Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Welkom lieve Gimli

 
Profiel   

Vanmorgen vroeg werd ik iets voor half 9 gebeld dat de lieve kleine Gimli geboren was <3 . De bevalling zelf is voorspoedig zonder problemen verlopen. Het enige waar ze mee hebben moeten helpen is het vlies los/kapot trekken. Dat was te sterk voor de kleine man, maar al met al dol blij dat Gimli nu gezond en wel veilig naast zijn moeder en in de kudde staat <3 .

Gimli is een prachtig veulen van Eowyn x Thorin.

Gimli zijn vader Thorin:

[ img ]

En dan natuurlijk Gimli zelf <3 . Helemaal in love met dit stoere mannetje <3 ! Buiten in de kudde geboren. Zo mooi om te zien hoe de hele kudde er op reageerd en hoewel Eowyn degenen is die bevallen is van deze prachtige man waren het de andere kudde leden die de rust hard nodig hadden en die ik dan ook geregeld zag liggen :') _O- .

Gimli is overigens al behoorlijk stoer en erg pittig van wat ik zo kan zien. Met 1.5uur oud was hij al naar zijn vader ontsnapt en kon ik hem weer herenigen met zijn moeder.
Met 7uur oud had hij de galop knop ook al gevonden. Daar gaan we onze handen vol aan hebben!

1. Je ziet Gimli al bijna denken: Mama. Niet doehoen! Liefkozend doen is NIET stoer. Eowyn is echter net als wij helemaal in love met de kleine!

[ img ]

2. De galop knop had Gimli al snel gevonden <3 .

[ img ]

3. Mama Eowyn met haar zoon Gimli <3

[ img ]

4. <3

[ img ]

5. Van al dat rennen, spelen en ontdekken word je toch wel erg moe <3 .

[ img ]

6. <3

[ img ]

7. Ome Asfaloth (ruin) vervuld zijn rol al goed en staat al geregeld in de buurt van Eowyn en Gimli op wacht <3 Tilda en Arwen staan buiten beeld.

[ img ]

Op naar mooie avonturen met deze knappe man <3 . Zo verliefd en zo blij met hem <3 .
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-23 19:30 



 
Profiel   

Wat een mooi veulentje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-23 19:31 



 
Profiel   

Foto 4. <3
Wat een buffeltje.
Van harte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-23 20:28 



 
Profiel   

Och wat een droppie <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-23 21:29 



 
Profiel   

Prompter: Dank je wel <3 . Ze hebben er echt wat moois van gemaakt!

tones: Dank je wel <3 ! Zeg dat wel! Toen ik hem vanmiddag op de galop foto zag zag ik eerder een veulen van een paar dagen/weken oud dan een veulen van 7uur oud :') . Zo wijs al!

Wendy15: Dank je wel <3 .

Een ding is zeker. Ik ga mijn handen er vol aan hebben! Nu nog hopen dat die morgen gewoon nog altijd in de juiste wei staat.

Asfaloth is ook echt gek met veulens en paar jaar terug kon hij onwijs leuk spelen met zijn half broer Isaac. Isaac daagde Asfaloth geregeld uit waarbij de mannen ook vaak zat omhoog kwamen.
Dus heel benieuwd of Asfaloth dit jaar ook met Gimli gaat spelen! Al verwacht ik dat haast van wel wanneer Gimli er klaar voor is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-23 21:33 



 
Profiel   

Eowyn x Thorin. Als je fan bent van LOTR levert dat vage plaatjes op in je hoofd :+

Maar even zonder grappen, gefeliciteerd! Wat een leuk veulen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-23 21:34 



 
Profiel   

xPabloBokt schreef
Eowyn x Thorin. Als je fan bent van LOTR levert dat vage plaatjes op in je hoofd :+

Maar even zonder grappen, gefeliciteerd! Wat een leuk veulen.

Dat beeld probeer ik dus de hele dag echt al niet naar boven te laten komen _O- . Als LOTR fan nog best wel lastig....
Maar de LOTR kudde is nu wel helemaal compleet! Zo blij mee!

En dank je wel <3 ! Ze hebben er echt wat moois van gemaakt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-23 22:12 



 
Profiel   

xPabloBokt schreef
Eowyn x Thorin. Als je fan bent van LOTR levert dat vage plaatjes op in je hoofd :+


Dat probleem had ik hier ook! _O-
Maar wat een superleuk veulen TS! En wat fijn dat het gewoon buiten in de kudde is geboren <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-23 22:14 



 
Profiel   

Wat een knapperd, gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-23 23:21 



 
Profiel   

Wat schattig! Leuk getekend ook :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-23 23:48 



 
Profiel   

Cayenne: Haha oeps. Maar goed dat ik Eowyn geen Galadriel heb genoemd dan toen ze de kudde in kwam _O-
Dank je wel <3. Ja dat is echt het fijne van deze plek. Alles is puur natuur. Ook de koeien staan jaarrond 24/7 buiten. Inclusief Stier. Kalfjes blijven ook bij de moeder. Hadden een prachtig Stier kalfje, maar helaas is zijn moeder 1.5 week geleden heel plotseling overleden en word hij nu ergens anders groot gebracht met de fles. Gaat hier helaas niet.
Hebben nu nog 1 koe en 1 Stier.

Orange: Dank je wel <3

Imaudy: Dank je wel <3

Heb ook foto's met de camera gemaakt, maar zo trof ik Asfaloth, de kleine en Eowyn aan toen ik de wei in kwam vandaag <3.
Asfaloth is helemaal verliefd op zijn Pete kind.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-23 12:24 



 
Profiel   

Gefeliciteerd *\o/* superlief <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-23 08:19 



 
Profiel   

Wat een mooie donderstraal. Proficiat. Ik begrijp dat je hier heel blij mee bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-23 08:31 



 
Profiel   

Wat een stoer kereltje. Snap dat jullie er verliefd op zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-23 08:38 



 
Profiel   

Nee nee, Gilmi son of Gloin, niet son of Thorin. Dat klopt nie :D

Maar hij is wel super schattig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-23 08:40 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Wat een ontzettend leuk veulen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-23 08:50 



 
Profiel   

Dank je wel allemaal voor jullie lieve reacties <3 . Na een heftige dag gisteren waarin we compleet onverwachts afscheid hebben moeten nemen van Zoë (verzorgpony op een ander adres) was het een grote verrasing vanmorgen om Gimli en Eowyn in uitgelicht te zien en jullie reacties te lezen <3 .

Gimli doet het super! Is heerlijk eigenwijs en zorgt er vooral voor dat mama Eowyn niks te kort komt aan beweging. Zodra hij ook maar gaat rennen moet ze er achteraan!
Helaas mag ik nog niet in de buurt komen. Hoef er maar naar te kijken of de oren gaan al naar achteren bij Eowyn :') . Gelukkig begint Gimli al wat op ontdekkingstocht te gaan en is het wachten tot meneer nieuwsgierig genoeg is om kennis met mij te maken.
De bok knop had die met dag 2 al uitgevonden en sind gisteren weet hij ook hoe hij moet steigeren.

Zo jong dat Gimli is snapte hij natuurlijk nog niks van mijn verdriet gisteren en probeert dan op zijn eigen manier weer een lach op mijn gezicht te toveren en dat is met momenten ook echt wel gelukt! Extra genieten nu van dit vrolijke stoere kleine mannetje <3 .

Deze foto's zijn afgelopen donderdag gemaakt toen Gimli de wei al wat begon te ontdekken op eigen houtje en zo nu en dan een sprintje trok en arme mama er maar achteraan! Ja we gaan onze handen vol krijgen aan hem. Dat is een ding wat zeker is!


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]

En van al dat rond rennen en spelen krijg je uiteraard erg veel dorst. Dus even bijtanken <3 .

[ img ]


Nog wat lieve foto's van afgelopen woensdag <3 .

Helemaal links mijn ruin Asfaloth die zijn rol van oppas heel goed weet te vervullen. Hij is zo gek met de kleine!

[ img ]


[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-23 10:26 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met de stoere knul!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-23 10:32 



 
Profiel   

Wat een mooi veulentje ! Gefeliciteerd !

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-23 13:55 



 
Profiel   

Grappig, al die namen uit LOTR!

Gefeliciteerd met Gimli!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-23 15:02 



 
Profiel   

Waarom zijn Shetlander veulentjes altijd zo ongelofelijk schattig? <3 Hele leuke naam ook, Gimli! :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-23 15:20 



 
Profiel   

Sellyxx: Dat vraag ik mij nou ook elke keer weer af. Waarom die kleintjes zo schattig zijn!

Denice: Het begon ooit met mijn eigen pony Asfaloth. Toen kwamen er nieuwe pony's in de kudde paar jaar geleden. Arwen en Frodo en toen is het balletje gaan rollen :') _O- . En zo kwam er een lord of the rings kudde!

Gimli is een halve week oud, maar de steiger knop heeft hij al gevonden _O- . Hij mag van mama nog niet met ome Asfaloth spelen. Nu ja. Dan weet hij het goed gemaakt. Dan is mama de klos _O- .

[ img ]

En mijn hart smolt vanmiddag <3 . Dit was zo lief hoe Eowyn en Gimli bij elkaar lagen <3

[ img ]

Arwen stond buiten beeld te grazen en de wacht te houden.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-23 18:50 



 
Profiel   

Die lig foto’s zijn zo schattig, hij is zo leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-23 19:35 



 
Profiel   

Geweldige foto's. Sterkte met jullie verlies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-23 07:56 



 
Profiel   

pien_2010: Dank je wel! Zoë word al erg gemist. Het voelt echt nog onwerkelijk dat ze er niet meer is. Zij stond niet in de kudde, maar in de wei aangrenzend van de kudde. Zal morgen raar zijn weer die wei in te gaan en haar niet te zien, maar haar twee vriendinnen waar ze altijd mee stond staan er nog en daar zal de aandacht nu ook naar toe gaan <3 .

Om nog even het verschil in grootte te laten zien en een beeld te gevan van hoe klein Gimli is. Helemaal rechts mijn ruin Asfaloth. De grootste van de hele kudde. Zal ergens rond de 90cm/1 meter zijn, maar moet hem nog steeds ooit een keer officieel opmeten.

Gimli helemaal links. Met mama Eowyn in het midden. Denk dat Gimli als die zou willen zo onder Asfaloth door kan!

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-23 22:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen