Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

National SCI5* @ Spruce Meadows Calgary Canada 5 juni

 
Profiel   

Hallo allemaal,

Het is al "even" terug, maar ik heb de gelegenheid gehad om 5 juni aanwezig te zijn op de National Spruce Meadows competitie in Calgary, Canada waar mijn moeder en ik op vakantie waren. Die dag was de Friends of the meadows cup waar we erg van genoten hebben. Het was wel ontzettend heet deze dag en we hebben helaas minder van het complex gezien als gewild. Des te meer een reden om terug te gaan.

De dag begon met de 1,35 -1,40 m Jonge paarden competitie waarbij het een race was tegen de klok. Geen barrage en dus maar 1 kans. Het parcours was redelijk technisch opgezet zover mijn leekoog kon zien. Er waren een paar stukjes waar men de bochten echt heel erg kon afsnijden, met als risico de volgende hindernis te scherp aan te rijden. Sommige lukte het dan ook niet, sommige wel en andere namen het risico niet.

Wat vooral erg leuk was, was dat Nederland goed vertegenwoordigd was in de paarden. Er reden dan misschien deze dag geen Nederlandse ruiters mee, maar er waren genoeg paarden van Nederlandse fok/afstamming.


De voor ons begon met het zien van het laatste stuk van de demo van de Royal Canadian Mounted Police. Hele coole paarden met toch pit wanneer het nodig is.
1. [ img ]


Sorry, bagger kwaliteit van mobiel.

2. [ img ]


3. [ img ]

4. [ img ]

5. [ img ]

6. [ img ]


7. [ img ]


8. [ img ]


Na een tijdje was het wel heel spannend, maar de eer van de overwinning ging uiteindelijk naar de Mexicaan Patricio Pasquel en zijn paard Caramelo (Clarmino x Con Air) die het parcours foutloos in 66,46 seconden reed.
9. [ img ]





Hierna was het een pauze waarin het parcours werd verbouwd voor de volgende klasse. de 1,50 m friends of the Meadows Challenge, opnieuw een race tegen de klok. Tussen deze ombouwfase was het even tijd om de omgeving een beetje te verkennen. Er zijn een aantal hele schattige winkeltjes en eetgelegenheden op het complex aanwezig. Maar het complex is echt veelste groot om in 1 dag te kunnen zien. Maar het beeld ten ere van Hickstead mag niet missen.

10. [ img ]

11.[ img ]

Helaas was het volgende parcours dusdanig opgebouwd dat ik een veel mindere zitplaats had om foto's te maken. En in de volle zon staan was echt niet te doen.

12. [ img ]


13. [ img ]

14 [ img ]


15.[ img ]

In verband met andere afspraken konden we helaas het einde van deze klasse niet zien. Maar we hebben zeker genoten en deze plek staat zeker opnieuw in het lijstje om te gaan bezoeken.
Groetjes!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 19:48 



 
Profiel   

Omdat dit een dubbel topic is, sluit ik deze.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 20:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen