Paardenmarkt Hedel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SeaSide

Berichten: 2307
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 21:27

LukieBradley schreef:
Seaside,de konik komt van mijn werk af :j we hebben er nog wel hoor :))

@romee sifra, deze stond ook naast ons. Van wie heb je hem gekocht?
Als het die is wie ik denk dan is 't verhaal idd waar :j en idd erg aardig, wel eerlijk


Wat tof! Heb er ieder jaar wel een aantal om te beleren, laatste 2 jaar zelf niks gekocht (maar particulieren die ze hier lieten inrijden wel).

Ik heb volgend seizoen nog wel plek om het 1 en ander te beleren dus mijn handen waren aan het jeuken op de markt...

In alle eerlijkheid eerst maar even de verbouwing af & veulen verkopen voor er nieuwe projecten komen. :+

lideli

Berichten: 2439
Geregistreerd: 21-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-22 21:58

billy3105 schreef:
Deze hebben we ook nog even over getwijfeld. Stonden tegen over de tent kroeg, 2 veulen belse en 1 van 2,5 jaar. Ook een oké prijs van 1200 voor 1 veulen. Ben benieuwd of hij ook verkocht is
[ [url=m/SGDgkR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Uiteindelijk niet gedaan omdat wij in België wonen en ik het best wel een gedoe vond met de export papieren etc. Wat komen er nog voor extra kosten aan?


Als hij van Gert Christiaanse was dan is hij inderdaad verkocht

Barbabientje

Berichten: 8203
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 22:21

Kim_W schreef:
Ik was ook wel gecharmeerd van deze. En die bonte van de eerste foto's vond ik ook erg leuk.


[ [url=m/gMI3va.jpg]Afbeelding[/url] ]



Moest ie veel voor hebben..
Wij hebben 3000€ geboden maar daar deed ie het niet voor.
Had op de markt m zelf ook gekocht

Kim_W

Berichten: 582
Geregistreerd: 17-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 22:46

Barbabientje schreef:
Kim_W schreef:
Ik was ook wel gecharmeerd van deze. En die bonte van de eerste foto's vond ik ook erg leuk.


[ [url=m/gMI3va.jpg]Afbeelding[/url] ]



Moest ie veel voor hebben..
Wij hebben 3000€ geboden maar daar deed ie het niet voor.
Had op de markt m zelf ook gekocht


Ja dacht al dat dat paard eerst bij een andere handelaar stond.

_Chimene
Berichten: 4
Geregistreerd: 18-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 11:27

Iemand die weet waar deze lichtbruine pony heen is, of welke handelaar haar daar wou verkopen?
Afbeelding

MallyBelly

Berichten: 3530
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 13:52

19 jaar oud, zwaar onderbeet, kon haar onder kaak niet sluiten. Onder tanken waren ook enorm aan getast. Pony heette Lizzie.

Wel "beleerd". Vriendin van mij heeft er even op gezeten.

Volgens mij moest hij er 600 voor hebben maar weet het niet meer zeker. Meer weet ik niet.


____________________________
Onze dames doen het goed. Staan al lekker te chillen in hun eigen paddock met schuilstal :D onze prinsesjes. <3

_Chimene
Berichten: 4
Geregistreerd: 18-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 14:30

Melissa1996 schreef:
19 jaar oud, zwaar onderbeet, kon haar onder kaak niet sluiten. Onder tanken waren ook enorm aan getast. Pony heette Lizzie.

Wel "beleerd". Vriendin van mij heeft er even op gezeten.

Volgens mij moest hij er 600 voor hebben maar weet het niet meer zeker. Meer weet ik niet.


Klopt. Helaas kennen wij haar, en als we hadden geweten dat ze verkocht zou worden hadden wij haar graag gekocht. Daarom ben ik opzoek naar waar ze is gebleven. We hopen enorm dat ze op een fijn plekje staat.

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 18:13

Die palomino bonte leek ik te herkennen. Maar is het een merrie of een ruin? Hij lijkt namelijk 2 druppels water op een hengst (nouja nu ruin) die bij ons op stal stond en ik schrik er erg van om hem daar tussen te zien.

Het verhaal uit Italie en daarna van Duitsers klopt overigens ook helemaal exact.

Barbabientje

Berichten: 8203
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 19:20

xDenies schreef:
Die palomino bonte leek ik te herkennen. Maar is het een merrie of een ruin? Hij lijkt namelijk 2 druppels water op een hengst (nouja nu ruin) die bij ons op stal stond en ik schrik er erg van om hem daar tussen te zien.

Het verhaal uit Italie en daarna van Duitsers klopt overigens ook helemaal exact.


Was een merrie volgens mij, maar heb zoveel gezien dat ik het niet helemaal zeker meer weet :=

Luna2006

Berichten: 3160
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 19:29

xDenies schreef:
Die palomino bonte leek ik te herkennen. Maar is het een merrie of een ruin? Hij lijkt namelijk 2 druppels water op een hengst (nouja nu ruin) die bij ons op stal stond en ik schrik er erg van om hem daar tussen te zien.

Het verhaal uit Italie en daarna van Duitsers klopt overigens ook helemaal exact.


die met het maanoog bedoel je?
Dat was inderdaad een ruin of hengst, heb niet verder gekeken. Was hele tijd met zijn hoofd aan het schudden. Deed mij zoveel denken aan headshaking dat we dat wel als reden zagen waarom hij op de markt zou staan. Hij stond tegenover een bevriend handelaar.
Donderdag mag mijn eigen man eindelijk naar hier komen, kijk ernaar uit! dan zal ik wat foto's plaatsen van hem. Hij was doodop van zo'n lange markt

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 19:31

lideli schreef:
Valt mij ook op dat het rustig is. Veel minder paarden dan de laatste keer en ook minder volk. Staan best wat leuke tussen :j

[ [url=m/uD6zKp.jpg]Afbeelding[/url] ]


Deze.
Volgens mij is het echt degene die bij ons op stal stond. Kwam als hengst en ging weg als ruin..

Luna2006

Berichten: 3160
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 19:36

xDenies schreef:
lideli schreef:
Valt mij ook op dat het rustig is. Veel minder paarden dan de laatste keer en ook minder volk. Staan best wat leuke tussen :j

[ [url=m/uD6zKp.jpg]Afbeelding[/url] ]


Deze.
Volgens mij is het echt degene die bij ons op stal stond. Kwam als hengst en ging weg als ruin..

Dat was idd een ruin/hengst.
Heeft toch tot zeker 13u gestaan, daarna zijn we naar huis gegaan. enige keer dat ik er iemand bij heb zien staan was een vrouw. Stond idd recht tegenover ons.

Barbabientje

Berichten: 8203
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Paardenmarkt Hedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 19:51

Oh die!
Toen wij om 13:30 langs liepen was ie net pas verkocht:

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Paardenmarkt Hedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 20:48

Nou .. het is hem inderdaad :( Oh wat vind ik dat sneu, het was echt wel een leuk dier en met de juiste eigenaar blijft t ook een leuk dier .. Vond hem al sneu en dit had ook echt wel anders gekund ..

Nouja .. hoop dat ie de juiste heeft getroffen.

Cinnepin

Berichten: 8927
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 20:59

xDenies schreef:
Nou .. het is hem inderdaad :( Oh wat vind ik dat sneu, het was echt wel een leuk dier en met de juiste eigenaar blijft t ook een leuk dier .. Vond hem al sneu en dit had ook echt wel anders gekund ..

Nouja .. hoop dat ie de juiste heeft getroffen.


schudde hij toen ook al zo, zo als hier aangegeven wordt? En las wat over pijnlijke voeten?

Barbabientje

Berichten: 8203
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 21:10

xDenies schreef:
Nou .. het is hem inderdaad :( Oh wat vind ik dat sneu, het was echt wel een leuk dier en met de juiste eigenaar blijft t ook een leuk dier .. Vond hem al sneu en dit had ook echt wel anders gekund ..

Nouja .. hoop dat ie de juiste heeft getroffen.


Wij hebben oprecht getwijfeld om een bod te doen, maar ook vanwege dat hoofdschudden afgehaakt.. Kregen vanuit de “verkopers” weinig duidelijk dus daarom de keuze gemaakt hem te laten staan.
Later net verkocht en toen wel klein beetje spijt :+

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Paardenmarkt Hedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 21:15

Waarom ben ik jou eigenlijk niet tegen gekomen barbabientje :+
Dat was zo ongeveer traditie bijna na die eerste keer _O-

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Paardenmarkt Hedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 21:32

Nee, ik herken hem daar helemaal niet in. Hij kwam als hengst op stal maar bleek uiteindelijk niet zo gemakkelijk te zijn en is toen geruind. Hij heeft ook een tijdje langs de paddock van mijn merrie gestaan en zelfs een keer perongeluk er tussen. Hartstikke gezellig, deed geen vlieg kwaad. Heb nooit iets van gek gedrag bij hem gezien, ik vond hem alleen niet zo lekker onder het zadel lopen waarmee die gereden werd en/of hoe die gereden werd. Dus daar laat ik me niet verder over uit.
Ik vond het een lief dier, gewoon kalm en normaal. Niets geks eigenlijk.

stalnijmegen

Berichten: 4562
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: schijnbaar niet verweg genoeg van het gezeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 09:12

Luna2006 schreef:
Dat bij de staartwortel nemen om ze aan te moedigen doet denk ik elk paardenmens ooit wel eens. Je hebt nu eenmaal geen extra halstertouw mee op de markt en als zo'n pony dan weigert een stap te zetten is dit de snelste en efficiëntste oplossing.

Dierenrechten allemaal goed en wel, maar denk dat zo'n mensen wel vergeten dat de markt voor veel paarden hun laatste optie is op een goede thuis (zoals die hele magere cushing pony) en dat veel handaleren ook gewoon de "rotzooi" mee opruimen zo. Waar de baas te laf voor is moet de handelaar het maar oplossen en die krijgt de slechte naam op de markt.
die cuhsing pony bv. "Goh, die 1,8euro per dag wordt me wel duur maar ik vind het sneu om m in te slapen of naar de slacht te doen. Pietje om de hoek geeft mij ook 100 meer als de slager, laten we dat doen."
Ipv "Arme schat is mager en kan niet meer, ik betaal wel 200 om m in te slapen."
Ken nu niet het specifieke verhaal maar om het heel simpel te stellen even.





Woensdag of donderdag mag onze aanwinst mee naar huis. We zijn van België dus de 48uur moeten we wachten.


En, veilig thuis?

Luna2006

Berichten: 3160
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 09:27

Hij is thuis <3
Afbeelding

Hij had al een zooitje gemaakt van zijn schuilstalletje.

SjonnieZ

Berichten: 2304
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Paardenmarkt Hedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 09:43

Ah net een mini beertje.. veel plezier samen.

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 09:45

Ik vind zo markt er altijd zielig uitzien. ook een koeienmarkt waar dan van die slagers rondes lopen.. het lijkt me zo stressvol voor die dieren, vastgebonden aan een hek of stang en honderden mensen om ze heen... ik ga er daarom niet heen. Maar op de foto s staan zeker mooie knollies tussen. Diegene die iets gekocht hebben, veel plezier ermee

Luna2006

Berichten: 3160
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 09:09

Hoe gaat het met de andere hedel aankopen?
Petertje doet het super <3 hij eet met de andere veulentjes mee en kroelt af en toe ook al. Snotters en hoestje zijn ook goed weg.

Romee_Sifra

Berichten: 177
Geregistreerd: 27-11-11

Re: Paardenmarkt Hedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 15:19

Met Herman (ja zo hebben we ‘m genoemd) gaat het erg goed, meneer krijgt praatjes. Hij loopt nu veel bij mijn drachtige merrie, kan die alvast oefenen en hij vindt het heel gezellig.

Een dondersteen maar ook nog heerlijk ‘veulen’
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

StalNollie

Berichten: 9106
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 21:54

Melissa1996 schreef:
De laatste twee die over waren van een groep van een (voor mij) bekende handelaar. Kocht elkaar jaar wel iets van hun via de markt.

Zijn nichten van elkaar en kennen elkaar al 13 jaar. <3 We kochten de een en konden de ander erbij krijgen <3
Eentje is nu van een stalgenootje(die ook mee was) waardoor ze nu lekker samen kunnen staan.
Stamboek enz alles er op en eraan.
De een is ster en de ander ster preferent. Ik wil de mijne voor mijn zoontje beleren.
[ [url=m/8wvAIN.jpg]Afbeelding[/url] ]



Die palomino bonte was een Paint uit Italië, was van Duitsers en ze vroeg er om uur of half 7. 5500 voor.

Ik was helemaal verliefd op de haflinger hengst van Arachon, 1.5 jaar. (Vlak bij d'r kruising van de aldi) Vroeg die 1850 voor. Maar zo is het weer even genoeg met 7 pony's.


Zag je ponytje op mp staan, wegens inkrimping. ( maar je koopt en verkoopt vaker = niet helemaal het eerlijke verhaal)