Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Horsemandays 2017

 
Profiel   

Vandaag ben ik naar de Horsemandays op Equestrian Centre De Peelbergen in Kronenberg (https://www.horseman-days.de/nederlands/). Erg leuk evenement dat in het teken staat van horsemanship, western, recreatie en klassiek rijden. Er werden diverse demonstraties gegeven, er waren wedstrijden en er was een hal vol stands (mijn score was slechts een nieuwe leadrope en een emmertje suikervrije snoepjes die je zelf kon scheppen).
De sfeer was gezellig, het was niet heel druk, maar gezellig druk en vooral erg warm.

Hier een kleine impressie.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-17 17:51 



 
Profiel   

Ha leuk, ik kon niet tot mijn spijt en nu ik de foto's zie vind ik het nog meer jammer.
Die foto van die eenhoorn is helemaal geweldig he *-:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-17 18:02 



 
Profiel   

Gave foto's Aman! Bijzonder om te zien dat er geen één een cap op heeft. Komt dat door de disciplines die je op de foto hebt gezet of is het toeval?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-17 18:05 



 
Profiel   

De Working Equitation deelnemers hadden een cap op :j
En ik heb later nog wat jeugd gezien met cap. Maar verder inderdaad veel zonder cap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-17 18:07 



 
Profiel   

In ieder geval prachtige platen gemaakt Amanda.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-17 18:09 



 
Profiel   

Amanda schreef
De Working Equitation deelnemers hadden een cap op :j
En ik heb later nog wat jeugd gezien met cap. Maar verder inderdaad veel zonder cap.


Dat is niet zo gek, staat in het regelement :D .

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-17 18:10 



 
Profiel   

Ja dat vermoeden had ik al :D
Was ook geen demo maar wedstrijd.
Maar het viel wel op inderdaad.

Bedankt Hobbyhorse!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-17 18:11 



 
Profiel   

Ik wilde inderdaad net wat gaan zeggen over het feit dat niemand een cap op heeft.
Ik vind dat het eigenlijk wel een beetje met een goed voorbeeld te maken heeft om dit wel te doen. Zeker voor jeugdige toeschouwers.

*mooie fotos trouwens ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 01:00 



 
Profiel   

Wat een leuk verslag Amanda!
Wij zijn inmiddels volop bezig met alles af te breken en na te evalueren.
Het puntje cap staat oa hoog bovenaan onze lijst wat wij volgend jaar graag anders zien.
De datum voor volgend jaar is geprikt en zal zijn van 8-10juni!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 01:27 



 
Profiel   

Hobbyhorse schreef
Die foto van die eenhoorn is helemaal geweldig he *-:)

Dat vind ik juist een naar beeld. Ja de hoorn is grappig. De rest wat ze zien is vreselijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 01:54 



 
Profiel   

Mooie platen!
Maar jeetje, wat een teugelvoering zeg. Jammer dat er steeds minder ruiters zijn die in staat zijn van de voorkant af te blijven.
Het ziet er gewoon triest uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 07:59 



 
Profiel   

gekvanfleur schreef
Mooie platen!
Maar jeetje, wat een teugelvoering zeg. Jammer dat er steeds minder ruiters zijn die in staat zijn van de voorkant af te blijven.
Het ziet er gewoon triest uit.


Inderdaad. Vind het geen reclame, die strakgetrokken mondjes... Niks voor mij om volgend jaar naartoe te gaan in ieder geval. Jammer want het klonk veelbelovend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 08:05 



 
Profiel   

Sonja89 schreef
gekvanfleur schreef
Mooie platen!
Maar jeetje, wat een teugelvoering zeg. Jammer dat er steeds minder ruiters zijn die in staat zijn van de voorkant af te blijven.
Het ziet er gewoon triest uit.


Inderdaad. Vind het geen reclame, die strakgetrokken mondjes... Niks voor mij om volgend jaar naartoe te gaan in ieder geval. Jammer want het klonk veelbelovend!


Er zaten een paar hele fijne ruiters bij, maar dat getrek houd je toch. Als het er niet fijn uit zag liep ik door, was nog genoeg te zien gelukkig. Op HE heb ik ook al eens dingen gezien die ik liever niet had gexien zeg maar :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 08:18 



 
Profiel   

Sonja89 schreef
gekvanfleur schreef
Mooie platen!
Maar jeetje, wat een teugelvoering zeg. Jammer dat er steeds minder ruiters zijn die in staat zijn van de voorkant af te blijven.
Het ziet er gewoon triest uit.


Inderdaad. Vind het geen reclame, die strakgetrokken mondjes... Niks voor mij om volgend jaar naartoe te gaan in ieder geval. Jammer want het klonk veelbelovend!


Dan hoef je ook niet naar een lokale dressuurwedstrijd te gaan, wat ik daar tegenwoordig zie is nog een stuk erger. Dit zijn momentopnames hè. Ik houd mijn pony los aan de voorkant, maar hij houdt ervan om op het bit te knabbelen en doet daarbij ook zijn mond open. Als je dan tien foto's maakt zit er ook wel eentje tussen waarop hij net zijn mond open heeft. Ik vind het nogal makkelijk oordelen zo vanaf een foto. En om dan te zeggen dat je er niet naartoe gaat vind ik nogal overdreven :Y) Je kunt geen heel evenement afzeiken gewoon aan de hand van een stel foto's.

Dat ze geen cap op hebben vind ik ook niet handig, maar op veel evenementen is dat niet zo. Als jij een show geeft op HE helemaal in tenue staat die cap er nou eenmaal niet bij. Maar hier zie ik dat ook de Engelse ruiters geen cap op hebben en dat vind ik wel schandalig. Western oké, maar als Engelse ruiter hoor je gewoon een cap te dragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 09:17 



 
Profiel   

Waarom westernruiters niet en Engels wel een cap? Dat verschil heb ik nooit begrepen...

Ik had hetzelfde bij de fotos overigens. Ja, het is een moment opname maar dan nog is het een no go om de ene teugel helemaal los te hebben en de andere opgepakt (mild uitgedrukt), helemaal met een shank bit.

Maar dat zal me niet weerhouden volgende keer tr proberen te komen, want er zitten ook fijne plaatjes bij met ruitergevoel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 09:46 



 
Profiel   

In de westernsport zijn caps nu eenmaal op wedstrijd nog niet doorgedrongen. Hoort niet bij de outfit. Tja, ik rijd western en draag wel een cap, maar het zal m'n reet roesten wat de rest thuis doet.

We doen hier op Bokt altijd heilig, maar als ik in de dagelijkse sport om me heen kijk wordt er overal gerukt en geplukt. Helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 09:59 



 
Profiel   

Prachtige foto's en wat een plaatjes van paarden i'm in love!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 10:04 



 
Profiel   

_Reneee schreef
In de westernsport zijn caps nu eenmaal op wedstrijd nog niet doorgedrongen. Hoort niet bij de outfit. Tja, ik rijd western en draag wel een cap, maar het zal m'n reet roesten wat de rest thuis doet.

We doen hier op Bokt altijd heilig, maar als ik in de dagelijkse sport om me heen kijk wordt er overal gerukt en geplukt. Helaas.

Klopt hoor. Ook ik zie het veel. Iemand die uit frustratie zijn hele paard lens slaat en trapt of gewoon iemand die zo gefrustreerd is dat ze hem even naar beneden zagen en dan niet verfijnd maar echt hakketakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 11:13 



 
Profiel   

Een van de redenen dat ik nu weg ga op een pensionstal, kan andermans ellende & onkunde niet meer aanzien. Daarom snap ik wel dat je niet naar een evenement wil waar zo gereden wordt, maar ik denk niet dat je dat aan de hand van foto's kunt zien :+ Juist de mensen in mijn omgeving die rukken en plukken plaatsen foto's waarop je er niets vanaf ziet :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 12:13 



 
Profiel   

mooie plaatjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 12:57 



 
Profiel   

_Reneee schreef
In de westernsport zijn caps nu eenmaal op wedstrijd nog niet doorgedrongen. Hoort niet bij de outfit. Tja, ik rijd western en draag wel een cap, maar het zal m'n reet roesten wat de rest thuis doet.

We doen hier op Bokt altijd heilig, maar als ik in de dagelijkse sport om me heen kijk wordt er overal gerukt en geplukt. Helaas.


Klopt Reneee, maar dit evenement is nu juist gericht op paardvriendelijkheid en horsemanship...

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 15:33 



 
Profiel   

Oh de Camarguehengst die ik zo knap vond staat er ook tussen :+:
Mooie foto's! Ben zaterdag geweest, maar herken veel van de mensen + paarden :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 15:37 



 
Profiel   

swartbeessie schreef
_Reneee schreef
In de westernsport zijn caps nu eenmaal op wedstrijd nog niet doorgedrongen. Hoort niet bij de outfit. Tja, ik rijd western en draag wel een cap, maar het zal m'n reet roesten wat de rest thuis doet.

We doen hier op Bokt altijd heilig, maar als ik in de dagelijkse sport om me heen kijk wordt er overal gerukt en geplukt. Helaas.


Klopt Reneee, maar dit evenement is nu juist gericht op paardvriendelijkheid en horsemanship...


Ja oké dan zijn die foto's geen reclame :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 15:57 



 
Profiel   

Ik was er zaterdag! Ik vond het een ontzettend leuke dag! Ik vond deze dag juist erg gericht op vriendelijkheid en niet aan de voorkant zitten. Zo vond ik dat de Lazy Seven Ranch (?) juist een hele interessante en leerzame clinic gaf over het rijden op zit en het werken met lichaamstaal en houding.

Bij de wedstrijden zag ik soms wel eens da het er wat ruwer aan toeging, maar dat hou je overal in de paardensport!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 19:19 



 
Profiel   

Goed om te horen Raisin. Maar toch jammer, zo'n tweedeling in clinics en wedstrijden..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 19:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen