Totale verrassing… shet X tinker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-23 09:35

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Alles gaat prima met beiden!

Kleine heeft een vreselijke pretkop, mams is gewoon haar goeie zelve en blijft een voorbeeldmams, heel leuk dus

Binoche
Berichten: 532
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: België

Re: Totale verrassing… shet X tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 09:39

Zo een schatje <3 <3
Heel zorgzame mama precies.

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 09:42

Wat een leuk veulen!

Koper schreef:
Daarom vroeg ik al meters van tevoren of mensen een ruin hadden, waarop steevast de vraag kwam of ik een hengst bij me had.

Nee. Een sletlander.


_O-

Klopt, merries doen graag mee als ze hengstig staan. Hier een tuigpaardmerrie (van bijna 30!), die zich graag laat beklimmen door mijn kleine ruin als ze hengstig is. Het grootteverschil is absurd, hij geraakt er niet eens op. Maar ze wíl wel.
Laatst bijgewerkt door miereneter op 27-05-23 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: Totale verrassing… shet X tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 10:14

Wat een goed gelukt (onbedoeld ongelukje) veulen.
mijn man zei al gaat hij Centurion heten.
En inderdaad hoe zal hij zijn uitgegroeid over 4-8 jaar

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2451
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 10:22

Je mag mams ook wel hier afgeven hoor, er hoeft geen strikje om :))

anjali
Berichten: 15095
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 10:24

Ik denk dat het een heel erg eigenwijs en supersterk paardje gaat worden. :j

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 10:40

Koper schreef:
Morganlefay schreef:
Ik lees hier dat de hengst de "schuld"krijgt, maar vlak een hengstige merrie niet uit, weet voorvallen dat het andersom was. Grote merrie en kleine hengst, nou ze ging er gewoon bij liggen.

Yep, heb ook zo'n merrie gehad. Een shet. Kon nooit rustig met d'r op het ruiterpad wandelen. Als er namelijk iemand met een ruin aan kwam gereden moest ik d'r in bedwang houden. Hoe groter de ruin hoe beter, ze raakte helemaal in katzwijm van bruine warmbloeden. Daarom vroeg ik al meters van tevoren of mensen een ruin hadden, waarop steevast de vraag kwam of ik een hengst bij me had.

Nee. Een sletlander.

TS is alles nog goed vandaag met je merrie en veulen?


Een sletlander :D whahahha

dalena

Berichten: 3120
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Totale verrassing… shet X tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 11:19

Wat een onwijs mooi en stoer veulen! <3

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 11:21

Citaat:
Een sletlander :D whahahha

_O-

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 11:23

princequillo schreef:
Je mag mams ook wel hier afgeven hoor, er hoeft geen strikje om :))

Het is echt een prachtige merrie. Ik kan mij voorstellen dat TS en haar kinderen er erg blij mee zijn.

Hihi, het veulen wat de tong uitsteekt vindt wat van alle commentaar op bokt. Die "ik heb kriebel op mijn rug" foto is schattig <3 Fijn dat ze het goed maken, en ook fijn dat er een pony bij staat, die hopelijk een beetje tante kan spelen.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Totale verrassing… shet X tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 11:32

Hij heeft echt een boevenkopje haha

Ayasha
Blogger

Berichten: 57949
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 11:38

Kabayo schreef:
Wintu schreef:
Wordt er bij een geboortetopic van een goed verlopen bevalling altijd zo gezeurd? Man man man, wat een negativiteit.

Ik vind bokt nog mild. Ik vind ook dat TS behoorlijk naïef is geweest en vind het ook wel risicovol deze stokmaat verschillen :o

Desalniettemin is het een enorm leuk veulen. Leuk gelukt! Ben benieuwd hoe deze uitgroeit. Gefeliciteerd!

Eens. En dan zeker wanneer dit gebeurt bij iemand die toch graag haar ervaring met hengsten deelt. Nu is het goed gegaan. Was men ook nog zo gelaten geweest als het flink mis gegaan was?
En we zijn er nog niet. Hij gaat in geen tijd te groot zijn om melk te drinken vrees ik. Om
Over verhoudingen nog te zwijgen.

Unicorn_xX

Berichten: 149
Geregistreerd: 21-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 11:39

Mar_jolijn schreef:
ElfBeau_067 schreef:
Shetti als bijnaam, shet van Shetlander en ti van tinker. Ik maak maar een grapje hoor! Ik ben benieuwd!!


