Landbouwdag Opmeer foto's en filmpjes (300 fr/sec)

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vorame
Berichten: 1576
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:11

Arabesk schreef:
vorame schreef:
Alleen goed van bitloos laten zien en alleen slecht van met bit.


We hebben serieus het slechtste van bitloos proberen te pakken te krijgen, zie bijv. de close up van de hack, niet mijn favoriet :n Er zit er ook nog eentje tussen die z'n paard (bitloos) behoorlijk 'masseert' met de sporen tussen de ribben :\

En trouwens nu is ineens alles wat we toen van bitloos hebben gefilmd 'goed' terwijl het toen commentaar régende :+

Het gaat niet om mensen een hak zetten, het gaat om laten zien waar we met zijn allen mee bezig zijn en waar we niets aan doen. Terwijl het makkelijk op te lossen is.

Dat je zelf zo geirriteerd reageert geeft ook al aan dat je zelf ook vindt dat de filmpjes niet onder 'paardvriendelijk rijden' vallen.


Nee de filmpjes zijn niet vriendelijk, dat durf ik best te zeggen.
maar ik wil jou wel eens zien als we zonder dat je het weet staan te filmen.
dat is wat ik bedoel.
Iedereen heeft slechte momenten, jij ook!

En je bent behoorlijk aan het draaien in je kliene zinnetje.
Gezien de commentaren van de mensen toen laat jij nu duidelijk niet de slechtste momenten zien van bitloos.
Zo stoer ben je niet.

e_horse

Berichten: 2907
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: Rustenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:12

Huertecilla schreef:
Waarom de tegenwind?
Het zijn beelden van wat ís. Mag dat niet? Mogen alleen door een roze lens gemaakte fotos?

KIJK!
Vind je het niet kunnen? Waarom dan naar de fotograaf wijzen?
Dit is werkelijkheid :)*
Wees de niet-filterende verslaggevers dankbaar omdat zij het ontkennen onmogelijk maken. Hopelijk heeft dat positief effect voor het brede publiek het op het netvlies krijgt.

hc

+:)+

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 10:13

Foto's maken op een openbaar evenement is toegestaan, alleen nu komt er censuur op de minder fijne momenten? Alleen de minder fijne momenten voor de paarden, of ook meteen een verbod op minder plezierige momenten voor de ruiter? Een hele nare val, ruiter kwam lelijk terecht, maar had gelukkig niks.


Of zullen we maar gelijk een totaalverbod afkondingen om te filmen en te fotograferen:

[VN] Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties

Citaat:
De organisatie van de Cheyenne Frontier days Rodeo heeft inmiddels besloten foto- en videocamera's te verbieden tijdens dit evenement.
Laatst bijgewerkt door Imre op 06-08-09 10:55, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Foto verwijderd. Het is niet de bedoeling om foto's van anderen te bespreken.

vorame
Berichten: 1576
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:14

De manier waarop er propaganda mee gevoerd wordt lijkt mij toch echt niet toegestaan.

lailapri

Berichten: 22142
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:15

Dat galoperen op de verharde weg dat is ieders eigen keus en je kan zo wel mooi zien wat er gebeurd in de benen en het lijf, maar ik snap niet dat mensen kunnen blijven beweren dat je van zo'n boomloos zadel een onafhankelijke zit krijgt....

0maris0
Berichten: 5811
Geregistreerd: 16-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:16

Arabesk schreef:
Foto's maken op een openbaar evenement is toegestaan


KLOPT!!

Maar het plaatsen en een discussie erover voeren op het internet ook?!? :+
Laatst bijgewerkt door Imre op 06-08-09 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto uit quote verwijderd

joopie7
Berichten: 537
Geregistreerd: 23-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:17

Arabesk schreef:
Het gebeurt óók op de wedstrijden, Joost mag weten wat er thuis allemaal nog gebeurt

Wat wil je hier nou weer mee suggereren? Joost weet ook niet wat er bij jouw in de achtertuin gebeurd, daar ga ik dan toch ook niet zulke uitspraken over doen? Echt heel laag.
Arabesk schreef:
Als er werkelijk zo goed gereden werd en zo vriendelijk, had ik niet van die filmpjes kunnen maken.

Je kunt er toch moeilijk vannuit gaan dat iedereen meteen perfect rijd? (Ik bedoel daar moet je zelf toch ook ervaring mee hebben gezien je eigen rijkunst verre van perfect is). Bent Branderup komt voor mij heel dicht bij perfectie, maar ook hij heeft dat allemaal moeten leren. En ik weet zeker als jij zijn leerproces met deze camera had gefilmt je ook zulke filmpjes er uit zou kunnen krijgen.

Desir_ee
Berichten: 507
Geregistreerd: 14-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:18

Ik denk dat het op dit moment niet meer over de gemaakte foto's/filmpjes hoeft te gaan..
Het gaat er nu om dat de pot de ketel verwijt dat ie zwart is..
We kunnen allemaal roepen dat iemand het fout doet en daar foto's en filmpjes van maken!
Maar onze eigen fouten vast leggen en dat laten zien.. Dat zien we niet gebeuren.
Dus ipv filmpjes neerzetten van iemand anders die het fout doet
plaats dan ook eens een filmpje van jezelf waar in je ons laat zien hoe jij vind dat het kennelijk wel moet.
En laat ons daar dan eens over oordelen. Hebben we in ieder geval vergelijk materiaal toch?!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 10:18

Citaat:
Maar het plaatsen en een discussie erover voeren op het internet ook?!?


Lees het topic nóg eens vanaf het begin. Ik plaats foto's en filmpjes zonder commentaar en ánderen merken op dat het niet echt vriendelijke beelden zijn.

Waarom zou je niet mogen discussiëren over wat er kennelijk gebruikelijk is op losrijterreinen in NL?

e_horse

Berichten: 2907
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: Rustenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:19

Desir_ee schreef:
Ik denk dat het op dit moment niet meer over de gemaakte foto's/filmpjes hoeft te gaan..

Laten we onze oogkleppen afzetten en het daar juist wel over blijven hebben!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 10:20

Desir_ee schreef:
plaats dan ook eens een filmpje van jezelf waar in je ons laat zien hoe jij vind dat het kennelijk wel moet.
En laat ons daar dan eens over oordelen. Hebben we in ieder geval vergelijk materiaal toch?!


Waarom toch altijd weer die persoonlijke redenaties.

Ulrieke Thiel ging in discussie met Sjef Janssen, maar omdat Thiel 'nooit olympisch kampioen' is geweest en dús niet kan laten zien hoe je paarden dan wél op dat niveau moet trainen, is dús haar kritiek op de rollkur onterecht? Moet zij eerst zichzelf bewijzen voordat ze iets over Anky zegt?

Vreemde redenatie :?

Desir_ee
Berichten: 507
Geregistreerd: 14-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:27

Nee ik vind dat er best wat gezegd mag worden.
Maar beweren dat mensen de dieren veel leed brengen en zelf doen als of je alles goed doet.. dat begrijp ik niet.

Iedereen die met paarden bezig is doet wel eens wat fout..
Maar om dan alleen van ruiters op wedstrijd terrein foto's en filmpjes te maken en dan zeggen kijk eens wat ze doen,
hoe zielig is dat wel niet voor die paarden!!! Dat vind ik gewoon een beetje sneu..
Het is vanuit jullie kant vaak een wijzende vinger..
Begin bij jezelf en pas als dat helemaal goed is kijk dan eens verder..

En de discussie tussen ulrieke en sjef die heb ik niet gehoord dus daar kan ik niet over oordelen.. En zelfs deze mensen zeggen wel eens dingen waar van je je afvraagd of die wel nagedacht hebben voor ze iets zeiden..

Karl66

Berichten: 29770
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:32

Wat ik jammer vind is dat er in deze discussie allerlei oneigenlijke zaken bijgehaald worden (en dan heb ik het nog niet eens over op de persoon spelen) Door deze filmpjes kan je goed het bitgebruik van Anky zien en hoeven we daar verder geen discussie meer over te hebben. Ze heeft een heel fijn en licht teugelcontact. Het is jammer dat er dan gelijk weer allerlei oneigenlijke zaken bijgehaald worden, ze zal dus wel een verschrikkelijk scherp bit hebben, ze zal het dus wel met een heel harde hand aangeleerd hebben, maar ze rijdt wel LDR.

Volgens mij was het doel van de filmpjes om in slow motion het teugelcontact te laten zien en dat is gewoon licht en fijn, punt.

Wat de springruiters betreft, volgens mij heb je geen slowmotion camera nodig om te zien dat er daar regelmatig keihard ingekomen wordt, dat is met het blote oog ook te zien. Ik snap dus ook niet zo goed waarom je aan de hand van die filmpjes dressuurmatig rijden wilt bediscussiëren.

plientjedres

Berichten: 2179
Geregistreerd: 15-09-07
Woonplaats: zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:33

sorry hoor maar ga je nou alleen maar naar die evenementen om vervolgens ons weer lastig te vallen met zulke filmpjes? :(

als je er niet tegen kan moet je niet heen gaan. :Z

ik keur het niet goed hoe er op de filmpjes word gereden,maar dat zijn momenten.
ze komen niet voor niks zo hoog in de dressuur.
jullie vinden bitloos goed en zij vinden rollkur goed. :x
en zo heeft iedereen wat.
dus tja accepteer het nou gewoon eens inplaats van steeds een rel topic te openen!

Blackmagic85

Berichten: 389
Geregistreerd: 23-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:37

Ik denk dat de mensen in de (basis)sport vaak uit het oog verliezen dat ze met hun hobby bezig zijn. Anky traint paarden om haar brood mee te verdienen, dus dan ga je er imo anders mee om; zij moet snel en veel paarden trainen om überhaupt rond te komen (sponsors even daar gelaten).
Ik rijd een half uurtje per dag op alleen mijn eigen paard, dus ik kan dan ook niet hetzelfde doen en van mijn paard gaan vragen als Anky.
En dit dringt helaas niet tot iedereen door; die denken dat ze "dat ook wel eventjes doen".

Desir_ee
Berichten: 507
Geregistreerd: 14-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:37

Karl66 schreef:
Wat ik jammer vind is dat er in deze discussie allerlei oneigenlijke zaken bijgehaald worden (en dan heb ik het nog niet eens over op de persoon spelen) Door deze filmpjes kan je goed het bitgebruik van Anky zien en hoeven we daar verder geen discussie meer over te hebben. Ze heeft een heel fijn en licht teugelcontact. Het is jammer dat er dan gelijk weer allerlei oneigenlijke zaken bijgehaald worden, ze zal dus wel een verschrikkelijk scherp bit hebben, ze zal het dus wel met een heel harde hand aangeleerd hebben, maar ze rijdt wel LDR.

Volgens mij was het doel van de filmpjes om in slow motion het teugelcontact te laten zien en dat is gewoon licht en fijn, punt.

Wat de springruiters betreft, volgens mij heb je geen slowmotion camera nodig om te zien dat er daar regelmatig keihard ingekomen wordt, dat is met het blote oog ook te zien. Ik snap dus ook niet zo goed waarom je aan de hand van die filmpjes dressuurmatig rijden wilt bediscussiëren.



Ik ben het met je eens over de filmpjes!! Zeer zeker.
Maar waar ik niet tegen kan is dat niet 1 keer of 2 keer een topic wordt geopend door deze persoon met dit soort onderwerpen.
maar regelmatig.. Met altijd die wijzende vinger van kijk eens hoe slecht..
Zonder het te zeggen laat ze dat namelijk wel merken.. En daar kan ik niet tegen.

Idd de springruiters zouden hun paard vriendelijker moeten rijden.
En anky minder diep. Maar die wijzende vinger blijft. En ik vermoed dat de ruiters zich wel bewust zijn van hun manier van rijden.
Dus daar hoeven wij de discussie niet meer over te voeren.

Wat ik me trouwens afvraag..
Als je op zo'n evenement bent en je ziet het gebeuren, stap je dan ook op iemand af om er naar te vragen waarom ze "hardhandig" zijn?

plientjedres

Berichten: 2179
Geregistreerd: 15-09-07
Woonplaats: zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:44

onbewust voelt elke dressuurruiter zich door dit soort topics een dierenbeul.
of je nou netjes rijd of heel streng.

ik in iedergeval wel, terwijl ik dit soort dingen nooit doe of heb gedaan.

jasmijn78
Berichten: 3924
Geregistreerd: 01-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:55

Karl66 schreef:
Door deze filmpjes kan je goed het bitgebruik van Anky zien en hoeven we daar verder geen discussie meer over te hebben. Ze heeft een heel fijn en licht teugelcontact. Het is jammer dat er dan gelijk weer allerlei oneigenlijke zaken bijgehaald worden, ze zal dus wel een verschrikkelijk scherp bit hebben, ze zal het dus wel met een heel harde hand aangeleerd hebben, maar ze rijdt wel LDR.


Precies. Ik was ook in Opmeer en heb de hele clinic van Anky gevolgd. Nelson liep er superrelaxt bij (zelfs dat ik dacht van; er mag wel een beetje meer power in). Op de filmpjes zie je en stangteugel die helemaal loshangt en een paard dat fijn door de hals is en heel licht teugelcontact (en hele stille handen! zelfs in slow motion). Op sommige momenten stelt ze hem inderdaad wat meer door. Als je haar maandag irl had gezien dan kon je zien dat van de ruim drie kwartier dat ze aan het rijden was dit bij elkaar hooguit een halve minuut is geweest. En als je goed had geluisterd naar haar commentaar kon je horen hoe en waarom ze dat doet. Je kunt het er mee eens zijn of niet, maar ik heb haar niks zheftigs zien doen afgelopen maandag. Gewoon een vakvrouw in actie (had zelfs iets meer van de clinic verwacht, ze was gewoon heel gewoontjes aan het rijden. Correct, maakte een paar foutjes, vertelde daarbij dat ze ook niet onfeilbaar is) Een leuke clinic voor mensen die nog niet zoveel van dressuur weten. Dus Arabesk, je had beter even goed kunnen luisteren tijdens de clinic ipv je te focussen op het schieten van zielige plaatjes. Dan had je misschien nog wat opgestoken.

Wat betreft de springruiters: dat is geen kunst om daat wat zielige plaatjes te schieten. Ik wil arabesk wel eens in slowmotien zien als ze een parcours van 1.20-1.30 aflegt. Eens kijken of dan alles nog steeds zo zoetjes gaat. Ik verwacht zelfs dat we van Arabesk al bij het overwinnen van een hindernisje van 50 cm al hele akelige slowmotionbeelden kunnen schieten, gezien haar beroerde houding te paard...)

Hier de grootste critica in actie...
http://www.youtube.com/watch?v=ZWwPoGO86OA
Daar wordt ik ook niet warm van. Beetje freewheelen door een afgesloten weitje vind ik ook geen kunst.

Als je echt probeert te rijden, en je rijden te verbeteren zul je ALTIJD momenten van miscommunicatie houden, en kun je van iedereen nare slow-motion plaatjes schieten. Voor degene die dat zielig vinden: dan moet je net als Arabesk lekker in je afgesloten weitje blijven freewheelen. Van een reacreatieruiter kun je ook akelige plaatjes schieten op het moment dat een paard ergens van schrikt of niet langs durft, of besluit dat het tijd is om weer naar huis te gaan... (maar dat overkomt de ruiters die zelf nooit 'in the picture' staan natuurlijk nooit....)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:59

Ik kom zeer regelmatig op grote evenementen en zie dan ook dit soort dingen, maar dan nog een tikkie erger.

Ik vind het juist goed dat deze filmpjes worden getoond. Hierboven heeft Karl66 erover dat het teugelcontact goed is. Als mijn paard in zo'n stelling loopt met de kin bijna op de borst, kan het teugelcontact wel goed zijn, maar de houding van het paard mbt de hals en rug niet...

Nee, ik vind het niet raar dat arabesk dit heeft geplaatst. Ik ga verder niet naar de persoon kijken wat ze zegt, doet of whatever. Ook vind ik dat gemauw of je zoiets mag plaatsen ja of nee niet van toepassing. Foto's kunnen momentopnames zijn, maar filmpjes liegen niet!

jasmijn78
Berichten: 3924
Geregistreerd: 01-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:02

Joolien schreef:
Als mijn paard in zo'n stelling loopt met de kin bijna op de borst, kan het teugelcontact wel goed zijn, maar de houding van het paard mbt de hals en rug niet...

Maar jij bent Anky ook niet, dus de kans dat jij het goed doet als jij haar na probeert te doen is vrij klein....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:04

jasmijn78 schreef:
Joolien schreef:
Als mijn paard in zo'n stelling loopt met de kin bijna op de borst, kan het teugelcontact wel goed zijn, maar de houding van het paard mbt de hals en rug niet...

Maar jij bent Anky ook niet, dus de kans dat jij het goed doet als jij haar na probeert te doen is vrij klein....

Het gaat er toch niet om hoe IK rij!!!? Tuurlijk ben ik ook niet heilig, maar Anky is wel een boegbeeld voor de sport. Naar mij wordt er weinig gekeken, iedereen kijkt naar Anky!

Sorry maar dit vind ik echt een domme opmerking!

Karl66

Berichten: 29770
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:05

Joolien, volgens mij gaat dit topic niet over LDR, daar heb je namelijk geen high speed camera voor nodig om vast te stellen dat Anky zo rijdt en daar zijn al volop andere discussies over geweest. Deze filmpjes gaan over teugelgebruik en zoals je zegt, de camera liegt niet en laat een heel fijn en licht teugelcontact zien.

Anoniem

Re: Landbouwdag Opmeer foto's en filmpjes (300 fr/sec)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:07

Sorry maar dan vind ik echt dat je een bord voor je kop hebt als ik het zo onvriendelijk mag zeggen. Dus als mijn paard met zijn neus tussen zijn knieen loopt maar het teugelgebruik is licht en fijn, dan is dat ook gerechtvaardigd?

Albert

Berichten: 5738
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:08

Joolien schreef:
maar filmpjes liegen niet!

en zo wordt ook jij gemanipuleerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:09

Albert schreef:
Joolien schreef:
maar filmpjes liegen niet!

en zo wordt ook jij gemanipuleerd.


Albert, ik heb zoveel 'ergere' dingen gezien op wedstrijden/evenementen, dit bevestigd dat alleen maar...