Minishet Cindy waarschijnlijk dik!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirte_

Berichten: 1820
Geregistreerd: 18-06-06
Woonplaats: Aan de Zeeuwse kust.

Minishet Cindy waarschijnlijk dik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 20:00

we wisten een lange tijd niet of ze nou wel of niet drachtig was.
elk jaar wordt ze namelijk gedekt door een hengst, dus ze is elk jaa wel dik Clown
even ter informatie: Cindy is mijn verzorgpony, ben er zelf namelijk niet echt de voorstander van om paarden elk jaar te dekken maarja.

ze is wel dik, en ze heeft al een beetje uier, mar er loopt op het moment nog een jaarling bij die af en toe nog even een slokje komt nemen, dus dat is moelijk te peilen!


Wanneer zou ze gaan bevallen? Haha!

dik Koe
Afbeelding

uiertje
Afbeelding

Koe Afbeelding

Maxielover

Berichten: 2681
Geregistreerd: 15-04-04
Woonplaats: Noordwijk aan Zee

Re: Minishet Cindy waarschijnlijk dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 20:11

Dat zal vast niet lang meer duren, aan die grote uiers te zien !! Haha! Ze is lekker dik, haha. Maarre, wat voor kleur heeft ze in haar zomervacht ? Het ziet er wel heel apart uit !! Maar mag ik vragen waarom ze er zo onverzorgd uit ziet (rommelige niet glanzende vacht, redelijk lange hoeven) ? Knipoog Dat de eigenaar haar elk jaar laat dekken is idd niet echt goed, het gaat zeker om het geld ? Ze is ook niet zo jong meer denk ik, aardig grijs al op d'r koppie... Nouja, veel plezier met het veulentje, hopelijk gaat de bevalling vlekkeloos !! Pling

Mirte_

Berichten: 1820
Geregistreerd: 18-06-06
Woonplaats: Aan de Zeeuwse kust.

Re: Minishet Cindy waarschijnlijk dik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 20:15

ze is idd flink in de wintervacht Ja haar kont is al bijna klaar.
ik heb inderdaad ook grote problemen met de hoeven, maar de eigenaar wil daar niks aan doen Boos!

dit is haar in de zomer:

Afbeelding

Quidou
Berichten: 6514
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Minishet Cindy waarschijnlijk dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 20:19

Is ze daar niet drachtig? Daar is ze ook behoorlijk dik nl.. Clown
Moet die jaarling niet een keer afgespeend worden dan?

Mirte_

Berichten: 1820
Geregistreerd: 18-06-06
Woonplaats: Aan de Zeeuwse kust.

Re: Minishet Cindy waarschijnlijk dik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 20:22

jaarling is al afgespeend, maar komt af en toe nog even wat proberen (wat Cindy niet altijd toelaat) Jaarling is ook al verkocht.

Cindy is altijd dik Clown wat wil je als ze elk jaar drachtig is Knipoog

Maxielover

Berichten: 2681
Geregistreerd: 15-04-04
Woonplaats: Noordwijk aan Zee

Re: Minishet Cindy waarschijnlijk dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 20:24

Mirte_ schreef:
ze is idd flink in de wintervacht Ja haar kont is al bijna klaar.
ik heb inderdaad ook grote problemen met de hoeven, maar de eigenaar wil daar niks aan doen Boos!

dit is haar in de zomer:

Afbeelding


Oke, ze is dus zwart stekelharig. Leuk beestje hoor !! Pling Maar als jij haar niet zou verzorgen, zou ze dus verwaarloosd worden ? Lekkere eigenaar is dat... Ziek Waarom nemen zulke mensen dan paarden, daar kan ik me zoooo kwaad om maken !!! Stoom uit je oren Mss wil de eigenaar wel een hoevenvijl voor je aanschaffen, dan kun je dat zelf een beetje bijhouden... Vijlen is niet zo moeilijk, maar bekappen zal toch echt door een hoefsmid gedaan moeten worden. Knipoog

Quidou schreef:
Is ze daar niet drachtig? Daar is ze ook behoorlijk dik nl.. Clown
Moet die jaarling niet een keer afgespeend worden dan?


Dat vroeg ik me ook al af, wordt wel tijd !! Nagelbijten / Gniffelen

Maxielover

Berichten: 2681
Geregistreerd: 15-04-04
Woonplaats: Noordwijk aan Zee

Re: Minishet Cindy waarschijnlijk dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 20:24

Mirte_ schreef:
jaarling is al afgespeend, maar komt af en toe nog even wat proberen (wat Cindy niet altijd toelaat) Jaarling is ook al verkocht.

Cindy is altijd dik Clown wat wil je als ze elk jaar drachtig is Knipoog


Die heeft een uitgelubberd buikje !! Haha!

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Minishet Cindy waarschijnlijk dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 20:30

Maxielover schreef:
Dat zal vast niet lang meer duren, aan die grote uiers te zien !! Haha! Ze is lekker dik, haha. Maarre, wat voor kleur heeft ze in haar zomervacht ? Het ziet er wel heel apart uit !! Maar mag ik vragen waarom ze er zo onverzorgd uit ziet (rommelige niet glanzende vacht, redelijk lange hoeven) ? Knipoog Dat de eigenaar haar elk jaar laat dekken is idd niet echt goed, het gaat zeker om het geld ? Ze is ook niet zo jong meer denk ik, aardig grijs al op d'r koppie... Nouja, veel plezier met het veulentje, hopelijk gaat de bevalling vlekkeloos !! Pling


Moet een vacht altijd keurig netjes zijn dan? De hoeven is volgens mij nog niks mis mee hoor. Die kunnen echt nog wel eventjes ermee door. Ook is er niks mis met ieder jaar een dekking mits het allemaal via de natuurlijke weg gaat en dat gebeurt daar dus. Als de merrie niet hengstig wil worden of zich slecht laat dekken staat er het volgende jaar echt geen veulen naast. Dat regelt de natuur prima zelf. In de kudde hebben ze ook ieder jaar een veulen aan de voet en de merries zijn er echt niet slechter op geworden. Denk trouwens ook niet dat de merrie heel oud is. Dat wit op haar koppie is gewoon een kolletje.

Even on topic. Ik denk dat het og wel even gaat duren. De uier kan nog veel voller.

@ Quidou: Als de merrie het goed kan trekken hoeft de jaarling niet afgespeend te worden. Dat is eigenlijk een menselijk handelen. In de kudde wordt het veulen afgestoten als de volgende zich aandient. De merrie geeft dat dus zelf aan.
Niet afspenen is niet in alle gevallen even goed. Als de merrie het heel erg zwaar ermee heeft is het toch wel bevordelijk om wel af te spenen.

@ Maxielover: Lees net je nieuwe tekst: een pony wordt heus niet direct verwaarloosd als de eigenaar er niet dag en nacht bij in de buurt is hoor.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: Minishet Cindy waarschijnlijk dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 21:39

De achterhoefjes vallen idd nog wel mee zo op de foto, voorhoefjes kan ik niet goed zien. Mijn merrie heeft ook zo'n lage buik maar niet drachtig, vaak een veulentje gehad dan krijg je zo'n buik soms. Wel zou ik haar even lekker met zo'n kartelzweetmes borstelen want ze kan heel veel haar kwijt zo te zien. Vind ze nog heerlijk ook!

Is ze niet gescand dan?

shemar
Berichten: 1428
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Purmerend

Re: Minishet Cindy waarschijnlijk dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 11:28

Cheveyo schreef:
De achterhoefjes vallen idd nog wel mee zo op de foto, voorhoefjes kan ik niet goed zien. Mijn merrie heeft ook zo'n lage buik maar niet drachtig, vaak een veulentje gehad dan krijg je zo'n buik soms. Wel zou ik haar even lekker met zo'n kartelzweetmes borstelen want ze kan heel veel haar kwijt zo te zien. Vind ze nog heerlijk ook!

Is ze niet gescand dan?


Ik heb er ook eentje met zo'n vacht (en buik Knipoog ), laat gewoon nog niet los dus hebben we de schaar er maar in gezet scheelt in de warmte.

Denk dat als de eigenaar er niet veel naar omkijkt hij haar zeker niet zal laten scannen...

_Laura
Berichten: 4368
Geregistreerd: 30-11-05

Re: Minishet Cindy waarschijnlijk dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 11:32

Maxielover schreef:
Dat zal vast niet lang meer duren, aan die grote uiers te zien !! Haha! Ze is lekker dik, haha. Maarre, wat voor kleur heeft ze in haar zomervacht ? Het ziet er wel heel apart uit !! Maar mag ik vragen waarom ze er zo onverzorgd uit ziet (rommelige niet glanzende vacht, redelijk lange hoeven) ? Knipoog Dat de eigenaar haar elk jaar laat dekken is idd niet echt goed, het gaat zeker om het geld ? Ze is ook niet zo jong meer denk ik, aardig grijs al op d'r koppie... Nouja, veel plezier met het veulentje, hopelijk gaat de bevalling vlekkeloos !! Pling


Mijn fries is 12 en heeft ook grijs op dr kop?