Jeroen Devroe met Apollo @ QC Stables !

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 00:27

@pistasche: bedankt, ben er dan ook heel blij mee al vind ik het jammer dat ik geen rijfoto's kan tonen.. :)

@steeff: idd het is niet omdat de stal duurder is, dat de paarden er niet-paardvriendelijk behandelt worden of zoals machinale dingen behandelt worden :) Ze kunnen elke dag buiten, paddock, weidegang, stapmolen..
Ja heel goed zand :P

iza_spirou
Berichten: 26
Geregistreerd: 28-03-08

Re: Jeroen Devroe met Apollo @ QC Stables !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 16:02

is dat in q stables fzoiet ?
mn zus eeft dr een paar keer les gehad van cara
x

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Re: Jeroen Devroe met Apollo @ QC Stables !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 17:05

QC stables

q= quality
c= confidence

Phoebe_

Berichten: 530
Geregistreerd: 01-02-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 17:05

Ahaaaa Jeroen ! :D
Een echte schat!

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Re: Jeroen Devroe met Apollo @ QC Stables !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 23:27

@ja zoals de titel het begeeft is het in QC Stables :) En idd, Kara is één van de lesgeefsters daar.

@caro: you got that right! ;)

SarahJ

Berichten: 796
Geregistreerd: 15-05-03
Woonplaats: Erps-Kwerps, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 13:50

Waarom Kris Peeters? Daarom: [VN] Plannen voor paardenhouderij in België

Peeters is Minister-President van de Vlaamse regering, maar ook Vlaams minister van o.a. landbouw en plattelandsbeleid. Dit is gewoon een manier om zijn beleid bekend te maken en in de spotlights te zetten. Meer moet er niet achter gezocht worden. In juni zijn het Vlaamse verkiezingen, dus voor Peeters is het belangrijk dat hij opgemerkt wordt.

Zijn beleid is gericht op de paardenhouders, daarom dat er wordt gekozen om het evenement in een manege/pensionstal te laten doorgaan, en niet bij een particulier thuis ;) .

Meer info over het Vlaams aktieplan voor de paardenhouderij vind je ook op zijn website: http://www.krispeeters.be/viewobj.jsp?id=391151

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Re: Jeroen Devroe met Apollo @ QC Stables !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 01:13

Bedankt SarahJ! Dat is pas nu eens een deftige uitleg en verklaring :D

Hoop dat sommige bokkers hier wat aan hebben die het nutteloos vonden dat er een minister president langskwam!

soesita

Berichten: 5184
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 22:42

Toch vind ik dat er wel een punt is. Het oogt inderdaad allemaal heel chique maar ik vind dat er weer meer aan de ruiter dan aan de paarden gedacht is. Boxen van 3,5 x 3,5 vind ik niet bepaald ruim. Buitenluiken zijn voor mij bij nieuwbouw een must. Als het even kan kleine paddocks er aan gezet had niet veel meer ruimte in beslag genomen en voor het paard een hoop meer comfort betekend. Bij pensionstalling 2x per week weidegang inclusief vind ik niet bijzonder veel. Dagelijks opgestrooid en slechts 1x per week uitgemest is voor mijn smaak te weinig. Enzovoort. Kortom, heel leuk allemaal voor de ruiter maar ik vind het inderdaad voor de paarden niet de beste accomodatie. En dat is jammer, want bij oude stallingen zijn sommige problemen vaak helaas niet op te lossen, maar als er nieuw gebouwd wordt zou er best wat meer rekening met de dieren gehouden mogen worden.
Kortom: ouderwetse paardenhouderij in een nieuw kleedje.

Forcalquier

Berichten: 2065
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 23:04

Om heel eerlijk te zijn vind ik de prijzen nog wel meevallen voor iets wat zo ontzettend luxe is, als ik hier in de randstad de prijzen zie bij gewone manege's en pensionstallen.
Ook op een manege heeft een paard haast nooit een paardwaardig leven en zien ze meestal alleen zomer's een paar weken de weide, ik vind het dan bij deze manege heel erg goed geregeld dat ze regelmatig buiten komen.
Tja en voor luxe en kwaliteit mag best betaald worden,al zou ik er niet aan beginnen omdat ik mijn eigen mooie stalletje niet kwijt wil.Maar voor mensen die het kunnen betalen, waarom niet?

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Re: Jeroen Devroe met Apollo @ QC Stables !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 16:06

@soesita: Dat staat idd op de site, 2 x weidegang, maar dat is niet meer zo, weet dus ook niet waarom dat er nog op staat. Ze kunnen als je wil élke dag buiten, enkel zondag moet je het zelf doen. En qua uitmesten, mijn paard staat op houtkrullen en ligt dr noooit vuil bij. Er word best wel rekening gehouden met het paard.

Mi_Amore

Berichten: 14849
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:30

Dan hebben we eens een privéstalling om trots op te zijn, krijgen we commentaar langs alle kanten :')

In ieder geval, aan deze stal kunnen maar weinig stallen tippen zou ik zo denken :+ Mijn bijrijdster heeft er ondertussen een paar keer gereden en zij zegt het ook dat alle paarden daar echt wel super bijstaan.

Ik sta ook 'maar' op een weide zonder stromend water en met een bagger buitenpiste, maar kom, laat ons nu gewoon gezellig trots zijn op onze prachtige privéstalling MET een flinke toekomst :D

In België vind je niet gauw zulke stallen hoor :')

Voor de ene is Anky een uiterst belangrijke persoon, wij zijn al heel blij met Kris Peeters :Y)

En euhm, dit is niet zo'n stal enkel voor ruiters met veel centjes, heb de indruk dat hier alleen de betere ruiters met de betere paarden een stalling kunnen bemachtigen. Dus ik denk dat we nog heel wat mogen verwachten van deze stal.

smillie_
Berichten: 605
Geregistreerd: 05-03-07
Woonplaats: Beveren-waas, Belgie

Re: Jeroen Devroe met Apollo @ QC Stables !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:35

Waar in sint niklaas is dat eigenlijk?
Is dat waar Hicewa vroeger was?
Ik kom precies uit een diepe put, want ik weet van niks en ik woon vlakbij ;)

Het ziet er inderdaad chique uit :D
Vrij komen rijden was niet mogelijk stond er op de website?
Jammer, had goed kunnen uitkomen voor mij ;)

Prestige___
Berichten: 173
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 20:17

moeshie schreef:
Omg. Sorry maar wat is de bedoeling eig? Voor een keer dat de paardensport aandacht krijgt, gebeurd het op zo'n manier? Wat flauw en erg belgisch! Wat doet Kris Peeters op de manege? En Lien Van de Kelder? Ze heeft 10 jaar niet op een paard gezeten! Ze kunnen beter mensen gebruiken uit het dagdagelijkse paardenleven en niet uit een of andere überchique stal waar de paarden misschien wel marmeren voerbakken hebben maar niet meer 'paards' kunnen zijn. De prijzen zijn ook belachelijk, eigg.

Niet persoonlijk bedoeld hoor, het was vast erg leuk voor jou!

op wat trekt dit nu weer? :?

Prestige___
Berichten: 173
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 20:19

moeshie schreef:
Ik vind dat er hierdoor een heel verkeerd beeld gevormd wordt van wat paardensport is. Slecht een klein percentage staan op zo'n stal of hebben het geld om zo te staan. De meeste onder ons mesten zélf de stal uit en hebben geen privéles van 50 €. Alsof je rijk moet zijn om te kunnen paardrijden.
Ik zag ook het filmpje op hippotv en wat de eigenaar van de stal zegt is echt gewoon overdreven: 'we selecteren enkel veulens waarvan de moeders kampioenen zijn'.
Alsof dat noodzakelijk is om een wedstrijd te winnen.

Ja endan? astublieft eh,in de hoge paardensport is dan gewoon zo.

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 03:47

smillie_ schreef:
Waar in sint niklaas is dat eigenlijk?
Is dat waar Hicewa vroeger was?
Ik kom precies uit een diepe put, want ik weet van niks en ik woon vlakbij ;)

Het ziet er inderdaad chique uit :D
Vrij komen rijden was niet mogelijk stond er op de website?
Jammer, had goed kunnen uitkomen voor mij ;)


Ja idd! Waar Hicewa vroeger was, is dit nieuwe complex gevestigd. Raar dat je van niets weet/wist :D

Nee er kan niet vrij worden gereden, of je moet denk ik de piste afhuren.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58028
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 04:01

Vrijrijden is niet mogelijk? := wat heb je dan aan zo'n stal als je elke keer moet dokken om te kunnen rijden :+

Zonder geinen, vind het een prachtige stalling en mocht willen dat ik er kon staan maar tis te ver. Prijs/kwaliteit vind ik nog dik meevallen eerlijk gezegd. Ja, tis veel geld, maar je hebt er dan ook wat voor ook :=

Wat ik vreemd vind is dat er zo opgeschept word met dat zand :') Halloohoo tis maar zand hoor :+ vraag me af in hoeveel berichten je dat nog gaat melden :=

juf_esther
Berichten: 278
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Renesse

Re: Jeroen Devroe met Apollo @ QC Stables !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 08:03

Jammer dat er hier zo'n rare discussie ontstaat.

Ik hoop dat je een leuke dag hebt gehad en het ziet er allemaal keurig netjes uit. (vind het net een riviera maison stal)

Ik vind het juist wel leuk dat er nu niet alleen maar aan de paarden is gedacht (uiteraard heeel belangrijk) maar ook aan "het oog wil ook wat"

smillie_
Berichten: 605
Geregistreerd: 05-03-07
Woonplaats: Beveren-waas, Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:32

Quirinake schreef:
smillie_ schreef:
Waar in sint niklaas is dat eigenlijk?
Is dat waar Hicewa vroeger was?
Ik kom precies uit een diepe put, want ik weet van niks en ik woon vlakbij ;)

Het ziet er inderdaad chique uit :D
Vrij komen rijden was niet mogelijk stond er op de website?
Jammer, had goed kunnen uitkomen voor mij ;)


Ja idd! Waar Hicewa vroeger was, is dit nieuwe complex gevestigd. Raar dat je van niets weet/wist :D

Nee er kan niet vrij worden gereden, of je moet denk ik de piste afhuren.



Haha, ik rij ook niet op een manege ofzo, onze paarden staan gewoon op een weide in SintGillis dusja...
Ik had altijd gehoord dat er op de plaats van Hicewa een prive-menstalling ging komen ofzoiets :D
Dan moet ik dringend eens een kijkje komen nemen!
Ik kwam vroeger 2 keer op de week op hicewa.

Kan ik bijvoorbeeld de piste een uur afhuren en van buitenaf komen rijden met mijn paard?
Met of zonder lesgever?

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 13:09

Dat gaat niet:

Als niet-pensionklant kan je niet betalen om vrij te komen rijden al dan niet met je eigen lesgever.

Op QC les nemen van de eigen lesgevers op stal ginds, met jouw paard dat kan dan weer wel.

Kwestie van de pensionklanten alle ruimte te geven in de piste he... :D

smillie_
Berichten: 605
Geregistreerd: 05-03-07
Woonplaats: Beveren-waas, Belgie

Re: Jeroen Devroe met Apollo @ QC Stables !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 14:17

Jah, zoiets dacht ik al, is ook logisch eigenlijk.
Als er iemand van buitenaf komt rijden kunnen je eigen pensionklanten niet rijden natuurlijk ;)
Jammer, dan zoeken we verder naar een piste waar we terecht kunnen :)
Ik kom zeker nog eens een kijkje nemen!
Vanop de foto's ziet het er in elk geval erg chique uit :D

Since1983
Berichten: 255
Geregistreerd: 25-05-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 11:09

Prachtige stalling!
Zo gigantisch duur is het toch niet als je bekijkt wat een prachtige accomodatie er is.
Had de foto's al gezien, maar zo"n filmpje geeft toch een leuker beeld!

Oonax
Berichten: 1597
Geregistreerd: 21-01-06

Re: Jeroen Devroe met Apollo @ QC Stables !

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:46

De manege waar ik reed vraagt hetzelfde stalgeld/maand en die accomodatie is toch écht niet te vergelijken met wat ik hier zie hoor. Nee, ik vind de prijs heel redelijk. :)

AstraGirlie

Berichten: 3578
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Waardamme, België

Re: Jeroen Devroe met Apollo @ QC Stables !

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:34

Waw, prachtige accomodatie daar!
Goed dat Kris Peeters werk maakt van de wetgeving, want hier in ons Belgenlandje trekt die momenteel echt nog op niets...
Veel succes op je nieuwe stal!

ZarcoTje

Berichten: 2061
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:15

Ik vind het echt een erg chique stal hoor !
Maarja,wat ik van chique stallen hoor,bedriegt het uiterlijk erg vaak.
Waarschijnlijk zullen er ook enorm hoge kosten aan stalling & lessen zijn veronderstel ik ?

Natuurlijk ook enkel voor topruiters/amazones & paarden ? En enkel eigenaarspaarden ?

Vind dat ze ook wel eens een chique stal mogen oprichtten voor iedereen,zoals velen al zeggen,dit geeft idd een beeld dat je enkel zo'n paarden kunt hebben,enkel zo kunt rijden,enkel in zo'n bak etc. kunt rijden als je heel rijk bent.
De paarden worden idd wss op en top verzorgd,maar of ze zo heel veel weidegang krijgen betwijfel ik toch sterk ?

Ayasha
Blogger

Berichten: 58028
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Jeroen Devroe met Apollo @ QC Stables !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:16

kosten vallen dik mee, dat had je kunnen zien als je je de moeite had gedaan om even op de site te gaan kijken. ;)