Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 64 van de 434 [ 10842 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 434  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Show je nieuwe *katten* aanwinst!

 
Profiel   

Kipfilet rauw kan prima.
Ik geef alleen dus de flubbers van de kipfilet aan de hond en katten.

Eileen ziet er niet fijn uit dat stompje.
Bij berder amputeren, blijft het vocht dan weg? Of is het afwachten?

Smee ah 2 kleine katten die stonend zijn.
Hopelijk rennen ze snel weer door het huis.

Qua fokken, je mag maximaal 2 nesten per 12 maanden en 3 nesten per 24 maanden fokken.
Althans dat is wat ik kon terugvinden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 18:49 



 
Profiel   

Maar dat 't mag betekent niet dat 't goed is. Kittens mogen wettelijk gezien ook met 7 weken weg bij hun moeder, terwijl dat ook eigenlijk nog veel te vroeg is :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 19:04 



 
Profiel   

Mmm, een fokker die dezelfde poes al zo snel terug inzet vind ik persoonlijk not done.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 20:33 



 
Profiel   

LWDaisy schreef
Ro0sje schreef
LWDaisy: wat een leuk stel heb je. Waarom bak je het vlees voor de katten? Het lijkt mij beter het rauw te geven. Ik voer m’n katten regelmatig rauw vlees. Kippenlevertjes, lamshart, niertjes etc. De boskat vangt regelmatig een muis of een vogel en die gaan er smakelijk in.

Vlees bakken lijkt me niet goed. Te vet. Als je rauw niet aan durft kan je het nog beter koken.

Ik zie hier zulke leuke katten voorbij komen! Beer is echt onwijs knap. Wat is het voor ras?


Oh geen idee eigenlijk. Wss omdat ze eens kip zijn komen schooien, en dat was dan gebakken kip :') Ik heb ze laatst rauw runderhart gegeven, vonden ze ook heerlijk!
Dus kip kan ik gewoon rauw geven? :D Is niet gevaarlijk oid?

jahoor. Dit soort dingen eten ze ook in het wild. Hun maagjes zijn erop gemaakt :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 20:45 



 
Profiel   

luuntje schreef
Eileen ziet er niet fijn uit dat stompje.
Bij berder amputeren, blijft het vocht dan weg? Of is het afwachten?
.

Ja, als het goed is wel. Nu is het stompje zo lang dat ze hem gebruikt om op te lopen, en daar is hij niet voor bedoeld. Daardoor komt er vocht in. Het botrestant heeft door de spierkracht geprikt. Dus die spieren zijn beschadigd. De huid gaat kapot omdat het bot nu direct onder de huid zit en ze daar op loopt.
Dus er moet meer af zodat ze niet belast. Dat kan tijdelijk met een truitje, maar steeds als ik die afdoe gaat ze toch op het stompje lopen. En af en toe gillen dat het zeer doet als ze een sprong maakt. Dus dat kan helaas niet.
Ik krijg het vocht ook niet meer weg nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 20:56 



 
Profiel   

Ach arme Minty. Sterkte voor vrijdag

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 21:42 



 
Profiel   

Oke ik ben er een beetje klaar mee.

Ondertussen is een van onze kamerplanten half kapot gegaan door de katten en nina blijft op de aanrecht klimmen. Ik heb nu gewoon letterlijk de kamerdeur dichf moeten doen en ik zou ze boven moeten houden als we niet thuis zijn wat ik nier wil. Echt helemaal niks werkt op nina en ik heb er geen zin in om alle decoraties en alle planten weg te moeten doen. Dan is het huis wel heel.kaal. En om de aanrecht volledig schoon en afwas vrij te houden is voor ons gewoon niet te doen. Ik doe mijn best maar het lukt me gewoon niet. Ik houd van de beestjes maar dat zijn momenteel echt problemen. Hoe in hemelsnaam los ik dif soort dingen op?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 22:27 



 
Profiel   

Om met je laatste vraag te beginnen: niet… Of je moet herplaatsen. Maar dat wil je natuurlijk niet.
Katten zitten nou eenmaal op het aanrecht en eten nou eenmaal (sommige) planten. Dat hou je niet tegen, tenzij je er 24/7 bij blijft zitten, en wakker blijft :+

Alle gekheid op een stokje, de enige oplossing is je erbij neerleggen en opletten dat je geen verkeerde dingen laat slimgeren.


Laatst bijgewerkt door Dorien66 op 26-10-21 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 22:48 



 
Profiel   

En nog een vraag van een verse katten-moeder ;) minty graaft rondom haar water en voerbakje. Dan gooit ze ze ook om of tikt er zo hard tegen dat veel water eruit splet en alles nat wordt. Een kleedje eronder krabt extra lekker en dan gaat alles helemaal om. Op de kale vloer heb ik een plas op de vloer en brokjes op de vloer liggen.
Waarom doet ze dit? Het lijkt wat op het graven na het plassen of poepen. Wil ze het verstoppen? Vindt ze het niet prettig dat het zo open en bloot staat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 22:49 



 
Profiel   

luuntje schreef
Kipfilet rauw kan prima.
Ik geef alleen dus de flubbers van de kipfilet aan de hond en katten.

Eileen ziet er niet fijn uit dat stompje.
Bij berder amputeren, blijft het vocht dan weg? Of is het afwachten?

Smee ah 2 kleine katten die stonend zijn.
Hopelijk rennen ze snel weer door het huis.

Qua fokken, je mag maximaal 2 nesten per 12 maanden en 3 nesten per 24 maanden fokken.
Althans dat is wat ik kon terugvinden.


Ik mag 3 nesten per 2 jaar fokken. Wat er voor minimun tussen zit weet ik niet. Nu wilde ik voor zeker een jaar ertussen gaan maar het ging gewoon niet. Die pil daar deed ze het zo slecht op en na 4 weken op en af krols hebben we toch besloten haar te laten dekken. Ze heeft er verder niet veel van geleden en krijgt nu zeker 2 jaar geen nestje meer. Of ik er dan nog 1 doe weet ik nog niet.

@eileen. Ze willen eten ingraven. Doen ze hier ook. Zelfs de kittens doen het al met een week of 7. Voor mij een teken dat ze klaar zijn. Ze hebben hier ook nooit (behalve brok in de surefeeds als ze die niet meteen opeten) eten staan. Ik ruim het op als ze het op hebben of als ze genoeg hebben. Als er speelgoed of dekens langs liggen gooien ze dat erover heen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 22:51 



 
Profiel   

xoranlover schreef
luuntje schreef
Kipfilet rauw kan prima.
Ik geef alleen dus de flubbers van de kipfilet aan de hond en katten.

Eileen ziet er niet fijn uit dat stompje.
Bij berder amputeren, blijft het vocht dan weg? Of is het afwachten?

Smee ah 2 kleine katten die stonend zijn.
Hopelijk rennen ze snel weer door het huis.

Qua fokken, je mag maximaal 2 nesten per 12 maanden en 3 nesten per 24 maanden fokken.
Althans dat is wat ik kon terugvinden.


Ik mag 3 nesten per 2 jaar fokken. Wat er voor minimun tussen zit weet ik niet. Nu wilde ik voor zeker een jaar ertussen gaan maar het ging gewoon niet. Die pil daar deed ze het zo slecht op en na 4 weken op en af krols hebben we toch besloten haar te laten dekken. Ze heeft er verder niet veel van geleden en krijgt nu zeker 2 jaar geen nestje meer. Of ik er dan nog 1 doe weet ik nog niet.

@eileen. Ze willen eten ingraven. Doen ze hier ook. Zelfs de kittens doen het al met een week of 7. Voor mij een teken dat ze klaar zijn. Ze hebben hier ook nooit (behalve brok in de surefeeds als ze die niet meteen opeten) eten staan. Ik ruim het op als ze het op hebben of als ze genoeg hebben. Als er speelgoed of dekens langs liggen gooien ze dat erover heen.

Ah thanks! Dacht al zoiets. “Ik hoef niet meer, maar dit moet verstopt voor later”

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 23:05 



 
Profiel   

Dorien66 schreef
Om met je laatste vraag te beginnen: niet… Of je moet herplaatsen. Maar dat wil je natuurlijk niet.
Katten zitten nou eenmaal op het aanrecht en eten nou eenmaal (sommige) planten. Dat hou je niet tegen, tenzij je er 24/7 bij blijft zitten, en wakker blijft :+

Alle gekheid op een stokje, de enige oplossing is je erbij neerleggen en opletten dat je geen verkeerde dingen laat slimgeren.

ja die plant is al een paar keer omgevallen en al. Ik wil absoluut niet geloven dat er geen oplossing kan zijn. Ik blijf doorzoeken :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 23:06 



 
Profiel   

@ LoveGlove: probeer eens een paar mottenballen of wat (gekneusde) citroenpartjes in de pot van de plant te leggen. Die geur vinden ze vréselijk.
En, heeft de kat een alternatief om aan te knabbelen? Een kat eet vaak plant of gras om te kunnen braken. Bied je kat een eigen plant aan: kattengras of iets anders onschadelijk, die je dicht bij de mand of krabpaal zet. Eet ze aan de kamerplant zeg je duidelijk foei, en zet je haar aan “haar” plant . Hetzelfde wat je doet eigenlijk met de krabpaal wanneer katten aan wat verkeerds krabben.

Het aanrecht? Mijn kat destijds heb ik het afgeleerd door de ganse rand helemaal rond met lege petflessen te zetten. Sprong hij, dan kreeg hij een paar petflessen na wat hij niet leuk vond . Geen idee of dit gaat helpen hoor. Mijn huidig katje is zo onbevreesd dat die petflessen totaal geen indruk zouden maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 03:33 



 
Profiel   

Wij hebben een palmboom in huis staan, waar Beer heerlijk in de pot wil graven en aan de stam wil krabbelen.
Ik heb daar nu een soort van grote sticker over heen gedaan, zodra hij er op wil springen voelt hij het plakkerige. Hij heeft het 1x geprobeerd, sindsdien niet meer. Hij kijkt er niet meer naar om.
Wie weet werkt zoiets voor jou ook LoveGlove

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 07:11 



 
Profiel   

Lukasje schreef
@ LoveGlove: probeer eens een paar mottenballen of wat (gekneusde) citroenpartjes in de pot van de plant te leggen. Die geur vinden ze vréselijk.
En, heeft de kat een alternatief om aan te knabbelen? Een kat eet vaak plant of gras om te kunnen braken. Bied je kat een eigen plant aan: kattengras of iets anders onschadelijk, die je dicht bij de mand of krabpaal zet. Eet ze aan de kamerplant zeg je duidelijk foei, en zet je haar aan “haar” plant . Hetzelfde wat je doet eigenlijk met de krabpaal wanneer katten aan wat verkeerds krabben.

Het aanrecht? Mijn kat destijds heb ik het afgeleerd door de ganse rand helemaal rond met lege petflessen te zetten. Sprong hij, dan kreeg hij een paar petflessen na wat hij niet leuk vond . Geen idee of dit gaat helpen hoor. Mijn huidig katje is zo onbevreesd dat die petflessen totaal geen indruk zouden maken.

ohja waarom heb ik daar niet aan gedacht? Dat is geen slecht idee. Her scheelt dst de planten hier allemaal katvriendelijk zijn maar de katten zijn dus niet plantvriendelijk :')

Ik weet dat Nina alleen via de gasplaat de aanrecht op komt. De aanrecht zelf is te glad met zo'n bolling aan de rand. Of de deksel Van de gasplaat nou omhoog staat of niet, dat is wat ze gebruikt. Mijn vriend was een paar dagen geleden aan het koken en gewoon terwijl her fornuis dus aan stond springt ze er nog bovenop. Mijn vriend was iets uit de koelkast aan her pakken op dat moment. Dat is gewoon echf gevaarlijk. Van een kant zou ik zeggen, als ze zich dan verbrandt leert ze het wel, maar ja, we willen natuurlijk geen gewonde kat. Das wel een beetje overdreven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 07:37 



 
Profiel   

eilleen333 schreef
En nog een vraag van een verse katten-moeder ;) minty graaft rondom haar water en voerbakje. Dan gooit ze ze ook om of tikt er zo hard tegen dat veel water eruit splet en alles nat wordt. Een kleedje eronder krabt extra lekker en dan gaat alles helemaal om. Op de kale vloer heb ik een plas op de vloer en brokjes op de vloer liggen.
Waarom doet ze dit? Het lijkt wat op het graven na het plassen of poepen. Wil ze het verstoppen? Vindt ze het niet prettig dat het zo open en bloot staat?



Sansi is ook zo'n graver, en zij gebruikt haar pootjes graag (en goed!) om te eten/drinken. Hier vloog de waterbak ook regelmatig door de woonkamer. Ik heb zware, stenen bakjes gekocht, en die blijven gelukkig op hun plaats staan :j

Een placemat er onder hier werkte niet - een plateau (zo'n ding om koffiekophes op te vervoeren, je snap wel wat ik bedoel) werkt wél! Niet 100%, maar wel in die mate dat ik nog maar een brokje of 3 naast de bakjes vind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 07:41 



 
Profiel   

Eileen ik dacht hoe korter het stompje poot, hoe zieliger.
Maar het is dus beter.
Dank je wel voor je uitleg.

Hier gisteren omapoes die op het aanrecht zat.
Was bezig onze hartige taart die nog de oven in moest soldaat te maken.

Tja eigen schuld. Ik had beter moeten opletten. Al weet ze dat ze niet op de aanrecht mag.
Ik laat baksels meestal afkoelen in een keukenkastje.

Aluminium folie over de aarde van je plant, sateprikkers in je potaarde steken?

Omapoes graaft ook als ze klaar is met eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 09:14 



 
Profiel   

Plantentip: vermijd sprieterige planten, want die zijn veel te leuk om aan te eten. Ik heb hier vrijwel uitsluitend planten met grote, grove bladeren en daar blijft de kat van af. Sanseveria is ook niks om aan te vreten, maar wel leuk om kopjes te geven. Als kitten was Lotje ook geen goede combinatie met mijn planten, maar nu ze ouder is kan het wel prima. Ze geeft ze hooguit kopjes :')

Ik heb twee sprietplanten: een torenhoge papyrus waarvan ze niet bij de blaadjes kan, maar wel graag water uit de pot drinkt. En een palmplant sinds een paar maanden. Ondanks dat die op een verhoging staat moet die het soms nog wel ontgelden als ik niet thuis ben. Ach ja, is dan maar zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 09:49 



 
Profiel   

Ik heb heel veel kamerplanten. De jongste (nu 3) heeft het eerste jaar wel wat aarde door de woonkamer verplaatst. Afdekken met aluminiumfolie kon dat deels voorkomen. Ze heeft meestal toegang tot kattengras, dat is gewoon de favoriet. Ze graaft ook heel graag in water. Daar heeft ze nu buiten een terrasvijver voor waar ze graag tot haar oksels in zit. Sindsdien laat ze de waterplekken binnen grotendeels met rust. Je kat heeft een behoefte en viert die nu bot op zaken die jij niet fijn vind, probeer iets aan te bieden wat voor de kat die behoefte kan vervullen.
Deze week komt er weer een kitten bij, dus ik stel mij er gewoon weer op één dat het eerste jaar de kamerplanten en de rest van het huis het wat zwaarder te verduren krijgen. Accepteren is dan toch echt het beste advies. Mijn ervaring is dat naar mate ze ouder worden het per ongeluk kapot maken van zaken vanzelf ophoudt. Maar dieren maken nu eenmaal zaken vies en stuk. Mijn katten kotsen het liefst op mijn hoogpolig witte tapijt, ik koop uiteindelijk gewoon een keer een nieuwe en tot die tijd wordt hier gewoon geleefd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 10:15 



 
Profiel   

Ik wil evt een dispenser ding dat Minty zelf de brokjes kan laten vallen. Heeft ze ook een spel meteen. Ik ga eens kijken of dat bestaat. Dat ze bv op een klepje moet tikken om brokjes te laten vallen.
Ze krijgt op termijn sowieso een drinkfontein. Die zijn veeeeeeeel te leuk om niet te hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 11:07 



 
Profiel   

Ik heb ook een drinkfontein voor ze, zeer effectief en nog leuk vermaak ook :)) Vooral Bowie is gek op water. Ik heb er wel een siliconen mat met opstaande randen onder liggen, anders is het een groot waterballet :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 12:29 



 
Profiel   

eilleen333 schreef
Ik wil evt een dispenser ding dat Minty zelf de brokjes kan laten vallen. Heeft ze ook een spel meteen. Ik ga eens kijken of dat bestaat. Dat ze bv op een klepje moet tikken om brokjes te laten vallen.
Ze krijgt op termijn sowieso een drinkfontein. Die zijn veeeeeeeel te leuk om niet te hebben

Ik heb zelf een hersenspelletjes doos gemaakt door middel van een schoendoos, wat wc rollen en zilverfolie :')

Daar kun je ook wat lekkers instoppen en dan moet ze ervoor werken om het te krijgen. Hier vinden ze her leuk om te werken voor beloningen :+

Ik heb hier een bult aan theedoeken op de grond liggen bij her fonteintje omdat ze inderdaad nogal graag de vloer dweilen daar _O-
Nina staat daar geregeld gewoon naar het water te kijken met een scheef hoofdje. Zo grappig om te zien :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 16:18 



 
Profiel   

Dat doet Bowie ook ja! Die kan echt een halfuur naar de straal zitten turen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 16:18 



 
Profiel   

Smee__ schreef
Dat doet Bowie ook ja! Die kan echt een halfuur naar de straal zitten turen :')

precies. Is ook wel eens leuk als ik hem uitzer als het water bijna op is en ik hem later wil vervangen. Anders moet het motortje te hard werken. Staat ze daar als een pineut te kijken waar her straaltje naartoe is gegaan _O-

En als ik her water heb vervangen en hem weer aanzet is dat hetzelfde. Fonteintjes zijn volgens nina gewoon magie :+ :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 16:20 



 
Profiel   

Ja echt _O- Heb 'm al vanaf het begin, heb niet eens een normaal waterbakje. Maar iedere keer na het schoonmaken is het weer helemaal spannend :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 18:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 64 van de 434 [ 10842 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 434  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen