KWPN 2e bezichtiging springhengsten en dressuurhengsten/ Stallionshow

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees90

Berichten: 589
Geregistreerd: 28-10-11

Re: KWPN 2e bezichtiging springhengsten en dressuurhengsten/ Stallionshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 17:21

Ja ik vind dit gesprek nou niet echt een goed voorbeeld om de anti paardensport meute om te krijgen.

Dees90

Berichten: 589
Geregistreerd: 28-10-11

Re: KWPN 2e bezichtiging springhengsten en dressuurhengsten/ Stallionshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 17:21

Ja als ze niet goed verzorgd worden presteren ze niet. Tjaa ik ken toch echt paarden die 23 uur per dag opgehokt staan en tóch presteren.

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-23 17:26

Dees90 schreef:
Ja als ze niet goed verzorgd worden presteren ze niet. Tjaa ik ken toch echt paarden die 23 uur per dag opgehokt staan en tóch presteren.

Hahaha idd. Allemaal van die kulredeneringen.

Dees90

Berichten: 589
Geregistreerd: 28-10-11

Re: KWPN 2e bezichtiging springhengsten en dressuurhengsten/ Stallionshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 17:29

We weten toch allemaal dat veel dieren goed verzorgd worden die op hoog niveau presteren maar worden ze ook allemaal enigzins paardwaardig gehouden? Daar gaat het om, en dat komt in niks naar voren.

Ja onze paarden komen 3 x per dag buiten. Eh ja? En wat doen ze dan?

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-23 17:33

Die stevige man, Hans De Roover? Ik heb het idee dat ie elk moment aan het zuurstof moet Ofzo :')

@idd Dees. Ik heb bij een grote springstal gewerkt, daar kwamen ze 2 keer per dag eruit: twee keer een half uur in de molen. Joepie. En als ze werden gereden was dat 1 keer per dag. Van de 40 paarden gingen er maar 10 af en toe in de paddock een uurtje. Als ze niet luisterden tijdens het rijden werd dat niet vriendelijk opgelost, ook niet bij de jonge (goedgekeurde) hengsten.
Om te janken was het. Het ene dier was nog gekker dan de ander.

Dees90

Berichten: 589
Geregistreerd: 28-10-11

Re: KWPN 2e bezichtiging springhengsten en dressuurhengsten/ Stallionshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 17:36

Nou dat idee had ik ook, werd echt beetje ongemakkelijk van die man. Dacht telkens: Hij stikt!!! Help die beste man ademen.

@Earth precies. En miss is het bij hem anders hé, je weet het niet. Maar gros van de dieren staat individueel en komt idd in paddockjes / stapmolens of onder het zadel uit stal zeg maar. Nou als dat dan je argument is dat het zo goed gaat in de sport met die dieren. En tuurlijk de tendens is al beter dan jaren geleden maar we moeten met zijn allen nog zoveel veranderen!!

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-23 17:39

Dees90 schreef:
Nou dat idee had ik ook, werd echt beetje ongemakkelijk van die man. Dacht telkens: Hij stikt!!! Help die beste man ademen.

@Earth precies. En miss is het bij hem anders hé, je weet het niet. Maar gros van de dieren staat individueel en komt idd in paddockjes / stapmolens of onder het zadel uit stal zeg maar. Nou als dat dan je argument is dat het zo goed gaat in de sport met die dieren. En tuurlijk de tendens is al beter dan jaren geleden maar we moeten met zijn allen nog zoveel veranderen!!


Nou ik denk niet dat het op de grote stallen veel van elkaar verschilt. Het is erg sneu, maar die paarden hebben echt geen leuk leven hoor, ze kunnen amper paard zijn. Die hebben met een beetje pech gewoon vanaf hun 4e geen interactie meer met andere paarden voor zo lang ze daar op stal staan. En een keer de benen strekken zullen ze enkel doen onder het zadel...
Kun je beter fokmerrie zijn, die stonden daar wel 24/7 buiten.

