Onze gelderse strijder is geboren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieser
Berichten: 1503
Geregistreerd: 15-03-21

Re: Onze gelderse strijder is geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 06:20

Wat mooi!

Jolien87

Berichten: 17425
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Onze gelderse strijder is geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 08:39

Welkom thuis!
Prachtig gekozen naam.

Die merrie is haar gewicht in goud waard maar jij bent dat als baasje net zo!

pien_2010

Berichten: 43315
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 09:01

Citaat:
Aangaande de kosten : De definitieve rekening heb ik nog niet, ze moesten vandaag nog het een en ander aanpassen, maar we moesten rekening houden met €5000-6500 totaal, toen ik vroeg of ze een inschatting kon maken.
(Uk heeft 2x een plasmainfuus gehad totaal van €500 per stuk, eerste 2 dagen €2000 totaal, daarna 5 dagen a €500 per dag en volgens mij de laatste 4 dagen €250 ish per dag. Dan kom ik ongeveer op €5500 uit, zonder de röntgen etc, maar ik denk dat we morgen of zondag via de mail de definitieve rekening wel krijgen en deze upload ik dan in de fundraising)

De eerste €2500 betaald vorige week, ik mocht de rest gelukkig in delen betalen, beginnend deze week.


Bedankt. Ik hoop dat we met zijn allen het bedrag nog flink kunnen verhogen.
Want dit is wel heel duur.
Geweldig dat E het zo goed doet.

Kloesje
Berichten: 138
Geregistreerd: 30-05-06

Re: Onze gelderse strijder is geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 10:05

Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat met de kleine.

Marilu
Berichten: 1246
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: Onze gelderse strijder is geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 10:20

Hier ook iemand die heel blij is voor jullie dat de terugreis naar huis veilig en goed verlopen is.
Weer heel mooi beeldmateriaal van de dames. De kleine steelt de show, natuurlijk ;)

Het lijkt me inderdaad dat Davina een geweldige moeder is. Ze straalt dat ook echt uit : de rustige vaste baken voor het jonge geweld (het geweld voor nu nog even 'in wording' ;) ).

En nu maar hopen dat alles alleen maar in stijgende lijn blijft gaan !!

Naam vind ik overigens mooi en toepasselijk gekozen !

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Onze gelderse strijder is geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 11:06

Heel mooi, de naam!
En Davina verdient ook een compliment als de Ultieme Mama!

Hoe is de eerste nacht verlopen?

Melzazu
Berichten: 1783
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Onze gelderse strijder is geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 11:10

Wat een prachtige naam heb je haar gegeven *\o/*

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Onze gelderse strijder is geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 11:39

Wat fijn dat ze thuis is. Geweldig.

Mooie naam inderdaad.

ikkedus
Berichten: 3277
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 11:41

Ze moet nog wel in de box blijven begreep ik? Of mag ze de beentjes al even strekken? Zo te zien wil ze wel.

DuoPenotti

Berichten: 29519
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Onze gelderse strijder is geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 12:02

Prachtige naam.
En dat laatste filmpje waar ze rondspringt, heerlijk!

N4N4
Berichten: 1111
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Onze gelderse strijder is geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 13:30

Super dat ze weer thuis zijn <3
Het genieten kan gaan beginnen +:)+

Getup

Berichten: 8280
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Onze gelderse strijder is geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 14:30

Wat fijn, dat ze nu thuis staan. Ik kan me zo voorstellen, dat je op die camera blijft kijken, zou ik ook doen .

Prachtige naam heeft ze gekregen.

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 16:30

Fantastische naam en wat een mooie toelichting _/-\o_

Hebben jullie een bak waar ze de 1e keer in kunnen als ze naar buiten gaan? Lijkt me ook weer zo'n moment... of heb je al een plan de campagne hoe je dat gaat aanpakken? Eerst wandelen id bak met moeders nog vast of zoiets?
We hebben vroeger ook wel veulens gehad maar die werden altijd op de wei geboren en nooit dit gelukkig aan de hand gehad... als ze op de wei worden geboren rond mei / juni, met schuilstalletje erbij heb je niet dat gedonder van de 1e keer / keren naar buiten... maar ja, niet iedereen heeft die gelegenheid en de keuze natuurlijk, maar was nieuwsgierig hoe jullie daarin staan.

silvia58

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-07-10

Re: Onze gelderse strijder is geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 17:43

Prachtige naam !
Heel veel geluk met jullie prachtige meisje <3

elsa91

Berichten: 445
Geregistreerd: 27-01-13

Re: Onze gelderse strijder is geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 22:17

Mooie naam en wat fijn nu lekker thuis!

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-24 00:59

De eerste nacht en dag zijn goed verlopen. Uk temperatuur was vanochtend 37,3 en vanavond 38,4, dus prima binnen de marges.

Verder vind ze de medicatiemomenten echt niet leuk, dan moeten we haar echt met 2 personen goed vasthouden en rustig oraal de medicatie geven, maar ze is ontzettend sterk en dat is nog wel een geworstel.

Het is een ontzettende spring in het veld en racet de hele box door de hele dag.
Vandaag zag ik iets een schaafplek op haar andere voorbeen, een verticale lijn langs het pijpbeen , was mooi ingedroogd al maar toen kreeg ik ineens een flinke mental breakdown. Alles van de afgelopen 2 weken kwam naar boven , ik werd ontzettend misselijk en kon alleen maar huilen.

Eerst gebeld naar de kliniek of het plekje verbonden moest worden, dit hoefde niet als het al ingedroogd was en moest er honingzalf op doen. Verder niet te druk om maken, want met zo’n spring in het veld zal het nog wel vaker gebeuren.

Daarna naar huis gegaan om te slapen, ik kon gewoon niet meer. Bijrijdsters en broertje en zusje hebben de stallen uitgemest en de paarden voor me binnen gezet, ik ben gaan liggen op de bank en heb geslapen tot vriendlief me wakker maakte om 20:00u om Uk weer haar medicatie te gaan geven.

Nu bezig met de 3e nachtdienst van de 6, vriendlief beloofd dat ik niet op de camera ga kijken vannacht en dat hij een paar keer kijkt vannacht en dat ik even wat afstand probeer te pakken.

Zelf had ik niet verwacht dat ik zo in elkaar zou klappen, maar gelukkig heel veel lieve mensen om me heen die me opvangen en hopelijk is morgen weer een betere dag voor mezelf.
Dus excuus, geen ukkie foto’s van vandaag, ik hoop morgen er weer wat voor jullie te maken :j met wat leuke filmpjes

Iemand vroeg aangaande het buiten introduceren: voorlopig staan ze nog op boxrust, sowieso tot de volgende controle over 2 weken. Davina was vandaag ontzettend druk toen haar vriendinnen buiten stonden, dus haar aan de longeerlijn even uit laten razen en vriendlief bleef bij Uk. Die vond dat prima, Davina kon haar energie zo even kwijt.
Mochten we groen licht krijgen voor naar buiten dan zullen we daar wel een handleiding en plan voor meekrijgen vanuit de kliniek. We hebben een binnenbak waar ze sowieso eerst in gaan, verder staan ze nog tot april op de paddock hier, dus in principe is het naar buiten gaan straks sowieso in een kleinere ruimte dan de weide.
We doen sowieso alles vanuit het plan van de kliniek dat we volgen, die denken gelukkig ook erg fijn mee en we hebben korte lijntjes.

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 01:09

Stille meelezer meldt zich.

En update met foto's is leuk, maar iedereen hier op bokt begrijpt dat je met hele andere dingen bezig bent.

Pas goed op jezelf, bokt kan wel wachten :(:)

Wat super fijn dat je zulke lieve behulpzame mensen om je heen hebt.

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-24 01:36

Vriendlief stuurde net deze foto
Afbeelding
All good <3

Hettieheks
Berichten: 1252
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Onze gelderse strijder is geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 07:38

<3 wat liggen ze daar lekker!

Kan me je zorgen zo goed voorstellen! Wat fijn dat je zulke lieve mensen om je heen hebt! Sterkte nog ff, nachtdiensten zijn slopend op momenten als dit!

pien_2010

Berichten: 43315
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Onze gelderse strijder is geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 08:51

Je update is zo begrijpelijk. Fijne foto.

Melzazu
Berichten: 1783
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Onze gelderse strijder is geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 10:08

Denk ook maar even goed om jezelf. Wij wachten wel hoor.

Wat een lieve foto.

Lieser
Berichten: 1503
Geregistreerd: 15-03-21

Re: Onze gelderse strijder is geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 10:20

Ik snap wel dat Ukkie er eerder uit wilde. Die kon natuurlijk haar energie niet kwijt in de baarmoeder *\%/*

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 18:49

Nou dat je in elkaar klapte op zo'n moment kan ik me alles bij voorstellen, wat een roller coaster.
Fijn dat de merrie ff haar ei kwijt kon *\%/* en dat je wijze spruitje er relaxed mee om ging _/-\o_

Lieve foto <3

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Onze gelderse strijder is geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 19:04

Dat alles loskomt is heel logisch. Je hebt best wat spannende dagen erop zitten en dat moet er een keer uit. Heel fijn dat je een stel toppers in je omgeving hebt. En neem vooral tijd offline. Updates mag je geven wanneer het jou past.

En wat liggen Uk en mams daar fijn. Ook lekker aan het rusten!

SjonnieZ

Berichten: 2323
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Onze gelderse strijder is geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 19:51

Dat de spanning er nu uitkomt is hartstikke normaal en denk ik ook gezond.
Je hebt haar nu thuis.. jullie kunnen nu toewerken naar een normaal veulen leven. Tijd om te gaan genieten.