Kletstopic veulens 2023!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 10:37

Wat een knappies allemaal.

MelinaW, King is een kruising. Zijn vader is een Holsteiner
https://www.am-stables.nl/cremello-hengst-white-dream/

Afspenen en verhuizen is goed verlopen.
King doet het goed met zijn nieuwe vriend.
Afbeelding
Afbeelding
Van het weekend gaan we weer even bij hem kijken

Simsannah

Berichten: 111
Geregistreerd: 18-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 16:16

Oooh wat een knappe veulens allemaal, vooral alle stippels en bonte! Haha


Hierbij mijn veulen:
Songbird Serenade

Mijn zuidlaardermarkt gelukje van 16 mei dit jaar.

Sera haar afstamming;
Vader een Ierse Hengst, moeder een bonte kruising
Beide ouder dieren gezien


Afbeelding

_Carien

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-05-08

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 17:52

Wat een mooie veulens hier :) Mag ik ook mee kletsen? Naast mijn quarter Skeeto ben ik ook trots baasje van dit leuke veulen geworden. Whizper van Walla Walla Whiz.
Afbeelding

Luna2006

Berichten: 3163
Geregistreerd: 03-04-13

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 18:34

Mijn 2023 baby's <3
De eerste is Brisingr, hij staat hij gestald samen met zijn mama.
Afbeelding

En dit is Brandy <3 ik heb hem deze zomer aangekocht als mijn toekomstig dekhengstje <3
Afbeelding

xYaartje
Berichten: 1473
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 19:09

Wat een knappe veulens allemaal! Ook ik wil graag mee komen kletsen.

Dit is mijn 6 maand oud veulen Gimli <3 . 25 april geboren. Ik verzorg hem al sinds dat hij geboren is en het was eigenlijk absoluut niet de bedoeling om überhaupt een 2de pony er bij te nemen, maar zowel mijn ruin Asfaloth als ik zijn onwijs verliefd geworden op dit knappe kereltje.
Asfaloth staat sinds begin september bij de fokker van Gimli aan huis (stond eerst in dezelfde wei als Gimli zijn kudde een dorp verderop). Asfaloth mag niet meer op het gras vanwege Chronisch HB. Vandaar Asfaloth begin september verhuist.
Gimli was sowieso voor de verkoop en zou na afspenen tijdelijk bij Asfaloth komen te staan, maar ik begon meer en meer te beseffen dat ik het niet over mijn hart kon verkrijgen om die twee uiteindelijk weer te moeten scheiden.
In ieder geval. Afgelopen zondag dan toch maar voorzichtig gepolst bij Gimli zijn fokker wat die nou voor vraagprijs in gedachten had voor Gimli. Afgelopen maandag het verlossende woord. Hij hoefde er niks voor en Gimli was voor mij <3 .

Het besef moet nog een beetje komen....
Het mooie en bijzondere is. Asfaloth is op 4 november 2013 in precies dezelfde wei geboren als Gimli. Asfaloth heb ik toen als een paar dagen oud veulen van zijn fokker gekregen (uiteraard pas afgespeend toen hij oud genoeg was). Zijn fokker heeft alleen geen eigen Shets meer in de wei en een goede vriend van Asfaloth zijn fokker heeft zijn Shets nu in die wei staan. Asfaloth heeft t/m begin september 9 jaar lang in die wei gelopen.
Beide pony's ken ik dus al vanaf hun geboorte <3 . Heel bijzonder!

Gimli toen hij een paar uur oud was.
Afbeelding

Gimli nu <3 .
Afbeelding

Asfaloth en Gimli samen toen Asfaloth nog in de wei stond <3 . Als het goed is gaan we Gimli dit weekend afspenen en dan worden mijn mannen weer herenigd <3 .

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

_Tarzan

Berichten: 11177
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 15:14

Wauw Carien wat een knappe, helemaal mijn smaak :D
Welkom allemaal, prachtige veulentjes!

Knappe Moritz :D
Afbeelding

KittyDylan

Berichten: 8890
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 22:16

Ik mag ook mee kletsen *\o/*
Dit is Nassi. Gisteren opgehaald. Deze kleine man moet onze toekomstige dekhengst worden.
Officieel heet hij San Siro, maar mijn moeder heeft hem meteen tot Nassi omgedoopt :D
Afbeelding
Afbeelding

Hij moet bij mijn 2 jarige hengst komen, ik hoop dat het goed gaat. Deze week wil ik ze koppelen.
Ze hebben vandaag al op stal even kennis gemaakt. Maar de 2 jarige wil er nog graag boven op springen :=
Afbeelding

xYaartje
Berichten: 1473
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 23:42

_Tarzan: Wat is Moritz onwijs knap zo! Gezien de manen, kleur en bles gok ik op Schwarzwalder Fuchs? Of zit ik er compleet naast met het ras?

KittyDylan: Wat een knapperd! Komt vast helemaal goed met je mannen! Rustig aan introduceren en ze de tijd geven om aan elkaar te wennen. Mijn ruin heeft in een gemengde kudde met een hengst en merries gestaan. Altijd goed gekomen!

Gimli is afgelopen zaterdag afgespeend. Ging echt heel soepel eigenlijk! Van het opvanghok naar de trailer wel veel steigeren ivm de kudde op dat moment Arwen aan het verwelkomen was (Arwen stond bij Asfaloth op stal, maar mocht weer terug naar de kudde op de wei) en Gimli mee wilden doen, maar hij bleef verder rustig en liep desondanks gewoon mee.
De fokker en een goede vriend van hem waren met mij mee en de goede vriend van de fokker hield Gimli vast. Bij mij hij had zich sowieso los getrokken en dat risico wilde ik niet nemen.
Trailer op en terug naar huis. Arme Gimli vond het wel onwijs spannend op de trailer, maar eenmaal herenigd met Asfaloth was alles al snel goed!
En zo mooi! Ik liep de stal in, nog zonder Gimli (de mannen haalden hem van de trailer). Asfaloth hoorde Gimli hinniken en de oren spitsen zich omhoog en hij herkende echt het geluid van zijn vriendje! Eenmaal op stal samen gezet kon Asfaloth niet geloven dat zijn beste vriendje weer echt bij hem was.
Heel dankbaar ook dat de fokker van Gimli hem voor mij op wilde halen van de wei ivm ik zelf geen auto en trailer en geen rijbewijs heb.

De video van de hereniging. Zo mooi om die blik van herkenning te zien bij Asfaloth. Asfaloth en Arwen in 1 stal samen was echt geen optie, maar Gimli werd gelijk door Asfaloth geaccepteerd <3 :
https://www.youtube.com/watch?v=n10Vz4J ... e=youtu.be

En gisteren voor het eerst samen op de paddock. Gimli heeft gisteren op de paddock nog wel veel lopen hinniken, maar hij bleef wel rustig. Het helpt hem echt dat Asfaloth zo rustig blijft en weinig om het hinniken geeft. Dat helpt Gimli ook om rustig te blijven en ik vind het ook bijzonder om te zien hoe goed Gimli zich aanpast van 24/7 buiten naar 's nachts op stal en overdag buiten. Al denk ik dat Asfaloth hierin een hele grote rol speelt! Gimli haalt echt steun en support uit Asfaloth. Mooi om te zien zo.
En op de stal van Asfaloth hebben ze ook ezels. Gimli hoorde het gebalk voor het eerst gisteren en hij stond echt met grote oren en ogen te kijken van wat de ezel nou weer voor raars aan het doen was _O- . Dat kende hij niet _O- .

Afbeelding

Asfaloth leert Gimli al hoe je uit het hooinet moet eten. Gimli leert snel en had het hooinet vanaf dag 1 al door <3 :

Afbeelding

En op stal samen hooi eten <3 . Asfaloth moest even wennen in het begin dat hij zijn hooi moet delen, maar door het rustig op te bouwen en het hooi op verschillende plekken te leggen elke keer gaat het goed. Het hooinet hangt ook standaard op stal.
De mannen hebben elkaar echt gevonden en ik geniet zo van Gimli en Asfaloth samen <3 . Als tienermeisje was mijn grootste droom een eigen pony. Toen kwam Asfaloth op mijn pad. Nooit durven dromen dat ik ooit 2 pony's kon hebben en nu heb ik er gewoon 2! Dankbaar <3 .

Afbeelding

_Tarzan

Berichten: 11177
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 08:17

KittyDylan, wat een leukerd, hopelijk gaat het snel goed samen! Is het een welshje?

Wat een leuk duo zeg en fijn dat alles goed is gegaan, lekker genieten met je mannen nu :D
Moritz heeft ook heel veel steun aan m'n Spanjaard, surrogaatpapa haha!

Moritz is inderdaad een Schwarzwalder Fuchs :D

NorwayFjord

Berichten: 3155
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 09:20

Ohh wat een knappe veulens allemaal <3 Leuk al die verschillende rassen en kleurtjes :D

Ik kom de Fjordenclub versterken, ik heb geen zelf gefokt, maar wel een zelf gekocht veulen van 2023 :D Dit is Olaf, geboren op 25 april en hij is een ulsblakk (valk dun) kleurige Fjord. Moeder is brunblakk, vader is ook ulsblakk. Aanstaande zondag ga ik hem ophalen uit Duitsland <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zijn vader Østerkov's Gulliver:

Afbeelding
Heel leuk, deze is ook bezit van de fokkers van Olaf en heb hem dus ook kunnen knuffelen (foto is door mij) dus dat was een gaaf extraatje :D

Seven

Berichten: 21206
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 10:53

Wat een knapperds komen er allemaal voorbij
Wij melden ons ook alvast, miet later even bijlezen :D

Even voorstellen
Tempi solaris js
Merrie van livius x Lyn onze elite ibop prok merrie van Galaxie
Afbeelding
Afbeelding

Beide foto's bij d'r vriendinnen dr moeder vind gras en brok veel belangrijker <3

xYaartje
Berichten: 1473
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 12:01

_Tarzan: Wat leuk! Schwarzwalders zijn zo onwijs leuk! Ben je met hem naar de keuring in september in IJzerlo geweest? Gezien zijn manen? Wellicht dat ik hem dan nog wel in een flits voorbij heb zien lopen. Was daar met vrijwilligerswerk die dag.

Ja heel blij met hoe alles is gegaan! De mannen moeten duidelijk nog wel hun draai vinden. Vooral Gimli moet nog erg wennen, maar het gaat met de dag beter en gezien de hoefsmid 5 december komt voor mijn mannen (leuk cadeautje voor ze :') ) vandaag begonnen met het optillen van de hoeven. Gewoon even 2x daags doen. Dan is Gimli straks zo braaf mogelijk bij zijn eerste keer hoefsmid! En ik neem het Gimli ook echt niet kwalijk als hij toch even moeilijk doet bij de hoefsmid. Hij is nog jong. Moet het allemaal nog leren, maar wat betreft de verhuizing doet Gimli het echt boven verwachting goed!

NorwayFjord: Ohhh wat zit daar een lief hoofdje op! Knappe vader heeft die ook! Toevallig ook. Hij heeft dezelfde geboortedatum als Gimli! Die is ook op 25 april geboren :D . Dubbel feest volgend jaar hier!

Seven: Ook al zo'n knap veulen! Wat voor ras is ze?

Het is echt zo grappig om het verschil in karakter al te zien tussen Asfaloth en Gimli. Vanmorgen lag er dankzij de regen van vannacht een kleine plas bij de schuifdeuren ivm we altijd de schuifdeuren iets open houden kan de regen iets naar binnen regenen, maar alles staat verder droog op stal. Gimli loopt al dapper voorop en gaat er zondar problemen langs. Mijn 9 jarige ruin Asfaloth die kijkt er echt naar van: "Het valt mij toch niet aan he vrouwtje????" En ging er met een grote boog om heen _O- .
Terwijl wanneer ze op de paddock staan Gimli juist steun en support zoekt van Asfaloth.
Asfaloth is overigens altijd al een held op sokken geweest. Toen die zelf nog jong was en we buiten aan het wandelen waren schrok die eens van zo'n putje in de weg en zat letterlijk in mijn nek....
Asfaloth is ook echt meer het grondwerk type. Maak hem ook echt niet blij met buiten wandelen. Hopelijk vind Gimli buiten wandelen in de toekomst wel leuk!

_Tarzan

Berichten: 11177
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 13:21

Nee we hebben hem 1 oktober pas opgehaald in het zuiden van Duitsland, daar is het schijnbaar normaal, ik vind het zonde haha!
Afbeelding

Seven

Berichten: 21206
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 15:36

Tempi is een kwpner :D

Lyona

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-10-21
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 18:03

Wat een leuke veulens allemaal!

Ik ben even afwezig geweest, ben namelijk met het hele paardenbestand van zuid-Frankrijk naar Zweden verhuisd! :D
Kleine Estrella is natuurlijk ook mee verhuisd. Ze heeft het zo onwijs goed en dapper gedaan!
Meerdere dagen onderweg in een grote vrachtwagen, en dan aankomen in een totaal andere omgeving en klimaat. En ze gedraagt zich alsof het allemaal doodnormaal is. Wat een geweldig stoer en flexibel paardje <3

Ze is flink gegroeid, en nu mega overbouwd. Ik denk dat haar billen zeker wel 5 cm hoger zijn dan de schoft :+

Hoe gek ik ook op haar ben, kan niet alles houden dus toch de knoop doorgehakt om haar te koop aan te bieden ;(
Pff niet makkelijk.

De kleine toverbal is nu bijna helemaal grijs, en weer langzaam valk-kleurige haartjes aan het groeien er tussen door. Ze blijft maar veranderen!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Quir

Berichten: 17363
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 18:42

Ahh nog een mede zwedenaar! Waar in Zweden ben je heen gegaan? :D

Ik heb hier al een paar echte poolbeertjes lopen. <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_Carien

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 19:54

Fokfanaat, hoe gaat het met je nieuwe aanwinst en de spoelwormen? Beterschap, dat wordt inderdaad nog flink onderschat hoe belangrijk dat is.

Kiki, wat is King een enorm gaaf gelukte kruising. Wat zullen jullie daar trots op zijn. Hopelijk zijn zowel moeder en zoon inmiddels gewend. Laat de wei het nog toe dat ze er kunnen lopen? Zijn maatje is ook niet verkeerd.

Simsannah, wat een mooie gup heb jij gekocht. Heel benieuwd hoe die uit gaat groeien.

Luna, prachtig getekend veulen is Brandy.

Yaartje, ook al zo'n lieve kleine. Wat fijn dat het afspenen goed is gegaan.

Tarzan, ik heb me ook nog verdiept in Fuchsen, Fjorden en Freibergers maar bleef toch iedere keer terugkomen bij de quarters Gefeliciteerd met jouw Moritz. Bijzonder zijn blauwe oog, dat zie je volgens mij niet vaak bij de Fuchsen. En wat leuk dat hij mag blijven <3 Ik las jouw andere topic, hopelijk mag jouw Fuego nog lang surrogaatpapa zijn voor Moritz.

KittyDylan, och als ik toch een Welshje erbij kon houden zou ik het zo doen. Ze hebben net dat beetje extra qua attitude. Dat heeft jouw Nassi al zo te zien op de 2e foto :D

NorwayFjord, stiekem verliefd op Olof. Die gaat vast net zo mooi worden als papa, heel bijzonder ook die kleur.

Seven, ah leuk jou hier ook te treffen met Tempi. Ze is heel gaaf gelukt, net zoals haar broer van vorig jaar. Gaat het goed met Roy?

Lyona, wat jammer dat je haar weg moet doen. Die krijgt vast een goed huisje.

Quir, dat zijn inderdaad al poolbeertjes. Maar niet gek met waar je woont. Prachtig merriebestand heb je overigens :j

Met Whizper gaat alles goed. Aankomend weekend wordt enorm nat, maar volgend weekend willen we weer gaan kijken. Mijn man heeft hem al in zijn broekzak zitten. Die ben ik over een paar jaar kwijt :')

Afbeelding

xYaartje
Berichten: 1473
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 20:46

_Tarzan: Dat is inderdaad zonde! Gelukkig kun je ze nu gewoon rustig lang laten groeien. Wel heeel benieuwd of hij straks echt een donkere kleur krijgt of een lichtere kleur en hoelang zijn manen uiteindelijk worden!
Hier in Nederland doen ze het voor zover ik weet alleen bij de veulens die naar de keuring gaan.

Seven: Tempi is wel een hele knappe KWPN'er :D !

Lyona: Wat bijzonder zeg zo'n verhuizing! Dat moet even spannend zijn geweest of alle paarden ook goed aan zouden komen. Estrella is wel onwijs knap! Het is dat 2 Shetlanders echt meer dan genoeg is :') .

Quir: Een knap boefje in een poolbeer jas zo te zien :D .

_Carien: Aan de foto te zien vrees ik inderdaad dat je man over een aantal jaar met je veulen aan de haal gaat. Goed excuus voor een 2de er bij toch zou ik zeggen?
En heel fijn! Gimli past zich ook echt goed aan. Die vind het zo te zien ook fijn dat die 's nachts op stal kan om al zijn prikkels te verwerken.

Hoe doen jullie dat morgen met het stormachtige weer en veulens? Woon in het binnenland (Achterhoek, Gelderland). Dus als het goed is krijgen we niet het ergste mee. Wel code geel, maar twijfel alsnog heel erg om Asfaloth en Gimli binnen te houden op stal. Liever zet ik ze buiten, maar ik wil ook niet het risico lopen dat ik eind van de middag niet naar stal kan vanwege het weer en dan heb ik ze liever binnen staan zodat ik alleen hoef te appen of de fokker van Gimli extra los hooi wilt geven (hebben sowieso onbeperkt hooi in het slowfeeder hooinet). Plus wanneer ze binnen staan weet ik ook zeker dat ze zichzelf heel houden in dit weer.
Storm weer kost Asfaloth sowieso altijd wel veel energie waar die erg vermoeid van raakt dus wellicht dat ik ze vanwege Asfaloth zijn energie sowieso alsnog binnen houd. Zodat hij energie over heeft om vrijdag buiten met Gimli te spelen.
Het scheelt dat Gimli en Asfaloth samen in 1 stal staan waardoor ze gezelschap aan elkaar hebben en ook onbeperkt hooi hebben.

Seven

Berichten: 21206
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 21:30

Melina w
Wat een knapperd heb je

Maartje
Oeoeoe een gra ik vind die zooo mooi ik heb sowieso een zwak voor fjorden <3

Kim
Wat een aparte benen heeft hij/zij
Verder ook stippen of niet
En toen zag ik je latere foto ja dus :D
Heel mooi getekend beide

Fokfanaat
Wat fijn dat ze er is maar wormen is altijd balen. Snap nooit zogoed dat mensen daar niet bovenop zitten. Wij zijn 4 jaar terug een veulen verloren door wormen die we aan gekocht hadden.had zo makkelijk voorkomen kunnen worden.

Kiki
Knap stel heb je daar <3

Simsannah
Wat een leukertje ben benieuwd hoe die uitgroeit

Carien
He leuk je hier te zien
Wat een knappe vos en die naam is ook geweldig noem je d'r ook whizper

Luna

Wauw wat is brandy knap <3 Wat een uitstraling.
Brisingr ook heerlijke pluizebol

Yaartje
Zo die is gegroeid :ook

Kittydylan
Ookal zo'n knappe vent lopen kan die wel zo te zien

Norwayfjord
Oe uls ook heel mooi <3
Prachtige vader heeft hij ook

Leonardo
Zo dat is een hele verandering kwa omgeving lijkt me waardoor hebben jullie voor Zweden gekozen. Je hoort en ziet steeds meer die daar heen trekken.

En ik kan het blijven zeggen ook deze weer prachtig. Wat een glans :j

Quir
Wat leuk jou ukkies nouja niet meer zulke ukkies weer te zien wat een heerlijke wollige buffels alweer

Carien
Helaas ging het met Roy niet goed, hij heeft een blessure opgelopen en is afgelopen maand ingeslapen. Echt heel zuur :( we hadden veel geloof in hem en hij was ook een geweldige paard kwa karakter.


Yaartje
Dank je
Hier staan ze gewoon over dag buiten en snachts op stal, ze lijken geen last te hebben van wat wind en regen.
Wij hebben ze aan huis en we hebben er zelfs nog 2 24/7 buiten zonder deken wel met schuilstal maar daar maken ze eigenlijk nooit gebruik van.
Die komen over 3 weken weer terug naar huis.
Ze hebben hier wel altijd hooi zowel binnen als buiten.

_Carien

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 22:01

Yaartje , die 2e staat er al. Mijn andere quarter en daar is mijn man ook gek mee. 2 is qua tijd wel de max.

Jeetje Seven, wat eeuwig zonde. Zo’n kwalitatief veulen. Sterkte met het verlies. Gelukkig hebben jullie Tempi als volle zus.

Seven

Berichten: 21206
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 23:04

Ja echt vreselijk hij kon geweldig lopen en zo lief
We zijn nu extra blij met tempi toch nog een beetje Roy

Pomski

Berichten: 695
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Andijk

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 10:47

Wat leuk dit topic, hier mijn 3 zelf gefokte dames. Lopen nog lekker bij moeders. Alle drie dezelfde papa die hier ook nog staat. (wel 2 belangrijke onderdelen minder).

Lylou is van 13 maart
Afbeelding
Afbeelding

Applejack is van 20 maart
Afbeelding
Afbeelding

En Daisy van 27 maart.
Afbeelding
Afbeelding

NorwayFjord

Berichten: 3155
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 09:54

Bij deze zeg ik wel alvast dat ik enorm slecht ben met topics bijhouden :+

Seven wat een knapperd is Tempi <3 Mooie kleur!

xYaartje oh wat toevallig van dezelfde geboortedatum haha! Leuk stel heb jij samen.

_Tanzan gaaf jouw Fuchs, heb ik ook nog eventjes naar gekeken maar toch besloten dat ik voor m'n droompaard zou gaan haha. Die blauwe ogen zijn mooi!

Lyona wauw wat een verhuizing, fijn dat het goed is gegaan. Jammer dat je moet gaan verkopen, het is een knapperd <3 Daar vind je vast een fijn huisje voor.

Quir jouw veulens zijn zo knap ook, plezier om naar te kijken! Ze zijn inderdaad al lekker fluffy <3

_Carien haha nu al je paard kwijt, wel heel leuk dat het goed matcht ook!

Pomski wat een leukerds, Applejack spreekt me heel erg aan (het zijn vast de manen :P). Is de laatste zo enorm overbouwd of lijkt dat zo?

Nog 2 dagen tot ik Olaf op ga halen, ik kan zo niet wachten <3 Vind het wel heel spannend om gelijk 3 uur met hem op de vrachtwagen te moeten rijden maar we nemen een ander paard mee als steun, zij is super chill op de wagen dus dat is fijn. Heb ook wat kleine aankoopjes gedaan, verder heb ik al best wat spullen en hij komt bij de paarden van m'n beste vriendin te staan dus als ik wat mis heeft zij het wel.

Afbeelding

Verder nog een schaar om z'n boog bij te kunnen houden, kan niet wachten om dat te doen haha :+

Seven

Berichten: 21206
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 10:38

Mooie aankopen norwayfjord
Hier alweer een veulen halstertje voor het komende veulen, had die gewonnen bij pavo

Ja tempi is mooi kwa kleur we hadden d'r nog donkerder verwacht maar ze is niet echt verhaard.
Daar leek ze donkerder te worden
Afbeelding

Daar was ze alweer klaar met verharen :Y)
Afbeelding

xYaartje
Berichten: 1473
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 13:26

