KWPN 2e bezichtiging springhengsten en dressuurhengsten/ Stallionshow

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 12:59

Citaat:
476 LF x Charmeur. Grote langelijnde hengst, lange halslijn. Goede beentechniek maar blijft hoog in het kruis. Galop meer bergop.

Echt een rustig dier zo lijkt, is mooi om zich een aan het kijken en doet rustig zijn rondjes. Veel techniek in de benen maar ik mis wat opwaartse beweging in de draf. Heeft wel veel afdruk, dus dat zou kunnen compenseren. Mist soms wat takt. Galop even niet goed gezien. Goede stap, dat hebben de meeste LF's wel.

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: KWPN 2e bezichtiging springhengsten en dressuurhengsten/ Stallionshow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 13:04

488 LF x Johnson. Aansprekend dier. Nog wat overbouwd. Veel trit in de benen. Mis hierdoor wat lossigheid in het lijf. In galop idem. Wel veel afdruk. Achterbeen mag meer onder komen. Stap is oke.

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 13:04

Flubberboot schreef:
Earth schreef:

Haha ik vind hem in de draf dus wat minder en de galop beter :P

Verschil moet er zijn toch? Al ben ik een enorme leek hierin dus ik weet niet helemaal waar ik op moet letten haha

Nja ik weet het ook niet precies hoor, ik vind het juist wel leerzaam om het zo op te schrijven.

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 13:09

491 LF x Sir donnerhall. Is al goedgekeurd bij Oldenburg. Paard is van dezelfde eigenaren als LF. Zeer aansprekend dier, sjiek. Heel veel afdruk in het voorbeen met veel schoudervrijheid. Mensen gaan tijdens het draven klappen daardoor raakt ie wat over zijn theewater. Zonde. Maar echt een goed paard, stap is wat kort maar nog wel voldoende. Hij bezorgd me kippenvel. :D

Dit paard laat wel zien waarom ik vind dat de kooimensen ook een cap mogen dragen, liep 2 keer iemand bijna ondersteboven.

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 13:14

Citaat:
470 LF X Vivaldi. Kijk, hier komt wat binnen. Hele aansprekende hengst. Vind het wel heel spannend haha, kruipt helemaal in elkaar. Paard met veel body. Galop oogt ook niet bijzonder. Laat zich slecht zien, zo zonde. Draaft met veel souplesse en lossigheid, zou met het achterbeen meer onder mogen treden.

Paard draaft nog steeds met veel lossigheid van achteruit. Galop gaat enkel heel hard en lateraal. In draf pakt hij wel heel veel bodem. Galop mag wat meer lossigheid tonen, wel wat opwaarts. Beetje steekbeentje voor bijna. Stap is goed achterbeen.

Door.

Citaat:
*477 LF x Johnson. Zeer royale hengst, gaat door het lint dus beetje opgefokt. mooi dier wel, bewegegd met veel techniek en heel bergop. Gaat echt zitten avn achter. Galop ook redelijk bergop, zeker vergeleken met de anderen. Paard met veel zelfhouding ook.

Is nu een stuk rustiger, galoppeert mooi bergop met veel lossigheid. Leuk dier wel. Draaft mooi met de schoft omhoog, mist wel iets lossigheid. Stap is goed.

Door.

Citaat:
476 LF x Charmeur. Grote langelijnde hengst, lange halslijn. Goede beentechniek maar blijft hoog in het kruis. Galop meer bergop.

Echt een rustig dier zo lijkt, is mooi om zich een aan het kijken en doet rustig zijn rondjes. Veel techniek in de benen maar ik mis wat opwaartse beweging in de draf. Heeft wel veel afdruk, dus dat zou kunnen compenseren. Mist soms wat takt. Galop even niet goed gezien. Goede stap, dat hebben de meeste LF's wel.

Beweging meer afruk en buiging vanuit achterbeen.


Citaat:
488 LF x Johnson. Aansprekend dier. Nog wat overbouwd. Veel trit in de benen. Mis hierdoor wat lossigheid in het lijf. In galop idem. Wel veel afdruk. Achterbeen mag meer onder komen. Stap is oke.

Ruimte in beweging, meer ondertreden in achterbeen, meer overtuigen in stap.

Citaat:
491 LF x Sir donnerhall. Is al goedgekeurd bij Oldenburg. Paard is van dezelfde eigenaren als LF. Zeer aansprekend dier, sjiek. Heel veel afdruk in het voorbeen met veel schoudervrijheid. Mensen gaan tijdens het draven klappen daardoor raakt ie wat over zijn theewater. Zonde. Maar echt een goed paard, stap is wat kort maar nog wel voldoende. Hij bezorgd me kippenvel. :D

Door.

Elisa2

Berichten: 37114
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN 2e bezichtiging springhengsten en dressuurhengsten/ Stallionshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 14:48

Bedankt voor de updates Earth, ik schakel ook weer in.

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 14:49

370 Glamourdale x Johnson. Grote typische Glamourdale. Beweegt wat vlak in galop. Lang achterbeen, maar gaat we redelijk bergop in de draf. Mag wel meer dragen achter.

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 14:49

Elisa2 schreef:
Bedankt voor de updates Earth, ik schakel ook weer in.

Geen dank, ik ben benieuwd naar jouw bevindingen :)

Hindo2
Berichten: 981
Geregistreerd: 09-05-07
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 14:52

denisesilver schreef:
De Fontaine was wel even een verademing, eentje die tenminste in takt bleef lopen. Ik vond van deze groep de Fürst Bellisaro het beste.

Nou, maar goed dat ik niet in Den Bosch zit. Geen aangewezen.


De Fontaine is door ons gefokt.
Was jammer dat tie niet door was, maar kon me ook vinden in het commentaar van de jury.
Hij was net ff wat minder scherp met het ab dan in Ermelo. Laatste stukje aan de hand liet hij wel wat drafpassen zien zoals we van hem gewend zijn.
Al met al toch heel trots en iemand gaat daar zeker een heel fijn sportpaard aan hebben.

Voor de liefhebbers; ik heb nog twee kaarten voor morgen die wij zelf niet gaan gebruiken.
Mooie zitplaatsen op rij 7 naast het middenpad. Bij interesse stuur mij even een pb!

Elisa2

Berichten: 37114
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 14:53

Ik vond de Glamourdale x Johnson wel een fijn paard, mooi model..fijn bewegen..iets lang achterbeen inderdaad maar overal wel goed over de benen.

Vind de Glamourdale x Tango fijn draven maar galop vrij neerwaarts.

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 14:53

372 Glamourdale x Tango. Deze vind ik mooier gelijnder dan de vorige GD, deze is niet zo lang. Deze heeft ook meer gedragenheid vanuit het achterbeen. En heel veel afdruk voor, gaat mooi bergop. Galop is oke, zou meer souplesse mogen hebben.

Lau07
Moderator
Bronzen 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 1561
Geregistreerd: 10-07-13

Re: KWPN 2e bezichtiging springhengsten en dressuurhengsten/ Stallionshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 14:59

Ik heb de keuring aanstaan op de achtergrond tijdens het werken. Iets wat totaal niets zegt over de kwaliteit van een paard, maar wat ik wel grappig vind: de hoeveelheid schimmels die we dit jaar in de kooi zien voor de dressuur. Grappig om te zien! Ik vond de aangewezen hengst van Tørvensletter Sylvester x Negro erg leuk vanochtend.

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 15:00

Citaat:
373 de Glamourdale X Don Schuffro schimmel ;) wel een ruige bok. veel afdruk en buiging in de gewrichten lekker knietje erin. Goede moederlijn ook weer.
Mer 1980.

Gaaf dier wel, beetje druk :') Haak pas laat aan, maar heeft een goede stap. Veel afdruk in draf, goed bergop.

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 15:04

807 GD x Londonberry. Mooi sjiek dier, weer een typische GD wat mijn betreft. Ook een lang achterbeen. Draaft met veel afdruk en souplesse, echt veel veer. Galop is prima. Goede stap.

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: KWPN 2e bezichtiging springhengsten en dressuurhengsten/ Stallionshow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 15:09

393 Hermes x San Remo, leuk compact dier om te zien na die GD's :P Galop is een beetje de grond in, Laat zich verder niet heel top zien, is wat druk. Wel goed draven met veel afdruk maar lijkt wat te stuwend?

Elisa2

Berichten: 37114
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN 2e bezichtiging springhengsten en dressuurhengsten/ Stallionshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 15:13

Ik vond de Hermes wel leuk, mocht misschien wat langelijnder zijn,,de galop verbaasd me dan niet..Hermes zelf heeft ook niet zo'n beste galop.

De GDx Don Schufro had niet zo'n mooie bovenlijn maar over het algemeen vind ik de GD wel mooie modellen hebben en fijn kunnen lopen. Sommige idd een wat lang achterbeen wat iets meer zou mogen buigen.

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 15:16

Citaat:
*371 Glamourdale x Jazz. Heel aansprekend dier. Iets overbouwd. Langgelijnd. Kan heel goed draven, met veel afdruk, zelfhouding en souplesse. Laat zich in galop niet goed zien, te gespannen. Mooie halslijn ook. Echt een aansprekend paard. Stap verliest hij wat takt soms maar als hij ontspant, stapt hij heel goed door.

Ik ben nu minder van hem onder de indruk, dan de vorige keer merk ik. Al draaft hij wel correct hoor. Stap is niet voldoende denk ik.

Elisa2

Berichten: 37114
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN 2e bezichtiging springhengsten en dressuurhengsten/ Stallionshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 15:16

De GD x Jazz vond ik tegenvallen..de minste GD die ik gezien heb in deze groep. Achter te lang en slecht buigend achterbeen.

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 15:22

Citaat:
370 Glamourdale x Johnson. Grote typische Glamourdale. Beweegt wat vlak in galop. Lang achterbeen, maar gaat we redelijk bergop in de draf. Mag wel meer dragen achter.

Elisa2 schreef:
Ik vond de Glamourdale x Johnson wel een fijn paard, mooi model..fijn bewegen..iets lang achterbeen inderdaad maar overal wel goed over de benen.

Door.

Citaat:
372 Glamourdale x Tango. Deze vind ik mooier gelijnder dan de vorige GD, deze is niet zo lang. Deze heeft ook meer gedragenheid vanuit het achterbeen. En heel veel afdruk voor, gaat mooi bergop. Galop is oke, zou meer souplesse mogen hebben.

Elisa2 schreef:
Vind de Glamourdale x Tango fijn draven maar galop vrij neerwaarts.

Door. Moest wel want ik vond deze beter dan de 370,

Citaat:
373 de Glamourdale X Don Schuffro schimmel ;) wel een ruige bok. veel afdruk en buiging in de gewrichten lekker knietje erin. Goede moederlijn ook weer.
Mer 1980.

Gaaf dier wel, beetje druk :') Haak pas laat aan, maar heeft een goede stap. Veel afdruk in draf, goed bergop.

Elisa2 schreef:
De GDx Don Schufro had niet zo'n mooie bovenlijn maar over het algemeen vind ik de GD wel mooie modellen hebben en fijn kunnen lopen. Sommige idd een wat lang achterbeen wat iets meer zou mogen buigen.

Door.

Citaat:
807 GD x Londonberry. Mooi sjiek dier, weer een typische GD wat mijn betreft. Ook een lang achterbeen. Draaft met veel afdruk en souplesse, echt veel veer. Galop is prima. Goede stap.

door.

Citaat:
393 Hermes x San Remo, leuk compact dier om te zien na die GD's :P Galop is een beetje de grond in, Laat zich verder niet heel top zien, is wat druk. Wel goed draven met veel afdruk maar lijkt wat te stuwend?

Elisa2 schreef:
Ik vond de Hermes wel leuk, mocht misschien wat langelijnder zijn,,de galop verbaasd me dan niet..Hermes zelf heeft ook niet zo'n beste galop.

Door

Citaat:
*371 Glamourdale x Jazz. Heel aansprekend dier. Iets overbouwd. Langgelijnd. Kan heel goed draven, met veel afdruk, zelfhouding en souplesse. Laat zich in galop niet goed zien, te gespannen. Mooie halslijn ook. Echt een aansprekend paard. Stap verliest hij wat takt soms maar als hij ontspant, stapt hij heel goed door.

Ik ben nu minder van hem onder de indruk, dan de vorige keer merk ik. Al draaft hij wel correct hoor. Stap is niet voldoende denk ik.

In beweging vanuit achterbeen meer tot dragen moeten komen.

Elisa2

Berichten: 37114
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN 2e bezichtiging springhengsten en dressuurhengsten/ Stallionshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 15:26

Ja klopt voor mijn gevoel wel, fijne paarden maar die GD x Jazz was duidelijk een mindere.

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 15:27

Elisa2 schreef:
Ja klopt voor mijn gevoel wel, fijne paarden maar die GD x Jazz was duidelijk een mindere.

Ja gek, terwijl hij me in de eerste bez wel positief opviel. Hij heeft zijn dag niet denk ik. :=

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 15:29

600 Alexandro P x Victory. Aansprekende hengst, mist nog wel wat body maar wel lekker draven met veel beentechniek en knieactie. Ik weet natuurlijk niet precies wat ze willen zien, maar het paard spreekt wel aan. Draaft ook met veel afdruk.

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Re: KWPN 2e bezichtiging springhengsten en dressuurhengsten/ Stallionshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 15:32

Ik kom op een goed moment, prachtig die Geldersen.

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 15:34

608 Lanto x Rubus B. Rastypische hengst maar mist wel wat correctheid in fundament. Bijna een hertenhals, al waardeert hij dat wel op wanneer hij beweegt. Paard is erg blij dat hij weer eens los mag :')
Laat zich in draf nauwelijks zien, zonde. En wat hij aan draf laat zien is erg matig, zeker niet richting tuigpaard.

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 15:39

Die vos, 610, vind ik weinig aantrekkelijk bewegen van achteren. Hij schuift zijn benen meer dan dat hij stappen maakt, ziet er onnatuurlijk uit. Vind ik :) Verder wel aansprekend.

Ik ben trouwens echt een leek.