[VOLG] Jill en Frits, op naar een geweldige toekomst samen.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GabberGill

Berichten: 5751
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

[VOLG] Jill en Frits, op naar een geweldige toekomst samen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-24 14:00

Zoals vele weten hebben wij een heleboel ups en downs gehad. Zo ben ik heel erg open over hoe we met onze kanjers omgaan. Dit kan leuke reacties geven maar ook hele nare reacties. Iedereen moet het leren en zo ook hier.

Een gladde rug heb je nodig maar als je weet waar je voor staat en dat dingen zo goed kunnen veranderen in het positieve moet je daarvoor open blijven staan en ook gaan. Ik sta voor wat ik doe en ik sta voor 100000% veiligheid.

Ik heb even getwijfeld om dit te doen wij krijgen namelijk ook een heleboel nare opmerkingen over ons heen. Misschien een eye-opener voor sommige dat je gewoon kan genieten van mindere beelden omdat het vanzelf wel beter wordt.

Zo denk ik dat wij momenteel mogen zeggen dat we met meer plezier dan ooit te voren van onze kleine witte haarbal genieten!

Het verschil is aanzienlijk groot en je ziet alles langzaam kloppend worden.

Ik opende constant andere topics maar ik heb besloten daarmee te stoppen. Voor de mensen die het leuk vinden mijn kanjers te zien groeien is dit de plek om te kijken.

Weken geleden kwam hij terug en heb ik bewegend beeld laten zien. Er was een iets gespannen combinatie te zien. Niet heel gek na alles wat we met hem meegemaakt hebben natuurlijk. Gezonde spanning mag en dat is niet verkeerd ook wij hebben dat wel eens.

Langzaam aan zijn wij gewoon doorgegaan en hoe naar het ook klinkt hebben we vele boktreacties van ons af laten glijden.

We laten graag de goede kanten van Frits zien en zouden het fijn vinden om het negatieve achter ons te laten. Dit hebben we hier thuis namelijk ook gedaan. Als je terug blijft kijken naar het verleden is er geen tijd om te bouwen in het heden.


We gaan van het begin sinds hij terugkomt zo door naar waar we nu zijn.

We trapte af met een wandeling buiten! Gewoon op ons gemak!
Afbeelding

De 1e x in de bak. Bij beide nog gezonde spanning maar zonder ontspanning zal je altijd mindere beelden houden!

Afbeelding


Afbeelding

De keer erna leek het al beter te gaan!


Afbeelding

Afbeelding


Alles kalm aan en ondertussen genieten we voor de volle 100% van hem.


Afbeelding


We lijken een stijgende lijn te hebben. Het vertrouwen in hem is groter dan ooit te voren en dat zien we aan hem terug! Hij verandert namelijk gewoon mee.

De bijzet hangt nu stof te vangen in de kast en ik verwacht dat hij daar goed hangt!

Afbeelding


Afbeelding


En weer spelen we tussendoor gewoon verder en hebben we het vertrouwen uitgebreid!

Afbeelding

Afbeelding



Vorige week was het dan zo ver! De stap waar deze 2 zo erg van genieten!

Afbeelding

Afbeelding

En dan zijn we bij deze week aangekomen. Ondanks dat ik langzaam aan weinig meer durf te delen vind ik het ook heel leuk om vorderingen te tonen. Ik snap namelijk een heleboel boze berichten maar als ik dit zie ben ik trotser dan ooit te voren en deel ik het met meer liefde dan eerst want wat een geweldig duo is het.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rome is niet in 1 dag gebouwd en vast ook niet zonder tegenslagen. Ik denk alleen dat we mogen zeggen dat we nu op de zoveelste weg naar Rome zitten en er bijna zijn.

Voor dit bericht toch bewegend beeld van vandaag

https://vm.tiktok.com/ZIJn4n91u/

Rocamor

Berichten: 10871
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG] Jill en Frits, op naar een geweldige toekomst samen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 14:30

Ik trap af, had in het vorige topic wat vragen / vraagtekens. Maar dat laatste filmpje, wat is Jill letterlijk en figuurlijk hard gegroeid. De extra manege lessen en het rijden op zadel doen haar (en Fritsie) erg goed.

GabberGill

Berichten: 5751
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-24 14:41

Rocamor schreef:
Ik trap af, had in het vorige topic wat vragen / vraagtekens. Maar dat laatste filmpje, wat is Jill letterlijk en figuurlijk hard gegroeid. De extra manege lessen en het rijden op zadel doen haar (en Fritsie) erg goed.

Vraagtekens zal ik altijd begrijpen vooral de vraag "waarom?"

Jill is ondertussen wel gestopt op de manege omdat ze heel hard leerde trekken en schoppen, dat kan ik op deze paarden niet gebruiken. Ze ging haar hele lijf strak zetten zodat ze kracht kon zetten in bochten. Ikzelf ben heel erg van de verfijning dus de manege was vooral leuk om haar in een zadel te krijgen ipv op een barebackpad.

Daarom wil ik het ook wel tonen want wat ik al zei snap ik de error van mensen maar we weten hier heel goed wat we doen en hoe we het doen. Het lijkt voor nu zijn vruchten af te werpen. Ook het hoofdschudden is voor nu helemaal weg en dat hopen we zo te kunnen houden!

Kabayo

Berichten: 13985
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 14:41

Heerlijke beelden <3

Petpa

Berichten: 1690
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 14:42

Ik zeg alleen maar: Frits <3

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: [VOLG] Jill en Frits, op naar een geweldige toekomst samen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 15:04

Heel mooi en tof!

ikkedus
Berichten: 3277
Geregistreerd: 24-09-05

Re: [VOLG] Jill en Frits, op naar een geweldige toekomst samen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 15:22

Go Jill! Lekker aan het springen en goed meezitten. Top!
Die beugels wat korter helpen haar toch wel zo te zien. UPS end wind, het hoort er allemaal bij. Lekker dooroefenen en genieten hoor!

Anomien

Berichten: 7388
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 15:22

Je dochter heeft al een hoop bijgeleerd. En moet zeggen dat ik nu echt wel leuke beelden voorbij zie komen.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: [VOLG] Jill en Frits, op naar een geweldige toekomst samen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 15:27

De lach van je dochter op oa de buitenrij foto zegt echt álles!!
Wat een heerlijke update en wat een stoere dame is jouw dochter!

GabberGill

Berichten: 5751
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-24 15:41

Klopt helemaal dit is ook precies waarom ik het toonde. Het begin had ze veel spanning en onzekerheid. Dit was mede door mijn uitspraak dat als hij weer te ver zou gaan dat we dan niet meer zouden rijden. Hierdoor genoot ze wel van de ritten maar had ze spanning om het goed te doen want dalijk mocht ze er niet meer op. Wij zijn hier heel open en praten overal over dus ik heb het toen ik het opmerkte ook aan der gevraagd waarom ze zo geniet maar toch zo gespannen is. Dat kwam er toen uit en daar hebben we natuurlijk gelijk op doorgepakt en verteld dat foutjes en kleine uitspattingen echt wel mogen maar dat we moeten ontspannen en ademen om dit te voorkomen en het allemaal wel goedkomt als ze gewoon geniet ipv denken dat je hem omder controle moet houden. Ze is heel pienter en pakt die info altijd heel snel op.

Ze geniet nu dus ook in de bak weer en dat merk je terug in hem.

Ik deel het ook omdat dit misschien de vraag van vele beantwoord waarom ik er toch voor gekozen heb het toch nog een keer te proberen. Wat deze pony in je los kan maken is met geen pen te beschrijven. Het is niet voor niets dat we een hele grote zwak voor hem hebben.

Ik heb al vaker benoemt dat ik 14 hindernissen kan neerzetten en dat hij alles zal springen zonder ellende of narigheid. Ook buitenritten zijn 100000% safe met hem.

Ikzelf denk dat we op punt van verkoop te veel negatieve energie hadden en zij het absoluut niet meer terug kon buigen omdat ze daar simpelweg te jong voor is. Het leek wel alsof hij wist dat als zij opstapte dat die met 1 simpele handeling klaar was. Hij is even op vakantie geweest en zij is iets meer ruiter geworden. Ik denk dus zelf dat we nu best wat dingen doorbroken hebben.

Hij ziet er ook een stuk rustiger uit

GabberGill

Berichten: 5751
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-24 15:52

Afbeelding
Afbeelding

Sun mag overigens niet missen in dit verhaal want daar gaat het uiteraard ook geweldig mee en mocht zichzelf vandaag ook voor het eerst in der leven laten zien als springpony.

Als het goed is hebben we een veelzijdigheidszadel gevonden wat op beide kan want dit proeft naar meer en is met dit zadel voor het mooie niet comfortabel genoeg en er eigenlijk totaal niet voor gemaakt.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78511
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 16:55

VVDD--> PP

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Jill en Frits, op naar een geweldige toekomst samen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 18:43

Ik vind dit echt leuk om te zien. Doet mij denken aan de witte Welsh mountain die mijn nichtje haar een waar ik in mijn vroege pubertijd ook iedere vakantie heen ging. Dat was ook een super beestje. Maar he, zag ie buiten een zandpad ging ie racen. Tot het eind vh pad, dat stond ie dan met jou te wachten tot de rest er weer was.

GabberGill

Berichten: 5751
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-24 19:05

jeetje77 schreef:
Ik vind dit echt leuk om te zien. Doet mij denken aan de witte Welsh mountain die mijn nichtje haar een waar ik in mijn vroege pubertijd ook iedere vakantie heen ging. Dat was ook een super beestje. Maar he, zag ie buiten een zandpad ging ie racen. Tot het eind vh pad, dat stond ie dan met jou te wachten tot de rest er weer was.



Dit is precies wat hij is en ik denk dat ik hem te graag in het gareel hield met mijn dochter erop. Dat kan met hem gewoon niet daar wordt hij narrig van. Hij moet zijn energie kwijt en een goede trigger hebben zoals naar buiten en gewoon zijn ei kwijt raken en dat kan hiermee. Met mij loopt hij zo de M tot Z oefeningen hij is qua dat goed genoeg maar daarin merk je dat hij heel heet wordt en je gewoon echt moet kunnen rijden om hem af te vloeien in dat werk.

Hij is gemaakt om naar buiten te gaan. Als het weer is echt lekker weer is gaat hij bijvoorbeeld weer mee zwemmen dat vind hij heeeeerlijk! Het liefst galopperen ze elke berm door en springen ze over elke boomstam die er is.

Als ze hem iets meer onder controle heeft mag ze van me met hem op springles. Ik denk dat ik ze daar een heel groot plezier mee doe en als ze dan een beetje stopt met groeien gaan we toch maar eens kijken of de cross wat voor ze is.

Maar eerst samen maar eens lekker groeien en kilometers maken!

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Jill en Frits, op naar een geweldige toekomst samen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 19:51

Oh ja dat deden mijn nichtje en neef ook met hun WM. Bij springen werd de bel niet meer geluid bij de start, want dan was hij niet meer te houden. EN bij iedere aanzet sprong liet die maffe pony een scheet hoorbaal over het hele veld. Goede oude tijd met die pony concoursen. 10 pony's van de vereniging op de vrachtwagen, allemaal dezelfde foute clubtrui aan en alle disciplines op 1 dag. Met als afsluiter ponyspelletjes voor de allerkleinste.

manja39
Berichten: 159
Geregistreerd: 16-09-13

Re: [VOLG] Jill en Frits, op naar een geweldige toekomst samen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 20:14

Heel verhaal getikt ,is het niet geplaatst. Maar iig ik zie een blij kind en een blije pony. Jill is veel gegroeid, letterlijk en figuurlijk. (Leren) paardrijden is nooit zonder gevaar. Hopelijk ontgroeit ze hem niet te snel. Anders kan ze altijd nog leren mennen met haar vriendje. Go Frits ( topfan van hem) én go Jill.

Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 20:27

GabberGill schreef:
[ [url=m/JirTHg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/n0l9K5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sun mag overigens niet missen in dit verhaal want daar gaat het uiteraard ook geweldig mee en mocht zichzelf vandaag ook voor het eerst in der leven laten zien als springpony.

Als het goed is hebben we een veelzijdigheidszadel gevonden wat op beide kan want dit proeft naar meer en is met dit zadel voor het mooie niet comfortabel genoeg en er eigenlijk totaal niet voor gemaakt.


