Kletstopic veulens 2023!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 18:56

spatter schreef:
Leuke foto's gezien.

Olaf weer gezond thuis

Wij nemen Kimber gezellig mee als we gaan rijden.

[ [url=m/ri9jcY.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/EmtZJP.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/7nQGuQ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik moet iedere keer weer lachen hierom :')

De naam Kimber komt niet veel voor, maar ik voel me vereert dat ik een muildier meisje als naamgenoot mag hebben _/-\o_
Ze is zo ongelooflijk leuk <3

xYaartje
Berichten: 1464
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 23:28

Trots op dit stoere mannetje <3 .
Vandaag had ik de 2de ESDR sessie staan voor Gimli zijn verlatingangst en waar hij een maand geleden nog blinde paniek had inclusief een hartslag van 130 bleef Gimli ondanks zijn spanning vandaag open voor communicatie. Met een hartslag van rond de 60 met her en der uitschieters.
Mijn stoere veulen was zelfs zo dapper dat Asfaloth en ik vandaag zelfs een paar meter van stal weg konden lopen <3 .
En wat ben ik trots op Asfaloth!!!! Hij bleef zo ongelooflijk stabiel en rustig in het hele process waardoor we ons volledig konden focussen op Gimli en Asfaloth ondersteunde ons waar nodig <3 . Zo dankbaar dat Asfaloth nog bij mij is <3 .

Foto is van einde sessie. Gimli was moe en heeft een hoop te verwerken.
Vergis je niet in verlatingsangst en het mentale verwerkings process daarvan wanneer je er mee bezig gaat om een paard of pony van zijn verlatingsangst af te helpen.
Doe het in kleine stapjes. No rush. En neem vooral de tijd. Doe ik ook. Elke nieuwe stap is er weer een <3 . Al duurt het een jaar voor Gimli er vanaf is. Hij krijgt alle tijd die nodig is om van zijn verlatingsangst af te komen.

Afbeelding

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 09:34

Gisteren we bij ons varkentje geweest. Eerste wat we zeiden, zo die is gegroeid.
Even lekker geknuffeld en geborsteld.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bak was idd nat maar daar geven ze met spelen helemaal niks om. Ze kunnen ook gewoon lekker droog staan.

HN_Tessa
Berichten: 7
Geregistreerd: 05-11-23
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 16:01

Hoi allemaal!
Ik kom graag meekletsen :D .

Dit is James, hij is een Tinker en geboren in juni 2023. Hij heeft een wat moeilijke start gehad en was echt een zorgenkindje, we hebben hem grootgebracht met de fles.
Afbeelding

Hij staat nu ongeveer 2 maanden in de opfok, ik merk dat ik daar super veel moeite mee heb! Ik heb zelf niks in de hand, een beetje een control freak? Hij heeft een longontsteking en rotstraal, ik zou hem zó graag naar huis halen en zelf iedere dag behandelen.

Helaas is hij bij ons “thuis” op stal nog niet welkom omdat hij nog hengst is. Hebben jullie ervaring met hoe lang jullie hebben moeten wachten tot de ballen zijn ingedaald voor castratie?

Ik vind het super leuk en interessant om jullie allemaal te volgen, ik heb alles vanaf het begin gelezen :j

James met zijn mama:
Afbeelding

James een 2 weken oud:
Afbeelding

James mee wandelen in het bos voordat hij naar de opfok ging:
Afbeelding

James in de opfok:
Afbeelding

NorwayFjord

Berichten: 3153
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 16:12

Spatter wat onwijs leuk om zo lekker op pad te kunnen <3

xYaartje fijn dat het steeds beter gaat! Kleine stapjes zijn ook stappen :D

Kiki wat word King al groot! Knappe vent :)

HN_Tessa welkom! Helaas zijn je foto's heel klein! Wat rot dat hij nu met een longontsteking en rotstraal staat, ik zou me daar ook niet heel fijn bij voelen. Is er op stal helemaal niks te regelen met een aparte paddock oid? Zo hebben we het vorig jaar opgelost met het toenmalige hengstveulen, die stond toen met een ruin tot hij geruind kon worden. Op onze huidige stal met Olaf hadden we die mogelijkheid helaas niet, Olaf is 3 weken terug met 8,5 maand oud gecastreerd maar dat was wel krap aan, alles net genoeg ingedaald. Veulen van 2 jaar terug had ze pas met iets meer dan 1 jaar maar ons hengstveulen van vorig jaar had met 2 weken al flink wat hangen. Dus dat verschilt echt per paard helaas...

Olafje <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xYaartje
Berichten: 1464
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 16:45

Welkom Hn_Tessa! Snap je helemaal. Een veulen Met een longontsteking en rotstraal zou ik zelf ook dagelijks willen zien en behandelen.
Is de opfok in de buurt? Dat je wellicht elke dag kunt gaan?

Qua castratie. Mijn ruin Asfaloth van 10 jaar heb ik toen met 2 jaar oud gecastreerd.
Gimli wil ik in november laten castreren. Mits zijn ballen zijn ingedaald.
Dan is hij 1.5 jaar oud.
Hij is nu mentaal echt nog een puppy en gezien Gimli zijn verlatingsangst durf ik dat nu echt nog niet aan. Die flipt hem dan al in de trailer wanneer hij van Asfaloth weg moet.
En dan heb ik t/m november de tijd om daar aan te werken en van de zomer ook trailer training mee te nemen. De kliniek castreert ook pas vanaf 1 jaar oud en Gimli is van 25 april. Niet echt een ideale tijd qua weer voor castraties.
En wellicht dat in november Asfaloth alsnog mee moet want wil bij hem ook nog 2 dingen laten nakijken dus als ik dan toch al op de kliniek ben voor Gimli wil ik zien of ik dat er gelijk bij in kan plannen.
De DA die Asfaloth in september vorig jaar behandelde vermoed een vernauwde luchtpijp bij Asfaloth dus dat wil ik sowieso bevestigd hebben via een scopie. Moet mij er sowieso nog inlezen wat het precies is.
En ik wil de buik op de foto voor een zand check up nu ze op de paddock staan. Krijgen elke maand een zandkuur, maar vind het toch fijn om dat jaarlijks op de foto te hebben en evt de hoeven van Asfaloth op de foto voor een check up van hoe zijn kanteling ervoor staat.
Dus ja... als ik er dan toch ben he en al kosten voor een castratie maak dan dat ook maar gelijk er bij. Hebben we het ook maar weer gehad allemaal.

Moet wel zeggen trouwens dat toen de DA zijn vermoeden uitsprak Asfaloth echt een verhoogde ademhaling had inc. Hoge hartslag. Daar is niks meer van te zien nu nu we zijn hoefproblemen en de HB hebben aangepakt. Maar ik snap de DA wel daarin. En ben blij dat die eerlijk is en het benoemd heeft.
Asfaloth had denk ik toen de tijd zoveel stress en pijn dat dat in zijn ademhaling ging zitten. Kon in het verleden ook prima spelen en galopperen.
Het enige wat die nu nog wat heeft is vergrootte neusgaten en dat kan nog steeds met zijn hoeven te maken hebben en het hebben van een toch nog dikke vacht en warm weer, maar ik wil het als overbezorgde pony mama wel gewoon weten natuurlijk.
Dan kan ik er alsnog extra rekening mee houden.
En Asfaloth hoeft van mij sowieso niks meer. Die mag vooral genieten. Gimli opvoeden en een blije pony zijn <3 . Als Asfaloth al wat wilt doen dan is het alsnog allemaal op zijn tempo en er word niks geforceerd.
Maar dat is een onderzoek waar ik ook nog voor aan het sparen ben. Mocht ik eerder het gevoel krijgen dat het onderzocht moet worden word dat uiteraard gedaan.
De gezondheid van mijn Shets staat voorop :j .

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 17:46

Qua wanneer je kunt castreren kan ik je geen antwoord geven, wij zijn namelijk niet van plan ons hengstveulen te castreren...wel hebben we gister ons merrieveulen er bij weg gehaald (dus de beide hengstveulentjes staan nu met z'n 2en) omdat mijn hengstveulen al heel goed in de gaten heeft wat ons uiteindelijke doel is met hem...namelijk dekken _O-
Ons hengstje is van juni 2023 en hij ging nu al met het wapen recht naar voren op ons merrieveulen springen (zij is van april 2023)
Dus safety first, merries erbij weg _O-
Jammer voor Ollie en Tankie, ze kunnen haar nog wel zien maar vooral Tankie is heel verdrietig dat Teddy nu in de grote merriegroep staat...Teddy zelf vind het machtig mooi in de merriegroep en weer terug bij haar moeder...ze heeft niet 1 keer meer oog gehad voor de jongens haha.

Ik zou zeggen zodra de ballen goed zijn ingedaald en je dierenarts geeft je toestemming om te castreren, dan gewoon castreren...sommige hengsten hebben ook totaal geen hengstengedrag oid tot ze 3 a 4 jaar zijn en sommige, zoals de mijne, beginnen er met ruim 8 maanden al mee... :') :Y)

NorwayFjord

Berichten: 3153
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 17:49

Dan us de jouwe al verder dan Olaf was :+ Die ging wel wat springen maar het pistool was nog nergens te bekennen gelukkig :')

xYaartje
Berichten: 1464
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 17:58

NorwayFjord schreef:
Dan us de jouwe al verder dan Olaf was :+ Die ging wel wat springen maar het pistool was nog nergens te bekennen gelukkig :')

Gimli sprong vanaf een paar dagen oud al.... _O- . Want mama pesten is leuk en eind mei kwam papa dan in de kudde en kon die het sindsdien van papa af kijken _O- . Letterlijk. Geen privacy. Gimli stond er letterlijk met zijn neus bovenop :') . Jong geleerd is oud gedaan...
Bij Asfaloth flikt hij het niet overigens, maar Asfaloth voed hem wat dat betreft goed op.

Afbeelding

Even in spoiler want eh tsja.... 18+ _O- :
Spoiler:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xYaartje op 11-02-24 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

KittyDylan

Berichten: 8886
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 18:00

Ik weet dat sommige veulens al <6 maand gecastreerd worden, dus ik zou even met je veearts overleggen hoe en wat.

Die van mij zal ook niet gecastreerd worden. Hij is nog niet zo hengst gelukkig. Maar het zal niet lang duren tot hij het wel doorheeft denk ik.

Vanmorgen heb ik voor het eerst hem alleen naar de wei gewandeld <3 normaal loopt hij achter Arthur aan, wel aan het touw, maar meelopen kon hij eigenlijk niet en heb ik hem niet actief geleerd. Gelukkig heeft hij het spelletje wel goed begrepen van het iedere dag buitenzetten. Hij liep super braaf mee *\o/* Heeft wel iedere stap flink gesnurkt, want het was toch heel eng zo alleen naar buiten :D

Hij heeft het trouwens wel heel zwaar met zijn grote broer :(:) :')
Afbeelding

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 21:27

Hier geen hengsten ervaring. dus geen advies qua castreren.

Leuke fotos voorbij zien komen. Ook een leuke nieuwe Tinker

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 08:50

Zolang het gewoon goed gaat en hij geen hengsten streken gaat krijgen mag hij hengst blijven. Anders gaan zijn balletjes eraf.

Fijn om Olaf weer zo te zien.

Foto's van de tinker zijn erg klein. Maat evengoed welkom

HN_Tessa
Berichten: 7
Geregistreerd: 05-11-23
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 11:18

NorwayFjord Oh wat stom dat die foto's zo klein zijn. Ik had zoveel moeite gedaan om ze erop te krijgen, ik snap het nog niet helemaal haha. Ik probeer hem terug te krijgen naar onze stal, die betaal ik namelijk ook nog steeds omdat ik dat plekje niet kwijt wil maar er zijn stalgenootjes die absoluut geen hengst op stal willen... En ik wil natuurlijk niet voor problemen of scheve gezichten zorgen. Volgende week ga ik kijken bij een andere stal, ik hoop dat die helemaal perfect is voor ons, dat zou een hoop schelen. Het lijkt gelukkig al beter met hem te gaan dus dat scheelt wel een hoop.

8,5 maand is een mooie leeftijd, bij mij hangt er echt nog helemaal niks hahah. Als hij met 8,5 maand wel wat heeft dan kan hij gewoon lekker terug komen, dan zijn alle problemen opgelost :j. Wat is Olaf een schatje zeg trouwens!

XYaartje De opfok is helaas niet in de buurt en heeft ook nog eens speciale bezoekersdagen op woensdag en zaterdag, we mogen helaas niet iedere dag komen. Gelukkig kan ik hem wel op de webcam in de gaten houden en het gaat al een heel stuk beter met hem. Hij krijgt van de medewerkers daar nu 2x daags long verwijder voor zijn benauwdheid en hij heeft geen koorts meer.

Ohhh ik snap dat je dan meteen voor het hele pakket wil gaan als je naar de kliniek gaat. En wel fijn dat de DA eerlijk is geweest, ik zou ook een bezorgde pony mama zijn. Mijn eerste hoop was ook dat James met 1,5 jaar gecastreerd zou kunnen worden, lekker net na de zomer als de vliegen een beetje weg zijn.

kim_1990 Haha ooops, die snapt het lekker goed! Nou gelukkig weet hij dan al wat zijn doel is :j . Ik heb gisteren nog even gevoeld maar het is bij James nog zo plat als een plank daar.

KittyDylan Wat goed dat hij zo braaf was met wandelen naar de wei! *\o/*

En dan bij deze poging 2 voor de foto's :D

James in de kliniek:

Afbeelding

Afbeelding

James met de fles:

Afbeelding

James mee naar het bos:

Afbeelding

James in de opfok:

Afbeelding

Afbeelding

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 21:41

Heleboel leuke foto's gezien.
Wat zijn ze allemaal verschillend <3

Furst
Berichten: 603
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 22:11

Wat een leuke foto's weer! Hier nog geen nieuwe camera foto's kunnen nemen. Niet zo bijzonder met al die modder :')

HorsePhoto

Berichten: 817
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Lokeren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 18:57

Hallo iedereen,

Mag ik mij nog aanmelden met mijn (bijna jaarling) veulen uit 2023? :D
Maak kennis met Golden Nugget. (geboren op 21/03/2023)
De mama is stamloos maar betreft een kruising tussen een KWPN springpaard (v. Vancouver) en een fries met new forest. We hadden de mama laten dekken door Cassanova Dubois.
Hier enkele foto's :)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding





Ondertussen is ze al aardig groot geworden :')

Afbeelding

KittyDylan

Berichten: 8886
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 21:39

Die is leuk <3

Vandaag heb ik Nassi voor het eerst dat hij hier is even in de handen genomen om te poetsen. Helaas niet verder gegaan dan zijn manen borstelen. Hij is nog steeds ontzettend schichtig en vond het dus doodeng, ondanks dat Arthur tegen over hem stond.
Afbeelding

Hij heeft me 1 touw kapot getrokken. Gelukkig raakt hij dan niet helemaal in paniek en komt hij gewoon terug. En omdat hij zijn halster om had kreeg ik hem ook snel weer te pakken.
Afbeelding

Gisteren
Afbeelding
Afbeelding

Ondertussen kan ik wel al zijn voorvoetjes optillen. Dat vind hij ook heel eng, maar in ieder geval is hij gestopt met naar mijn handen te bijten zodra die bij zijn benen kwamen := Achterbeentjes is nog een work-in-progress.

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 23:54

Kimber vandaag voor het eerst een dek op gehad.
Is van mijn paard maar ze stond voor de drengelen dus zij kreeg hem op.
Was geen probleem.
Voetjes geven doet ze prima, kan er op kloppen en zo.
Bij de hoefsmid heb ik steeds zelf het voetje op gepakt en dan heeft de hoefsmid overgenomen. Afbeelding

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 00:30

Kitty Dylan, wat een knapperd. Fijn dat hij vorderingen maakt.

Spatter, wat een braverd die Kimber.

Tess doet het onwijs goed. Vandaag twintig minuten alleen achter gebleven (met mij) toen zus met Kyra ging uitstappen buiten. Ze heeft geen kick gegeven, lekker haar muesli opgegeten.
Halster omdoen is wel weer ineens drama..

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En ze krijgt meer stippen.

hagelslag
Berichten: 9029
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 10:50

Eigenlijk wil ik op iedereen reageren maar te weinig tijd :Y)

Hier was gister ook de eerste x dat iris alleen thuis moest blijven en layka ging met m'n zusje op buitenrit....
Afbeelding
Arme iris _O-

_Carien

Berichten: 1798
Geregistreerd: 13-05-08

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 11:17

Het is wel zo leuk als de moeite wordt gedaan om bij te lezen vind ik in een kletstopic. Ik merk dat het me tegen houd om nog echt actief te posten of op de mensen te reageren die dat niet doen :o

NorwayFjord

Berichten: 3153
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 12:10

HM_Tessa zo zijn de foto's beter idd, leuk dier! <3 Is het inmiddels opgelost met je stalprobleem en gaat het beter met hem?

HorsePhoto wat een knapperd, mooie kleur ook! Aparte kruising is de moeder, grappig :D

KittyDylan wat sneu dat ie zo schichtig is, arm dier! Gelukkig gaat het steeds wat beter. Het is wel een schatje om te zien <3

Spatter knappe Kimber :)

Horsii wat goed dat Tess even alleen kon blijven! Jammer dat het weer minder goed gaat met het halster maar dat komt vast wel weer goed :) Die spikkelbillen zijn echt leuk <3

Hagelslag knappe Iris :)

Ben het idd mee eens dat het wel zo leuk is om ook even op anderen te reageren als je meedoet in een kletstopic. Anders kan je beter je eigen topic openen/bijhouden of gewoon even wachten met reageren tot je wel tijd hebt :)

Olaf gaat zooo goed, het is echt een blij ei! De castratiewond is gecheckt en is zo goed als weg, ziet er allemaal super uit. Verder is hij super happy, lekker aan het spelen en doen we hier en daar wat beginnen met trucjes en wandelen. Ik ben ook nog geïnterviewd voor de Bit&Cap, onderwerp was uiteraard Olaf :D Mega leuk!

https://www.bitmagazine.nl/fun/fun/102061/sharon-plugge-olaf-was-precies-wat-ik-zocht-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xYaartje
Berichten: 1464
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 15:32

Over het op iedereen reageren. Heel even mijn situatie. Ik heb mentaal en fysiek beperkt energie. Daarvan gaat de meeste energie naar de zorg van mijn dieren en de dieren die op stal staan. Zodat die er goed verzorgd bij staan.
Wat nog over is gaat naar het huishouden en zo ga ik het rijtje af. Daarnaast ben ik 3 dagen in de week de hele dag buiten (van half 9 's ochtends tot 6uur in de avond) en 4 dagen in de week de helft van de dag buiten. Plus elke dag 2x daags naar mijn eigen pony's om die met liefde te verzorgen en op stal help ik ook met veel plezier mee met het verzorgen van hun dieren. Van alles wat ik doe geniet ik met volle teugen.
Ik probeer het echt, maar wanneer ik dan een keer echt energie over heb om op iedereen te reageren is er vaak al zoveel bijgekletst dat het gewoon bijna niet te doen is om nog op iedereen te reageren. Dan probeer ik het gewoon een beetje in het algemeen op iedereen te reageren.
Op de 3 dagen dat ik de hele dag buiten ben heb ik 's avonds echt geen puf meer om nog uitgebreid een terug reageer reactie te schrijven.

En ik spreek niet alleen voor mijzelf, maar ik denk dat er ook genoeg mensen in dit topic zijn die het nog drukker hebben dan ik. Met nog minder tijd over hebben om uitgebreid op iedereen te reageren.
Denk dat het hierin echt een beetje geven en nemen is naar elkaar toe. Begrip er voor hebben dat het niet altijd lukt om op iedereen te reageren en we het wel altijd proberen wanneer die mogelijkheid er wel is om op elkaar te reageren.

Laten we dit topic vooral leuk en gezellig houden en elkaar tot niets verplichten. Zo vind ik het persoonlijk gewoon leuk om alle updates te lezen van iedereen.

En op het moment gebeurt er bij mij ook weinig. Gimli groeit goed door. Is nu ruim 10.5 maand oud en op stal krijgen mijn jongens binnenkort een nieuwe paddock.

DDDara
Berichten: 989
Geregistreerd: 30-11-11

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 18:25

Voel je niet verplicht om op iedereen te reageren. Ik reageer ook alleen als ik er daadwerkelijk iets over te zeggen of te vragen heb. Het reageren voor het reageren vind ik zo onzinnig.

Ik vind het leuk om iedereen zijn verhaal te lezen maar ga echt niet overal wat opzeggen!

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 18:45

Ik denk ook dat niemand verwacht dat je pagina's aan reacties door gaat lezen om maar een volledige bijleespost te maken zonder iemand te missen. Dat doe ik ook niet. Maar je kan wel bijvoorbeeld op de 2/3 posts boven je reageren. Dat kost niet superveel extra moeite en is toch ook wel leuk voor die mensen.

NorwayFjord Wat ontzettend cool dat jullie zijn geïnterviewd! Olaf is ook wel heel cool :D

hagelslag Wel een goede oefening zo, ging het goed?

horsii Leuk dat ze meer stippen krijgt! Hier ook wel eens ineens moeite gehad met halster bij de jonkies. Komt vaak vanzelf wel weer goed.

spatter Ik vind Kimber echt leuk. De deken is wel nog wat te groot _O-

Zevesta moest vandaag naar de hoefsmid. Ze heeft zich voorbeeldig gedragen. En als je dan toch moet wachten en baasje heeft de telefoon in haar hand, dan moet er ook maar een selfie gemaakt worden :+ (en ja, de hoefsmid was hier net 1 van haar achterbeentjes aan het bekappen)
Afbeelding