begin gezegd dat een hengstje niet mag en kan blijven. Bij de eerste lukte dat :+
Maar toen ik Poppy liet dekken door Jeronimo, had ik stiekem toch al besloten dat het veulen hoe dan ook zou blijven. Het is namelijk Poppy's eerste veulen en daarnaast (stiekem) echt mijn favoriete pony. Jeronimo heb ik op stage leren kennen en was er ook he-le-maal weg van. Dus voor mij gewoon een geweldige combi tussen twee geweldige ponies.
Hij heeft goed papier, kan mooi bewegen, heeft de kleur mee en daarnaast echt een karakter waar je u tegen zegt.
Hij mag van mij dus hengst blijven tot hij uitgegroeid is, en dan zien of we met hem dekken of dat hij toch gecastreerd en verkocht wordt.
Jeff is inderdaad net een pony te veel en hoewel hij geweldig kan bewegen en fijn karakter heeft is hij in mijn ogen "gewoon" een leuke pony.

Overigens is het "geen hengsten" uitgelopen tot op een paar weken terug, 3 hengsten := inmiddels is 1 hengst dus ruin.
En we hebben nu 6 stuks lopen, dat is gewoon te veel. We hebben maar 5 stallen :+

Oei, lang bericht. Maar zo is het wel :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-22 18:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen