Kletstopic veulens 2022!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kyrkelover
Blogger

Berichten: 9330
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 00:11

Heeey Marije, leuk jou hier weer te zien!
En wat een leukerd heb je gekocht. Wel erggg jaloers op het weer daar.
Ben het weer van hier zo kitsbeu.
Quality studeert inmiddels voor mammoet.
Nu:

Afbeelding

En in september..


Afbeelding

Marije112

Berichten: 3396
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 07:32

Yvonne! Wat een prachtig paard heb je daar zeg! Ik kan niet meer bijhouden wat jij allemaal hebt lopen :D !

Anike

Berichten: 1933
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 09:00

Marije112 schreef:
Heel veel veranderd! Waar zijn de Anky en Eurostar pads :') ?!


Exact!! En dat je tevreden was met je gpa cap!
Ik moet wel zeggen dat er absurt veel geld nu wordt uitgegeven voor de pony sport hoor! Als ik die meisjes zie… dan denk ik Hmm toen ik 10 was reed ik met m’n door mijn moeder gemaakte wedstrijdjasje en rubberen laarsjes. Tegenwoordig lopen ze erbij alsof ze een modeshow moeten lopen!
Overal steentjes en lak. Een beetje is leuk, maar het kan ook te! Hahaha!!

Of ben ik nou een zeikerd :+

Marije112

Berichten: 3396
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 09:43

Wellicht heeft dat te maken met het feit dat wij met onze rubbere laarsjes moesten, en wij onze kinderen willen geven wat wij niet kregen :+ ?

Anike

Berichten: 1933
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 10:33

hahahah!! echt zo. Nou is de tijd natuurlijk ook wel anders. Wat er nu is wás er gewoonweg niet.

Ik heb helaas geen dochtertje, maar denk dat die anders ook optijd al een lederen rijlaars zou hebben. Maar geen Kep haha

Ach, alles veranderd.. en ik vindt niet dat het heel erg negatief veranderd is qua spullen. alleen luxer :+
en uit eindelijk zijn de basis merken als HH enzo er ook gewoon nog ;)

Nou is Cartier wel een pony die vraagt (door haar uitstraling) om luxe spullen O:)

Marije112

Berichten: 3396
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 10:38

Anike schreef:
*knip*

Nou is Cartier wel een pony die vraagt (door haar uitstraling) om luxe spullen O:)


Niet alleen uitstraling, maar ook de naam :D

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 11:49

Ik heb even de tijd genomen om wat beter bij te lezen. Ik had ook wat berichten gemist.

Marjan Iewie ziet er leuk uit. Wat zijn je plannen met hem?

Juniper hopelijk is Tulip vergeten dat ze tegen de draad kwam en kun je de deken weer gewoon op doen.

Marije Shelby is leuk, hopelijk blijft ze geen brokkenpiloot.

Jamey ik geef je geen ongelijk met dat weer om niet veel te doen. Hier was het weer andersom maar ik had begin ook weinig gedaan. Rond de 40 graden en hogere luchtvochtigheid dan normaal. Meestal is het droge warmte hier.

Dank jullie wat betreft Arie dat hij braaf is. Ik heb geluk dat hij een tot nu toe makkelijk karakter heeft. En ik denk dat het herhalen van de dingen die hij heeft geleerd ook helpen. Dus een of twee keer per week even vastzetten, poetsen en voetjes optillen. Een keer per week gaan we een rondje wandelen of even in de trailer.

Kabayo ik vind Nikki de palomino ook knap. Gisteren heb ik haar gewassen en is ze nog knapper.
Minthe ziet er goed uit. Ik snap je hoor mijn paarden staan niet te koop maar als er een onverwacht goed bod komt zeg ik waarschijnlijk ook ja.

Kyrkelover je teddybeer ziet eruit of hij klaar is voor de winter. Geen idee hoe de temperaturen nu bij jullie zijn. Aan Jamey to horen koud?

Kabayo

Berichten: 13986
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-24 15:10

Kyrkelover haha wat een verschil. Lekker warme vacht

Wortel115 ja normaal zou ik nee zeggen. Minthe haar moeder gaat bijvoorbeeld echt niet weg. Maar dit bedrag was niet mals voor een enter. Achteraf ben ik gewoon heel blij dat ze lekker blijft :j
Het scheeld inderdaad veel dat je dingen herhaalt. Dat vraagt om een foto van Nikki :))

Marije en anike ik denk niet dat mijn kind direct leren krijgt hoor :P Groeien ze mij te hard voor. Ik reed vroeger ook lekker standaard met m'n witte blokjes dekje en geen glitters. Nu rijdt ik iets luxer maar niet te overdreven haha!

Marije dankjewel! Ik ben ook blij dat ze blijft, ze is toch wel heel speciaal :j Wat fijn dat Shelby zo braaf is bij het verkeer!

Minthe heeft een zadeltje opgehad. Een longeersingeltje vind ze ook niet eng dus dit viel allemaal ook mee. Vorige zomer heb ik een Anky dekje gekocht in de kleur Mint, past bij haar naam :') Ze gaat aankomende zomer naar de keuring, dan moet ze een wit hoofdstel in. Zodoende wou ik even oefenen. Nou ook dat was prima. Ze heeft zo 3 a 5 minuten even aan de hand gestapt. Ik wil haar pas met 4 jaar onder het zadel beleren wegens haar grootte. Ze zal wel volgend jaar voor de kar beleerd worden
Is ze niet knap zo <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Na de tijd, snoepje??
Afbeelding

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:50

Kabayo hier is een foto van Nikki 2 dagen na haar wasbeurt. Inmiddels weer iets minder schoon en ze was net aan haar ochtend dutje begonnen. En nog een van een paar weken terug.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

JameyDL

Berichten: 202
Geregistreerd: 07-02-19
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 10:51

De spullen, ja daarin ben ik ook al gevallen. I.m.v ik nog een rij paard heb ik veel al (alles in zwart). Maar en er is een hele grote maar ik wil naar bruin over met Pepper |o Ik heb altijd bruin gewild en het nooit gedaan en ik dacht bij deze "Nu ga ik het doen". Ik koop het liefst 2der hands of dingen met zo veel mogelijk "korting" Heb al een gehele dekjes collectie die ik nu aan het ruilen ben en verkopen ben een deel wat te felle kleuren aan het verkopen (dressuur of kleuren die ik denk niet bij haar passende te zijn). ps. Pepper word voor de eventing/spring sport dalijk ingezet natuurlijk als ze het leuk vind :o

Rant van alle spullen die ik al heb
1. Dekjes (genoeg)
2. Hoofdstel Ps of sweden en teugels
3. Lemieux beugels
4. Lemieux beugelriemen
5. Zandona voor en acter beschermers
6. Leuke vervangede frontriem met steentjes
7. Dyon leren halster
8. een set dekens met liners Amigo

Zoals jullie merken ik ben wel van de high end merken ben maar ik ben ook echt van de leuke sales dus ik koop liever dingen nu voor een leuk prijsje als alles in een keer :D Mijn excuus wel is dat ik alles voor ongv 50% minder heb hoeven te betalen

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 12:25

Atari heeft een halster en een touw. :+

Ik heb dure beugels aan het zadel van Atari zn moeder en een duur hoofdstel omdat ik perse een koperen frontriem wilde. Mijn zadels zijn tweedehands en de merries hebben 2 dekjes ieder. Voor Atari daarentegen ga ik bog niks kopen. Hij kan waarschijnlijk gewoon Jazz haar hoofdstel aan, ik kan er toch maar een tegelijk rijden

Sanet

Berichten: 7950
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 12:38

Soms lijken ze dan ineens zo groot.
Afbeelding

Mijn meisje heeft vorige week een nieuw halster gekregen, maatje cob. Maar na het scheren van de baard, zie ik dat hij toch wel weer een gaatje strakker kan.
Zij/ik/wij hebben van vriendinnen allemaal roze borstels en een roze handdoek met haar naam gekregen toen ze net geboren was. Maar verder heeft ze geen eigen spullen nog. Hopelijk kan ik iets van moeders of “tante” gewoon hergebruiken.

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 16:27

Amigo is nou niet zo high end := dan moet je Rambo hebben :P

Valegro heeft nog niet echt spullen voor zichzelf, want hij moet alles delen met Sadie haar andere pony Paris. Die twee zijn ongeveer de zelfde maat dus dat is wel handig, want het spul van mijn paarden gaat niet passen… en Valegro moet straks gaan springen met Sadie, ik ben meer van de dressuur.

Het regent hier aan een stuk door en heb al tijden niks met ‘m gedaan… behalve binnen/buiten zetten enzo. Komt wel weer als het wat droger is buiten hopelijk!

Die lijkt inderdaad groot zo Sanet! Is een fries toch?

Marije112

Berichten: 3396
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 11:54

Wortel, ik zie dat de herhaling hier ook goed werkt! Prachtige palomino <3 !

