Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 5 [ 114 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Unicorn FM, een volle echte Cremello Fjord!

 
Profiel   

Gefeliciteerd ze is prachtig! Nooit geweten dat dit kon bij fjorden maar klinkt idd logisch en zo te zien mogelijk ;)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-23 22:57 



 
Profiel   

Wat een knap veulen! Gefeliciteerd <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-23 23:12 



 
Profiel   

Wat een prachtig veulen! Ik ben benieuwd hoe die is als ze volwassen is

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-23 00:02 



 
Profiel   

Oh wauw wat een plaatje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-23 02:01 



 
Profiel   

Wat een onwijs leuk en uniek veulen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-23 03:33 



 
Profiel   

Mooi stevig dametje al <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-23 03:47 



 
Profiel   

Wat bijzonder! Gefeliciteerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-23 05:37 



 
Profiel   

Wat een plaatje! Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-23 05:51 



 
Profiel   

Oh joh wat leuk, ik dacht dat je gestopt was met fokken! Wat een plaatje is dit zeg, wauw <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-23 06:13 



 
Profiel   

Hier hoeft geen strikje omheen hoor! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-23 06:40 



 
Profiel   

Wat uniek!
Wel heel roze bij de ogen en mond, verbrandt dat ook sneller of valt dat wel mee?
Moeders is ook prachtig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-23 06:54 



 
Profiel   

Jij weet er altijd wat bijzonder van te maken wat een uniek leuk veulen ik volg je
Ik vond gio ook een fantastische fjord

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-23 07:01 



 
Profiel   

Wat een bijzonder veulentje. <3 Ik hoop stiekem wel dat je deze houdt want dan kun je ons nog lang voorzien van mooie plaatjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-23 08:00 



 
Profiel   

Oma Arwen kan ook elk moment bevallen!

[ img ]

[ img ]


Cantodea11 schreef
Jij weet er altijd wat bijzonder van te maken wat een uniek leuk veulen ik volg je
Ik vond gio ook een fantastische fjord


Dank je wel <3 Mijn rode vriend was ook echt one of a kind!

Sanet schreef
Wat uniek!
Wel heel roze bij de ogen en mond, verbrandt dat ook sneller of valt dat wel mee?
Moeders is ook prachtig!


Dank je wel!

Ik heb er veel op gegoogled, want dat dacht ik misschien ook. Het blijkt volgens vele met cremello etc wel mee te vallen, maar we hebben wel zonnebrand gekocht. :D

Mars schreef
Prachtig een kvit fjord! <3

Ik weet dat er ooit al eens eentje op bokt was, Fimke, Famke... zoiets. Misschien is ze nog terug te vinden. Bizar dat t stamboek dit niet erkent, hopelijk veranderd dat nog in de toekomst.


Fimke idd :D We hebben contact zo leuk. Ik heb ook contact met de Kvit hengst in Amerika.

Fimke kijkt naar Unicorn
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-23 08:35 



 
Profiel   

Deze is wel erg leuk, tof dat kleurtje bij een fjord.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-23 09:56 



 
Profiel   

Ah toch Fimke, dan had ik t goed onthouden, wat leuk dat je contact met ze hebt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-23 10:13 



 
Profiel   

Wat een leuk veulen! Ik hou ook wel van aparte kleurtjes, zoals bij de Fjord. Vind rodblakk toch wel een van de mooiste. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-23 10:22 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met dit veulen TS, leuk dat het je gelukt is om kvit te fokken :)

Bowo schreef
Ik denk dat jullie met Gra naar een ander gen verwijzen. Amber verwijst met Gra naar agouti (want de 'standaard' Fjord heeft agouti (op een zwarte basis) en een gra, oftewel zwarte heeft geen agouti. Wat de basis(rood/zwart) daarin doet is dus minder van belang. Daarin is het dus logisch om Gra te gebruiken voor agouti.

Nee dat is niet logisch. Grå betekent letterlijk grijs in het Noors. En is de benaming voor grijzige (in het Nederlands: wildkleur zwarte) paarden aan te duiden. Gråblakk = wildkleur zwart. Het woord grå is verwant aan andere, vergelijkbare Germaanse woorden, zoals grau (Duits), grauw (Nederlands), grey (Engels)
Gra is niet een bestaand woord. Het is grå. Grå paarden zijn EeaaDd, EeaaDD, EEaaDd of EEaaDD.

