Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 23 [ 568 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kletstopic veulens 2022!

 
Profiel   

Ik kon hier helemaal geen kletstopic van vinden...

Wie wil er gezellig mee praten en leuke ervaringen delen met hun veulen geboren in 2022? :D

Mijn barock pinto merrie is in maart 2022 geboren. Ze is van Tiësto en haar moeder is van Pier 448. Ze heeft op de keuring een mooie eerste premie behaald en liep in de kampioenskeuring. Ze mag bij mij blijven en hoop er net zoveel plezier mee te beleven als haar moeder zilver. Ze komt straks voor de kar, we gaan lekker riiden en veulens fokken :D
Ze heet Minthe Hanna E en meet nu 1.50cm.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Wat recentere
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Naast de kar mee op buitenrit. Ook wel aan de hand :j
[ img ]
Foto's van woensdag
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Wie gaat er gezellig mee kletsen? *\o/* *\o/*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-23 01:15 



 
Profiel   

Minthe <3

Ik doe ook mee

Amazing Lady Margaretha aka Megan is van 3 mei 2022. Haar moeder Lilly heb ik bijna 2 jaar in bruikleen mogen hebben van een fantastisch lieve bokker. Haar vader is mijn eigen Penny droomhengst Collin van de Gorterstraat.

[ img ]

[ img ]

Megan groeit op in ons paddock paradise met mijn twee 2020 merries en volwassen ”bonusmamma” uit 2013.

[ img ]

De merrie naast haar is 1.56
[ img ]

[ img ]

Ze meet met 9 maanden 1.42m, zo’n grote jaarling heb ik nog nooit gehad, terwijl ik altijd wel aan de maat fok voor Tinker begrippen.

Als veulen was ze kampioen merrieveulens op de regionale keuring en Reservekampioen van heel Nederland.

[ img ]

[ img ]

We zijn onlangs begonnen met kleine stukjes wandelen een paar keer per maand. Dat doet ze echt heel leuk! Verder is het een heerlijk vrolijke lieverd, stalker tijdens het uitmesten, maar ze kan ook erg goed de diva uithangen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-23 02:18 



 
Profiel   

Ik kom ook meekletsen met mijn 3 veulens :)

Allereerst ons enige hengstje ECF Liberté Apal. Zijn vader is de jonge hengst Aj Nawash en zijn moeder onze Noora Apal. Hij mag voorlopig zeker nog blijven :D
Hij is kampioen van Nederland en reservekampioen van Europa geworden afgelopen jaar :D

[ img ]
[ img ]

En meer recent :))
[ img ]

Verder hebben we nog ECF Galaria di Yas, van de zwarte hengst Aj Yas en het eerste veulen van Estonia. We zijn erg blij met haar en ze blijft. Ze zal hier straks ook ingezet worden in de fokkerij. Echt een hele dappere dame die nergens echt onder de indruk van is, ik lach me regelmatig kapot om haar.
Ook zij is Nederlands kampioen, maar dan van de merrieveulens :)
[ img ]

En als laatste ECF Illyana. Zij is van SG Labib uit Prganza. Zij is wel te koop. Echt een hartstikke lief merrietje met een enorme attitude.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-23 07:26 



 
Profiel   

Ha wat leuk dit topic! Ik kom ook graag meepraten
Thanx voor het aanmaken kabayo. En wat gaat Minthe de lucht in zeg :wow:
@Caily jouw tinker is ook groot ja! Wat zijn je plannen met haar?
@goldenarrow wat een mooie veulens!
Jullie veulens hebben al allemaal mooie prijzen gekregen :))

Zoals sommigen weten is mijn veulen Rosita van onbekend afstamming, dus ik kan niet meedingen naar prijzen :')
Gisteren zou ik haar verhuizen naar de opfok, maar toch besloten om haar hier te houden. Dan kan ik ook beter op haar hoeven letten. Vorig jaar begon linksvoor wat steil te groeien, maar door regelmatig de hoefsmid te laten komen is het bijna niet meer te zien! Ze staat sinds een weekje weer tijdelijk bij mommy, dit gaat heel goed. Ze lijken de beste vriendjes te zijn. Binnenkort gaat ze mee in de gemengde kudde :))
Roos was met het laatste meetmoment ongeveer 1.35 en best wel overbouwd

Sinds een weekje beginnen haar manen met de dag lichter te worden, dus ik ben heel benieuwd hoe ze er over een maandje uit ziet :*


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-23 17:33 



 
Profiel   

Stipje
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-23 09:02 



 
Profiel   

Goedemorgen,
Leuk topic! Ik sluit mij ook graag aan!

[ img ]
Tjitske NP, geboren 15 juni 2022, 3e premie op de veulenkeuring in augustus '22.

Inmiddels alweer 8mnd oud maar met 7 mnd mat ze 1.38m en op basis van mijn algemene indruk is ze daar al aan voorbij. Ze is van Elias 494 x Lolke 371 en is ook een blijvertje. De moeder is ook in ons bezit. Verder zitten wij inmiddels middenin het proces van het spenen, dus mochten jullie hier gedachten/tips/ervaringen bij hebben die jullie graag delen, dan hoor ik dat graag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-23 10:45 



 
Profiel   

Welkom allemaal !

Blijft galaria bruin? Zij is gaaf!

Jij hebt van de zomer een zweetvos gitana

Wat is de reden om te spenen? En hoe doe je het nu?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-23 12:31 



 
Profiel   

Leuk al die veulens zo :D

Galaria blijft bruin ja! Had toevallig vanochtend een foto van haar gemaakt. De schimmel wordt 4 dit jaar, de andere bruine (zonder deken) wordt 2 en is gemeten op 1.51m. Galaria is echt groot al _O-
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-23 13:01 



 
Profiel   

Wat leuk, ik doe graag mee!

Wow, Minthe is echt al groot zeg! Knappe merrie.

Die van jou heeft ook al lekker veel body Caily, heel stoer!

Jouw paarden doen niks onder aan jouw naam, Goldenarrow! ECF Galaria di Yas lijkt wel een gouden gloed over haar te hebben, mooi hoor!

Mooi dier Jelske!

De mijne is bijna een jaar nu, gaat gelukkig goed! Hij eet, slaapt en speelt veel; wat een leven :+

[ img ]

Ben benieuwd welke kleur hij krijgt, zijn manen zien er nu zo uit

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-23 13:53 



 
Profiel   

Caily schreef
Wat is de reden om te spenen? En hoe doe je het nu?

Mijn merrie heeft door allerhande omstandigheden ondergewicht. Nu komt ze sinds ze bij ons is (juni vorig jaar, 1,5 week na geboorte van Tjitske) evengoed langzaam wel aan en is ze al uit de kritieke fase, maar Tjitske is inmiddels al zo groot/doet het zo goed, die heeft mama gewoon niet meer nodig. En het is voor Jelske gewoon beter als het veulen eraf is, zodat er meer energie naar haar revalidatie gaat.

Overigens is het best gek om het zo over 'Tjitske' te hebben, wij noemen haar namelijk zelden bij haar naam en altijd 'baby' of 'Pit'. :+

Inmiddels zijn we op het punt dat ze 's nachts op haar eigen stal staat en zelfs heel makkelijk alleen kan staan op de weide als we langere tijd met moeders bezig zijn. Die kan gerust hele dagdelen ervan weg. Nu hebben we afgelopen weekend getracht om Pit bij een kudde pony's te laten bij ons op stal en dat is dus uitgelopen op een fiasco. De kudde heeft haar vooralsnog niet geaccepteerd en e.e.a. heeft geresulteerd in het feit dat Pit dwars door de afrastering heen gedenderd is. We moeten dus een alternatief bedenken. Vooralsnog staat ze overigens weer terug bij moeders.

Moeders vond het overigens allemaal wel prima. Pit zelf vond het ook helemaal niet erg om bij Jels weg te zijn, vond een andere/onbekende weide met een andere groep wel heel vreemd. Dus dat is in elk geval een soort opsteker en ook duidelijk signaal dat het prima kan.

