Tijd om op eigen hoeven te staan, Yke uitgevlogen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kabayo

Berichten: 13986
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Tijd om op eigen hoeven te staan, Yke uitgevlogen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-23 15:06

Vorige week maandag was het dan de grote dag voor Yke. Op eigen benen verder. Met Yke was het wel een bijzonder verhaal. Hij was namelijk al vóór de inseminatie verkocht. Ik werd benaderd door deze mensen die heel graag een 'Zilver-baby' wouden omdat ze allemaal zo braaf zijn. Dit zou zeker kunnen! Destijds was ze drachtig van een Barock Pinto die niet voor de verkoop was. Toen ik besloten heb haar weer met een fries te laten dekken (na mislukte pogingen van een ander kleurtje) heb ik haar een bericht gestuurd en vanaf dat moment meegenomen in de dracht en andere updates.

De plannen zijn vooral een leuk nieuw avontuur aangaan en genieten van het paard. Hij gaat naar de keuring voor evt ster en wellicht ook nog naar een IBOP of ABFP. Ik ben blij dat de nieuwe eigenaresse dit met hem wil doen om Zilver evt preferent en/of prestatie te krijgen.

Knappe Yke is geboren op 25 april rond half 1 snachts op dag 321. Ik heb avond/nachtwerk en kon de hele avond mee spieken wat ze deed. Ik vond haar anders dan anders. Maar niet echt extreem onrustig. Ik kwam thuis, parkeerde de auto, kon mij omkleden en ook al naar de stal. Want ze was al begonnen. Het was een erg snelle bevalling. De nageboorte kwam er niet af want hij was best hoog afgescheurd en er hing dus geen gewicht aan, na behulp van de dierenarts was dit zo opgelost.

Yke Douwe E is een Markus 491 x Pier 448 nakomeling. Hij is vernoemd naar mijn vader, Douwe-Jan. Hij heeft het geweldig gedaan op de keuring waar hij bekroond werd tot kampioen van de fokdag en beste veulen uit een stamboekmerrie. Twee titels op een dag. En natuurlijk een mooie 1e premie. Ik ben enorm trots op hem!

Ik ga hem missen. Hij was een fijn en braaf hengstveulen. Helemaal geen klier en gewoon makkelijk. Maar ik weet zeker dat hij een super thuis krijgt bij bokker Dojebo. Net zo'n goed thuis als Silvester en Laventhe hebben gekregen :j
enjoy86 @ [ITP] Dag Laventhe. Tijd om uit te vliegen
Kabayo @ [KS-ITP] Tijd om verder te gaan, Silvester uitgevlogen!

1. Het was een blij fit ventje. Op dag een mocht hij al lekker naar buiten toe.
Afbeelding
2. Vaste forografe Rianne van Wieren is ook langsgeweest
Afbeelding
3. Hij vond echt alles wel prima :+
Afbeelding
4. We zijn ook lekker naar de spartelvijver geweest. Hij is niet bang voor water!
(Foto's Amanda Melchior)
Afbeelding
5. <3
Afbeelding
6. Hij begint zich steeds mooier te ontwikkelen
Afbeelding
7. Wel een enorme eigen mening :+
Afbeelding
8. Ook kwam Daphne langs van Pixel Rebel
Afbeelding
9.
Afbeelding
10. We hebben genoten aan zee! Wat was hij stoer!!
Foto's Ingrid Truijens
Afbeelding
11.
Afbeelding
12. De kroon op mijn werk, kampioen!
Foto Karin Sevink
Afbeelding
13. Tevens mocht hij zich laten zien op de Centrale Keuring. Wat een ervaring, ook voor mij
Afbeelding
14.
Afbeelding
15. Het ga je goed knappe man. Ik kom je zeker nog eens opzoeken!
Afbeelding

MelinaW
Berichten: 25
Geregistreerd: 14-08-23

Re: Tijd om op eigen hoeven te staan, Yke uitgevlogen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 15:17

Prachtig veulen! En gefeliciteerd met de kampioenstitel !!

beegee
Berichten: 950
Geregistreerd: 12-02-21

Re: Tijd om op eigen hoeven te staan, Yke uitgevlogen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 15:21

Dat gaat snel! Deze ook alweer uitgevlogen. Hoe ziet Silvester er nu uit met zijn twee jaar?

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Tijd om op eigen hoeven te staan, Yke uitgevlogen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 15:29

Mooi veulen is het , en wat maak je ze toch super braaf... Fijn voor de nieuwe eigenaren van die lieve veulentjes te krijgen.. :j :) :)

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 15:31

Wat een leuke foto's :-) Foto 4 is echt geweldig, zo zwemmend naast zijn moeder met blije oortjes erop :-)

Dat wordt vast een heel leuk paard en daar zal de nieuwe eigenaresse heel erg veel plezier aan beleven.

Kabayo

Berichten: 13986
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-23 16:32

beegee schreef:
Dat gaat snel! Deze ook alweer uitgevlogen. Hoe ziet Silvester er nu uit met zijn twee jaar?

Ja het gaat zeker snel!
Dit is de meest recente foto van Silvester
Afbeelding
En Laventhe. 4 jaar
Afbeelding
En Minthe, 1 jaar
Afbeelding

Apple hij kijkt daar zo lief! Vind het ook een hele leuke foto

Kimmie ik doe altijd mijn best ze de basis goed mee te geven zoals veulen abc maar ook trailerritjes. Ze zijn dan ook alle 3 gewoon alleen op de trailer gegaan naar hun nieuwe eigenaar zonder stress. Dit is zo fijn, ook voor het dier zelf :D

Melina bedankt!

Dankjullie! Ik vind het altijd wel leuk wat met de veulens bezig te zijn. Ze worden er ook erg braaf van :D

ElfBeau_067

Berichten: 1994
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 17:11

Kabayo schreef:
beegee schreef:
Dat gaat snel! Deze ook alweer uitgevlogen. Hoe ziet Silvester er nu uit met zijn twee jaar?

Ja het gaat zeker snel!
Dit is de meest recente foto van Silvester
[ [url=m/QgEKfZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
En Laventhe. 4 jaar
[ [url=m/x9Fw6K.jpg]Afbeelding[/url] ]
En Minthe, 1 jaar
[ [url=m/rRMyVr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Apple hij kijkt daar zo lief! Vind het ook een hele leuke foto

Kimmie ik doe altijd mijn best ze de basis goed mee te geven zoals veulen abc maar ook trailerritjes. Ze zijn dan ook alle 3 gewoon alleen op de trailer gegaan naar hun nieuwe eigenaar zonder stress. Dit is zo fijn, ook voor het dier zelf :D

Melina bedankt!

Dankjullie! Ik vind het altijd wel leuk wat met de veulens bezig te zijn. Ze worden er ook erg braaf van :D


Zo schattigg!! <3 <3

Nu wil ik zelf ook een Zilver nakomeling :=