Anike en Kabayo, ik denk dat ik mijn kinderen wijs zal maken dat ze allergisch zijn voor kinderen :') . Dure sport :')

Kabayo, wat ziet ze er al volwassen uit zeg, zo met zadel en hoofdstel *\o/* , ze is prachtig!

Jamey, ik vind bruin tuig ook echt prachtig! Hoop spullen al! Ik hoop zo langzaam maar zeker al meer en meer bij elkaar te scharrelen, dat ik tegen de tijd dat Shelby 3 is alleen een zadel gekocht hoeft te worden :) .

Sanet, wat een mooi halster! Welk merk is dat?

Libera, hopen op wat beter weer! Als ik meerdere paarden zou hebben zouden ze ook moeten delen hoor!


Baby Shelby vandaag weer even op de trailer gezet. Dat was ze toch wat vergeten, want ze wilde er niet direct op. Natuurlijk gaat de liefde (en het verstand) door de maag, dus met een bak voer stond ze er binnen no-time op! In het totaal drie keer op en af gegaan en toen weer lekker op 't land! Ik ga dit wat meer herhalen. Ik had met vorige paarden altijd problemen met laden (want ik vind het misschien, heel stiekem, wel een soort eng (?)) en dat wil ik met Shelby echt niet meer. Het zou perfect zijn als ik in mijn eentje op stap zou kunnen gaan!

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 11:35

@Kabayo, gefeliciteerd met je trouwerij en je zwangerschap! En bedankt voor het compliment. Ze is al naar de keuring geweest waar ze prima punten kreeg. Of ik dit jaar ga weet ik nog niet. Even kijken of ik er dan zin in heb. Ze gaat sowieso als ze 3 jaar is naar de stamboekopname. Eerst vond ik de premies nog een soort van belangrijk omdat ik een veulentje wilde fokken, maar ze heeft een navelbreuk en zomereczeem dus dat ga ik niet doen.

En wat doen jullie allemaal al een hoop leuke dingen met jullie paarden. Wij hebben de hele winter praktisch niets gedaan door het verschrikkelijke weer. :+ Haley wordt ook pas beleerd als ze minimaal 4 jaar is. Dus wij hebben totaal geen haast :D

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 20:43

@Sanet er zit al een beste nek op :D
@kabayo Minthe is zo knap zo!
@isabel_k je bent niet de enige hoor. ik denk dat ik Roos straks weer moet heropvoeden zelfs

De opfok belde dat ze al sinds begin januari een dikke knie heeft en of ik ook een röntgen foto wil laten maken. Ze is niet kreupel dus ik denk dat ik het nog even afwacht, maar aan de andere kant kan een foto ook geen kwaad en moet het ook niet te lang dik blijven.
Wat zouden jullie doen?
Ik ga er morgen even naartoe om met eigen ogen te kijken

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 20:38

Ik zou balen dat ze me dat zo laat zouden melden. :+ Een dikke knie kan zoveel zijn. En een ontsteking in het bot wil je echt niet. Ik zou denk ik een foto laten maken. Dat zijn de kosten niet en dan zou ik gewoon kunnen slapen s'nachts.

En inderdaad. Ik ben dagelijks aan het heropvoeden heb ik soms het idee. :+ Vandaag heb ik een recuptex deken voor haar gekocht. Ik vind haar wat jong voor therapiedekens maar ze heeft snel last van verzuring in haar spieren bij kou en regen. Ze vond het lekker én zo'n fel kleurtje staat haar goed.

Afbeelding
Een soort baad het niet dan schaad het niet

Marije112

Berichten: 3396
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 11:14

Isabel, wat jammer van de navelbreuk en eczeem! Hopen dat je nieuwe deken zijn vruchten afwerpt!

Gitana, ik zou echt giftig zijn als mijn paard al drie weken met een dik been staat en ik weet daar nu pas van :o . Ik zou ook direct foto's maken, al is het maar om het ergste uit te sluiten.
Moet ik wel zeggen dat zowel honden als paard op de verzekering is, en als er niet direct een veearts/dierenarts bijkomt kan het zijn dat de verzekering niet uitbetaald. Ik laat de veearts voor het minste uitkomen en de honden neem ik ook makkelijk mee naar de dierenarts.

Hier nog steeds bezig met Shelby en de trailer. Elke ochtend voer ik haar op de trailer, voordat ze het land opgaat, maar het lijkt nog niet makkelijker te worden.

