Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

5 uur oude Ygritte ontdekt buiten

 
Profiel   

Ik zweef nog helemaal op mijn roze wolk <3
Al een tijdje probeerden we onze 2 merries, Bjoke en Dyke, drachtig te krijgen na ons 1e veulentje in 2021. Helaas wou dat door verschillende omstandigheden steeds maar niet lukken totdat Bjoke vorig jaar in 1x drachtig werd gescand!
Dyke speelt de rol van tante, doet ze heel serieus. Het vorige veulen van Bjoke stond meer bij Dyke, mama was vooral handig voor de melkbar :P

Bjoke is een 7 jarige Jehannes x Ielke uit een model moeder, als hengst hebben we Hilbrand 525 uitgekozen.
Ze was redelijk duidelijk wanneer ze ging bevallen, dus ik ben de hele nacht opgebleven tot 2 uur en daarna om het half uur de wekker gezet. Uiteindelijk is ze heel netjes om 8 uur sochtends bevallen, had ze alleen dat maar even overlegd haha. Bevalling en alles uit het boekje en ook nog het veulen naar onze wensen: een prachtig grote merrie! Stoer, ontzettend lief en mijn toekomstige warhorse, daar past de naam Ygritte bij!

Toevallig was Berber (Mariett) vrij vrijdag, en dus kwam ze inclusief wortel als kraamcadeau Ygritte ontmoeten en wat foto's maken. Het was buiten warmer dan binnen in de stal, dus hebben we even de deur open gedaan.

Foto's van ongeveer 5/6 uur oud, en nog niet helemaal uit de kreukels gemaakt door Berber Maarsingh

1
[ img ]

2 :wow:
[ img ]

3
[ img ]

4
[ img ]

5
[ img ]

6
[ img ]

7
Ze past er precies nog onder, als Bjoke flink haar buik intrekt
[ img ]

8 1..2...
[ img ]

9 Lift off!
[ img ]

10
[ img ]

11
[ img ]

12
[ img ]

13 Ik weet niet wie er verliefder is... Bjoke of ikzelf
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 21:37 



 
Profiel   

Wat een plaatje <3 ik vind de foto’s echt prachtig, de sfeer is goed getroffen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 21:45 



 
Profiel   

Foto 1 en foto 6 <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 21:56 



 
Profiel   

Wat een gave foto's! Vooral de eerste vind ik zo mooi, de band tussen moeder en kind

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 21:57 



 
Profiel   

Prachtige foto's! De laatste vind ik echt geweldig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 21:58 



 
Profiel   

Prachtige foto's van een prachtig veulen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 21:59 



 
Profiel   

Zeggeh Berber, wist niet dat jij zulke mooie foto's kon maken! <3 <3

Prachtig, die eerste! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 22:19 



 
Profiel   

Prachtige foto's en wat een prachtig veulen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 22:36 



 
Profiel   

Wauw wat een prachtige foto’s van een plaatje van een veulen. Gefeliciteerd TS.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 22:40 



 
Profiel   

1,6 en 10 <3
Hele mooie foto's +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 22:48 



 
Profiel   

Gefeliciteerd *\o/* ! Prachtige merrie en veulen !

Erg mooie foto’s ook! Ik ben helemaal weg van foto nr. 5.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 23:42 



 
Profiel   

Wat een mooie serie van een knappe moeder met kind! De liefde van moeders straalt er echt vanaf

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 23:59 



 
Profiel   

Prachtige plaatjes en een erg mooie sfeer vastgelegd op de foto’s :j
Geniet er van samen !

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-23 02:52 



 
Profiel   

Pff ik ben ook helemaal verliefd hoor, wat onwijs bijzonder om Ygritte te mogen ontmoeten in de eerste uurtjes van haar leven. Wat een beestje <3

En dank jullie voor de complimenten voor de foto's! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-23 08:44 



 
Profiel   

Prachtig veulen en prachtige foto’s
Vooral de sfeer echt geweldig

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-23 09:05 



 
Profiel   

Wat een dotje! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-23 09:06 



 
Profiel   

Geweldige foto's, wat een schatje! Komt er nou een beetje melk terug door haar neusje, of lijkt dat maar op sommige foto's?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-23 18:38 



 
Profiel   

Dank jullie wel allemaal voor de lieve reacties! Ik sta er ook nog steeds versteld van dat Berber zulke speciale foto's heeft kunnen maken van hele normale momenten, ze vond het heel erg spannend en kroop vooral steeds achter ons en Bjoke.
Wij zijn zo ontzettend blij met haar! Bjoke is echt een top moeder, verliest haar geen seconde uit het oog maar tegelijkertijd mogen wij er ook zonder problemen bij.

Foto 10 en 13... Ze was op een gegeven moment helemaal droog, behalve haar rug, die bleef maar gelikt worden <3

J_emma schreef
Geweldige foto's, wat een schatje! Komt er nou een beetje melk terug door haar neusje, of lijkt dat maar op sommige foto's?

Klopt, ze had net enorm gulzig gedronken. Het is niet meer voorgekomen gelukkig, dus ik denk dat het echt van het te gulzig drinken was en geen spleetje oid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-23 19:29 



 
Profiel   

Wat een schatje en prachtige foto's <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-23 19:32 



 
Profiel   

Bamii schreef
Dank jullie wel allemaal voor de lieve reacties! Ik sta er ook nog steeds versteld van dat Berber zulke speciale foto's heeft kunnen maken van hele normale momenten, ze vond het heel erg spannend en kroop vooral steeds achter ons en Bjoke.
Wij zijn zo ontzettend blij met haar! Bjoke is echt een top moeder, verliest haar geen seconde uit het oog maar tegelijkertijd mogen wij er ook zonder problemen bij.

Foto 10 en 13... Ze was op een gegeven moment helemaal droog, behalve haar rug, die bleef maar gelikt worden <3

J_emma schreef
Geweldige foto's, wat een schatje! Komt er nou een beetje melk terug door haar neusje, of lijkt dat maar op sommige foto's?

Klopt, ze had net enorm gulzig gedronken. Het is niet meer voorgekomen gelukkig, dus ik denk dat het echt van het te gulzig drinken was en geen spleetje oid.


Fijn! Ik heb er eentje die bijna twee is, nooit een dag ziek geweest (afkloppen) en groter dan haar moeder inmiddels. Maar die mist echt een fors stuk gehemelte. Dus als ik zo'n neusje zie, wil ik je absoluut niet in de stress jagen, maar is het wel goed om alert op te zijn :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-23 19:50 



 
Profiel   

Wat een lief veulen! Echt zo een om mee te nemen in je big-shopper :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 11:43 



 
Profiel   

Ze is zo enorm leuk Nynke <3 Heel veel plezier met deze knappe dame!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 16:03 



 
Profiel   

Wauw foto 1 en 6 prachtige platen <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 23:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen