Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Slipjacht Buinen

 
Profiel   

Afgelopen zaterdag organiseerde de jachtvereniging Soestdijk de jaarlijkse slipjacht in de omgeving van Buinen.

Door sliptrekkers (hardlopers)werd een spoor uitgezet door de velden en landerijen in de omgeving. Dit gebeurt door met vossenurine doordrenkte doeken, waar de jachthonden (Kerry-Beagles) opaf gaan.

Ruiters met paarden volgen het spoor van de honden om zo de "vos" te vinden.

Mijn man heeft dit bijzondere schouwspel bezocht en foto's gemaakt en ik heb uiteraard toestemming om ze hier te delen. Volgend jaar wil ik zelf ook heel graag een kijkje nemen!

De honden kwamen aan in een speciale vrachtwagen en groeperen hier
[ img ]

De master geeft het sein dat de honden mogen vertrekken.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Na afloop worden de honden beloond met vlees en is er voor de overige deelnemers reden voor een feestje.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-19 11:38 



 
Profiel   

Mooie plaatjes. Toch blijf ik het bijzonder vinden dat veel paarden zonder beschermers gereden worden, zeker als ze over die greppels gaan. Hij zal zich maar net vangen met de achterbenen. Kan lelijk aflopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-19 14:17 



 
Profiel   

Mooie sfeerfoto's!! Blijf het mooi vinden om bij z'n jacht aanwezig te zijn. Z'n leuke gemoedelijke sfeer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-19 14:25 



 
Profiel   

Het lijkt me erg leuk om hier ook eens naar toe te gaan.
Mooie foto’s!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 09:03 



 
Profiel   

Gaaf hoor! Lijkt me heel tof om een keer mee te rijden. Ik heb sinds kort een jachtpaard, zij heeft o.a in Ierland gejaagd.

Gebrek aan bescherming is mij al vaker opgevallen. Ook met de jachten in Ierland zie je ze soms de meest ruige sprongen maken over hekken, stenen muren etc en alles met blote beentjes. Brrrr.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 09:30 



 
Profiel   

Mooie plaatjes van een leuk evenement! Leuk om deze ruiters te gast te hebben, maar idd de beenbescherming maar ook hoofdbescherming van de ruiters is vaak minimaal :')

daarnaast doet de jagermeister het goed in verkoop voor vertrek :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 09:41 



 

Oh ik houd hier zo van! Prachtig! Dank Murosch en echtgenoot! 8-)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-19 08:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen