Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Shire Show 2018

 
Profiel   

Geen idee, in de reglementen staat nooit een reden waarom iets wel of niet mag, maar ik neem aan dat het oneerlijke concurrentie zou kunnen geven of zo. Het mag ook niet in de staarten.

edit, ik heb het nog geprobeerd terug te vinden, maar kan het niet meer vinden. Hoorde het indertijd van de hoefsmid.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-18 00:25 



 
Profiel   

Hier wordt het dus standaard gedaan. In de staarten is eigenlijk nooit nodig, want die zijn (behalve bij schimnels) zwart. Zo zijn er meer tradities. Bijvoorbeeld om met groene zeep de vacht van de veulens wat "op te krullen" zodat ze jonger lijken. Een traditie die er in NL nu uit gaat is het opscheren van dr staart. Sommigen doen dit nog (komen de dikke billen er beter uit) maar de meesten vlechten de staart helemaal in zodat die rond de staartwortel zit.

Maar zo heeft elk ras zijn tradities. Ik las laatst dat Arabieren rondom de neus en ogen met babyolie ingesmeerd worden zodat die groter lijken.

En qua hoeven zien deze er bijna allemaal goed uit. Shire hoeven zijn nu eenmaal niet te vergelijken met die van warmbloeden. Maar ik heb dan ook de ervaring met de hoeven van shires uit Engeland. Die wil je echt niet zien... ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-18 10:55 



 
Profiel   

Dat laatste inderdaad :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-18 11:00 



 
Profiel   

JewEmm schreef
En qua hoeven zien deze er bijna allemaal goed uit. Shire hoeven zijn nu eenmaal niet te vergelijken met die van warmbloeden. Maar ik heb dan ook de ervaring met de hoeven van shires uit Engeland. Die wil je echt niet zien... ;(


Hmm, niet te vergelijken met hoe standaard hoeven van warmbloed er vaak uit zien maar de basis vab iedere hoef, shet, arabier, ijslander, kwpn, hackney, trekpaard of shirt is uiteindelijk allemaal het zelfde. Er zij. Wat kleine variaties maar de overall verhoudingen zijn ivm met pure biomechanica en natuurkunde allemaal hetzelfde en een hoefwand hoort uiteindelijk bij allemaal recht te zijn. Ergens tekenend dat we zo gewent zijn aan een afwijkingen dat we denken dat het rassen eigenschappen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-18 11:16 



 
Profiel   

Wat een gaaf ras is het toch <3 Zo mooi <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-18 12:19 



 
Profiel   

@Stirrup, :D

@Airborn, maar je kan niet ontkennen dat de verhouding van de diameter aan de kroonrand vs de hoogte van de hoef bij koudbloeden (i.e. shires, belgisch trekpaarden...) anders is dan bij warmbloeden. Dat is eigenlijk wat ik bedoelde. Maar goed. Ik wil het per pb er best verder over hebben :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-18 16:50 



 
Profiel   

JewEmm schreef
@Stirrup, :D

@Airborn, maar je kan niet ontkennen dat de verhouding van de diameter aan de kroonrand vs de hoogte van de hoef bij koudbloeden (i.e. shires, belgisch trekpaarden...) anders is dan bij warmbloeden. Dat is eigenlijk wat ik bedoelde. Maar goed. Ik wil het per pb er best verder over hebben :)


Ik vind de discussie wel erg interessant! Maar misschien is dit inderdaad niet het juiste topic er voor. Het kan desnoods wel in het Shire topic...

[BKR] [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Ik kwam laatst ook al foto’s tegen van Shires met snavels van hoeven... ik zal ze daar eens plaatsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-18 18:21 



 

Jeetje wat gaaf dat zestal voor de koets! Lijkt me erg machtig om dat rond te kunnen sturen _/-\o_
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-18 12:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen