Kletstopic veulens 2023!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 19:47

Hagelslag, ging het goed alleen blijven?

Norway Fjord, wat een prachtige fotos weer.
Echt gaaf.
Fijn dat de wond goed gaat en jullie lekker bezig zijn.

Yaartje, fijn dat hij goed groeit.

Goldenarrow, ja weer even iets meer aandacht aan besteden dan komt dat wel weer idd.
Braaf van zevesta. Knap koppie zit erop.

_Carien

Berichten: 1798
Geregistreerd: 13-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 20:55

Horsi, jeetje die stippels bij Tess. Ik wist niet dat deze er op latere leeftijd bij komen, staat dit proces nooit stil of veranderd het ook per seizoen? Wat knap al zo alleen blijven, heel goed om daar nu al mee te starten.

NF, wat fijn dat je nu 2 maanden verder bent. De tijd vliegt dan toch ook weer gelukkig en kan je weer beetje onbevangen genieten. Inderdaad, wie dan zorgt wie dan leeft en dan nog kan het meevallen. Je hebt de goede begeleiding gelukkig om je heen. Ik zag jullie artikel voorbij komen, mooie bekroning op jullie band.

Yaar, Equifyt heeft inderdaad heel mooi voer. Bevalt het nog steeds? Soms is het een kwetsie van uitproberen wat werkt. Wat fijn dat jullie sessie zo goed is gegaan. Ik zeg altijd, daar kan shoppen niet tegen op qua geluksgevoel :+

Tarzan, is Moritz al verkocht? Prachtige foto's!

Spatter, wat een droom om je veulen zo mee te nemen aan de hand. Een betere leerschool is er niet. Volgens mij doet ze het braaf? Welke afstand leg je dan met haar af?

Tessa, welkom. Zijn de zorgen rondom zijn longonsteking en rotstraal wat minder?

HP, ook welkom Casanova vererft altijd mooi vind ik persoonlijk, beauty hoor is ze. Wat zijn je plannen met haar?

Goldenarrow, ook al zo;n brave bij de hoefsmid. Dat hoor ik toch ook weleens anders. Scheelt zoveel gedoe.

Over het reageren op anderen heeft m.i niets te maken met elkaar verplichten,maar precies juist hoe Goldenarrow het omschrijft.

Whizper gaat goed. We hebben onze eerste grondwerkles gehad en afgelopen weekend geoefend met trailerladen. Dat ondergaat hij allemaal heel makkelijk en braaf. Het poetsen vindt hij nog niet zo prettig als ik zou willen :') Verder lijkt hij nu de hoogte in te schieten en is hij beetje slungelig op het moment. Hij is het lelijke eendje van de klas, toch zie ik wel het mooie paard er in wat hij gaat worden <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 21:09

Lelijk eendje valt toch reuze mee? Hij is wel flink overbouwd!

Ja, Zevesta is heel makkelijk wat dat soort dingen betreft. Die is als veulen ook een aantal keer meegeweest op show en dan worden ze ook regelmatig gewassen, geschoren en gepoetst, ook door vreemden. Daar worden ze toch wel echt heel mak van. Lia Mara en Rosemary zijn niet meegeweest, dus die zijn dat ook niet zo gewoon. Dus als dan een vreemde ineens aan hun lijf zit vinden ze dat toch minder. Ze doen het wel braaf op zich, maar ik moet ze dan wel tegen de wand zetten, anders draaien ze steeds weg. Zevesta kan gewoon aan een los touwtje in het midden van de gang staan zoals de volwassen paarden.

xYaartje
Berichten: 1464
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 23:26

Citaat:
Yaar, Equifyt heeft inderdaad heel mooi voer. Bevalt het nog steeds? Soms is het een kwetsie van uitproberen wat werkt. Wat fijn dat jullie sessie zo goed is gegaan. Ik zeg altijd, daar kan shoppen niet tegen op qua geluksgevoel :+


Even snel op jou Carien! De Equifyt Green Balance ben ik mee gestopt. Dus ik zit nu met een zak van 20kg. Mijn jongens aten het niet graag en nadat ik er mee stopte betrapte ik Gimli er op dat die toch wel erg vaak met zijn neus aan de grond zat. Zand eten. Dat moet ik niet hebben natuurlijk. De Equifyt Gold Mash gaan voeren en sindsdien zie ik hem nog weinig met de neus aan de grond.
Asfaloth kreeg van de Green Balance toch helaas een wat dikkere hals en dat moet natuurlijk niet voor een Chronisch Hoefbevangen pony. Daar heeft die bij de Gold Mash weinig tot geen last van.
Vermoeden is dat Gimli toch nog wat te kort heeft aan vitaminen/mineralen. Dus die ga ik uiteraard bijvoeren daarin.