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: KWPN 2e bezichtiging springhengsten en dressuurhengsten/ Stallionshow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-23 18:06

Wat doet deze Notting hill steeds? Heeft totaal geen afdruk met zijn achterbenen dus komt bijna op 4 benen terecht :=

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: KWPN 2e bezichtiging springhengsten en dressuurhengsten/ Stallionshow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-23 18:39

Knap dat die NIght live VDL gewoon in alle rondes foutloos is geweest. Geeft ook wel zijn visitekaartje af om de barrage mooi op tempo te rijden.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 20:38

Earth schreef:
Die stevige man, Hans De Roover? Ik heb het idee dat ie elk moment aan het zuurstof moet Ofzo :')


Het is er niet beter op geworden sinds BZV
;(

_Mars

Berichten: 474
Geregistreerd: 17-12-16

Re: KWPN 2e bezichtiging springhengsten en dressuurhengsten/ Stallionshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 09:32

Ik had de livestream gekeken, maar daar was alleen commentaar over de afstamming. Is er ook een versie waar je meer uitleg krijgt waar ze naar kijken of zijn dit jullie eigen conclusies? Sorry ik ben beetje een leek met (hengsten) keuringen en waar ze naar kijken. Waar kan ik meer info vinden?

denisesilver

Berichten: 2879
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 09:37

Had graag om 8:30 in Den Bosch willen zijn vandaag, maar de migraine van gisteren inclusief blauwe voet, omdat m'n paard erop is gaan staan, betekend dat ik wat later die kant uit rijd. Livestream is slecht ivm wifi helaas.

Die eerste Deparon leek wel een heel lang pijpbeen te hebben achter?

Edit: die escolar stuwt vooral.

De Fontaine was wel even een verademing, eentje die tenminste in takt bleef lopen. Ik vond van deze groep de Fürst Bellisaro het beste.

Nou, maar goed dat ik niet in Den Bosch zit. Geen aangewezen.

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: KWPN 2e bezichtiging springhengsten en dressuurhengsten/ Stallionshow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 11:41

326 Ebony x Dreamcatcher. Heel mooi dier, mooi opwaarts gebouwd. Is wel onder de indruk van alles, laat zich ook niet helemaal sturen. Als hij beweegt gaat hij wel mooi zitten, maar laat zich lastig zien. Hij vindt het allemaal wel spannend. Zo zonde!! Stap is niet top maar komt ook deels door spanning denk ik.

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 11:45

390 Governor x Dayano. Wat een bakbeest, of lijkt hij ondanks zn 1.73 mtr. Hele lange bovenlijn. Mooi springbloed erin. Draaft wel gruwelijk bergop zeg, jeus. En heel veel afdruk en souplesse. Ik snap dat hij door is ondanks zijn grootte. Galop is wat groot, zou wat meer bergop mogen bewegen. Die lossigheid in draf mist de galop een beetje. Goede stap wel, stap mooi door van achteruit.

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 11:50

Citaat:
343, For Ferrero x Everdale. Mooi sjiek ding, wel heel nerveus. Veel wit. Overbouwd met zeker 5 cm :') Kort voorbeen. Kruipt nog wel wat in elkaar, ook in beweging.

Quote is uit de eerste bezichtiging.

Spreekt me nog steeds aan in uitstraling. Lijkt minder overbouwd haha. Weet niet helemaal wat ik van zijn nek vind, hele hoge halsaanzet. Daardoor wel veel zelfhouding. Gaat momenteel alleen maar heel hard in galop de lijn over := Nope, wil nog steeds niet draven :') Wordt afgebroken in vrijheid. Zonde

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 11:56

Citaat:
*527 Taminiau. Aansprekend dier, beetje langgelijnd, maar hele goede uitstraling. Die zou ik wel willen hebben :D Mer deze is van mij!!!!

Echt een fijn dier, bloedmooi. Mooi opwaarts bewegen ook. Als hij vertrekt zakt ie zo lekker van achteren. Alleen op de lijn springt ie steeds aan :') Echt een apart goed dier.


Nog steeds een plaatje om te zien. Beweegt met veel lossigheid door het lijf. Veel knieactie in het voorbeen. Galoppeert ook met lossigheid door het lijf. Hij moet alleen wel even een lijntje draven :') Ai hij draaft wel wat de bodem in, zonde zeg. Verliest ook iets takt in de draf. Heeft zich niet optimaal laten zien. Stapt wel heel goed door het lijf.

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 12:00

Citaat:
547- Vitalis. Spreekt me niet echt aan, wel aansprekend hoofd. Waardeert zich wel op in draf.

Pakt wel onwijs veel bodem met draven zeg. Goed paard, deze gaat wel door denk ik


Beweegt met heel veel lossigheid en schoudervrijheid. Vind 'm alleen niet zo heel sjiek. Galop is niet zo speciaal. Maar zijn draf is wel heel veel, heel hectisch bijna, er gebeurt zoveel over de benen. Ik ben benieuwd wat ze hiervan gaan zeggen.

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 12:06

300: Sjieke hengst, meer bugiing en kracht vanuit achterbeen moet ontwikkelen.


324: Uitstraling, fijne manier draven, in galop meer buiging en afdruk ontwikkelen.


Citaat:
326 Ebony x Dreamcatcher. Heel mooi dier, mooi opwaarts gebouwd. Is wel onder de indruk van alles, laat zich ook niet helemaal sturen. Als hij beweegt gaat hij wel mooi zitten, maar laat zich lastig zien. Hij vindt het allemaal wel spannend. Zo zonde!! Stap is niet top maar komt ook deels door spanning denk ik.

Fijne techniek van draven, in stap en galop niet overtuigd.

Citaat:
390 Governor x Dayano. Wat een bakbeest, of lijkt hij ondanks zn 1.73 mtr. Hele lange bovenlijn. Mooi springbloed erin. Draaft wel gruwelijk bergop zeg, jeus. En heel veel afdruk en souplesse. Ik snap dat hij door is ondanks zijn grootte. Galop is wat groot, zou wat meer bergop mogen bewegen. Die lossigheid in draf mist de galop een beetje. Goede stap wel, stap mooi door van achteruit.

Door.

Citaat:
343, For Ferrero x Everdale. Mooi sjiek ding, wel heel nerveus. Veel wit. Overbouwd met zeker 5 cm :') Kort voorbeen. Kruipt nog wel wat in elkaar, ook in beweging.

Quote is uit de eerste bezichtiging.

Spreekt me nog steeds aan in uitstraling. Lijkt minder overbouwd haha. Weet niet helemaal wat ik van zijn nek vind, hele hoge halsaanzet. Daardoor wel veel zelfhouding. Gaat momenteel alleen maar heel hard in galop de lijn over := Nope, wil nog steeds niet draven :') Wordt afgebroken in vrijheid. Zonde

In beweging meer lichaamsgebruik en ruggebruik tonen.

Citaat:
*527 Taminiau. Aansprekend dier, beetje langgelijnd, maar hele goede uitstraling. Die zou ik wel willen hebben :D Mer deze is van mij!!!!

Echt een fijn dier, bloedmooi. Mooi opwaarts bewegen ook. Als hij vertrekt zakt ie zo lekker van achteren. Alleen op de lijn springt ie steeds aan :') Echt een apart goed dier.


Nog steeds een plaatje om te zien. Beweegt met veel lossigheid door het lijf. Veel knieactie in het voorbeen. Galoppeert ook met lossigheid door het lijf. Hij moet alleen wel even een lijntje draven :') Ai hij draaft wel wat de bodem in, zonde zeg. Verliest ook iets takt in de draf. Heeft zich niet optimaal laten zien. Stapt wel heel goed door het lijf.

Door.

Citaat:
547- Vitalis. Spreekt me niet echt aan, wel aansprekend hoofd. Waardeert zich wel op in draf.

Pakt wel onwijs veel bodem met draven zeg. Goed paard, deze gaat wel door denk ik


Beweegt met heel veel lossigheid en schoudervrijheid. Vind 'm alleen niet zo heel sjiek. Galop is niet zo speciaal. Maar zijn draf is wel heel veel, heel hectisch bijna, er gebeurt zoveel over de benen. Ik ben benieuwd wat ze hiervan gaan zeggen.

Door.

Dees90

Berichten: 589
Geregistreerd: 28-10-11

Re: KWPN 2e bezichtiging springhengsten en dressuurhengsten/ Stallionshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 12:30

Ik kijk mee, maar weinig tijd voor uitgebreid commentaar; zit op mijn werk haha

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 12:46

Heb de reacties per ongeluk in het kletstopic dressuurfokkerij gezet haha.

Citaat:
463 Lantanas x Krackc. Is heel druk, springt ook heel gek soms vanuit galop ineens op zn achterbenen :')
Wel een bloedmooi dier, veel maat en zelf hpuding. Haha wat doet hij toch :') Is wel bloedsnel ook. Als hij draaft, draaft hij wel heel mooi bergop met veel lossigheid en schoudervrijheid. Maar laat zich helaas niet goed zien. Stap is matig, stapt niet mooi door van achteruit.

Door

Citaat:
465 Lantanas x Tuschinski. Aansprekend jong dier. Heeft mij een iets te hoekig achterbeen. Draaft mooi bergop met veel schoudervrijheid, hetzelfde als die vorige Lantanas. Mist imo wel wat kracht achter.

Galop moet meer overtuigen.

Citaat:
485 Le Formidable x Lord Sinclair. Halsaanzet vind ik niet top, heel hoog. Paard doet me ook niks. Draaft wel met veel voorbeentechniek maar ik mis wat lossigheid. Galop idem. Komt soms iets door in de schoft maar houdt zich snel strak. Stap van deze is wel oke, maar ook hier mis ik weer lossigheid.

Door.

Citaat:
494 Lennox x Zhivago: erg afhangend, steil kruis.
Die 494 zakt bijna op zn billen, zoveel knijpt hij zn staart afentoe naar binnen. Is best spannend voor m denk ik, wel een braafie
Qoutes zijn van Sintara en Carola.
Leuk aansprekend dier wel, veel wit. Poeh als hij gaat draven gaat hij wel mooi bergop. Galop ook bergop. Stap is oke, mist wat lossigheid.

Van achteruit meer bergop, dat verbaast mij trouwens.

Citaat:
498 Livius x Florencio: grootramig paard. Ik ben benieuwd hoe die in de kooi is, zou best eens lekker kunnen gaan lopen.
Quote Carola.
Oogt idd redelijk groot. Galoppeert met veel lossigheid, maar zou wat bergop mogen gaan. Gaat ook wel hard over de lijn :') In draf mist ook wat lossigheid, wel veel beentechniek maar achterbeen zou meer onder mogen ipv naar de hak. Stap is wel goed en los.

Door.

Citaat:
501: Livius x Charmeur. veel uitdrukking, aansprekend type. Kan wel heel erg goed op zijn achterbenen staan (steigeren).
Quote Carola.
Is helemaal zwart, mooi type. Iets gezonken rug en neerwaartse romprichting. Beweegt in galop wel opwaarts met veel lossigheid van achteruit. Draf mis ik wat bodem en takt in het voorbeen, wordt heel snel krabbelig. Achterbeen is wat traag. Stapt met een wat recht achterbeen.

Bergophengst, achterbeen meer tot dragen komen.

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 12:51

Citaat:
470 LF X Vivaldi. Kijk, hier komt wat binnen. Hele aansprekende hengst. Vind het wel heel spannend haha, kruipt helemaal in elkaar. Paard met veel body. Galop oogt ook niet bijzonder. Laat zich slecht zien, zo zonde. Draaft met veel souplesse en lossigheid, zou met het achterbeen meer onder mogen treden.

Paard draaft nog steeds met veel lossigheid van achteruit. Galop gaat enkel heel hard en lateraal. In draf pakt hij wel heel veel bodem. Galop mag wat meer lossigheid tonen, wel wat opwaarts. Beetje steekbeentje voor bijna. Stap is goed achterbeen.

Flubberboot

Berichten: 2866
Geregistreerd: 14-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 12:54

477 is vrij kort in de rug vind ik, kan wel mooi draven! Galop vind ik persoonlijk wat minder, maar kan net niet zeggen wat er dan beter kan :')

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 12:55

Citaat:
*477 LF x Johnson. Zeer royale hengst, gaat door het lint dus beetje opgefokt. mooi dier wel, bewegegd met veel techniek en heel bergop. Gaat echt zitten avn achter. Galop ook redelijk bergop, zeker vergeleken met de anderen. Paard met veel zelfhouding ook.

Is nu een stuk rustiger, galoppeert mooi bergop met veel lossigheid. Leuk dier wel. Draaft mooi met de schoft omhoog, mist wel iets lossigheid. Stap is goed.

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 12:55

Flubberboot schreef:
477 is vrij kort in de rug vind ik, kan wel mooi draven! Galop vind ik persoonlijk wat minder, maar kan net niet zeggen wat er dan beter kan :')

Haha ik vind hem in de draf dus wat minder en de galop beter :P

Flubberboot

Berichten: 2866
Geregistreerd: 14-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 12:58

Earth schreef:
Flubberboot schreef:
477 is vrij kort in de rug vind ik, kan wel mooi draven! Galop vind ik persoonlijk wat minder, maar kan net niet zeggen wat er dan beter kan :')

Haha ik vind hem in de draf dus wat minder en de galop beter :P

Verschil moet er zijn toch? Al ben ik een enorme leek hierin dus ik weet niet helemaal waar ik op moet letten haha