Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 63 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Na de gitzwarte start van 2023 nu toch een droom die uitkomt

 
Profiel   

Zoals sommigen wel weten hebben we echt een nachtmerrie van een begin van het seizoen gehad, met 1 verwerping op 8 maanden in december, een vroeggeboorte in maart en afgelopen woensdagochtend helaas ook een levenloos geboren veulen.
(Voor er gespeculeerd gaat worden : Er is onderzoek gedaan naar de oorzaken, helaas hebben we gewoon weer enorm veel pech wat niet voorkomen had kunnen worden)

Gelukkig heb ik een onwijs nuchtere partner die me op de been houdt en de rest van de paarden waarvoor de zorg gewoon door blijft gaan en die op me rekenen dag in dag uit, en nu ook gelukkig eindelijk een levend geboren veulen van mijn ‘droomcombinatie’ Frederiksborger x Gelderse.

Voor het vaderschap tekent de Frederiksborger hengst Honesta’s Christiansø (v. Moravita’s Staccato)
[ img ]

Voor het moederschap tekent onze eigen Daisy (voorl. Keur v. Elegant x Walser)
[ img ]


[ img ]
En even lekker in de binnenbak ‘smiddags

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Lekker stuntelen met die lange benen. :')


We zijn zo onwijs dankbaar en blij dat hij ons gegund is door de eigenaresse van Chris en we gaan onwijs genieten van hem de komende tijd <3
Hij is enorm mensgericht, nieuwsgierig en zover ben ik onwijs blij met ons ‘experiment’ van het combineren van deze 2 geweldige rassen. :j


Coby schreef
Moderatoropmerking:
Ik heb enkele foto’s in de beginpost van de topicstarter verwijderd (in overleg).
Over de voor en tegens van het formaat van een stal is nu meer dan genoeg gesproken. Dit topic is in eerste instantie bedoelt om dit prachtige veulen te laten zien. Vanaf nu dan ook graag weer ontopic.




Laatst bijgewerkt door Coby op 17-04-23 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Modopmerking toegevoegd op pagina 3.

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-23 02:48 



 
Profiel   

Ik zag het op Facebook voorbij komen. Van harte! Meer dan gegund na zo'n rot start :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-23 05:03 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-23 06:38 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met je stoere bink!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-23 06:49 



 
Profiel   

Zo fijn dat t goed is! Gefeliciteerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-23 06:54 



 
Profiel   

Gefeliciteerd, dit is ook meer dan gegund. Wat een vreselijk verdrietige periode heb je achter de rug. Nu maar extra genieten van deze knapperd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-23 06:59 



 
Profiel   

Ik zag het in je andere topic, proficiat met deze knappe kerel

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-23 08:00 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met deze knapperd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-23 08:22 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met de knapperd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-23 10:34 



 
Profiel   

Wat een mooi veulen!

Maar sjezus, wat een klein hok zeg waar die 2 in leven... zielig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 00:54 



 
Profiel   

Oh ik ben blij voor je <3 zeker na vorig jaar. Wat heerlijk voor je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 01:07 



 
Profiel   

Allemaal bedankt voor de felicitaties

@Mir : Kom gerust eens kijken hoor hier op stal, de stallen zijn prima van grootte (wellicht vertekenen de foto’s, deze zijn met de beveiligingscamera gemaakt).

@Avalanche : Het was dit jaar helaas dat helemaal niet goed ging voor deze. Vorig jaar hadden we gelukkig 3 gezonde veulens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 02:51 



 
Profiel   

_Mir schreef
Wat een mooi veulen!

Maar sjezus, wat een klein hok zeg waar die 2 in leven... zielig.


Ik dacht hetzelfde, zeker voor een merriebox vind ik dit extreem klein als je het in verhouding tot het paard ziet.

Gefeliciteerd met het veulen TS!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 07:23 



 
Profiel   

Het kleine viel mij ook gelijk op. Denk dat verhouding merrie en stal niet kunnen verrekenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 07:29 



 
Profiel   

Prachtig veulen, het is jullie gegund na alle ellende. Geniet van deze knappe jongen! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 07:37 



 
Profiel   

Prima dat jullie dat vinden, onze paarden doen het prima bij deze afmetingen, merrie en veulen kunnen gestrekt en overdwars beide liggen zonder de muren te raken, en verder lopen ze toch vooral buiten. De boxen hebben nu eenmaal deze afmetingen

Dank jullie voor de felicitaties :j


Laatst bijgewerkt door Cheytjuh op 15-04-23 07:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 07:45 



 

Prachtig veulen! Gefeliciteerd! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 07:56 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst, ik zie de vader al gelijk aan het hoofd. Mag wel een keertje goed gaan na alle pech.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 08:43 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 09:27 



 
Profiel   

Prachtig veulen! Is jullie gegund :)

Maar ook ik heb vraagtekens bij de stal, wat voor afmeting heeft die?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 12:39 



 
Profiel   

Wat een pech hebben jullie gehad zeg. Onwijs fijn dat nu een droom is uitgekomen. Gefeliciteerd met dit knappe ventje. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 19:33 



 
Profiel   

Tribunals schreef
Prachtig veulen! Is jullie gegund :)

Maar ook ik heb vraagtekens bij de stal, wat voor afmeting heeft die?


Dank je wel
Zoals eerder aangegeven ga ik verder niet meer in op vragen of opmerkingen over de stal. Dit zijn de stallen waar we het mee moeten doen en waar ze het prima in doen.

Bedankt voor de leuke reacties en felicitaties allemaal <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 23:26 



 
Profiel   

Ik ben echt blij voor je dat je eindelijk je lang verwachte veulen kunt omarmen.

Ik dacht ook wel direct: er komen reacties op de stal afmeting. En direct daarna dacht ik: TS gaat zeggen onze paarden doen het hier prima in en zal volgende reacties hierover negeren.

Maar heel eerlijk, natuurlijk doen de paarden het hier prima in. Ze hebben geen keus. Waarom zouden paarden het slecht doen in een kleine stal? Enige risico bestaat dat veulen lekker ligt te pitten en merrie op een pootje gaat staan, of ze gaan ieder tegen de muur liggen en liggen vast.
Zal ongetwijfeld nog nooit gebeurt zijn maar dat risico is er wel met krappe stallen. Zeker na al je ellende zou ik dat risico niet willen lopen maar goed. Dat terzijde want je trekt je eigen plan en dat is oke.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 23:42 



 
Profiel   

Die ellende had helemaal nergens te maken met de afmetingen van de stal, laat ik dat even voorop stellen.

Ik vind dat het nu vaak genoeg gezegd is, typisch Bokt ook weer om er alsnog op door te blijven gaan. Het nog een 100x aangeven haalt niet weg dat dit de boxen zijn waar we het mee moeten doen.

Ik wilde ons veulen laten zien omdat we onwijs blij zijn met hem na alle ellende, ik zal in het vervolg geen foto’s meer plaatsen van onze stallen om dit gedram te voorkomen in de toekomst. We zetten ons met hart en ziel in voor onze paarden en onze fokkerij en ik hoef me niet te verantwoorden aan Bokt aangaande zaken die niet in mijn macht liggen om te veranderen.

Prima dat jullie ze zielig vinden op basis van enkele foto’s. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-23 00:26 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met je knappe veulen!!

De maat van de box viel mij ook op. Ik snap dat je daarover niet in discussie wil. Ik zou de volgende keer even goed kijken welke foto's wel of niet internet proof zijn. Gewoon voor je eigen rust :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-23 05:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 63 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen