Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Spaanse Rijschool Ahoy Rotterdam

 
Profiel   

luffwinny schreef
Ik ben ook geen fan. Je ziet op veel foto ‘s ( ook op internet) open monden en toch geen fijn stang gebruik, daarbij zie je veel spanning ook zie je doorgetrokken bit. Als we dit als dressuur foto van iemand laten zien staat bokt op zijn kop. Ze kunnen wel mooi zitten maar daar is ook alles mee gezegd en dat ze oud worden heeft er weinig mee te maken.

Even op internet gekeken maar daar zie ik geen fotos met open monden hoor.

Ik ben in Wenen zelf geweest tijdens training en de gala voorstelling en ik heb daar geen 1 doorgeslagen stang gezien.

Snap werkelijk waar niet dat alles van de hedendaagse dressuur maar allemaal gehypt wordt en dat dit, terwijl dit echt een rijkunst is. En deze paarden echt voorzichtig en met beleid getraind worden waar ook nog eens naar de leeftijd gekeken wordt maar dat dit dan als nog slecht is.

Ik vind persoonlijk dat de tegenstanders maar eens zelf moeten gaan kijken. Want wellicht zijn een aantal foto's wel gewoon op het verkeerde moment genomen, was het bewuste paard wel heel nerveus (ze komen zelden buiten de rijschool in Wenen of de stoeterij, maar daar worden ze niet gereden). Dat kan allemaal.

En precies deze discussie over deze foto's is waarschijnlijk een van de redenen dat je in Wenen nergens fotos mag maken, nog niet eens van de paarden die in de stallen staan.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-17 20:24 



 
Profiel   

M_D_H schreef
En precies deze discussie over deze foto's is waarschijnlijk een van de redenen dat je in Wenen nergens fotos mag maken, nog niet eens van de paarden die in de stallen staan.

Heel begrijpelijk als je kijkt naar hoe paardenmensen op dingen reageren :=

Mooie foto's TS! Ik hoop zelf ook nog een keer ze in het echt te zien optreden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-17 21:35 



 
Profiel   

Potate schreef
M_D_H schreef
En precies deze discussie over deze foto's is waarschijnlijk een van de redenen dat je in Wenen nergens fotos mag maken, nog niet eens van de paarden die in de stallen staan.

Heel begrijpelijk als je kijkt naar hoe paardenmensen op dingen reageren :=

Mooie foto's TS! Ik hoop zelf ook nog een keer ze in het echt te zien optreden :D

Ja, dat merkte mijn vriend ook op nadat ik hem vertelde over deze discussie :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-17 22:15 



 
Profiel   

SGorter schreef
Iedereen kan zeggen wat die wil, maar ik vind de spaanse rijschool alles behalve paardvriendelijk, wat je ook duidelijk in de foto’s terugziet.

Ik was ben ook geweest en ik was onder de indruk van de prachtige paarden maar verder was ik ook niet echt onder de indruk. Mede door wat jij zegt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-17 22:53 



 
Profiel   

Ik ben zelf in Wenen geweest en was er ook niet van onder de indruk. Heb het idee dat het ook paardvriendelijker kan in zowel het rijden als daarbuiten. Paarden komen niet op de weide en paddocks heb ik er ook niet gezien. Ben ook nog naar de stoeterij geweest waar de paarden eerst worden opgeleid voordat ze hier naar toe gaan, ook daar geen weidegang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-17 18:27 



 
Profiel   

Mij ontgaat iets, hoor.
De hengsten hebben 2 maanden per jaar vrijaf, waarbij ze dus in Piber staan en mogen dekken.

Accoord, dat is een ander regime dan elke dag in wei of paddock,maar aan het welzijn wordt nadrukkelijk aandacht besteed. (Anders werden de dieren niet zo gelukkig oud.)

En hoe stel jij je paardvriendelijker rijden voor?
Ze zouden bitloos kunnen proberen - en waarschijnlijk gaat dat uitstekend.
(Die ruiters die zonder bit nog een aardig potje kunnen rijden gebruiken hun bit zoals het dressuurmatig hoort: die laatste 5%. Deze Bereiter.inn.en doen zo.)

And please, zeur niet over dat je geen foto's zou mogen maken omdat ze dingen te verbergen hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-17 18:47 



 
Profiel   

luffwinny schreef
[ [url=m/8T3CQI.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hYx7Ht.png]Afbeelding[/url] ]
Vind dit geen fijn gebruik van bit hoor :(



....misschien helpt bst, als je jouw mening toe zou lichten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-17 18:50 



 
Profiel   

Janneke jij vindt 10 maanden per jaar op stal paardvriendelijk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-17 19:30 



 
Profiel   

M_D_H schreef
luffwinny schreef
Ik ben ook geen fan. Je ziet op veel foto ‘s ( ook op internet) open monden en toch geen fijn stang gebruik, daarbij zie je veel spanning ook zie je doorgetrokken bit. Als we dit als dressuur foto van iemand laten zien staat bokt op zijn kop. Ze kunnen wel mooi zitten maar daar is ook alles mee gezegd en dat ze oud worden heeft er weinig mee te maken.

Even op internet gekeken maar daar zie ik geen fotos met open monden hoor.

Ik ben in Wenen zelf geweest tijdens training en de gala voorstelling en ik heb daar geen 1 doorgeslagen stang gezien.

Snap werkelijk waar niet dat alles van de hedendaagse dressuur maar allemaal gehypt wordt en dat dit, terwijl dit echt een rijkunst is. En deze paarden echt voorzichtig en met beleid getraind worden waar ook nog eens naar de leeftijd gekeken wordt maar dat dit dan als nog slecht is.

Ik vind persoonlijk dat de tegenstanders maar eens zelf moeten gaan kijken. Want wellicht zijn een aantal foto's wel gewoon op het verkeerde moment genomen, was het bewuste paard wel heel nerveus (ze komen zelden buiten de rijschool in Wenen of de stoeterij, maar daar worden ze niet gereden). Dat kan allemaal.

En precies deze discussie over deze foto's is waarschijnlijk een van de redenen dat je in Wenen nergens fotos mag maken, nog niet eens van de paarden die in de stallen staan.

Doet eender welke topruiter dat, heeft ie vast wat te verbergen. Veel 'slechte momentopnames' dan, Filmpjes vind ik ook altijd erg onaangenaam uit zien. Nee, deze paarden hebben het geen fluit beter dan het gemiddelde sportpaard. Niet kwa weidegang en ook niet in het werk.

De neusriem zo strak zou geen enkele foto van mogen zijn. Zeker niet bij deze paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-17 19:35 



 
Profiel   

littleroosie schreef
Janneke jij vindt 10 maanden per jaar op stal paardvriendelijk?


"Tuurlijk"...! (=Nee, het is niet ideaal - maar wat is dit nu dan toch voor een vraag..???)

Mijn Knollie staat 'szomers 24 uur pd buiten, maar ik ben geen prof die haar paard drie keer per dag uit de box kan halen.
Dat gebeurt in Wenen wel.
De werkzaamheden bestaan ook uit werk aan de lange teugel.
En ze worden door profs gereden, die wel shows met ze doen, maar het tempo van het dier wordt gerespecteerd.
Ze hebben ruiters aan boord die ouderwets goed kunnen zitten - en die doorgaans rijden met een doorhangende stangteugel (=gewoon op trens).

Ik doe niet mee aan het bashen en dissen van de Spaanse Rijschool - sommige dingen zijn wellicht je smaak niet en ik hecht ook erg aan 'spelen en paard zijn' voor mijn dier, maar ik kan ze niet paardonvriendelijk vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-17 20:02 



 
Profiel   

Als die paarden daadwerkelijk 10 maanden per jaar op stal staan, en dan bedoel ik dus 24/7 afgezien van de trainingen, dan vind ik dat pure dierenmishandeling. Niets meer en niets minder. Dat die paarden voor de rest zogenaamd tot in de puntjes verzorgd worden (wat overigens vaak bekeken word vanuit het menselijke standpunt, niet dat van het paard) valt daarbij in het niet.

Nou weet ik niet precies hoe het daar aan toe gaat, maar het feit dat er niet gefilmd of gefotografeerd mag worden zegt voor mij genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-17 20:13 



 
Profiel   

Sorry hoor,
Maar ben je wel in eens in Wenen geweest?
Nergens mag je daar fotograferen of filmen. Niet in de paleizen, niet in de stallen, niet in de musea, niet in de bieb, nergens.
Dat is de enige manier waarop ze die dure fotoboeken verkopen :')

Deze conclusie is net zo dom als zeggen dat het rijden met bit per definitie dierenmishandeling is of dat alle paarden die deelnemen aan de dressuur van de OS mishandeld worden...

Je hebt geen onderbouwing dus is hieruit een conclusie trekken gewoon dom te noemen.

Verder niks persoonlijks hoor.

Maar tot je in Wenen geweest bent kan je niks zeggen over hoe ze getraind worden.

Overigens gaan de paarden vaker op vakantie naar de weide.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-17 20:27 



 
Profiel   

Janneke2 schreef
littleroosie schreef
Janneke jij vindt 10 maanden per jaar op stal paardvriendelijk?


"Tuurlijk"...! (=Nee, het is niet ideaal - maar wat is dit nu dan toch voor een vraag..???)

Mijn Knollie staat 'szomers 24 uur pd buiten, maar ik ben geen prof die haar paard drie keer per dag uit de box kan halen.
Dat gebeurt in Wenen wel.
De werkzaamheden bestaan ook uit werk aan de lange teugel.
En ze worden door profs gereden, die wel shows met ze doen, maar het tempo van het dier wordt gerespecteerd.
Ze hebben ruiters aan boord die ouderwets goed kunnen zitten - en die doorgaans rijden met een doorhangende stangteugel (=gewoon op trens).

Ik doe niet mee aan het bashen en dissen van de Spaanse Rijschool - sommige dingen zijn wellicht je smaak niet en ik hecht ook erg aan 'spelen en paard zijn' voor mijn dier, maar ik kan ze niet paardonvriendelijk vinden.


En het geestelijke stukje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-17 20:27 



 
Profiel   

Citaat
Ik vind persoonlijk dat de tegenstanders maar eens zelf moeten gaan kijken. Want wellicht zijn een aantal foto's wel gewoon op het verkeerde moment genomen, was het bewuste paard wel heel nerveus (ze komen zelden buiten de rijschool in Wenen of de stoeterij, maar daar worden ze niet gereden). Dat kan allemaal.


Ik heb ze live gezien, meerdere malen. Achter de loodlijn blijft achter de loodlijn. Open monden blijven open monden. Veel stang gebruik blijft veel stang gebruik. Maar omdat het de Spaanse Rijschool is, mag het ineens wel omdat de ruiters zo stil en recht zitten?

Dat is recht praten wat krom is.

Het is niet dat er één foto van is gemaakt, of 10, nee door de jaren heen is er veel beeldmateriaal verzameld waarbij bovengenoemde 3 dingen veel te zien zijn.

[edit]
Sinds wanneer spreken we het goed dat paarden valse knikken hebben in de nek en dat het voorbeengezwaai goed is? Dit is zo maar een greep van alle afbeeldingen namelijk.

Eeuwenoude kunst of niet, ik vind het niet goed voor het paardenwelzijn in ieder geval. Hoe goed je randvoorwaarden ook zijn.

[ img ]

[ img ]

https://horseandcountrytv.nl/assets/upl ... G_8256.jpg

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-17 20:34 



 
Profiel   

M_D_H schreef
Sorry hoor,
Maar ben je wel in eens in Wenen geweest?
Nergens mag je daar fotograferen of filmen. Niet in de paleizen, niet in de stallen, niet in de musea, niet in de bieb, nergens.
Dat is de enige manier waarop ze die dure fotoboeken verkopen :')

Deze conclusie is net zo dom als zeggen dat het rijden met bit per definitie dierenmishandeling is of dat alle paarden die deelnemen aan de dressuur van de OS mishandeld worden...

Je hebt geen onderbouwing dus is hieruit een conclusie trekken gewoon dom te noemen.

Verder niks persoonlijks hoor.

Maar tot je in Wenen geweest bent kan je niks zeggen over hoe ze getraind worden.

Overigens gaan de paarden vaker op vakantie naar de weide.


Maar dat is toch precies wat ik zeg? Ik ben er niet geweest, dus ik kan niet oordelen over de situatie daar, ik weet niet hoe lang ze op stal staan, hoe vaak ze naar de wei gaan, hoe vaak ze getraind worden of wat dan ook. Het enige wat ik zeg is dat 24/7 op stal mishandeling is in mijn ogen, ongeacht of dat bij de spaanse rijschool is of bij mijn buurvrouw.

Ik wist niet dat je in de rest van wenen ook niet mag fotograferen, dat verklaart een hoop. Ik dacht dat het verbod op fotograferen alleen maar gold bij de spaanse rijschool zelf, en in dat geval zou ik zeggen; dan hebben ze dus wat te verbergen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-17 20:39 



 
Profiel   

Citaat
Ik heb ze live gezien, meerdere malen. Achter de loodlijn blijft achter de loodlijn. Open monden blijven open monden. Veel stang gebruik blijft veel stang gebruik. Maar omdat het de Spaanse Rijschool is, mag het ineens wel omdat de ruiters zo stil en recht zitten?

Dat is recht praten wat krom is.


Even voor alle duidelijkheid: *iemand* plakte een uitvergroot stukje foto uit de OP.
Op deze foto is een compleet loshangende trensteugel te zien.
...tja: dat was bij het betreffende onderdeel ('bügeltritt') nou precies het 'spelletje'.
Dat hij de berkentak rechtop hield, maakte dat zijn handen erg goed te controleren waren.

Paard heeft idd de mond open, wat niet hoort.
Maar als de foto op zaterdagavond is gemaakt heb ik de rit gezien en dieronvriendelijk kan ik de rit niet noemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-17 20:44 



 
Profiel   

En dat is het enige wat je uit mijn verhaal pakt? Heb je de rest ook gelezen? :)
Dan wist je namelijk dat ik het niet heb over enkel die foto uit de OP.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-17 21:05 



 
Profiel   

Ik wil eerst even duidelijkheid hebben over het punt "die foto toont bügeltritt, dan hoort de trens los te hangen".

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-17 21:26 



 
Profiel   

Het lijkt erop dat mijn antwoord 'verdwenen' is (of was het bij een ander topic dat ik geantwoord had?). Ik ben zelf in Wenen bij de Rijschool geweest en het is echt geen pretje om daar naar de training te kijken. Ben met nog een aantal mensen al vrij snel weggegaan, omdat we het niet langer aan konden zien. De training is hard (flink in de mond trekken met s&t is meer regel dan uitzondering, flink in de flanken schoppen en geen trainer die het afkeurt), de paarden staan in hele kleine stalletjes, mogen er niet uit om de benen te strekken - alleen om te trainen, in de oersaaie stapmolen te lopen of een show te geven. Ze mogen niet rollen of vrij rondrennen (speciaal naar gevraagd), alleen een paar weken per jaar dat ze naar het land gaan. Verder is het dag in dag uit op stal, rijden, of een enkele keer de stapmolen. Ze zien er ook op stal niet gelukkig uit, wat meerdere mensen tijdens de rondleiding opviel. Nee, ik ben echt genezen na dat bezoek en wil er ook niet meer heen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-17 21:33 



 

Ik ben ook in Wenen geweest, heb de trainingen bijgewoond en een show. Ik zag er enorm naar uit en was enorm teleurgesteld in de kwaliteit van het rijden. Bij het trainen zag je af en toe ineens paarden die a la rollkür laag-rond-diep werden ingesteld, de paarden liepen vrijwel allemaal achter de loodlijn en daardoor ook met een erg inactieve achterhand, maar wat mij nog het meest stoorde was dat je de ruiters gewoon zag zagen. Zelfs al noem je dat 'kneepjes geven', dat heeft gewoon geen plek in de klassieke rijkunst, al helemaal niet als dat constant gebeurt.
Ik ben gebleven omdat ik vooral geinteresseerd was in de schoolsprongen, maar die waren eigenlijk nog vervelender om aan te zien; de hengst die zonder ruiter sprongen moest vertonen had zijn begeleiders echt met het volle gewicht aan de teugels/longeerlijn hangen om te voorkomen dat hij vooruit sprong, maar wat ik nog vervelender vond was dat deze paarden echt kunstjespaarden leken te zijn; er kon niet meer normaal gestapt worden, alleen nog maar gedribbeld tussen de piaffes, terre a terres en sprongen boven de aarde door. Dat is niet meer dressuur voor het paard, maar paard voor de show.

Voor mij was het een deceptie, en ik zal ook nooit meer voor een show betalen nu ik weet hoe 'achter de schermen' getraind wordt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-17 21:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen