Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Zilver en Yke bij de spartelvijver

 
Profiel   

Zoals elk jaar een vaste prik is met de veulens, was ik er dit jaar ook weer. Ik ben voorstander van veulens al dingen van de wereld laten zien. Met 4 weken oud gaan we altijd naar de spartelvijver en rond 2 maanden naar de zee (Callantsoog). Hier hou je vooral trailermakke paarden aan over die meestal water niet eng vinden :D

Zilver is mijn 8 jarige Sport AAA merrie van Pier 448 uit een kroonmerrie van Wikke 404. Met dit paard kan ik alles <3 Ik zou haar nooit willen missen...

Yke is haar 4e veulen. Hij is een nakomeling van Markus 491. Het is een bijzonder verhaal want vóór de inseminatie was hij al verkocht. De nieuwe eigenaar heeft het hele traject op de voet meegevolgd en had een voorkeur voor hengst. Ik ben enorm blij dat haar wens is uitgekomen en ze over 5 maanden een prachtig en lief mannetje thuis mag verwelkomen. Hij gaat naar bokker Dojebo
Yke zijn volledige naam is Yke Douwe E, vernoemd naar mijn vader Douwe Jan :j

Bij de spartelvijver was natuurlijk Amanda aanwezig, op bokt bekend als _l_amanda_l. Yke was enorm dapper en ondanks zijn enorme grote indruk van een stampende Zilver stond hij zomaar in het water. Het is zo'n stoere man :D

Geniet vooral mee :))

1. Oh my jeez, waar ben ik beland
[ img ]
2. Ik tegen Zilver vertellen dat ze even moet stoppen met stampen omdat ze haar kind traumatiseerd :+ Krijg je dit terug
[ img ]
3. Tsja....
[ img ]
4. Yke kwam er ook bij in het water, brave jongen
[ img ]
5.
[ img ]
6. Mijn houding laat nog wat wensen over := lol. Zilver had er zin in
[ img ]
7. Ik bedoel maar... Holding on for dear life
[ img ]
8. Kan ook wel even normaal niet?
[ img ]
9.
[ img ]
10.
[ img ]
11. Het water maar even verkennen. Veulen was snel kleiner. Eerste zwemles ook gehad :Y)
[ img ]
12.
[ img ]
13. Duikboot Zilver
[ img ]
14. Lol was het belangrijkste
[ img ]
15. En de leukste. Knuffelen en een kusje van de knapste <3
[ img ]

Ik ben zo blij weer met de foto's <3 En het was geweldig weer!!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 00:54 



 
Profiel   

Fantastisch hoe je de veulens met zoveel liefde, zo’n fijne start geeft en ze voorbereidt om stabiel om te gaan met nieuwe ervaringen. En de hele reis neem je me mee en hou je me geïllustreerd op de hoogte van alle ontwikkelingen. Ik ben erg happy met en supertrots op Yke <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 10:52 



 
Profiel   

Heel leuke foto's om elk jaar weer voorbij te zien komen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 12:02 



 
Profiel   

Lys_PPA schreef
Heel leuke foto's om elk jaar weer voorbij te zien komen :D

Dankje! Het is ook een enorm leuke ervaring. Voor zowel de paarden als voor mijzelf :j


Dojebo schreef
Fantastisch hoe je de veulens met zoveel liefde, zo’n fijne start geeft en ze voorbereidt om stabiel om te gaan met nieuwe ervaringen. En de hele reis neem je me mee en hou je me geïllustreerd op de hoogte van alle ontwikkelingen. Ik ben erg happy met en supertrots op Yke <3

Wat een enorm lief bericht <3 Ik doe enorm mijn best om ze zo'n goed mogelijke start te geven op deze wereld! Yke is ook echt een fantastisch leuk veulen , al zeg ik het zelf :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 08:19 



 
Profiel   

Fantastische foto's en wat super dat je zo met ze op pad gaat. Heerlijk relaxed en lekkerre blije paarden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 09:06 



 
Profiel   

MarliesV schreef
Fantastische foto's en wat super dat je zo met ze op pad gaat. Heerlijk relaxed en lekkerre blije paarden!

Dankjewel!
Ze vonden het zeker erg leuk! Zilver soms iets té leuk :=

Wat leuk, we staan in uitgelicht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 09:05 



 
Profiel   

Ik kijk altijd uit naar je topics. Zoveel liefde en passie voor je dieren en dan jou mooie nuchterheid……..heerlijk.

Als ik nog een paard had zou ik deze blind aan je toevertrouwen. Geniet nog maar even van deze mooie man voor hij naar zijn nieuwe eigenaresse verhuisd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 09:14 



 
Profiel   

Echt super leuk!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 09:18 



 
Profiel   

Geweldige foto's. Straalt zoveel liefde en vertrouwen vanaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 09:34 



 
Profiel   

Wat super leuk weer om te zien !
Prachtig veulen <3 <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 09:34 



 
Profiel   

Wat een leuke en mooie foto’s en dat hoofd op foto 9, geweldig <3
Yke mag er ook zijn hoor, wauw!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 11:20 



 
Profiel   

Dojebo schreef
Fantastisch hoe je de veulens met zoveel liefde, zo’n fijne start geeft en ze voorbereidt om stabiel om te gaan met nieuwe ervaringen. En de hele reis neem je me mee en hou je me geïllustreerd op de hoogte van alle ontwikkelingen. Ik ben erg happy met en supertrots op Yke <3


En jij proficiat met dit geweldige veulen die alvast een goede basis meekrijgt gezien de foto's. Mooi topic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 12:12 



 
Profiel   

Wauw, wat gaaf zeg en knap dat je zo alleen met halster om dat doet. Geeft wel aan hoe goed je ze kent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 12:29 



 
Profiel   

Superleuk♡ waar is deze spartelvijver? Aangezien je maar callantsoog gaat moeten we in dezelfde regio zitten

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 14:45 



 
Profiel   

Zo leuk! Wij waren afgelopen zaterdag nog bij de spartelvijver met ons menclub! Yke is echt een prachtig mannetje hoor <3

De spartelvijver ligt in het Drents Friese Wold, dus niet dichtbij Callantsoog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 14:54 



 
Profiel   

Prachtige fotoserie weer Kabayo, mooi hoe je elk veulen weer weet vast te leggen. En super idee om naar de spartelvijver te gaan, worden ze inderdaad alleen maak mak van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 16:15 



 
Profiel   

Superleuk om je elk jaar weer te zien met Zilver en de veulens bij het water. Ik geniet altijd van je foto’s. Zo leuk om te zien hoe je ze overal naar toe meeneemt en ze zo mak worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 21:07 



 
Profiel   

Wat heerlijk dat je dit gewoon met ze kunt doen <3 mooie foto's!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 11:24 



 
Profiel   

Geweldig leuke foto's en yke is ontzettend knap. Erg leuk dat we hem via bokt kunnen blijven volgen, ben benieuwd hoe hij uitgroeit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 11:52 



 
Profiel   

Gelbrich schreef
Ik kijk altijd uit naar je topics. Zoveel liefde en passie voor je dieren en dan jou mooie nuchterheid……..heerlijk.

Als ik nog een paard had zou ik deze blind aan je toevertrouwen. Geniet nog maar even van deze mooie man voor hij naar zijn nieuwe eigenaresse verhuisd.

Wauw dit is een groot compliment zeg! Enorm bedankt <3

Getty_Maan schreef
Geweldig leuke foto's en yke is ontzettend knap. Erg leuk dat we hem via bokt kunnen blijven volgen, ben benieuwd hoe hij uitgroeit.

Bedankt! Ik vind het ook erg leuk dat ik alle nakomelingen zo goed kan volgen. Ze houden mij allemaal wekelijks op de hoogte, zo leuk!

Gitana schreef
Wat heerlijk dat je dit gewoon met ze kunt doen <3 mooie foto's!!

Het is echt genieten <3 En een erg goede les voor de kleintjes

Suzanne F. schreef
Superleuk om je elk jaar weer te zien met Zilver en de veulens bij het water. Ik geniet altijd van je foto’s. Zo leuk om te zien hoe je ze overal naar toe meeneemt en ze zo mak worden.

Wat mooi dat ik dit moment kan delen en andere mensen er ook van genieten. Ik merk zeker als ze zo jong in aanmerking komen met water en als ze zien dat Zilver er wel in gaat, dat ze er veel minder moeite mee hebben. En dat is zeker positief wanneer ze ouder zijn. En je kan direct zien hoe hun karakter is := Minthe zwom ook direct, net als Yke. Silvester haalde dan alleen natte hoeven :+

Finesse schreef
Prachtige fotoserie weer Kabayo, mooi hoe je elk veulen weer weet vast te leggen. En super idee om naar de spartelvijver te gaan, worden ze inderdaad alleen maak mak van.

Ben l_amanda_l elk jaar enorm dankbaar. Zoals nu heeft ze mij ook weer overspoeld met foto's :D Ze houden er een goede ervaring aan over inderdaad!

Jorex schreef
Zo leuk! Wij waren afgelopen zaterdag nog bij de spartelvijver met ons menclub! Yke is echt een prachtig mannetje hoor <3

De spartelvijver ligt in het Drents Friese Wold, dus niet dichtbij Callantsoog.

Oh wat toevallig! Een dag eerder. Gaan jullie dan ook met de menwagens het water in? Dat lijkt mij best spannend :o Dankjewel! Hij is erg leuk gelukt

girlyggirl schreef
Superleuk♡ waar is deze spartelvijver? Aangezien je maar callantsoog gaat moeten we in dezelfde regio zitten

Bedankt!
De spartelvijver ligt in Appelscha, Friesland. Dit is voor mij een halfuurtje met de trailer. Naar Callantsoog is anderhalfuur

lizzy1 schreef
Wauw, wat gaaf zeg en knap dat je zo alleen met halster om dat doet. Geeft wel aan hoe goed je ze kent.

Ja normaal rij ik altijd met hoofdstel. Nooit bitloos. Nou weet ze dat ik hier wat onhandiger mee ben. En natuurlijk geen zadel. Geeft soms wat bokkensprongen :+ Maar als ik ho schreeuw stopt ze wel hahaha

chanicha schreef
Wat een leuke en mooie foto’s en dat hoofd op foto 9, geweldig <3
Yke mag er ook zijn hoor, wauw!

Nu je het zegt, ze kijkt daar inderdaad wel heel mooi <3 Dankjewel!

silvia58 schreef
Wat super leuk weer om te zien !
Prachtig veulen <3 <3 <3

<3

Dreamboy schreef
Geweldige foto's. Straalt zoveel liefde en vertrouwen vanaf.

Dankjewel, Zilver vertrouw ik 100%. Ik zou niet meer zonder haar kunnen <3

hannelot schreef
Echt super leuk!!

:D
Bedankt! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 22:39 



 
Profiel   

Was weer gezellig! :D
Zulke knappe kinderen maakt Zilver elke keer weer, al blijft zij stiekem één van mijn favorieten.. <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 00:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen