Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

En dan is ze zomaar alles wat je zo graag wilde

 
Profiel   

Ik ben verliefd <3

Zo, dat moest er alvast even uit :D
Eigenlijk al 2 jaar geleden begon het te kriebelen om onze lieve kleine shet Melissa van de Ligthartstraat aka Puk


[ img ]

een date met een leuke hengst te gunnen en een veulentje te fokken. Ik vond het toen al te laat in het seizoen en daar kwam bij dat we onze tinker al drachtig hadden. En gezien ik geen fokker ben en alles voor de lol en plezier doe, vond ik een tegelijk ook wel spannend zat.

Ik heb ik die tijd al wel wat zitten zoeken en puzzelen en wist natuurlijk al heel lang wat ik zo ontzettend graag zou willen;

Een zwart bont merrietje met niet teveel wit op het hoofd *D

Daar heb ik mijn zoektocht ook wel op aangepast, om die kansen wat te vergroten. Toen vorig jaar het leuke weer er weer een beetje aankwam ben ik goed gaan kijken, nadenken etc. en kwam ik uit bij Wonder Boy van de Molenstraat

[ img ]

Wat een gave hengst!! Contact gezocht met de vrouw die hem ging huurde en na nog wat extra info wist ik het zeker, dit gaat hem worden.

Dus nadat Puk met keurige punten opgenomen werd in het stamboek heb ik haar uit logeren gebracht bij Wonder Boy.

Het verhaal tussen toen en nu heb ik beschreven in haar andere topic

[KS-MK] Wonder Boy van de Molenstraat baby in aantocht

Na twee lange weken overdragen en 3 lange weken slapeloze nachten :Z
hadden we op vrijdagochtend 12 mei eindelijk echt hars. Ik had verwacht dat het nog 1 of 2 dagen zou gaan duren. Maar toen ik tussen de middag buiten kwam om de dames te voeren zag ik dat Puk stond te zweten, echt extreem zweten, het liep letterlijk langs haar voorbenen naar beneden en ze liet gewoon plasjes zweet achter op de grond.

Ik heb een vriendin gebeld en ben als een malle Puk haar stal gaan mesten. Halverwege ging ik even kijken en zag dat ze op de stenen in de schuilstal wilde gaan liggen. Dit leek me een minder briljant idee dus ik heb snel haar stal weer rechtgetrokken en haar gezegd dat ze naar binnen mocht.

Dit duurde maar even en toen ging ze inderdaad lekker haar stal in. Vanaf dat moment ging het heel snel, ze werd zichtbaar ongemakkelijk, kreeg weeen, ging elke keer weer staan en liggen en binnen 10 minuten braken haar vliezen. Gelukkig was mijn vriendin er toen al, ik doe zulke dingen het liefst niet alleen.

Puk deed het werkelijk geweldig. Ze had het zichtbaar zwaar, ze is ook een keer echt tegen mij aan komen liggen :knuffel:

Ik zag al vrij snel twee witte voetjes met en op een moment een zwart vlekje, toen begon ik al een beetje te jubelen. Toen het neusje kwam leek dit toch verdacht veel op een zwart neusje :oo

Het koppie heeft Puk het echt zwaar mee gehad. We hadden heel goed de tijden hoelang ze overal over mag doen scherp en daar zat ze keurig binnen, maar op een moment heb ik wel tegen mijn vriendin gezegd; als het nu nog 2 minuten duurt bel ik de dierenarts.

Nou, die 2 minuten duurde het gelukkig niet. En toen het koppie (zwart :)) ) er uit was perste Puk nog een keer en toen was het veulen er. Na het zwarte koppie zag ik zwarte schouders en na die zwarte schouders zag ik een witte borst en riep ik; het is een zwart bonte *\%/* *\o/*

Het veulen was direct wakker en alert en deed alles wat het moest doen! Puk was enorm moe en lag echt even bij te komen. Het veulen lag nog met de achterhand in Puk en de navelstreng was nog intact, dus ik moest echt even op mijn handen zitten :o

Toen na een paar minuten de navelstreng brak door de beweeglijkheid van het veulen en het ook volledig uit Puk was kon ik mijn nieuwsgierigheid niet meer onder controle houden. Ik keek onder het staartje en niet te geloven, het bleek ook nog een merrie te zijn *\%/* Ik heb nog een paar keer gekeken, maar het was echt zo

Ik heb gewoon mijn zwart bonte merrie met een mooi zwart koppie _/-\o_

Nou, genoeg gekletst, mag ik jullie voorstellen aan;

Subliem van Stal hier is't leuk


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-23 07:43 



 
Profiel   

Wat een poppetje <3 <3 En die laatste foto, ik smelt helemaal weg

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-23 07:45 



 
Profiel   

Ahww die laatste foto, zo lief <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-23 07:50 



 
Profiel   

Ooh wat een dotje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-23 08:02 



 
Profiel   

Prachtige merrie en wat een mooi bont veulen heeft ze gekregen! Gefeliciteerd <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-23 08:06 



 
Profiel   

Wat een dotje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-23 08:21 



 
Profiel   

Wat een plaatje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-23 08:29 



 
Profiel   

gefeliciteerd!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-23 09:05 



 
Profiel   

Wat een schatje! Knappe moeder ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-23 09:12 



 
Profiel   

Wat lief van Puk dat ze zich zo goed aan je wensenlijstje heeft gehouden! :D :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-23 09:13 



 
Profiel   

Aah, wat een poppetje <3 Gefeliciteerd met haar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-23 09:51 



 
Profiel   

Imre schreef
Wat lief van Puk dat ze zich zo goed aan je wensenlijstje heeft gehouden! :D :D


Ja die 2 weken over en 3 weken slapeloze nachten waren haar direct vergeven :j

Dankjulliewel allemaal!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-23 10:26 



 
Profiel   

Ohhhhh wat is dat toch dat shetlander veulentjes extra schattig en wollig en pluizig zijn??? <3 <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-23 10:35 



 
Profiel   

Wat schattig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-23 10:55 



 
Profiel   

Wat een prachtig veulentje. Kan me voorstellen dat je helemaal door het dolle heen bent.
Veel geluk met haar en haar mooie mama

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-23 11:04 



 
Profiel   

Wat een onwijs leuk veulentje! Shetlanderveulens zijn toch het aller schattigst

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-23 11:47 



 
Profiel   

Gefeliciteerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-23 13:16 



 
Profiel   

Ze is schitterend getekend! Maar ook een mooie merrie hoor !!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-23 01:09 



 
Profiel   

Wat een dotje:D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-23 07:44 



 
Profiel   

En dat staat ze ook nog in uitgelicht <3

Ik zal vandaag weer wat nieuwe fotos maken van de dames

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-23 08:56 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Best lastig om deze kleine stuiterbal goed in beeld te krijgen :=
Maarrr, de fotograaf is net geweest en daar gaan zeker weten weer geweldige plaatjes uitkomen *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-23 13:45 



 
Profiel   

Te schattig gewoon <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-23 18:56 



 
Profiel   

Die twee witte voorbeentjes (in combi met zwart hoofdje en zwarte hals en witte aftekening op de rug) zijn werkelijk waar prachtig <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-23 18:58 



 
Profiel   

Ach wat een droppie! <3
En ook een hele mooie mama!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-23 19:54 



 
Profiel   

Ach wat een knap kind <3
En wat hier al eerder is gezegd ook bijzonder knappe mama <3
Knap setje <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-23 20:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen