KWPN 2e bezichtiging springhengsten en dressuurhengsten/ Stallionshow

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 23:23

Ja vond Jameson ook het beste als we kijken naar kwaliteit van het paard :j Vooral de appuys vond ik erg indrukwekkend :j

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 23:23

Maar hoe moet het dan wel? Als je paarden in zo’n entourage brengt is er altijd spanning…
Renate bleef netjes rijden en kon met kleine correcties JW bij de les houden. Paard kon het ook iets beter aan. En het zag er gelukkig redelijk relaxed uit…

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 23:25

Nja ik weet niet hoe het rijden anders moet, maar het moet iig anders beoordeeld worden. Denk dat h et daar begint. Zolang wij of in dit geval de jury, de rijderij van JP 'harmonieus' noemen zoals hij nu de baan door gaat, gaat er iets erg mis en zal hij zo door blijven rijden.

ZwarteHeks

Berichten: 598
Geregistreerd: 19-07-19
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 23:26

Kendra schreef:
Maar hoe moet het dan wel? Als je paarden in zo’n entourage brengt is er altijd spanning…
Renate bleef netjes rijden en kon met kleine correcties JW bij de les houden. Paard kon het ook iets beter aan. En het zag er gelukkig redelijk relaxed uit…

Spanning afvloeien. Stukjes loslaten, handen naar voren, paard leren dat hij bij jou moet blijven en niet loperig moet worden en daarin ontspannen. Het kan hoor, echt waar, dat een paard naar jouw zit luistert en dan kan je goeie sterke zithulpen geven. Tuurlijk zal je bij teveel spanning een keer moeten ingrijpen met je hand, maar afvloeien, loslaten, druk wegnemen = beloning.

Keer op keer wordt met druk rijden beloond en ik vind het jammer, dan de hengsten dan lengte missen in de hals, teveel spanning hebben, contact issues... kleine veranderingen en een paard kan ineens heel anders tonen of zelfs lopen.
Laatst bijgewerkt door ZwarteHeks op 03-02-23 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 23:27

ZwarteHeks schreef:
Monique is een 4* jurylid voor dressuur, dus wel degelijk een normale jury.


Oh ja, vergeten dat ze ook jurylid is. Nou ja, ze zit daar niet voor een kritische blik ;)

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 23:30

Ik geloof er niks van. Alle dagen, bij springen en dressuur, staat de winnaar bij de prijsuitreiking netjes stil. Nu ook weer, JW is zó braaf!
Heeft natuurlijk met de rijderij te maken, maar het paard moet het wel aankunnen.

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: KWPN 2e bezichtiging springhengsten en dressuurhengsten/ Stallionshow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 23:32

Hij is wel superbraaf, Inverness ook. :j

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 23:34

Ook Glamourdale is daar een mooi voorbeeld van …. hoewel daar de amazone er ook zeker toe doet!

ZwarteHeks

Berichten: 598
Geregistreerd: 19-07-19
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 23:35

Glamourdale is en blijft een knettergaaf paard. _/-\o_

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 23:36

Hoe kan hij zo'n dikke staart hebben, ik dacht ff dat het een Fries was toen ik een klein deel van hem in beeld zag :')

ZwarteHeks

Berichten: 598
Geregistreerd: 19-07-19
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 23:37

Earth schreef:
Hoe kan hij zo'n dikke staart hebben, ik dacht ff dat het een Fries was toen ik een klein deel van hem in beeld zag :')

Goede genen? Of misschien toch een extensionstaart? :+

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: KWPN 2e bezichtiging springhengsten en dressuurhengsten/ Stallionshow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 23:41

Haha wie weet.
Hier was hij wel ruig in die passage appuys zo. Charlotte zit er ook met een grote glimlach op :D

ZwarteHeks

Berichten: 598
Geregistreerd: 19-07-19
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 23:43

Poh, hij is ruig. En Lottie liet mooi spanning afvloeien, handjes effe naar voren. Kijk, goedzo Lottie. :D

ZwarteHeks

Berichten: 598
Geregistreerd: 19-07-19
Woonplaats: Eindhoven

Re: KWPN 2e bezichtiging springhengsten en dressuurhengsten/ Stallionshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 23:49

Ben morgen benieuwd naar Nacho en Mclaren in de hengstencompetitie, sowieso alle klasse L hengsten, hoe die zich tot zover ontwikkelt hebben.

denisesilver

Berichten: 2879
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: KWPN 2e bezichtiging springhengsten en dressuurhengsten/ Stallionshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 09:58

Conclusie van gisteren middag/avond; we hebben een onwijs goede groep goedgekeurde hengsten rondlopen. Nu de ruiters nog.

Bij uitstek is Ozzy TN mij opgevallen. Dier heeft een prettig exterieur, bleef mooi in het frame, deed zijn rondje en de amazone zat er stralend op. Verder had ik Opoque, O'Frederic en Ojee B opgeschreven. Die laatse was niet heel opvallend, maar deed me wel wat.

Ook For Ferero voor het eerst eens normaal zien draven. Welgeteld drie stappen toen hij aandraafde met het aan de lange teugel stappen. Ik blijf hem ponyachtig vinden, maar wel een topkarakter als je zag hou hij de amazone soms uit de brand hielp. Slim paard.

Niet alles gezien overigens.

lletam

Berichten: 570
Geregistreerd: 14-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 10:02

ZwarteHeks schreef:
Jersey heeft mij bij een goede indruk achtergelaten! Redelijk vriendelijk gereden, misschien iets gehaast, maar veel kwaliteit. :j Jersey had van mij hoger mogen eindigen.


Eens; goed paard met veel techniek en vriendelijk gereden. Had meer waardering mogen krijgen

lletam

Berichten: 570
Geregistreerd: 14-05-12

Re: KWPN 2e bezichtiging springhengsten en dressuurhengsten/ Stallionshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 10:05

Wat ik wel opvallend vond bij die driejarige paarden, is dat ze allemaal met spoor én stokje gereden worden. En dat die ook flink ingezet werden.

Elisa2

Berichten: 37114
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 10:11

Is dat niet om ze de baan rond te krijgen in die spannende entourage? Niet om het goed te praten overigens als het er niet vriendelijk aan toe ging..maar dat is mij niet zo opgevallen.

Zag wel heel veel verschil in rijderij, Charlotte geeft een goed voorbeeld in ieder geval.

Die amazone op Ozzy met een big smile viel mij ook op, hengst liep zo braaf zijn rondje. Fijn dier.

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: KWPN 2e bezichtiging springhengsten en dressuurhengsten/ Stallionshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 10:18

Emma van Reesink, das zon lief meisje, en die lacht echt altijd!

lletam

Berichten: 570
Geregistreerd: 14-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 10:50

Elisa2 schreef:
Is dat niet om ze de baan rond te krijgen in die spannende entourage? Niet om het goed te praten overigens als het er niet vriendelijk aan toe ging..maar dat is mij niet zo opgevallen.

Zag wel heel veel verschil in rijderij, Charlotte geeft een goed voorbeeld in ieder geval.

Die amazone op Ozzy met een big smile viel mij ook op, hengst liep zo braaf zijn rondje. Fijn dier.


Ongetwijfeld; ik doe het ze ook niet na hoor maar of je dat dan moet willen..

Emma met Ozzy was inderdaad zo leuk om te zien! Die zag er ook heel rijdbaar uit

Elisa2

Berichten: 37114
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 10:57

Het is heel lastig denk ik..de Brabanthallen met publiek is natuurlijk een enorm imponerende omgeving waar bijna niet op te trainen/ oefenen is. En die hengsten zijn nog piepjong..

Ik zag dat ze met Osaka al hadden geoefend van de week zonder publiek..maar met publiek en muziek was het toch to much. Of je het moet willen..het is dubbel he..als er niks geoefend wordt leren ze ook niks maar het kan misschien wel op een andere (paardvriendelijkere) manier.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 11:45

Vergis je niet, de entourage in DB is enorm. Niet alleen wat ze zien en horen maar ook het hele felle licht in de baan. Als je onder de tribune vandaan komt dan kletst dat licht zo in je gezicht zeg maar. Heb er twee keer gereden met onze Floris. Je kunt het niet oefenen, want nergens is het zoals daar. Heb wel op meerdere grotere evenementen gereden. En als je paard dan diep onder de indruk is, krijg em dan maar eens in een paar minuten fijn rond gestuurd. Het zijn jonge paarden he.. die hebben gewoon nog weinig ervaring op zak.

Edit: en de fokkers oordelen steevast keihard! Dus dat vergroot de druk.

tjakka123

Berichten: 484
Geregistreerd: 21-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 12:53

Net te laat maar.. waren er Kjento’s aangewezen?

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Re: KWPN 2e bezichtiging springhengsten en dressuurhengsten/ Stallionshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 13:18

Ik heb niet zoveel gezien vandaag. Zag wel een filmpje voorbij komen van de For Romance x Apache, lijkt me een interessante hengst. Heeft iemand de Farrell gezien?

immii_clarr

Berichten: 790
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Zuiderwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 13:31

tjakka123 schreef:
Net te laat maar.. waren er Kjento’s aangewezen?

Ja zijn er 3 van de 4 aangewezen. de 448, 449 en 450