Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Vandaag heb ik jou 1 jaar!!

 
Profiel   

23-04-2019 Almere
Vandaag heb ik Symfonie precies een jaar

Helaas geen klik met Milly maar wat nu. Met een aantal mensen sprak ik er over soms met tranen in mijn ogen. Ook bracht ik mijn moeder al op de hoogte.. ik denk dat Milly het niet voor mij is. Het was niet 1 punt nee het waren er 5 en ik had er geen plezier meer in wat alleen maar erger werd. Het was niet makkelijk want toch hield ik van haar.
Totaal had ik 8 paarden bekeken wat erg typerend was, was dat de enige keer dat en Rasha en Murat die mij voor het eerst zag rijden meegingen en ik van dat paard afviel na gekke sprongen. De volgende dag reed ik weer op een prachtige bijna groene 4 jarige echte merrie. Ook niet mijn klik. Ondertussen speelden oa de nummers issues, rain en symphony op de radio en ik weet nog heel goed dat ik een speciaal iets met het nr symphony had. Zo zei ik toen ik in de auto met Rasha zat en het nummer symphony weer afspeelde: iedereen denkt hierbij aan een jongen maar bij dit nummer denk ik echt aan een kur op muziek(heb ik niet zo snel). Ik zag al precies waar ik de stap, draf, uitgestrekte draf en de galop in zou gaan.
Op iemand die op stal reed werd ik geduid op een pony. Een 6 jarige brave veeldzijdige vertrouwde new forest pony met al best veel ervarig. Al snel kwam ik in contact met de eigenaresse. Wat ik zocht was een d pony, braaf, vertrouwend, veeldzijdig en waarmee ik toch wel de sport in kan die al best wat had gezien maar niet te oud was. Een pony die bij mij paste als hooggevoelig persoon met mijn onzekerheden. De eigenaresse verzekerde mij er echt van dat hij daarvoor zeker geschikt was. Uiteindelijk was ik toch gaan kijken. Het ging best goed. Hij voelde vertrouwd aan ook al had ik spanning en ik voelde potentie. Ik was samen met jeremia gaan kijken en ook hij ging er moeiteloos een rondje op. Ik wou nog een keer gaan kijken maar hij was tijdelijk uit de verkoop gehaald. Ze wouden de doktersuitslagen weten want ze was van een meisje met 27 tumoren in haar hoofd naast epelepsie. Dokters uitslagen waren niet goed. Verschrikkelijk voor het meisje maar al gauw was er een 2e bezichtiging bij Symfonie waarbij ik Murat had meegenomen. Met enige vertwijfeling zei ik toch dat ik hem wou kopen. Je hoort zoveel horror verhalen. Dit is zonder twijfel mijn beste keuze ooit. Glansrijk kwam hij door de keuring heen met de bestempeling: attente sportpony. 23 april vorig jaar ondanks dat ik er een week tussen wou hebben maar dit niet mogelijk was heb ik met tranen afscheid genomen van Milly waarna 2 uur later Symfonie op stal kwam. Ik was super gelukkig met hem. Sym probeerde echt zijn best te doen. Hij zocht heel veel toenadering wat super lief was en waarbij onze band steeds hechter werd. Kwa rijtechnisch was hij heel goed gereden door de vorige eigenaren waar ik nog de vruchten van plukte. Ja we kwamen ook in een dip want ik zat nog niet helemaal op dat niveau dus we moesten onze weg samen vinden. Dit resulteerde soms ook in hoofd omhoog en onder mij vandaan willen rennen maar we beginnen elkaar de laatste tijden steeds meer te vinden. Ik had nooit verwacht op zo een fijne dressuurmatige manier te kunnen rijden. Helaas had mijn geluk ook een keerzijde. Er werd er enorm veel over mij geroddeld: we bellen de dierenbescherming. En ook: na 1 maand loopt hij kreupel na 2 maanden gaat hij door zijn rug en daarna bellen wij de dierenbescherming en vaak ook die pony is veel te klein en ze is veel te zwaar maar ook via insta: wat rij jij met je volwassene lichaam op een kinderpony ga je bezig houden met je kinderen en via fb: ze zouden je moeten doodtrappen. Toch hoorde ik ook wel mensen zeggen dat wij echt een goede match zijn. Never mind ik heb Sym een jaar en we groeien enorm en Sym is kerngezond.

Jij brengt me zoveel, soms tranen uit verdriet maar ook zeker tranen uit geluk. Van bokken of wegschieten tot keihard voor mij willen werken. De lading humor die je hebt want een clown zoals de vorige eigenaren je beschreven dat ben je. Daarnaast heb je je zeker bewezen zowel dressuurmatig, in het springen, tijdens het buitenrijden en ook voor native met een stoer top karakter. Ook wordt je nu zo af en toe onder gedompeld als kinderles pony voor Isaia wat je super braaf oppakt.. Jij leert mij zoveel, jij geeft me zoveel liefde en wat maak je mij trots! Jij bent perfect!


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 10:36 



 
Profiel   

Wat een hele knappe pony! En ik vind je er echt niet te zwaar/groot uit zien voor hem. Op mijn manege zie ik veel gekkere combinaties. Ik lees veel liefde voor hem en genoeg afwisseling! Lekker zo door gaan en probeer die negatieve mensen te negeren, die zijn gewoon jaloers :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-19 17:03 



 
Profiel   

Wat een mooie pony! <3
Niet naar die mensen luisteren, die zijn gewoon jaloers. Je moet gewoon lekker met je pony bezig zijn, als je gaat piekeren om die negatieve mensen is dat alleen maar tijdsverspilling :)
Ik vind je trouwens helemaal niet te groot, heb wel eens langere mensen op een pony als Sym zien rijden.
Nog veel plezier met je pony!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-19 17:34 



 
Profiel   

Wat een onaardige stalgenoten zeg.. Ik als ex-Almeerder weet wel een beetje wat je bedoeld. Jammer dat het zo moet dan. Geniet lekker van je pony, maak lol en laat je niet gek maken.. jullie komen er wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-19 20:58 



 
Profiel   

Dank jullie wel...

@flevolander: ik denk dat er op elke grotere stal wel een aantal "rotte appels" zitten. Moeilijke alleen is dat ze het niet recht toe recht aan zeggen maar gelukkig hoor ik juist ook veel complimentjes en dat het gewoon net goed eruit ziet en ik niet veel groter had moeten zijn maar dat ben ik ook niet :Y) en dat hij kwa karakter erg goed bij mij past en het dus voor mij een perfecte pony is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-19 10:09 



 
Profiel   

Luister er maar niet naar.
Jullie zijn een heel leuke combinatie *D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-19 17:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen