Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Een terugblik op het Equinnolab Horse & Technology evenement

 
Profiel   

Hoi! :wave:

Vorige week hield innovatief paardenbedrijf hun eerste evenement over het gebruik van technologie in de dressuursport. Equinnolab gaat in de toekomst nieuwe technologieën creëren en combineren om meer inzicht in de training en de jurysport te krijgen. Het is allemaal nog heel jong en het bedrijf werkt er hard aan om dit waar te krijgen en hopelijk de dressuursport te verbeteren!

Op dit moment werk ik aan mijn afstudeeronderzoek bij Equinnolab in het combineren van bestaande technologieën. Daarnaast ben ik 'huis fotograaf' ( :D ) en werd mij dus gevraagd om het evenement vast te leggen.

Enjoy!


De dag begon met een presentatie/demonstratie van de verschillende technologieën die wij gebruiken bij Equinnolab. Hier zijn de markers voor bewegings-analyse en de teugeldrukmeters te zien
[ img ]

[ img ]

Daarna kwam PRANA Personal Trainers uitleg geven over ruiterfitness en welke oefeningen belangrijk zijn voor ruiters
[ img ]

[ img ]


In de middag werd de kennis omgeruild voor fun :D Esra de Ruiter en ruiter Tom kwamen langs voor een clinic over het opleiden van jonge paarden. Wat een tof beest was die Halloween zeg!
[ img ]

[ img ]

Britt en Esra zorgden voor een hoop drukte!
[ img ]

In de middag kwam Jesse Drent langs met zijn twee pony's
[ img ]

[ img ]

Ook had Jesse een winactie gehouden en mochten er twee gelukkigen hem komen helpen :)
[ img ]


Het evenement ging door op zondag met weer erg interessante clinics en demonstraties. In de ochtend gaven Jenny Schreven en stagiaire Aliene Ruyter een demonstratie over het gebruik van hartslagmeters voor ruiter én paard
[ img ]


In de middag kwam de Amerikaanse dressuurruiter Will Rogers langs om te laten zien hoe hij zijn jonge paarden helemaal bomproof maakt. Het publiek moest zo veel herrie maken en er werd in de rondte gezwaaid met allerlei voorwerpen en zijn jonge paard gaf geen kick!
[ img ]

[ img ]


En als afsluiter kwam Grand Prix ruiter Theo Hanzon nog een clinic geven over het trainen voor de Lichte Tour. Ook liet hij zijn kür op muziek zien

[ img ]


Al met al was het een heel geslaagd weekend! Zien we jullie volgend jaar?


Laatst bijgewerkt door Piekosjj op 01-06-17 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-17 12:16 



 
Profiel   

Het sneeuwt :+
Het zag er een echt tof weekend uit, dat heb je mooi vastgelegd!
Die foto van de hartslagmeter... die dame in kwestie heeft toch een erg hoge hartslag?
Ikzelf train er ook vaak mee, en ik kom niet boven de 150 (in volle gallop dan).
Ik spreek over mezelf, niet over mijn paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-17 12:50 



 
Profiel   

Het is natuurlijk wel voor publiek op een evenement dat voor het eerst gehouden wordt. Denk dat je de invloed daarvan op de hartslag niet moet onderschatten ;)

Erg leuk om te zien! Ik kon er helaas niet bij zijn, maar ik zal je in de toekomst nog weleens tegen komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-17 12:51 



 
Profiel   

Ja HF5, die vlokjes waren me toch vervelend! Er stonden hier een paar bomen die juist dát weekend al hun pluisjes verloren >;)

Jenny heeft hier inderdaad een erg hoge HR, en Wings ook voor zijn doen! Op dit moment in de clinic probeerden ze de combinatie zo veel mogelijk uit te dagen om te kijken waar de HR nou van omhoog zou schieten of niet. En een flinke middengalop is dus duidelijk best heftig voor een dressuur ruiter :D

Jammer dat je er niet kon zijn Mooney! Het plan is er om het volgend weer te houden, dus houd zeker de facebook pagina van Equinnolab in de gaten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-17 12:55 



 
Profiel   

wauw dat was zo te zien een erg interesant en leerzaam weekend.

Leuke foto's ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-17 10:08 



 
Profiel   

Gave foto's! Ziet er uit als een geslaagd evenement +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-17 10:15 



 
Profiel   

Ik had het filmpje van Halloween gezien, eerste keer in de ring en zich al zo goed kunnen gedragen, wat een ontzettend mooi dier vind ik het!

Heel mooi vast gelegd ook TS, complimenten! +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-17 11:16 



 
Profiel   

Wauw, uitgelicht. Wat tof!

3timesmom, het was inderdaad een heel interessant weekend met vooral heel veel verschillende input van alle clinic gevers! :)

Halloween was inderdaad hartstikke braaf, nog braver dan een aantal pony's die hier al meerdere keren waren geweest haha! Thanks :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-17 12:30 



 
Profiel   

Wauw, wat een leerzaam weekend moet dat geweest zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-17 12:46 



 
Profiel   

Zag er super leuk en interessant uit! Bedankt om te delen!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-17 13:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen