Onze gelderse strijder is geboren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Onze gelderse strijder is geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 14:50

Heel spannend, maar toch ook fijn dat ze naar huis kunnen.
Dat betekend toch dat het goed gaat en ze er vertrouwen in hebben.
Let wel een beetje op jezelf :(:)

kiko

Berichten: 750
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: Onze gelderse strijder is geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 20:40

En staat Uk al thuis?

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: Onze gelderse strijder is geboren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-24 21:14

Voor de Facebook mensen vast : https://www.facebook.com/share/p/kSMwWNEeg9BUSfBw/?

Ik ga even wat proberen te slapen voor de nachtdienst, maar de uitgebreide update komt vannacht.
Weer een spannende tijd, maar ik kan alleen maar gelukkig naar de babycam kijken <3

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Onze gelderse strijder is geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 21:37

Fantastisch, kijk die kleine nou eens rondhuppelen <3

Heel blij voor jullie!!

pien_2010

Berichten: 43327
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Onze gelderse strijder is geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 21:38

Fantastisch. Wat huppelt ze blij rond.

charootje
Berichten: 403
Geregistreerd: 09-05-10

Re: Onze gelderse strijder is geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 21:46

Super!

pien_2010

Berichten: 43327
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 21:47

Met je crowd funding kom je een beetje uit de kosten? Want de rekening zul je ook wel gehad hebben onderhand.
Ik hoop het zo . Want je staat nu rond de 2650 euro dus dat is nog niet voldoende als het om de 4000 euro gaat :o

tiwi1969

Berichten: 7641
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Onze gelderse strijder is geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 22:00

Wat gaaf en wat doet ze het stoer weer lekker thuis!

Wintu

Berichten: 2973
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 22:01

Ik zie een blauw verband om het beentje in eens, was er iets niet helemaal ok met de gewrichten?

different1
Berichten: 3635
Geregistreerd: 12-10-10

Re: Onze gelderse strijder is geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 22:07

Zo ontzettend blij voor jullie! Nog even spannend maar hoop dat het onbezorgd genieten snel de overhand heeft.

YvonneV
Berichten: 8783
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 22:08

pien_2010 schreef:
Met je crowd funding kom je een beetje uit de kosten? Want de rekening zul je ook wel gehad hebben onderhand.
Ik hoop het zo . Want je staat nu rond de 2650 euro dus dat is nog niet voldoende als het om de 4000 euro gaat :o


daar was ze 31 jan al dik overheen
https://www.facebook.com/cheyenne.nieuw ... X2r1xXVdFl

Wintu

Berichten: 2973
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 22:14

YvonneV schreef:
pien_2010 schreef:
Met je crowd funding kom je een beetje uit de kosten? Want de rekening zul je ook wel gehad hebben onderhand.
Ik hoop het zo . Want je staat nu rond de 2650 euro dus dat is nog niet voldoende als het om de 4000 euro gaat :o


daar was ze 31 jan al dik overheen
https://www.facebook.com/cheyenne.nieuw ... X2r1xXVdFl


Jij hebt het over de rekening, die was toen 3000, de crowdfund actie staat momenteel op iets van 2600.

YvonneV
Berichten: 8783
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 22:18

Wintu schreef:
YvonneV schreef:


Jij hebt het over de rekening, die was toen 3000, de crowdfund actie staat momenteel op iets van 2600.


Dat bedoel ik ook dat de rekening van 31 jan hoger was als het bedrag van de crowdfunding nu. Op de crowdfundingpagina staat bij de updates de rekening van de eerste 3 dagen.

Wintu

Berichten: 2973
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 22:32

YvonneV schreef:
Wintu schreef:


Jij hebt het over de rekening, die was toen 3000, de crowdfund actie staat momenteel op iets van 2600.


Dat bedoel ik ook dat de rekening van 31 jan hoger was als het bedrag van de crowdfunding nu. Op de crowdfundingpagina staat bij de updates de rekening van de eerste 3 dagen.


Ah, zo kun je het ook lezen idd :D

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Onze gelderse strijder is geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 22:35

Dan doen we gewoon weer een rondje :D

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 22:36

Als je terugkijkt naar die 1e plaatjes wat is ze dan al gegroeid <3
Dat huppelfilmpje, vind het gewoon ontroerend, zeker met die sneeuwvlokjes van buiten wat op de camera.

Succes en sterkte de komende dagen, wat een zenuwslopende tijd is dit.

En trouwens over jouw merrie, wat een wáánzinnig goede moeder is dat.

Wintu

Berichten: 2973
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 22:38

Shirley schreef:
Dan doen we gewoon weer een rondje :D

Misschien dat ik idd ook nog maar een tweede ronde doe voor de kleine en haar prachtige mama :D

Maar ik ben toch nog benieuwd naar het blauwe verband, is het gebruikelijk, want ik zie het verder nergens?

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Onze gelderse strijder is geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 22:40

Het lijkt inderdaad een soort spalkje?

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Onze gelderse strijder is geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 22:56

Is gewoon een stukje zelfklevend verband geen spalkje..

pien_2010

Berichten: 43327
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 23:48

Shirley schreef:
Dan doen we gewoon weer een rondje :D


De stand nu is

Citaat:
€2.665 ingezameld van het doelbedrag €4.000 • 118 donaties

Melzazu
Berichten: 1785
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Onze gelderse strijder is geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 23:50

Wat heerlijk dat ze thuis zijn *\o/*

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-24 00:59

Wintu schreef:
Ik zie een blauw verband om het beentje in eens, was er iets niet helemaal ok met de gewrichten?