Ja of Tiet :') Tinker x Shet :j

Tuurlijk is het suffig maar ts geeft aan haar les te hebben geleerd en pony staat apart. Knap dat je merrietje het zelf heeft gedaan, heb ik er overheen gelezen of is het ook haar eerste veulen?


Of Tinker x Shet
Tinket
Leuk veulentje!

anjali
Berichten: 15095
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 11:40

In het verleden waren er Bokt-veulen verkiezingen. Als dat dit jaar weer zou zijn dan gaat mijn stem bij de hengstveulens in elk geval naar dit wondertje.

charootje
Berichten: 403
Geregistreerd: 09-05-10

Re: Totale verrassing… shet X tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 11:50

Wat een heerlijk ontdeugend koppie zit daarop! Daar kan je toch uren naar kijken :j

pien_2010

Berichten: 43333
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Totale verrassing… shet X tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 12:20

Mooi paardje. Ik ben benieuwd hoe hij uitgroeit.

ElfBeau_067

Berichten: 1994
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 12:45

Mar_jolijn schreef:
ElfBeau_067 schreef:
Shetti als bijnaam, shet van Shetlander en ti van tinker. Ik maak maar een grapje hoor! Ik ben benieuwd!!


Ja of Tiet :') Tinker x Shet :j


:')

Tinket klinkt echt chique! Goeie bijnaam

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 12:53

Ik blijf bij Knoest

Want het is een "Knoest van een Knaap(je)"

Prachtige foto's. Heerlijk <3

Binoche
Berichten: 532
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: België

Re: Totale verrassing… shet X tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 13:44

Ik zou gaan voor Surprise, of Happy, want kan mij voorstellen dat de kids enorm blij zijn met hun onverwachte veulentje

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 13:49

Dat zou ik dan dus totaal niet doen. Surprise is echt de meest afgezaagde naam ooit voor dit soort veulens. En vind het ook niet bij dit type veulen passen. Hij is veel te stoer voor zo'n naam.

Suzanne F.

Berichten: 49228
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 13:54

Shinky? Van shet en tink?
Zelfde uitspraak als Sjinkie (Knegt).

Wintu

Berichten: 2975
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 13:57

Ayasha schreef:
Eens. En dan zeker wanneer dit gebeurt bij iemand die toch graag haar ervaring met hengsten deelt. Nu is het goed gegaan. Was men ook nog zo gelaten geweest als het flink mis gegaan was?
En we zijn er nog niet. Hij gaat in geen tijd te groot zijn om melk te drinken vrees ik. Om
Over verhoudingen nog te zwijgen.

Waarom "als", het is goed gegaan, staat een blij veulen naast mama. En beren op de weg, ja kan, maar misschien ook wel niet. Zorgen van morgen. Het kan allemaal niet terug gedraaid worden en TS zorgt dat het ook niet weer gebeuren kan, dus wat wil je nu precies met de negativiteit, heeft helemaal niemand wat aan.

Wij hebben herten, kalveren worden standaard te groot om te drinken, ze vinden altijd hun weg wel.

Wintu

Berichten: 2975
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 13:58

Koper schreef:
Dat zou ik dan dus totaal niet doen. Surprise is echt de meest afgezaagde naam ooit voor dit soort veulens. En vind het ook niet bij dit type veulen passen. Hij is veel te stoer voor zo'n naam.

Doet me denken aan Henny Huisman ook :')

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-23 14:03

Oh, idd, sommige mensen leven blijkbaar graag in het ‘beren op de weg zien’ verhaal…

Hier 2 jaar terug nog een 3-jaarse gehad die mams een cm of 5 overstoken had en nooit expliciet gespeend en kon ook nog zonder moeite te melkbar vinden, dus neen, ik zie daar nu echt geen probleem is, na 6 maand gaat hij echt geen 10cm boven mams uitsteken.

En proporties, komaan… wat denk je nu, dat hij een giga hoofd op een mini lijfje zal hebben ofzo? Dat geloof je toch niet echt hoop ik?

Ik zei het reeds meermaals, achteraf gezien was het idd naïef, maar alles ging gewoon goed, en alles nu nog eens gaan uitvergroten over hoe slecht dit wel niet had kunnen zijn en wat er nog niet allemaal moeilijk of fout zou kunnen gaan, zegt mijn inziens meer over jouw visie op het leven dan over dit kleine wondertje…

anjali
Berichten: 15095
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 14:05

Hoe heet de moeder (misschien al ergens genoemd maar heb ik dan gemist) en de vader? Soms is een afgeleide daarvan geschikt als naam voor een veulen.