Heerlijke plaatjes! Dit vind ik leuk om te zien en zo fijn dat ze lekker aan het rondrijden is met beide. :)

GabberGill

Berichten: 5751
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-24 20:40

@jeetje77 dit is idemdito bij hem. Hij is scherp op alles weet precies hoe en wat en dat maakt het ook lastig als je lerende bent.

@manja39 hahahahahaha dit herken ik helemaal. Jill heeft een vervroegde puberteit dus die heeft der groeispurt momenteel gehad en als het goed is blijft ze nu redelijk lang stilhangen. Dit zijn ook redenen waarom we er voor haar emotioneel voor gekozen hebben haar der vriendje terug te geven zodat ze in alle warboel toch wat vastigheid had van een vertrouwde oude vriend. Zoals iedereen kan zien is ze van heel klein binnen 2 jaar eigenlijk heel groot geworden. Met alle nieuwe emoties en gevoelens was het dus dubbel logisch dat we zouden kijken of we nog iets voor hun als combinatie konden doen.

Frits toont overigens onder een grotere ruiter ook heel groot. Hij is echt een bonk massa. Ik ben zelf bijv 1.78 en ben er wel eens opgestapt. Ik weeg 63 kilo dus ben niet heel zwaar ofzo alleen echt lang. Dit was ook echt maar 5 a 10 min als die te heet werd voor Jill. Ik hoop dus dat ze nog even op deze lengte blijft hangen.

Afbeelding

@elisa Jill der hart is groot genoeg om 3 paarden liefde te geven en ondanks dat Frits echt haar liefde is wordt sun zeker niet aan de kant gezet. Heel fijn om dat zo te zien en ook in haar te merken.

Rocamor

Berichten: 10871
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG] Jill en Frits, op naar een geweldige toekomst samen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 21:15

Die onderste springfoto met Sun, die is toch goud waard!

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: [VOLG] Jill en Frits, op naar een geweldige toekomst samen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 21:26

Helemaal terecht dat je deze mooie beelden plaatst!

Wat heerlijk om die twee zo te zien genieten samen en wat zal jij trots zijn op allebei <3

Op alle drie eigenlijk, want natuurlijk doet Sunny het ook geweldig!

Berith

Berichten: 364
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Zijderveld

Re: [VOLG] Jill en Frits, op naar een geweldige toekomst samen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 21:53

Wat fijn dat het zo goed gaat. Mooi om te zien hoe ze er samen ook echt lol in hebben.

Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 09:18

Ja gelukkig maar, ze boft natuurlijk ook met maar liefst twee pony's. :D

Fritsie heeft lekker veel massa. :)

GabberGill

Berichten: 5751
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: [VOLG] Jill en Frits, op naar een geweldige toekomst samen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-24 09:50

@rocamor ik ben echt oprecht supertrots. Ze is 8 jaar en rijdt met beide pony's zo fijn weg. Ze rijdt daarbij ook nog wel eens op mijn paard en het is werkelijk een genot om het hier mee te mogen maken.
Afbeelding

@shirley het is hier een geweldige boel hahahaha. Ik twijfel wel eens of ik het moet plaatsen dat weet je. Ik ben heel makkelijk en vertel gewoon alles wat er gebeurd alleen daar schop je wel eens iemand mee tegen het verkeerde been. Toch blijf ik van mening dat niemand zo der moeite ergens kwam. Daarbij zou ik menig mens met 8 jaar wel eens terug willen zien zodat we het naast het beeld hier kunnen leggen.

@berith ze hebben zeker veel lol samen en dat is ook zeker wat mij alles liet afwegen. Ik denk altijd veel na in mogelijkheden en oplossingen en schrijf niet heel gauw een paard en karakter af. Dat kan soms leiden tot een periode iets mindere beelden maar ook die mogen getoond worden als we maar weer vooruit gaan!

@elisa stiekem heeft ze er 3. Ze heeft ziva ook gestolen van me hahahahhaa

GabberGill

Berichten: 5751
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: [VOLG] Jill en Frits, op naar een geweldige toekomst samen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-24 09:51


Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 11:28

Van harte gefeliciteerd met jullie Frits *\o/* Afbeelding