Jawel, gewrichten ware weer verder ontwikkeld ten opzichte van afgelopen maandag. Dus de röntgen waren akkoord om ze naar huis te sturen vanochtend :j
Daf heeft haar iets geschaafd met de hoef, dus een verbandje erom voor de zekerheid. Was iets een schaafwondje, maar je wilt niet dat het gaat ontsteken. Dus deze moet er 5 dagen omheen blijven en dan mag het verbandje eraf.

Aangaande de kosten : De definitieve rekening heb ik nog niet, ze moesten vandaag nog het een en ander aanpassen, maar we moesten rekening houden met €5000-6500 totaal, toen ik vroeg of ze een inschatting kon maken.
(Uk heeft 2x een plasmainfuus gehad totaal van €500 per stuk, eerste 2 dagen €2000 totaal, daarna 5 dagen a €500 per dag en volgens mij de laatste 4 dagen €250 ish per dag. Dan kom ik ongeveer op €5500 uit, zonder de röntgen etc, maar ik denk dat we morgen of zondag via de mail de definitieve rekening wel krijgen en deze upload ik dan in de fundraising)

De eerste €2500 betaald vorige week, ik mocht de rest gelukkig in delen betalen, beginnend deze week.

Jullie hebben allemaal al zo onwijs geholpen en ik ben iedereen die een donatie heeft gedaan echt heel heel erg dankbaar. Ik had het echt niet verwacht van tevoren, ben er ook gewoon helemaal stil van <3 en ik ben heel blij dat we samen met de kliniek tot nu toe dit resultaat hebben weten te behalen :j
Het blijft spannend wat betreft het ontwikkelen van eventuele koorts of ontstekingen, maar ergens haal ik hoop uit hoe ontzettend sterk en alert ze is. We houden haar in de gaten, hebben korte lijntjes met de kliniek en ik hoop dat we gewoon alleen maar bergopwaarts gaan samen in de toekomst :j

@Vanhuisuit : De merrie is zeker een waanzinnige moeder :j Ik kreeg op de kliniek ook alleen maar complimenten over hoe lief ze ook voor het personeel was en hoe ze heeft geholpen in het hele proces (kind voorzichtig omhoog tikken wanneer ze weer moest drinken bijvoorbeeld), was heel mooi om te zien.
De sneeuwvlokjes zijn trouwens stofdeeltjes :') maar mooi dat het een romantisch beeld geeft :D

Voor de liefhebbers:

Afbeelding
Een beetje onder de indruk van de trailerrit


Net na aankomst


Vanavond



Nu wordt het voor mij vooral de kunst om niet spastisch steeds op de camera te kijken en me bij elke keer dat ze lekker ligt te slapen zorgen te maken :+ Net ging ze even 1x rollen en dan slaat mijn hart direct flink over, maar daarna sprong ze omhoog en bokkend richting Davina om te drinken.

Ik voel me net zo´n overprotective mom, de kliniek zei al : aan de merrie kon je precies zien of er iets is met de baby, dus zolang de merrie niet onrustig was kon ik rustig ademhalen. (Easier said than done :o )

We moeten haar 2x per dag temperaturen, ook 2x per dag krijgt ze de maagbeschermer en de antibiotica oraal. Temperatuur liefst onder de 39, heel iets erboven mag voor even, maar dan temperaturen weer binnen 2 uur en dan moet het gezakt zijn.
Vanavond zat ze ondanks het zich druk maken netjes op 38,4 *\o/*

Oja, haar naam gaat worden :
Ultima Vina WFTM
met als roepnaam Uk(kie)

Ultima als in : Laatste (laatste van Davina) en als in : ultiem, het hoogst haalbare/uniek. Ze heeft namelijk door het hele proces steeds het hoogst haalbare laten zien en ze is gewoon uniek <3

Vina dus een afkorting van Davina ter verwijzing naar haar moeder en om eerder genoemde betekenissen.

De WFTM krijgen al onze fokproducten mee aan initialen. Dit is ooit ontstaan als verwijzing naar het liedje Water From The Moon van mijn favoriete zangeres Celine Dion. In het kort gaat het liedje over het onmogelijke moeten doen om de liefde te winnen van iemand, destijds verklaarde iedereen me voor gek dat ik ervoor koos om de fokkerij Gelders paard door te zetten en kreeg ik regelmatig te horen dat het onmogelijk was. Met de fokkerij van ons hoop ik mensen hun 'liefde' te winnen voor het Gelderse paard en te laten zien hoe geweldig dit ras is. (aangezien ik regelmatig de vraag krijg waar die letters nu voor staan)

Wintu

Berichten: 2973
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 01:22

Prachtige en krachtige naam!! <3

Hier draaien alle duimen voor een fantastische toekomst en dat komt vast goed, fijn dat moeder aangeeft hoe Ukkie het maakt.

Fijne nachtdienst :D

SjonnieZ

Berichten: 2327
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Onze gelderse strijder is geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 01:35

Oh geweldig dat ze thuis zijn al snap ik jouw angsten en zorgen. Maar het is een vechtertje dus het komt vast en zeker helemaal goed.

Ultima Vina is een prachtige krachtige en mooie symbolische naam… voor Uk(kie)

kiko

Berichten: 750
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 01:39

Super dat ze weer thuis zijn! Lekker genieten van de kleine Uk. En hopelijk kun je ook een beetje gaan bijkomen van alle schrik nu.

En wat een krachtige naam!