Op aanraden van een voedingsdeskundige in opleiding die vandaag langs kwam om mijn pony's als oefen casus te gebruiken heb ik de Metazoa Esparcette besteld. Hopelijk bevalt die goed. De Timothee van Metazoa viel absoluut niet goed bij Asfaloth dus de Esparcette ga ik sowieso rustig opbouwen met hem. Gimli ben ik niet zo bang voor. Die eet alles. Heb de Metazoa Esparcette sowieso met name voor Gimli besteld en als het ook bij Asfaloth goed bevalt heb ik twee vliegen in een klap!

_Tarzan

Berichten: 11174
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 23:30

Carien, nee Moritz is er nog, morgen komt er wel iemand kijken dus duimen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 06:35

Moritz is toch zo leuk, heerlijk koppie

NorwayFjord

Berichten: 3153
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 09:37

Tuurlijk hoef je idd geen 3 pagina's te reageren, gewoon even een reactie op 1 of 2 personen boven je is ook al leuk en meer betrokken dan alleen je eigen ding :) En eerlijk is eerlijk, zó hard ging het topic ook weer niet met reacties nog van begin februari op de vorige pagina.

Bedankt voor de complimentjes voor Olaf, hij is ook gewoon echt kei leuk <3 Dat interview was echt de kers op te taart, zó tof! En ik praat graag over Olaf dus dat scheelt :P

Goldenarrow wat fijn dat het zo goed gaat bij de hoefsmid! Altijd fijn als dat makkelijk gaat, voor paard en smid :) Ook dat ze verder zo makkelijk is, Olaf kan idd ook gewoon aan een enkel touwtje staan maar ook tussen dubbele touwtjes. Ideaal vind ik dat.

_Carien ahh ik vind hem leuk, helemaal niet lelijk! Gewoon even niet in z'n meest voordelige fase :P Dat heeft Olaf ook momenteel, ze zeggen dat het goed komt :+

xYaartje hopelijk gaat het beter met ander voer :)

Ahhhh Moritz <3 Hij blijft knap, ben benieuwd of jullie hem morgen kwijt gaan zijn! Kan me haast niet voorstellen van niet, leukerd

_Tarzan

Berichten: 11174
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 09:53

Nou schijnbaar denkt iedereen voor €1500 of minder een Schwarzwalder Fuchs veulen te kopen met de officiële Duitse Schwarzwalder papieren en stamboek geregistreerd. :Y)

Dus ja wel veel geïnteresseerden gehad maar voor zo’n belachelijke prijzen gaat hij natuurlijk niet weg. Dus ik ben benieuwd vanmiddag!
Hij is zo leuk en zo enorm makkelijk, gewoon halster om, mee weglopen en poetsen, voetjes optillen, ookal is het allemaal de eerste keer hij doet het zonder na te denken :')

NorwayFjord

Berichten: 3153
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 09:59

Ahh ja dat is lastig :+ Lekker voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten haha. Ben wel benieuwd wat dan ongeveer de prijzen zijn voor een Fuchs? De Fjordenveulens zijn wel weer ongeveer gedaald naar die prijs, terwijl toen ik Olaf kocht rond de 2500-3000 heel normaal was. Voor Olaf heb ik 2800 betaald inclusief alles wat geregeld moest worden voor import (en Olaf is een speciaal kleurtje voor een Fjord dus hij was super netjes geprijsd)

HorsePhoto

Berichten: 817
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Lokeren (België)

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 14:22

NorwayFjord: Echt wat een cutie! Zo pluizig <3

_Carien: We willen er een leuke veelzijdige pony van maken. Focus zal liggen op dressuur en buitenritjes maar ik wil ze ook laten springen en voor de koets opleren :)

_Tarzan

Berichten: 11174
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 19:05

Voor de geïnteresseerden, Moritz is verkocht!
Hij blijft nog een aantal weken en dan wordt hij opgehaald. Hij gaat een heel leuk huisje krijgen bij iemand aan huis en gaat uiteindelijk beleerd worden voor de kar en onder het zadel :D

_Carien

Berichten: 1798
Geregistreerd: 13-05-08

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 21:40

Gefeliciteerd met de verkoop! Ik heb me ook nog verdiept in de fuchsen, maar kwam toch terug op de quarter. De prijzen liggen inderdaad zoals NF benoemt, soms nog wel hoger als bij goede lijntjes. Goed dat je niet overstag bent gegaan en voet bij stuk hebt gehouden. Gelukkig heb je ook de luxe dat hij niet weg ‘moet’. Super dat hij nu een fijn plekje heeft gevonden en mensen blij van hem gaan worden!

NorwayFjord

Berichten: 3153
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 09:48

Ahh wat fijn dat jullie een goed huisje hebben gevonden! Ze zitten zeker niet op Bokt? :+ Vind dit er echt 1 die ik graag had willen volgen, hij is zo knap <3

Olaf had liever bruin willen zijn, soms heb ik zó'n spijt van een witte :') En hij word elke dag alleen maar ranziger
Afbeelding

_Tarzan

Berichten: 11174
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 18:50

Dankjewel dames, op bokt zullen we hem helaas niet meer gaan vinden ben ik bang. Hij gaat naar een man die lekker met hem bezig gaat zijn, klonk als een super huisje in ieder geval en hij was op slag verliefd :D

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 18:32

Horsii ik hou van appies <3 , ze blijven hun hele leven wat van kleur veranderen

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 18:55

Carien met Kimber rondjes van 4km ongeveer
Knappe jaarling!

Tanzan knappe Moritz!
Ah, fijn thuis gevonden +:)+

Vandaag ook Kimber voor het eerst alleen thuis gelaten.
Manlief bleef bij haar en ik reed met Blue en Tika als handpony een rondje om van een kwartier.
Beetje roepen en wat rond draven door de paddock tot mijn man haar aansprak en toen alleen maar knuffelen <3
Super blij met deze reactie.

Kimber nadat haar brokjes op waren.
Berggeit :roll:
Blauwe voerbak hang ik altijd weg na het voeren
Afbeelding

Afbeelding

En maar weer dek van Blue op :))
Lastig foto's maken als ze steeds knuffelen wil
Afbeelding

Afbeelding

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 05:25

Tarzan, fijn dat hij een goed nieuw huisje heeft.

Nf, een vies paard is een blij paard.

Spatter, wat ontzettend braaf.

Hier groeit Tess goed.
Twijfel of ze droes heeft.. abcessen onder haar kin.

Afbeelding
Afbeelding

Haflinger is 151,5

HorsePhoto

Berichten: 817
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Lokeren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 01:26

Onze Nugget groeit ook aardig. Ze is eergisteren officieel 1 jaar oud geworden en is al bijna even groot als haar moeder.

Hopelijk geen droes horsii :\

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 06:58

Zo, flinkerd dan nu al bijna even hoog als moeders.

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 14:04

Horsii hopelijk geen droes bij knappe Tess.
Groeit ook goed.

Horsephoto hoe groot was vaders dan wel niet als ze nu al zo groot is als moe

Kimber <3
Gapen
Afbeelding
Slapen
Afbeelding

Furst
Berichten: 606
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 14:47

Oh jammer van Tess, Horsii. Heb je er al een dierenarts bijgehaald?

Spatter, wat een leukerd is dit zeg! Leuke foto!

Hier gaat t wat minder. Unola heeft veel geschuurd. Zowel fokker, buren als dierenarts denken dat hzt van de dikke vacht en het rare weer is van afgelopen dagen. Maar ik maak me -uiteraard- weer zorgen..

Verder wel lieve knuffelmomentjes gehad. Ze gaat steeds beter en beter. Ze is nogal een onzeker/bangig meisje soms

Afbeelding

KittyDylan

Berichten: 8886
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 15:17

Furst, het weer kan zeker flinke jeuk veroorzaken nu. Die dikke vachtjes houden veel warmte vast.

Spatter, wat een grappig beestje <3

HorsePhoto, is vader dan een stuk groter?

Horssi, bah, droes, hoop het niet! Wat is ze ook al groot!


Nassi heb ik gisteren voor het eerst voor een wandelrondje meegenomen. Ik wilde eerst een beetje los prutsen in de longeercirkel, maar daar sprong hij uit := Dus maar even naar buiten voor een wandelrondje, daar leert hij ook heel veel van!
Iets wat ik normaal nooit doe, maar ik had hem 2 halsters omgedaan. Het touw wat bij dit halster zal had hij zo kapot getrokken, dus ik neem liever het zekere voor het onzekere. We waren ook alleen naar buiten, dus die zekerheid heb ik liever wel. Maar het was achteraf niet nodig!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hij hield zich flink, meelopen gaan inmiddels echt super. We zijn 1 loader tegen gekomen, die hij wel héél spannend vond, maar hij bleef stijf stil staan. Het is ook een angsthaas eigenlijk, en hij moet nog goed leren te verwerken in zijn koppie, maar dit gaat helemaal goed komen.
Ik kan al niet wachten om hem van de zomer meer mee naar buiten te nemen <3 Zijn maatje kan gelukkig goed alleen achterblijven en als ik maatje meeneem staat Nassi ook braaf in de wei.

Furst
Berichten: 606
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 15:39

Oh wat schattig! Hoe vaak wandel je met hem buiten?

KittyDylan

Berichten: 8886
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 15:42

Dit was pas de eerste keer, maar als ik szomers meer tijd heb wil ik zeker 1x per week een rondje doen, ons "basis" rondje is ongeveer 15 minuutjes

Charaz

Berichten: 24294
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 16:18

Onze baby is al een flinkerd, we hebben hem vorige week gemeten en hij is nu ongeveer 1,34 m, zn ouders beide D pony's, maar ik dan dat hij daar ruim voorbij gaat.