Seven: Bizar groot geworden he! Eowyn had denk ik goede moedermelk :') . Ik hoop echt dat Gimli de 1 meter gaat halen. Want dan zouden hij en Asfaloth over 4 of 5 jaar wellicht wel in twee span kunnen samen. Mag gewoon mennen in de toekomst met Asfaloth. Wel rekening houdend met, maar toch.
In de paddock van de mannen is helaas geen schuilhok dus heb ze maar binnen gelaten gisteren. Maar goed ook. Want in de wei van de Alpaca groep is een grote flinke tak afgebroken zag ik vanmorgen. Alle dieren gelukkig in orde. Voor zover ik kon zien. Fokker van Gimli is ook op de hoogte.
En wij zaten echt aan de rand van de storm. Dat zegt wel iets over de heftigheid. Dus blij dat mijn 2 Shets op stal stonden.
Ben in de ochtend geweest gisterochtend en verder thuis gebleven.

Tempi wilt gewoon graag licht blijven of kan ze nog donkerder worden door de jaren heen?

Hopelijk bij jou en de mensen in het topic verder geen schade van de storm? En alle paarden en veulens heel?

_Carien : Snap je helemaal! 2 paarden is ook best wat werk. Wel onwijs leuk dat je man er zo gek mee is!

Pomski: Wat een knappe veulens! Welkom! Zijn het Welsh veulens of zit ik er helemaal naast? Wat was Lylou klein en poppig als veulentje zeg <3 .

NorwayFjord : Heel toevallig! Hoe laat is die van jou geboren? Gimli is rond 8uur geboren weet ik mij te herinneren. Was er niet bij, maar werd een kwartier na de geboorte gelijk gebeld.
Wat spannend! Echt iets om naar uit te kijken zo. Gaat vast helemaal goed komen met de 3uur op de vrachtwagen. Het helpt al dat je steun voor hem hebt geregeld! Dan komt het vast helemaal goed!

Asfaloth en Gimli gisteren maar op stal gelaten. Ondanks dat we aan de rand van de storm zaten vond ik het qua wind echt nog best wel heftig. Gisteren In de ochtend alles op stal gedaan en in de middag Gimli zijn fokker geappt of hij de avond ronde wilde doen. Moet onder een rij bomen door fietsen en dat durfde ik echt niet aan.
Ik heb er maar verder een dagje thuis blijven van gemaakt.
De mannen stonden er rustig en vrolijk bij vanmorgen. Gimli wilde heeeeel graag naar buiten en vond het maar niks dat Asfaloth treuzelde met uit de stal te gaan, maar uiteindelijk eenmaal buiten waren beide mannen er toch echt blij mee dat ze weer de benen konden strekken.
Hoewel Asfaloth 9.5 jaar lang 24/7 buiten heeft gestaan vind die op stal staan echt geweldig nu. Hij kan er de rust pakken die hij duidelijk nodig heeft.
Gimli begint er ook aan te wennen en ik merk dat Gimli het op stal staan toch ook wel fijn begint te vinden.

Vanaf hoe oud castreren jullie hengst veulens? Asfaloth heb ik toen met 2 jaar laten castreren. Die had de tijd om met hormonen te groeien echt nodig en begon met 2 jaar pas een beetje echt hengst te worden in gedrag, maar Gimli twijfel ik over of ik dat volgend jaar begin maart al laat doen of dat ik hem nog een zomer hengst laat. Hij is begin maart ruim 10 a 11 maanden en ik wil het castreren sowieso voor of na het vliegen seizoen doen.
Gimli is al best een mannetje mannetje en er zit nu ook al best een pittig karakter in Gimli (wel hanteerbaar en dat wil ik zo houden natuurlijk) en ik weet niet of Gimli van het voorjaar nog pittiger gaat worden wanneer de hormonen meer en meer naar boven komen. Castreren is sowieso afhankelijk ook natuurlijk of beide ballen begin maart al gedaald zijn, maar toch wel iets waar ik al over na aan het denken ben.
Het zal dan of begin maart 2024 of november 2024 worden, maar dat is wel volledig afhankelijk ook van Gimli zijn gedrag denk ik en natuurlijk of de ballen beiden zijn ingedaald.
Hoewel ik de hele castratie etc. toen met Asfaloth ook heb gehad en precies wist opgegeven moment: En nu ga ik de afspraak maken merk ik dat het met Gimli toch even zoeken is naar het juiste moment.