Verwacht je een toverbal Petra? :D

Heeft één van jullie overigens ervaring met een opfok? Ik ben daar tot op heden heel erg terughoudend in geweest, vanwege alle spookverhalen die momenteel in de rondte gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-23 14:37 



 
Profiel   

Haha nee ik verwacht geen toverbal hoor, ben alleen verbaasd over de combinatie van een vos met donkere manen

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-23 18:23 



 
Profiel   

Ik kom gezellig meekletsen! *\o/*

Sensi (Sensation) kennen de meesten hier misschien al? Sensation is 21 maart 2022 geboren, cremello merrie met 4 hoge witte benen, een buikvlekje en een bles. Ze is mijn droompaard <3 Sensi is half Frederiksborger, hals Duitse Rijpony (Cassanova du Bois). Ze zal dus wel wat gaan uitzwaren, maar wel iets sjieker dan een volle Frederiksborger.

Ze staat in Limburg om lekker op te groeien in een kudde, paddock paradise verband. Zo kan ik haar 1 á 2 keer in de week bezoeken om te knuffelen en te wandelen. Vorige maand meette ze 1.42 bij haar schoft en 1.46 bij haar billen. :')
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Inmiddels ze is een echte naarling geworden. :+
[ img ]


Wordt leuk om iedereens veulens te kunnen volgen! *\o/*

Kabayo, wat is Minthe al groot! :wow:

Caily, wat groot al voor een tinker! Heel fijn dat je haar aan huis hebt. :j

goldenarrow, jij fokt ook echt knappe paarden! Ben benieuwd hoe ze gaan uitgroeien.

Gitana, van een onbekende afstamming... maar toch mooier dan menig paard al hoor! Wat een knap koppie zit daarop. <3

_Jelkse, knappe Fries zeg! Hopelijk gaat het afspenen voorspoedig, altijd lastig voor de kleintjes. :knuffel:

petravdmeerx, oh wat een apart bles! Heel gaaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-23 15:49 



 
Profiel   

Wat een plaatje! En welkom :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-23 20:32 



 
Profiel   

Dankjewel ZwarteHeks :) Sensation is ookal groot zeg! Ze staat daar fijn.
Ik zal Roos dit weekend weer eens opmeten.
Petravdmeerx wat een mooie aftekening!

Ik probeer natuurlijk nog steeds te achterhalen wat ze voor mix kan zijn. Ik weet dat mijn merrie Gita spaans is, met arabische invloeden. Maar Roos vind ik een veel arabischer uiterlijk hebben. Wat vinden jullie?
Ik heb hier geen verstand van :') zou ik dat niet kunnen checken aan de hand van het aantal wervels?

[ img ]
Altijd die staart op de rug leggen :')
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-23 08:42 



 
Profiel   

Leuk om de veulens allemaal zo te zien! Ik volg ook :j

Misty, geboren op 09-05-22 <3
[ img ]

Misty heeft nog een enorm dikke wintervacht en heeft daardoor veel jeuk. Ik zit te twijfelen of ik deels ga scheren..
Haar moeder scheer ik altijd deels omdat ze anders de warmte niet kwijt kan vanwege het mennen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-23 08:46 



 
Profiel   

Wat leuk! Een topic over de 2022 veulens!
Van de week heb ik mijn veulen uit de opfok gehaald. Ze is weer lekker thuis. Wat ik uiteindelijk ga doen weet ik nog niet zo goed. Misschien wordt ze wel verkocht. Tot dan een beetje opknappen!
Tiger Lilly is geboren op 22-04-22.
Op de laatste foto staat ze met haar moeder te eten.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-23 15:55 



 
Profiel   

Wat leuk een topic over 2022 veulens!
Ik heb er 3.
Het zijn allemaal IJslanders :P

[ img ]
Dit is Gloa fra rodkaergard, cremmelo merrie.
Zij staat nu nog in Denemarken en komt in april.

[ img ]
Dit is upskrift ( nog in IJsland, vliegt deze maand naar Nederland)
Homyzogoot splash merrie.


[ img ]
En dit is dottla, bij mij geboren.
Smokey black.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-23 17:25 



 
Profiel   

Ach wat is Quality dan nog puppy en klein tegenover sommige jaarlingen hier.
Ķwa karakter is ze echt 100% als mama. Tot nu toe is het fokfoel meer body, zeker behaald. Groter wordt ze denk ik ook dan mama dus dat is vinkje 2.
Paar dagen oud:
[ img ]
[ img ]

Paar maanden oud bij witte bak:
[ img ]

Nu:

[ img ]

[ img ]

Ze heeft echt veel en dikke manen, wat ik erg gaaf vind.
Ben ook benieuwd of het witte in haar manen blijft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 09:17 



 
Profiel   

Zelf een topic aangemaakt en zelf een beetje verwaarloosd :o

Kyrkelover wat een prachtig veulen. Helemaal mijn smaak <3 Hoe groot zijn de ouders?

Skye wat leuk zeg, ijslanders. Had jij niet een champagne merrie? Of verwar ik je met iemand? Wat gaaf een veulen uit Denemarken. Ze komt al bijna *\o/* oh wauw en zelfs ijsland. Wat gaaf dat wit. De laatste is ook prachtig zeg. Allemaal mooie kleuren!!

Jaydee wat een leuk snoetje <3 Heb je haar zelf gefokt?

Wpaard lekker deels scheren hoor :j Of jeukt ze inmiddels niet meer? Wat is ze al groot zeg! Weinig veulen meer aan te zien haha

Gitana de kans zou best aanwezig zijn dat er Arabisch bloed in zit. Maar ja, dat blijft gissen :P Dat staart op de rug leggen doen Friezen ook. (Maar die hebben lang geleden ook invloeden gehad van andere rassen)
Vind haar wel enorm knap :j

ZwarteHeks Sensi *\o/* Die echt net Minthe verslagen had haha. Ze is super mooi. Kan je haar wat schoon houden? Dat was met mijn palomino altijd zo'n ramp :+

Petra ik ben gek op de bles van jou knapperd. Heel gaaf. Misschien is hij koffievos? Dat is zo mooi <3

Goldenarrow zow! Die is dan echt groot! Ik dacht die met het blesje is jonger. Niet dus :+
Liberté apal is al enorm wit zeg! Dat gaat snel. Ze zijn allemaal prachtig <3

Jelske is het spenen inmiddels gelukt? Leuk veulen zeg! Mooie hals zit er al op

Caily wauw wat heeft megan een prachtig hoofd zeg! En ook al zo groot!

Hier gaat het zijn gangetje! Ze is erg lief en knuffelig. Soms wel wat een bangepoepert :P
Ze is morgen 1 jaar oud en meet nu 1.52 alweer
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 09:03 



 
Profiel   

@Kabayo de merrie is 1.35 en de vader 1.48m.
Vermoed dus dat ze mooie maat D pony wordt.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 11:03 



 
Profiel   

Caily schreef
Wat is de reden om te spenen? En hoe doe je het nu?


Nou, dat is op zich een best verhaal. De essentie is dat we het zo lang mogelijk uitgesteld hebben voor de gezondheid en sociale ontwikkeling van Tjitske en zo snel als op basis van die criteria mogelijk is voor de gezondheid van de moeder. Jelske heeft namelijk nogal een rugzakje overgehouden aan de periode voor ze bij ons kwam en heeft ondergewicht en een aantal andere mankementen waardoor het beter is dat ze niet meer hoeft te lacteren. Die energie kan ze dan mooi steken in aankomen en de revalidatie.

Aanvankelijk hebben we geprobeerd om Pit bij de kudde pony's op de weide te zetten. Ze hebben maanden aaneen naast die kudde op de weide gestaan en hadden over de omheining contact. Dit was altijd heel vriendelijk en chill en bovendien is het een heel gemêleerde kudde, met jonge en oudere dieren, rustigere en actievere dieren, sociaal, stabiel etc. Dit is toen alleen uitgelopen op een enorm fiasco. Dus stond ze weer terug bij moeders tot de rust was wedergekeerd. Twee weken later hebben we het anders aangepakt. Ze staat nu op een aparte weide met twee pony's uit de kudde, een merrie en een ruin en dat gaat eigenlijk heel goed. Hebben één dag herrie gehad waarop ze naar elkaar riepen en Jelske een serieuze poging heeft gedaan om een loopgraaf aan te leggen in de weide (door het ijsberen :') ), maar dat was het eigenlijk wel zo'n beetje. Inmiddels zijn we al zo'n week of drie verder denk ik en gaat alles in alle rust.

