Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
robeer

Berichten: 1412
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 16:37

Spannend Yom…..alvast veel plezier met ophalen.
Het kan best zijn dat hij het te spannend vindt buiten de sturdi. In de sturdi voelt hij zich waarschijnlijk veilig en krijgt hij minder prikkels. Ook zal er een vertrouwde geur in de sturdi hangen. Showen moet geen ellende voor een kat zijn vind ik altijd. Het is mijn hobby maar dat neemt niet weg dat de kat zich maar altijd te schikken heeft. Gelukkig geven ze het meestal wel goed aan.

Marcella

Berichten: 36893
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 11:39

Heb nu een paar blikken van purizon natvoer, maar valt echt niet tegen. Je ziet gewoon dat er echt vlees in zit.

Nadeel doordat het structuur richting echt vlees gaat. Motten een paar dames het echt niet. :+

Prairy
Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 11:44

Marcella schreef:
Heb nu een paar blikken van purizon natvoer, maar valt echt niet tegen. Je ziet gewoon dat er echt vlees in zit.

Nadeel doordat het structuur richting echt vlees gaat. Motten een paar dames het echt niet. :+


Ik heb hier ook een zeurpiet, maar het helpt soms om er wat gewone brokjes naast en op te doen, als hij eenmaal aan het eten is, komt het meestal wel goed.

Marcella

Berichten: 36893
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 12:17

De blauwe rus dames vinden het gewoon echt niks ook niet met anders lekkers erbij. Ze eten er vakkundig omheen. _O-

De sibeer eet het wel goed en tot op heden nog geen last van de darmen en dat heeft die wel soms wel van carny.

Druif_01

Berichten: 8857
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 14:45

Wat een schatjes die kittens! Wel verdrietig dat nummer 4 het niet gehaald heeft.

Spannend Yom, een nieuwe kitten erbij!

Xoran, gefeliciteerd met de wedstrijd resultaten!

Hier van de week met Woezel naar de dierenarts geweest, hij kreeg een kaal oor, nu heeft meneer vermoedelijk een voedselallergie, beetje jammer weer dit.

Prairy
Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 16:43

Ik ben gisteren met Dion naar de dierenarts gegaan, ze had in de ochtend 1 oog dicht en dat werd niet beter, blijkt dat ze een beschadiging heeft in haar oog met een ontsteking dat ook aan haar Iris/pupil trekt. Nu een zalf (4-6x per dag) en antibiotica.

Gelukkig is ze erg makkelijk met pilletjes, snoepje, pilletjes, snoepje en klaar. De zalf vindt ze minder leuk maar krijg ik er tot nu toe wel in.

Wat ben ik toch blij met mijn Main Coon dame, want ik moet er echt niet aan denken dat ik dit bij een van de htk moest doen, dat werd een week in de bench ben ik bang (als ik ze tenminste nog te pakken zou krijgen).

Jorex

Berichten: 10011
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 18:33

Beterschap met jullie katten druif en prairy.


Hier ben ik die van ons af en toe wel zat. Ik was naar kantoor vandaag en had gisteravond een was gedraaid. Kom je thuis, hebben ze de halve was eraf gehaald om in de houten knijpers te bijten. Veel knijpers natuurlijk ook in tweeën, dus dat wordt voortaan alleen was ophangen onder toezicht. _O-
Ze maken het overigens weer helemaal goed door gezamenlijk met ons te kroelen in bed. :j

ryukapple

Berichten: 1793
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 20:56

Hier was ik ze ook even zat vandaag toen ik thuiskwam hadden ze het toch weer voor elkaar de oliefles open te trekken en op de grond te gooien. Had expres een stevige fles gekocht. Nu maar in een kast gezet. Is wel onhandig met koken maarja.. gelukkig zijn ze meestal wel lief }:)

ryukapple

Berichten: 1793
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 20:58

ryukapple schreef:
Hier was ik ze ook even zat vandaag toen ik thuiskwam hadden ze het toch weer voor elkaar de oliefles open te trekken en op de grond te gooien. Had expres een stevige fles gekocht. Nu maar in een kast gezet. Is wel onhandig met koken maarja.. gelukkig zijn ze meestal wel lief }:)


Wel goedkoop twee pakken arcana natvoer gekocht bij foodello. Met twee van die blikjes per dag krijg ik het wel weer optijd op.

robeer

Berichten: 1412
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 21:04

Ohhhh wat ondeugend die katjes van Jorex en Ryukapple. Ik moest er stiekem toch wel een beetje om lachen.....sorry O:)

Twee katjes in de lappenmand. Dat is altijd balen. Heb je enig idee waar Woezel op reageert Druif?

Druif_01

Berichten: 8857
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 18:57

Ik heb geen idee waar Woezel op reageert. Het gekke vind ik wel dat hij, volgens de dierenarts, zijn eigen brokken mocht houden, want die zouden hypo allergeen zijn. Dat zie ik alleen nergens terug. Hij krijgt Royal Canin Sensible

xoranlover

Berichten: 6652
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 19:16

Vervelend druif.

Ik ging even opzoeken wat er in die brok zit…

Samenstelling: Rijst, gevogelte-eiwit (gedroogd), dierlijk vet, maïs, maïsglutenvoer, plantenproteïne-isolaat, gedroogd varkensvlees*, dierlijk eiwit (gehydrolyseerd), gist, gedroogde bietenpulp, mineralen, soja-olie, visolie, lignocellulose, fructo-Oligosaccharide.

Analytische bestanddelen: Ruw eiwit (33%), ruw vet (22%), ruwe as (7,4%), ruwe celstof (1,6%).

Nauwelijks vlees en gedroogsvarkensvlees? Volgens de hypoallergene normen is dit inderdaad hypoallergeen omdat er geen dierlijk eiwit in zit.
Wat ik me dan afvraag. Als het een voerallergie is. Zijn het dan niet de granen?

Komt hij veel in de zon?

Druif_01

Berichten: 8857
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 19:37

Granen zou misschien kunnen, ik heb echt géén idee! Ik mag hem alleen geen natvoer geven wat hij normaal krijgt en geen snoepjes die hij normaal krijgt. Daar komt dus iets anders voor.

Hij komt wel in de zon als die buiten is, hij schuwt de zon niet zal ik maar zeggen haha.

caro29
Berichten: 8060
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 19:39

@ xoran gefeliciteerd met de resultaten.

Ik lees vooral mee momenteel. Drukte in huis door verbouwingen en allerlei veranderingen. Erg druk in mijn hoofd.
Ik wacht tot mevrouw krols wordt dan mag zij op date.
Vorige week mijn blue golden tabby laten steriliseren. Zusje van Bailey die hier soms voorbij komt. Zij bleef mager ( Max 2,5kg) en nerveus. Ik hoop dat zij nu gaat aankomen en minder nerveus word. Mogelijk dat ik haar ga herplaatsen al is het ook wel mijn vriendinnetje.

xoranlover

Berichten: 6652
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 19:51

Druif_01 schreef:
Granen zou misschien kunnen, ik heb echt géén idee! Ik mag hem alleen geen natvoer geven wat hij normaal krijgt en geen snoepjes die hij normaal krijgt. Daar komt dus iets anders voor.

Hij komt wel in de zon als die buiten is, hij schuwt de zon niet zal ik maar zeggen haha.


Het kan ook een zonallergie zijn. Wil je weten wat het met voer is zul je een eliminatie dieet moeten doen.

Druif_01

Berichten: 8857
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 20:13

Hij heeft het wel al langer, volgens mij al voordat het zonnig was. Ik had wat rondgesnuffeld over andere mogelijke symptomen bij voedselallergie en gevoelige maag/darmen en wisselende eetbehoeften herken ik ook bij hem.

xoranlover

Berichten: 6652
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 20:17

Dan zal het wel niet de zon zijn.
Het kan he met voer.

Maar wil je het zeker weten moet je een eliminatie dieet doen. Als je graanallergie hebt dan zul je dat alleen weten door graanvrij te gaan voeren.

Druif_01

Berichten: 8857
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 20:48

Is er veel keus in graanvrije brokjes?

xoranlover

Berichten: 6652
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 21:04

Ja heel veel.

Carnis heeft graanvrij kip, zalm en kalkoen.
Cat lovers is graanvrij
Happy cat is ook graanvrij
Applaws heeft ook verschillende smaken.
Taste of the wild heeft verschillende smaken
Renske heeft een graanvrije lijn.
Purizon ook maar daar zou ik van weg blijven met gevoelige maag.


En zo zijn er veel meer

Berdien

Berichten: 64578
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 21:12

Fudge is ook vrij gevoelig en die doet het echt super op Orijen :j Ook de drab-met-garnaal gaat deze ronde goed.

Vuilnisvat Cookie eet alles. Brokjes, drab, beestjes… :')

Oh en ze eten ook regelmatig elkaar :))
Afbeelding

xoranlover

Berichten: 6652
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 21:40

Sowww die blik :') _/-\o_

Je zou er bang van worden _O-

ryukapple

Berichten: 1793
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 22:12

Het voer hierboven heeft wel gedroogd gevogelde eiwit maar het is niet gehydroliseerd dus kan nogsteeds een reactie geven. Gevogelte is een heel bekend allergeen dus zou ik hier ook zeker niet uitsluiten

Hier zijn het allemaal vuilnisbakken :+
Alleen dus als ze de oliefles omkegelen en oplikken dat mag ik kots ruimen maar daar kunnen ze (als het goed is ik bedoel de koelkast was ook niet veilig) niet meer bij.
Dit kreng is niet te vertrouwen als het om eten gaat }:)
Afbeelding

Yom
Berichten: 3815
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 18:51

Nou was me dat even een ervaring op een kitten op te halen in Ierland -O-

vliegtuig vanuit Eindhoven had ruim 2 uur vertraging, dus van mijn plan om Dublin nog te gaan bekijken kwam niks. Lunchen (om 15.30) en dan door naar het hotel
Volgende ochtend kwam de fokster mij halen en zijn we naar haar huis gegaan. Daar was het erg leuk om alles te zien en met haar verder in real life kennis te maken. En eindelijk Nacho in het echt te zien

Daarna bracht ze mij naar het vliegveld terug...maar vanwege een vreselijk ongeluk zat het hele verkeer muurvast. Geen doorkomen aan, dus de reis duurde niet 1 uur maar ruim 3 waardoor ik mijn vliegtuig terug heb gemist. Met heel veel moeite kon ik een vlucht later nog wel mee
Nacho heeft het de hele reis geweldig gedaan, liet zich alleen in het begin in de auto horen en daarna tot aan thuis niet meer
om 2 uur zijn we doodmoe gaan slapen (en om 6.30 is het me toch een herrie buiten, een of ander gemeente wagentje is wat aan het doen :( )

Yom
Berichten: 3815
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 17:14

vanmiddag nog even geinformeerd hoe het met Kaya gaat, het zwart witte poesje wat ook zou komen. En omdat er al mensen mij wezen op het feit dat vader entropion zou hebben (wat fokster stellig ontkende) ook meteen gevraagd hoe het met haar ogen was
En meteen geinfomeerd hoe het contractueel zit met de afspraak over wat als het kitten een erfelijke aandoening blijkt te hebben. En wat als ik daardoor niet meer met haar mag fokken (nog voor het 1e nestje)
Nou ze verklaarde me nog net niet voor gek met mijn vragen, dat dat nergens is dat zoiets in een contract staat. En uiteindelijk zei ze weet je wat, ik geef je je aanbetaling wel terug en ga dan maar ergens anders kijken

Ik krijg hierdoor zelf het gevoel dat ze bang is dat ik er iets mee wil als Kaya toch ook iets aan haar ogen zou hebben of zo. Vind het gewoon een rare reactie en mijn vraag vond ik eigenlijk toch gewoon heel normaal

Heb uiteindelijk geantwoord dat ik het een hele normale vraag vind maar als zij er zich beter bij voelt dat ze dan mijn aanbetaling maar terug moet geven
Daarop heeft ze nog niet geantwoord

Marcella

Berichten: 36893
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 17:27

Komt op mij ook over dat ze dondersgoed weet waar ze mee gefokt heeft en de risico's, maar als niet belangrijk ziet. Je moet je dan ook afvragen wil je wel met deze fokken, want het risico zou heel hoog kunnen zijn.

Beter gezegd je beter af met aanbetaling terug.