Brun betekent bruin. Brunblakk = wildkleur bruin, dus alle mogelijke combinaties met minimaal 1x E, 1x A en 1x D.
Ook het woord brun lijkt op bij voorbeeld braun, bruin, brown. Noors is echt niet zo moeilijk ;)


Laatst bijgewerkt door Koper op 04-05-23 10:41, in het totaal 3 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-23 10:26 



 
Profiel   

Wat gaaf, een kvit fjord! Gefeliciteerd met deze knappe dame <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-23 10:28 



 
Profiel   

Wauw wat gaaf!!!

Waarom zou je haar niet houden? :wow:

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-23 10:54 



 
Profiel   

Oh wat een knapperd! <3

Als je haar ooit weg doet.. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-23 10:55 



 
Profiel   

Amber_ schreef
30 april is mijn eigen gefokte merrieveulentje zelf moeder geworden. <3 Wat gaat dat dan ineens hard.

Moeder Phinte is gulblak van kleur. Ze is een dochter van mijn verkochte rodblak hengst Gio en gulblak merrie Arwen. Dit jaar zal ze 4 jaar worden.

Hier zelf als veulentje
[ [url=m/DjCBKf.jpg]Afbeelding[/url] ]


Lang lang geleden toen ik mijn springtopper Fjordy had, riep ik altijd al dat ik ooit een rode fjord wilde! Mensen zeiden altijd, niet op kleur zoeken en/of fokken. Toch kwam Gio met 4 maanden oud. Uiteindelijk is hij een goedgekeurde dekhengst geworden in NL en België. Hij staat sinds 2 jaar in Amerika.

[ [url=m/G2agPQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/dEImRj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Naast Gio was ik op zoek naar een goede gulblak merrie, welke ook bizar schaars zijn. Zodoende kwam na lang zoeken mijn prinses Arwen uit Duitsland. Ze was de eerste gullmerrie in NL.

Arwen
[ [url=m/ibaIQ0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gio en Arwen

[ [url=m/HXmmVY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze behaalde mooie 1e premie in NL en met Gio kreeg ze een prachtig gulmerrietje: Phinte!

Kleurtjes waren vroeger uniek bij de fjorden, maar tegenwoordig zie je ze steeds meer. Gelukkig! *\o/* Zeker als er gekeken blijft naar kwaliteit uiteraard.

Kvit is niet geaccepteerd door het (moeder) stamboek. Helaas, want het is immers "gewoon" een cremello of een prelino. :D Phinte hebben wij laten dekken door de Belgisch en Duits goedgekeurde dekhengst Junar, wetende dat er 25% was op een cremello.

Blij verrast waren we met dit prachtige fjordenmeisje _/-\o_ . Ze is nummer 4 van de wereld. Natuurlijk wilde ik dat toch wel even vol trots delen hier. :+: Ze is hier net geboren en 2 dagen oud.

[ [url=m/qDT1Zn.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oQSOw0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/JnXJSC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/fZvXbw.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1NMTLj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/P1aqno.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/zRNKT1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze zal nog getest worden op Gra, aangezien haar vader Junar ook Gra draagt. :D


Heel vet, love it.

Maar het stamboek mag de registratie niet weigeren. Waarschijnlijk mag ze alleen niet op de keuring komen. Toch een mooi onderwerp voor een ledenraadsvergadering want waarschijnlijk hebben er ooit een paar fokkers gevonden dat dat niet mooi was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-23 11:07 



 
Profiel   

Ja dat dacht ik idd ook, ik zal eens gaan informeren. Het zal gok ik B boek worden, dat is prima. Als afstamming er maar in komt en de DNA test :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-23 14:03 



 
Profiel   

Wat is ze prachtig Amber. Gefeliciteerd!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-23 15:36 



 
Profiel   

Wat bijzonder dit, dit is toch wel mooi als fokker denk ik zo! Gefeliciteerd!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-23 15:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 5 [ 114 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen