KWPN eerste bezichtiging live 2022

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elisa2

Berichten: 37146
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN eerste bezichtiging live 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 16:32

Was dat de Secret x Escorial die lusitano kruising? Dat vond ik niet wat..achterbeengebruik matig en niet opwaarts bewegend.

De eerste Secret (de vos) spreekt me tot nog toe het meest aan, mooi model, genoeg lossigheid en voor een Secret een redelijk goed achterbeengebruik. Vraag me alleen af of de galop opwaarts genoeg is en de beweging sowieso opwaarts genoeg is.

Earth

Berichten: 7914
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-22 16:39

Citaat:
526 - Taminiau. Doet mij een beetje gelders aan, iets te lang gelijn en vlakke lendenen en kruis. Heel ril, waardeert zich wel op in het draven.

spreekt me nog steeds niet aan, heel zwaar galopperen. En draf is niet bijzonder. Zie er zelfs af en toe een taktfoutje in linksvoor.

Citaat:
525 - Taminiau. Oogt niet speciaal, wat jeugdig ook. Wel braaf. Te week gekoot naar mijn mening, achter. Lijkt voor onwijze platvoeten te hebben := Deze had ik echt thuis gelaten.

Oh deze wordt gestaakt. Ik zag niet zo snel waarom.

De Secret Vos is idd de enige die me tot nu toe echt aanspreekt.
Maar mijn favoriet komt nu, de 527!

newt

Berichten: 2043
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 16:43

Earth schreef:
Citaat:
526 - Taminiau. Doet mij een beetje gelders aan, iets te lang gelijn en vlakke lendenen en kruis. Heel ril, waardeert zich wel op in het draven.

spreekt me nog steeds niet aan, heel zwaar galopperen. En draf is niet bijzonder. Zie er zelfs af en toe een taktfoutje in linksvoor.

Citaat:
525 - Taminiau. Oogt niet speciaal, wat jeugdig ook. Wel braaf. Te week gekoot naar mijn mening, achter. Lijkt voor onwijze platvoeten te hebben := Deze had ik echt thuis gelaten.

Oh deze wordt gestaakt. Ik zag niet zo snel waarom.

De Secret Vos is idd de enige die me tot nu toe echt aanspreekt.
Maar mijn favoriet komt nu, de 527!


Mooi lopen, maar mij te compact

Earth

Berichten: 7914
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-22 16:43

Citaat:
*527 Taminiau. Aansprekend dier, beetje langgelijnd, maar hele goede uitstraling. Die zou ik wel willen hebben :D Mer deze is van mij!!!!

Echt een fijn dier, bloedmooi. Mooi opwaarts bewegen ook. Als hij vertrekt zakt ie zo lekker van achteren. Alleen op de lijn springt ie steeds aan :') Echt een apart goed dier.

denisesilver

Berichten: 2881
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 16:43

Jullie zijn echt geweldig _/-\o_

Net thuis. Ik heb vandaag waarschijnlijk geen tijd meer om te kijken, dus zeer dankbaar *\o/*

Earth

Berichten: 7914
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-22 16:44

Newt snap ik, maar ik houd daar wel van :D

Graag gedaan Denise. Ik heb er wat van geprobeerd te maken :') Maar ik ben geen kenner.
Laatst bijgewerkt door Earth op 29-11-22 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Berichten: 37146
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 16:44

Ik zag ook niet waarom die ene Taminiau er uit moest, hij begon erg goed.

Deze Pablo Picasso vind ik wel leuk maar inderdaad erg compact en zwaar, ik vind hem wel fijn lopen.

Earth

Berichten: 7914
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-22 16:47

Citaat:
528 Taminiau. Ook wat overbouwd met beetje neerwaarste romprichting. Kort voorbeen ook, beetje uit verhouding := Wel een aansprekend dier.

Haha deze is ook blij :') Wat vind jij hiervan Elisa? Ik vind hem wel wat hebben, maar denk niet goed genoeg met het achterbeen?

newt

Berichten: 2043
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 16:48

Earth schreef:
Newt snap ik, maar ik houd daar wel van :D

Graag gedaan Denise. Ik heb er wat van geprobeerd te maken :') Maar ik ben geen kenner.


Eens heel knap dier, oke iets spekkig nu en dat werkt voor hem ook niet mee. Mag het dier graag zien lopen, maar door de compactheid zou ik hem niet kiezen voor mijn eigen paarden. Maar zou wel goed kunnen toevoegen bij een langgelijnde merrie die je dragender en wat compacter zou willen hebben.

Earth

Berichten: 7914
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: KWPN eerste bezichtiging live 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-22 16:50

In dit werk, dat de voorbrengers de paarden weer moeten pakken begrijp ik echt niet dat een cap nog niet verplicht is. En ook voor de andere pistemensen. Vorig jaar ging er nog eentje plat omdat die hengst op iemand door liep.

Earth

Berichten: 7914
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-22 16:54

Citaat:
547- Vitalis. Spreekt me niet echt aan, wel aansprekend hoofd. Waardeert zich wel op in draf.

Pakt wel onwijs veel bodem met draven zeg. Goed paard, deze gaat wel door denk ik

Elisa2

Berichten: 37146
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 16:57

Earth schreef:
Citaat:
528 Taminiau. Ook wat overbouwd met beetje neerwaarste romprichting. Kort voorbeen ook, beetje uit verhouding := Wel een aansprekend dier.

Haha deze is ook blij :') Wat vind jij hiervan Elisa? Ik vind hem wel wat hebben, maar denk niet goed genoeg met het achterbeen?


Dat was de schimmel? Die kon wel lekker bewegen, alleen denk ik niet bergop genoeg. Wel lichtvoetig met veel veer. Achterbeen was redelijk, niet slecht en niet super goed.
Ik denk wel als ik het zo zie dat Taminiau het beste bij scherpe merries past met voldoende bloed.

Deze Vitalis komt uit dezelfde moederlijn als de twee nieuwe goedgekeurde hengsten Opoque en Obsession Taonga. Alleen daarom gaat ie al door denk ik, kon wel goed bewegen alleen vond zijn rug erg week.

Earth

Berichten: 7914
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-22 16:59

*
Citaat:
513 Revolution. Geen bijzonder dier, niet lelijk maar spreekt ook niet echt aan. Waardeert zich wel op in het draven hoor.

Zo deze draaf wel hoor,holy shut. Iets té trekkerig achterbeen bijna maar dat komt volgens mij omdat hij het heel spannend vindt. Zou wel wat opwaartser mogen draven, oh dat doet ie al met vlagen. Ja daar gaat ie. Laat zich top zien nu hoor. Zou iets meer vanuit de schoft mogen galopperen. Maar zeker geen verkeerde.

Earth

Berichten: 7914
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-22 17:03

Citaat:
544 Valverde. Neerwaartse romprichting, kort voorbeen. iets onderhals. Beetje pony nog. Wel aansprekende kop. Kon zich op de draf nog wel eens door laten gaan.

Deze draaft met vrij veel swung, maar ik denk dat hij qua exterieur tekort komt. Iets weke rug. Maar wel met veel veer draven. Galop vind ik dan weer niks bijzonders.

Earth

Berichten: 7914
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-22 17:08

Citaat:
537 -Totilas- is niet echt knap om te zien. Beetje onderhals. Wel heel braaf. Wat platte voeten achter ook, daar keek de keurmeester volgens mij ook naar.

Beweegt niet verkeerd, maar paard spreekt me gewoon niet aan. Geen fijne hals schoftverbinding. Mag meer met de schoft omhoog draven.

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: KWPN eerste bezichtiging live 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 17:11

513 vond ik op het straatje al fijn lopen. nu de uitslag.

Elisa2

Berichten: 37146
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 17:13

De Revolution vond ik een hakkentrekker met een lang achterbeen, jammer want de voorkant is bloedje mooi.

De Valverde kan niet stappen en is wat kortbenig, wel een leuk paard met redelijke bewegingen verder.

Totilas spreekt mij wel aan, veel tact in het lopen en af en toe bij een pasje extra zie je de potentie in de draf. Goede galop en stap ook en een goed achterbeen.

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 17:19

de halve Lusitano is door

en Earth onze favoriet is ook door!!!! (de 527 dus :D)
Laatst bijgewerkt door Mer1980 op 29-11-22 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

newt

Berichten: 2043
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 17:19

Earth schreef:
Citaat:
*527 Taminiau. Aansprekend dier, beetje langgelijnd, maar hele goede uitstraling. Die zou ik wel willen hebben :D Mer deze is van mij!!!!

Echt een fijn dier, bloedmooi. Mooi opwaarts bewegen ook. Als hij vertrekt zakt ie zo lekker van achteren. Alleen op de lijn springt ie steeds aan :') Echt een apart goed dier.


hoppa

Elisa2

Berichten: 37146
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 17:21

Mer1980 schreef:
de halve Lusitano is door

en Earth onze favoriet is ook door!!!! (de 527 dus :D)


Eerlijk gezegd snap ik daar niks van, die andere Secret bewoog imo veel beter. Kan me alleen maar voorstellen dat hij door is om dit experiment van de kruisingen aan te moedigen.

Pablo Picasso kreeg applaus van de tribune. :D

Earth

Berichten: 7914
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: KWPN eerste bezichtiging live 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-22 17:22

Jaa toppertje die Pablo :D Vind zijn naam zelfs leuk. Ik ben fan :')

Earth

Berichten: 7914
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-22 17:24

Citaat:
*517 Secret. Dit vind ik meteen een bloedmooi dier. Wel wat zware boeg, misschien iets langgelijnd maar heel aansprekend koppie.
Meteen een van mijn favorieten. Echt een mooi dier. Fijn draven ook, maar denk niet speciaal genoeg. Zou meer door het lijf mogen bewegen? Wel echt een heel leuk dier.

Sterk gebouw, meer houding en lichtvoetigheid. Niet door.

Citaat:
515- Secret. Mooi compleet dier. Wel wat grootramig. Oogt ook nog wat overbouwd, met een wat gezonken rug. Dus die zal denk ik op het exterieur niet door gaan.

Door!!!!! YESSS

Citaat:
524 Taminiau. wat zwaar in de romp, ook neerwaartse romprichting. Oogt in beweging ook neit speciaal.

Haha deze is blijjj :') Vind hem nog steeds neerwaarts gebouwd. Misschien moeten ze hier maar mee gaan springen :') Qua draf niks bijzonders, maar laat zich ook niet zien.

Aansprekend front, meer bergop. Niet door.

Citaat:
526 - Taminiau. Doet mij een beetje gelders aan, iets te lang gelijn en vlakke lendenen en kruis. Heel ril, waardeert zich wel op in het draven.

spreekt me nog steeds niet aan, heel zwaar galopperen. En draf is niet bijzonder. Zie er zelfs af en toe een taktfoutje in linksvoor.

Grootramig langgelijnd, meer tot dragen achterbeen moet komen. Niet Door.

Citaat:
525 - Taminiau. Oogt niet speciaal, wat jeugdig ook. Wel braaf. Te week gekoot naar mijn mening, achter. Lijkt voor onwijze platvoeten te hebben := Deze had ik echt thuis gelaten.

Oh deze wordt gestaakt. Ik zag niet zo snel waarom.

X

Citaat:
*527 Taminiau. Aansprekend dier, beetje langgelijnd, maar hele goede uitstraling. Die zou ik wel willen hebben :D Mer deze is van mij!!!!

Echt een fijn dier, bloedmooi. Mooi opwaarts bewegen ook. Als hij vertrekt zakt ie zo lekker van achteren. Alleen op de lijn springt ie steeds aan :') Echt een apart goed dier.

Door.

Citaat:
528 Taminiau. Ook wat overbouwd met beetje neerwaarste romprichting. Kort voorbeen ook, beetje uit verhouding := Wel een aansprekend dier.

Haha deze is ook blij :') Wat vind jij hiervan Elisa? Ik vind hem wel wat hebben, maar denk niet goed genoeg met het achterbeen?

Jeugdige hengst, actief in bewegen, meer dragen. Niet door.

Citaat:
547- Vitalis. Spreekt me niet echt aan, wel aansprekend hoofd. Waardeert zich wel op in draf.

Pakt wel onwijs veel bodem met draven zeg. Goed paard, deze gaat wel door denk ik

Door.

*
Citaat:
513 Revolution. Geen bijzonder dier, niet lelijk maar spreekt ook niet echt aan. Waardeert zich wel op in het draven hoor.

Zo deze draaf wel hoor,holy shut. Iets té trekkerig achterbeen bijna maar dat komt volgens mij omdat hij het heel spannend vindt. Zou wel wat opwaartser mogen draven, oh dat doet ie al met vlagen. Ja daar gaat ie. Laat zich top zien nu hoor. Zou iets meer vanuit de schoft mogen galopperen. Maar zeker geen verkeerde.

Aansprekende hengst, meer dragend bewegen. Verbaast me nog wel. Niet door.

Citaat:
544 Valverde. Neerwaartse romprichting, kort voorbeen. iets onderhals. Beetje pony nog. Wel aansprekende kop. Kon zich op de draf nog wel eens door laten gaan.

Deze draaft met vrij veel swung, maar ik denk dat hij qua exterieur tekort komt. Iets weke rug. Maar wel met veel veer draven. Galop vind ik dan weer niks bijzonders.

Door. Verbaast me.

Citaat:
537 -Totilas- is niet echt knap om te zien. Beetje onderhals. Wel heel braaf. Wat platte voeten achter ook, daar keek de keurmeester volgens mij ook naar.

Beweegt niet verkeerd, maar paard spreekt me gewoon niet aan. Geen fijne hals schoftverbinding. Mag meer met de schoft omhoog draven.

Lichtvoetig, meer voorbeentechniek. Niet door.

Earth

Berichten: 7914
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-22 17:25

Mijn lijst: 517,515, 527, 547, 513.

Door: 515, 527, 544 en 547.

Elisa2

Berichten: 37146
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 17:25

Ik snap het niet meer...Valverde wel doorverwezen en de Totilas niet..Valverde kon echt niet stappen.

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 17:26

Elisa2 schreef:
Mer1980 schreef:
de halve Lusitano is door

en Earth onze favoriet is ook door!!!! (de 527 dus :D)


Eerlijk gezegd snap ik daar niks van, die andere Secret bewoog imo veel beter. Kan me alleen maar voorstellen dat hij door is om dit experiment van de kruisingen aan te moedigen.

Pablo Picasso kreeg applaus van de tribune. :D


Ik had er ook niets mee, maar zal in het kader van experiment wel zijn geweest.