Welkom lieve Gimli

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43267
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Welkom lieve Gimli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 09:36

Zeer hoog schattigheidsgehalte, die drie kontjes....

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 16:01

Sterkte met het verlies van Zoë.. :(:)

Wat een leukerd is Gimli! <3
Ik heb ook een Gimli. :D

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: Welkom lieve Gimli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 16:47

Wat een knapperd <3

xYaartje
Berichten: 1463
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-23 21:52

pien_2010: Nou he.... <3 ! Het is ook gewoon te schattig! Heb mijn hand eens langs zijn hals gelegd en zijn hals is maar iets groter dan mijn hand, bizar gewoon!

MirandaMalik : Dank je wel <3 . Zoë word al erg gemist! Vanmorgen heen gegaan om de andere 2 pony's daar te verzorgen en dat helpt wel. Ook zij hebben aandacht, steun en troost nodig. Het verlies begint heel voorzichtig aan een plekje te geven.
Nu wel benieuwd naar jouw Gimli overigens :D !

davinci2412: Dank je wel <3 .

Een bijzonder moment vanmiddag! Vanmiddag gaf Eowyn ineens vanuit het niets Gimli de ruimte en Gimli keek echt met nieuwsgierige ogen naar mij. Zo van: Wat ga ik doen... Durf ik naar haar toe te gaan of niet?
Heel stil blijven staan. Durfde nauwelijks te bewegen... en ja hoor! Gimli kwam ineens vanuit het niets uit zichzelf heel dapper naar mij toe gelopen. Gimli begon mijn been een beetje te onderzoeken en ben heel stil blijven staan. Durfde echt nog steeds niet te bewegen. Bang dat die van een beweging zou schrikken en het moment voorbij was.
Ook niet gelijk gaan aaien, maar heb hem rustig de tijd gegeven om mij te kunnen ontdekken. Pas toen hij aangaf dat het okay was ben ik Gimli ook gaan aaien. Wat hij toe liet.

Het heeft denk ik ook erg geholpen dat ik de afgelopen dagen terug aan het vertrouwen van Eowyn heb gewerkt en haar ook heb laten in zien dat ik niet onder de indruk ben van haar dreigementen (oren in de nek en dreigen met trappen), maar gewoon rustig blijf staan en wacht tot ze kalmeert. Ze is erg beschermend over Gimli en dat mag, maar ik moet er ook bij kunnen mocht het nodig zijn.
Dus vooral daar aan gewerkt met Eowyn. Het vertrouwen en vandaag gaf ze Gimli dus ineens de ruimte die we beiden nodig hadden om te kunnen bonden. Echt heel mooi hoe dat ging <3 .
Eowyn kwam opgegeven moment zelfs ook om knuffels vragen! Echt heel blij met dit resultaat. Het komt met veel rust, tijd en geduld allemaal wel goed!

En hij is zo ongelooflijk klein en schattig <3 .

Afbeelding

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 22:21

Wat goed dat Eowyn al wat is bijgedraaid, is toch wel leuker ook al doet ze het om haar kind te beschermen. En de eerste echte kennismaking! <3
Geweldig hoor om zo mee te maken.

Mijn Gimli is ook klein van formaat, hij is bijna zes alweer, hij is bij ons gekomen toen hij één was, toen had hij alleen nog een heel andere kleur, hij was voskleur maar is een appaloosa en helemaal verkleurd inmiddels.
Hij heeft wel hele mooie wenkbrauwen. <<)
Afbeelding

xYaartje
Berichten: 1463
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-23 23:27

MirandaMalik: Ohhhh wat is jouw Gimli onwijs knap zeg! Heb je een foto van toen die een jaar was? Bijzonder he hoe ze dan zo verkleuren. Mijn pony verkleurd ook nog steeds. In de winter is die wit. In de zomer met zomervacht is die grijs/wit.

Ja heel fijn! Eowyn begint nu ook weer wat meer contact te zoeken. Nog niet van harte, maar het begint te komen.
Gimli heeft zijn eerste onweersbui ook mee gemaakt vandaag en dat heeft toch wel indruk op hem gemaakt. Waar hij normaal wel even komt snuffelen en knuffelen bleef het vandaag bij snuffelen. Arme Gimli. Vlak voor ik weg ging was die toch alweer wat meer de oude en zat hij zijn moeder lastig te vallen.

Iets met... Jong geleerd is oud gedaan toch :') _O- Hij is nog maar 1.5 week oud... Maandag komt de osteopaat voor mijn pony. Die zit sinds de komst van Thorin vast in zijn lijf. Heeft 2 weken terug te veel van zijn lijf gevraagd dus hopelijk wilt Ome Asfaloth na maandag met Gimli spelen. Dan hoeft zijn moeder niet elke keer het slachtoffer van haar zoon te worden. Hij zet haar gewoon aan de kant nu ook. Ga mijn handen er nog vol aan hebben. Dat beloofd wat _O- .
Dit heeft Gimli niet van zijn vader geleerd trouwens. Thorin staat nog apart en komt begin juni pas de kudde in. He did it all by himself.


Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Welkom lieve Gimli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 10:08

Och wat een draakje <3 perfecte naam voor m :))