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 15:42

Oh ik ben helemaal vergeten een update te plaatsen na zaterdag :o
@Isabel_k ja goed punt! staat netjes dat dekentje, had ze al eerder een deken op gehad?
@Marije112 de DA was er begin januari al bijgeweest en die had geadviseerd het een maandje aan te kijken. Ze hebben natuurlijk wel vaker wat, maar toen ze belden en zeiden dat het al een maand dik was dacht ik ook wel van, okeeeee :+

Ik ben dus zaterdag wezen kijken en het viel allemaal enorm mee. De zijkant van haar knie was inderdaad wat dikkig, maar voor nu maken we geen foto's. Binnenkort gaat ze wel rondom helemaal op de foto. Ik heb haar ook op het harde zien stappen, draven en galopperen en dat zag er allemaal goed uit.

Afbeelding

Nog even knuffelig gelukkig :)

Afbeelding

Sanet

Berichten: 7950
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 22:03

Gitana, staan ze nu op stoeptegels?
Of is het rubber?

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 23:40

Die foto is op de stoeptegels ja!

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 09:50

Wat fijn Gitana!

Ja, dekens is ze al gewend. Ze heeft heel vorig seizoen al onder een vliegendeken gestaan vanwege de jeuk :)

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 23:48

Atari heeft ook voor de eerste keer een deken opgehad. Weer super braaf en vond het wel best.
Afbeelding
Afbeelding

Kabayo

Berichten: 13986
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-24 14:14

Gitana ze ziet er goed uit! Fijn dat het been mee valt :j Ik had er inderdaad ook niks mee gedaan. Ze is niet kreupel en het is geen dikke bal met vocht. Dit gaat wel over

Wortel115 fijn dat hij zo braaf is! Is het bij jullie nu herfst?
Nikki is echt prachtig <3

Isabel_k deken vanwege de jeuk? Heeft ze eczeem? Edit. Ik lees nu van wel. Wat balen zeg!! Hopelijk valt de jeuk dit jaar mee. Hippe deken! Hopelijk helpt het :j Leuk dat je volgend jaar sowieso naar de keuring gaat. Ik snap je wbt premies. Ik ga vaak voor de lol. Ik vind keuringen altijd erg leuk en leuke sfeer hebben. En ze leren er van, even met de trailer, andere omgeving e.d.
Dankjewel voor je felicitaties!

Sanet ze worden snel groot ja! Nog een jaartje wachten... Die van jou ziet er mooi uit :j Hier ook maatje cob. Al vanaf de zomer eigenlijk :o

Marije112 betaald de verzekering altijd alles uit? Ik laat zeker nooit een dierenarts voor elke dwarse scheet komen, ze hebben wel wat beters te doen :o Daarnaast als ik dan wel bel weten ze ook dat het menes is..
Balen dat het trailerladen zo moeizaam gaat. Wat doet ze precies? Goed bezig hoor dat je dit meeneemt. Heb je alleen maar profijt van
Haha je kinderen wijs gaan maken dat ze allergisch zijn _O- Ik wil juist wel een leuke A pony erbij kopen hoor O:) Hopelijk vind ze paarden leuk haha.
Dankjewel voor het compliment!

Libera balen van de regen! Hier in Nederland helaas ook enorm veel regen gehad -O-

JameyDL al een hele lijst! Wel goed bezig met korting jagen haha!

Minthe doet eigenlijk niks. Ik poets haar zo nu en dan, of een nieuwe vlecht. Wel probeer ik haar eens in de 3 weken even te pakken. Meer omdat ik haar aankomende zomer een beetje wil oppakken voor de keuring mocht ik het nodig achten qua bespiering. Heb veel met haar grondgewerkt. Longeren leren hebben we niet echt gedaan. Singel heb ik 2x geoefend. Zadel 1x, hoofdstel 2x en heb haar nu voor het eerst lang bijgezet. Dit allemaal met tussenpozen van 3 weken en nooit langer dan 5 a 10 min. Ze is zo slim. Voeld ze druk, gaat hoofd om laag. Dus ik laat het voor nu lekker. Ik zie in juli wel weer. Ze mag lekker genieten nu van niksen haha. Zoals ik zei. Het was puur om aan te leren zodat ik dit straks niet hoef te doen met een wilde twenter met een enorme zwangere buik. Maar ze is zo braaf <3 En daar moet ik naar luisteren. Dus ophouden en niet overvragen :j
Afbeelding
Afbeelding
Lekker chillen in de zon
Afbeelding
<3
Afbeelding

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 21:30

Kabayo nog niet. De herfst begint op 1 maart. Al lijkt de verwachting dat het nog even warm blijft. En hoewel ik hoge luchtvochtigheid niet leuk vind, vind ik een warme herfst helemaal niet erg. Ik houd niet van kou