Na de gitzwarte start van 2023 nu toch een droom die uitkomt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Na de gitzwarte start van 2023 nu toch een droom die uitkomt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 09:38

Het is half 10, ben aan het werk. Maar jij welterusten :D

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 09:42

Ik kom uit op 2,73 (13 bakstenen van standaard 21cm formaat) :j het is 1,5 minuut van mijn waardevolle koffiepauze die ik zo durf te verspillen :P

Dat is toch maatje halve containerstal en eigenlijk te klein voor alles groter dan een D-maat pony? :?

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Na de gitzwarte start van 2023 nu toch een droom die uitkomt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 10:32

Ik snap de opmerkingen over het formaat van de stal, maar ik denk dat TS nu wel genoeg terecht is gewezen en het is verder aan haar om hier wel of niet iets mee te doen. Ik denk dat het punt wel is gemaakt iig.
Zo door blijven gaan is imo ontzettend kinderachtig, door elkaar zelfs nog om een paar cm terecht te gaan wijzen in dit topic.

@TS wat een knap dier! Ben heel erg benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen. Heel veel succes en plezier met hem na het ongeluk dat jullie hebben gehad.

Dovahkiin

Berichten: 566
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Na de gitzwarte start van 2023 nu toch een droom die uitkomt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 12:43

Bij het openen van het topic was het eerste wat mij opviel inderdaad het formaat van de stal. En ik verwachte dan ook wel reacties hierop. Zou ik zelf zo’n box gekozen hebben? Nee, maar het zijn ook niet mijn paarden.

Gefeliciteerd met je veulen TS, na een pittige periode (zacht uitgedrukt) wens ik je heel veel
plezier met dit veulen.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 12:53

Tribunals schreef:
Het is half 10, ben aan het werk. Maar jij welterusten :D

Bijzonder dat jij aan het werk bent op bokt :j
( ik heb pauze, even voor de duidelijkheid )

Wat kunnen bokkers doorzeiken over iets zeg, terwijl het topic gaat over een mooi gezond veulen en ts daarnaast al genoeg ellende heeft gehad de afgelopen periode. Ze heeft terecht blij een topic geopend om haar veulen te laten zien, houd dan na meerdere keren vragen gewoon op over het formaat stal zeg. Dat gaat toch niet veranderen dus het is niet zo dat doorzeiken zin heeft.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Na de gitzwarte start van 2023 nu toch een droom die uitkomt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 13:00

van harte gefeliciteerd met je mooie hengstveulen! Knap om na alle ellende een positieve blik te houden.

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 13:00

Ineke2 schreef:
Tribunals schreef:
Het is half 10, ben aan het werk. Maar jij welterusten :D

Bijzonder dat jij aan het werk bent op bokt :j
( ik heb pauze, even voor de duidelijkheid )

Wat kunnen bokkers doorzeiken over iets zeg, terwijl het topic gaat over een mooi gezond veulen en ts daarnaast al genoeg ellende heeft gehad de afgelopen periode. Ze heeft terecht blij een topic geopend om haar veulen te laten zien, houd dan na meerdere keren vragen gewoon op over het formaat stal zeg. Dat gaat toch niet veranderen dus het is niet zo dat doorzeiken zin heeft.


Ben ZZP-er en werk vanuit huis. Mieperd :')

Snap dat het voor TS niet leuk is om zulke reacties te lezen en ik gun ze al het geluk van de wereld met dit veulen, maar denk dat we het er allemaal over eens kunnen zijn dat dit geen gewenste huisvesting is. En daar mag imo gewoon wat van gezegd worden, want dit moet je niet willen. Leuk of niet :) Als je alleen maar aah en oeh wilt horen kan je beter geen topic openen op een platform als bokt.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 13:06

Tribunals schreef:
Snap dat het voor TS niet leuk is om zulke reacties te lezen en ik gun ze al het geluk van de wereld met dit veulen, maar denk dat we het er allemaal over eens kunnen zijn dat dit geen gewenste huisvesting is. En daar mag imo gewoon wat van gezegd worden, want dit moet je niet willen. Leuk of niet :) Als je alleen maar aah en oeh wilt horen kan je beter geen topic openen op een platform als bokt.

En jij denkt werkelijk dat jou bericht nog iets toevoegt na alle eerdere berichten hierover?

Ik snap heel goed dat mensen steeds minder foto topics plaatsen. Dat komt onder andere dus hierdoor. Terwijl met 1-2 berichten hierover het ook wel duidelijk was. Ts heeft haar uitleg erover gegeven. Bokkers zijn het er niet mee eens, maar er gaat niets veranderd worden door ts.
Conclusie? Het heeft totaal geen zin om erover door te gaan, waarom dan toch doen? Zinloos, tijdsverspilling en zeker niet goed voor de sfeer in het topic.

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 13:11

Ineke2 schreef:
Tribunals schreef:
Snap dat het voor TS niet leuk is om zulke reacties te lezen en ik gun ze al het geluk van de wereld met dit veulen, maar denk dat we het er allemaal over eens kunnen zijn dat dit geen gewenste huisvesting is. En daar mag imo gewoon wat van gezegd worden, want dit moet je niet willen. Leuk of niet :) Als je alleen maar aah en oeh wilt horen kan je beter geen topic openen op een platform als bokt.

En jij denkt werkelijk dat jou bericht nog iets toevoegt na alle eerdere berichten hierover?

Ik snap heel goed dat mensen steeds minder foto topics plaatsen. Dat komt onder andere dus hierdoor. Terwijl met 1-2 berichten hierover het ook wel duidelijk was. Ts heeft haar uitleg erover gegeven. Bokkers zijn het er niet mee eens, maar er gaat niets veranderd worden door ts.
Conclusie? Het heeft totaal geen zin om erover door te gaan, waarom dan toch doen? Zinloos, tijdsverspilling en zeker niet goed voor de sfeer in het topic.


Ik citeer:

“Vertel me het geheim eventjes van die bijzondere ogen van je die op basis van een foto uit een bepaalde hoek een accurate afmeting kunnen inschatten. :j denk dat ik er rijk mee kan worden :o

Dan leg ik het natuurlijk graag uit.

Ben het niet met je eens. De paardensport ligt al flink onder de loep en dit soort zaken helpen daar niet aan mee. Ik vind het terecht dat er commentaar op dit soort dingen komt. Als je je paarden fatsoenlijk huisvest heb je dat namelijk niet :) vrij simpel.

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Na de gitzwarte start van 2023 nu toch een droom die uitkomt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 13:13

Maar ik denk wel dat er inmiddels echt genoeg over is gezegd en dat het aan TS is om hier wel of niet iets mee te doen.
Erover door blijven gaan heeft echt geen zin, maar verpest wel het blijde nieuws dat TS deelt na behoorlijk pech gehad te hebben eerder dit jaar.
Anders kan er beter gewoon een apart topic geopend worden over huisvesting merrie/veulen.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 13:26

Moderatoropmerking:
Ik heb enkele foto’s in de beginpost van de topicstarter verwijderd (in overleg).
Over de voor en tegens van het formaat van een stal is nu meer dan genoeg gesproken. Dit topic is in eerste instantie bedoelt om dit prachtige veulen te laten zien. Vanaf nu dan ook graag weer ontopic.

_Tarzan

Berichten: 11173
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Na de gitzwarte start van 2023 nu toch een droom die uitkomt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 15:55

TS, heb je leuke nieuwe foto's van je knappe veulen? :D

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: Na de gitzwarte start van 2023 nu toch een droom die uitkomt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-23 21:09

Dank je wel Coby, wordt gewaardeerd.
@Tarzan: hij is vandaag lekker in de zon buiten geweest, ik zal morgen nog even betere foto’s maken :j