Tot Tjitske vorige week ineens met beginnende zandkoliek stond toen ik 's avonds op stal kwam. Direct de veearts erbij en spuiten erin en direct een zware zandkuur. Inmiddels is ze daar aardig van opgeknapt. Ze heeft hierdoor de afgelopen 10 dagen wel weer 's avonds op stal gestaan naast Jels - die vond dat overigens enig. Dit heeft gelukkig geen merkbare invloed gehad op het speedproces, uier blijft ook mooi slinken.

Wat een leuke veulens zijn er in tussentijd alweer voorgesteld!

@Kabayo: wat leuk, die plaatjes in de sneeuw <3 Hier lag bijkans niks helaas, want friesen in de sneeuw vind ik altijd zo enig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 15:55 



 
Profiel   

Mag ik mij hier ook melden?

Mijn veulentje van 2022 was een voshengstje genaamd Scorpio V, vader L Primo DG (Bordeaux x Contango) uit mijn merrie Idaza DG (UB40 x Caridor) geboren op 31 mei:
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Toen het tijd was om bijna af te spenen hebben we er een hengstje bij gekocht, genaamd Valegro (afstamming onbekend)
[ img ]

Wij spenen altijd heel geleidelijk en dat is heel goed gegaan, en nu staan de twee jonkies lekker samen op hun eigen landje met stalletje waar ze altijd in kunnen. Maken ze dan ook veel gebruik van!

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
En same leren vast staan :)
[ img ]

Gisteren zijn ze beide gecastreerd :)
Ben nu wel heel benieuwd hoe groot ze zijn, ga ze zo eens meten denk ik!

Minthe is echt al heel groot! Mijn bijna twee jarige is pas gemeten op 1.55…. En dat is zij al bijna :oo

Goldenarrow mooie veulens, en zo gaaf dat ze beide kampioen zijn geworden! Zou ze ook houden als ik ze zo zie! :j

Jelske wat vervelend dat de eerste poging mislukt was. Ik zou net zeggen misschien kan ze eerst even apart met 1 of 2 ponies maar dat heb je dus al gedaan, fijn dat het nu wel goed gaat!

Zag nog veel meer mooie veulentjes maar ben vergeten wie bij wie hoort dus daar reageer ik later op want super lastig vanaf telefoon

Ik ga even proberen te meten :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 17:11 



 
Profiel   

Heyy dit topic bestaat ook nog :*
haha Kabayo, Minthe wordt echt een grote als ze volwassen is :D
mooi ding Libera! en wat leuk zo samen.
Skaay wat een kleurtjes <3 heerlijk!


Rosita begint ook eindelijk wat steviger te worden
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 17:40 



 
Profiel   

Hee wat leuk om de kleine babies zo groot te zien! Herken er nog een hoop <3

Ik deel meteen een foto van Santi. Helaas niet meer van mij maar ben nog steeds even gek van haar. :)

Baby Santi

[ img ]
[ img ]

Santi nu met bijna een jaar leeftijd.
Met haar halfbroer. :D
[ img ]
Lief ding. Ik mis haar.
[ img ]

Ik ben bovenal benieuwd hoe het met jullie niet-meer-veulens gaat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 00:01 



 
Profiel   

Wat een leuk topic, ik moet eens een goede stand foto maken van mijn bijna jaarling op 11 maanden overigens al 1,60m. Haar half zusje is 1,65m met bijna 2 jaar. De hengst fokt gewoon groot. Ze zijn beiden van Ceasar ter Linden.
[ img ]

[ img ]

Ze heeft een enorm dikke vacht dus ben benieuwd wat eronder vandaan komt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 07:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 23 [ 568 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen