Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 16:26

Mijn monsters hebben zich helemaal aangepast aan mijn ritme, heeerlijk :D Als ik moet werken gaat mijn wekker om 03:15 en dan worden ze ook wakker/actief. Maar ben ik vrij of moet ik naar school dan slapen ze lekker de hele nacht door :D Eigenlijk hebben ze 's ochtends, 's middags en 's avonds even een druk moment maar verder zijn ze heerlijk rustig. Of gewoon aan het slapen of wel wakker maar gewoon aan het relaxen. Vooral Marley kan echt zo een uur in het hangmat ding aan het raam liggen en lekker naar buiten kijken :')

marley93

Berichten: 6046
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 17:39

Ik voel me altijd even aangesproken, Smee _O- Tot ik me de naam van het topic herinner.

Kimberley_

Berichten: 4915
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Op een mooie plek

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 20:20

Onze kimi is er nu 2 dagen en slaapt ook veel. Begint einde van de ochtend onder de stoel op de vloerverwarming en na zijn eten savonds kruipt hij op z'n schapenvelletje. Ik heb geen idee hoe oud hij is. Gaan eind februari begin maart maar even voor een check up naar de da. Vooral ook om zijn leeftijd geschat te krijgen want in het asiel hadden ze geen idee en in zijn papieren staat alleen volwassen.

luuntje

Berichten: 14007
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 21:22

Kimi is er net.
Die heeft veel te verwerken. Logisch dat hij moe is.
Al kan laten controleren nooit kwaad.

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 21:50

marley93 schreef:
Ik voel me altijd even aangesproken, Smee _O- Tot ik me de naam van het topic herinner.

_O- Lig jij nooit in een hangmat ding aan 't raam naar buiten te kijken dan? _O-

Ik lag vanmiddag na het werk even een dutje te doen op de bank. Zo werd ik wakker :')
Afbeelding

LoveGlove

Berichten: 7923
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 21:57

Smee__ schreef:
marley93 schreef:
Ik voel me altijd even aangesproken, Smee _O- Tot ik me de naam van het topic herinner.

_O- Lig jij nooit in een hangmat ding aan 't raam naar buiten te kijken dan? _O-

Ik lag vanmiddag na het werk even een dutje te doen op de bank. Zo werd ik wakker :')
[ [url=m/YlvkCh.jpg]Afbeelding[/url] ]

wat gezellig :')

Ik zit hier te twijfelen over Blacky. Ze ligt hier langs me en het lijkt erop dat ze gewoon lekker ligt. Maar ze is zich helemaal kapot aan het rillen. Ze kan her niet koude hebben en ze ziet er verder hartstikke ontspannen uit. Ze ligt gewoon lekker koekjes te maken etc. Ik heb er geen goed gevoel over. Haar spinnen klinkt ook lager dan normaal. Even kijken of ik mijn lerares kan appen. Ze is dierenarts waar ik op school zat. Even kijkrn wat ze zegt

Kimberley_

Berichten: 4915
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Op een mooie plek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 22:28

luuntje schreef:
Kimi is er net.
Die heeft veel te verwerken. Logisch dat hij moe is.
Al kan laten controleren nooit kwaad.

Is ook niet omdat ik denk dat hij ziek is hoor.. meer om een begin punt te hebben qua gewicht enz dat ik weet of hij groeit of afvalt enz

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4164
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 23:04

Lilly slaapt als ik slaap of ben werken (op af en toe een actief momentje na) en als ik dan thuis ben is ze (over :')) actief. Als ik vrij ben kan ze wel uren liggen slapen en luieren, hoor, maar ook genoeg speelmomenten of dat ze ineens als een malle door het huis rondrent, haha. Soms lijkt ze onvermoeibaar (ik ben dr nu ook al 2 uur aan het vermaken met een speelhengel bijvoorbeeld :+) en doe ik echt ff een uurtje de deur van de woonkamer dicht zodat ik even normaal op de bank tv kan kijken en niet elke 30 seconden een kat moet corrigeren/ergens vandaan plukken waar ze niet mag :')

Tancreda4

Berichten: 24111
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 23:18

Sting schreef:
Onze nieuwe is geschat op 10 jaar, in het asiel. Maar wij denken zelf dat ze een pak ouder is, zelf vind ik haar echt hoogbejaard in haar doen en laten. Heb zelfs al gedacht een bloedje te laten teken, preventief, om te kijken of ze wat onder de leden heeft. Op de momenten dat ze wakker is loopt ze naar haar voerbak en terug, of een enkele keer veranderd ze van slaapplek. Spelen wil ze alleen liggend op de bank, ze rent nergens achteraan. Nu is ze er pas 1 weekje, dus ze moet misschien ook nog wennen. Ze krijgt 1x per dag haar bakje brokken, afgepast op gewicht en leeftijd. Willen ook niet dat ze dichtslibt :'). Mijn vriend had laatst een nacht waarop hij wat doe huis doolde en toen was ze ook alleen maar aan het slapen.


Mijn' oudje' uit het asiel slaapt ook de hele dag. Als ik een hele dag (en/of nachtje) weg was, at hij ook amper. Puur omdst hij dan gewoon niet echt wakker werd volgens mij. Als ik thuis kom na een lange dag weg, rent hij direct naar de bak met een mega plas en begon hij pas te eten. Hij haf gewoon geen reden om wakker te worden als ik niet rond liep en hem stoorde :=

Inmiddels is er een jongere kat bij, en hij is nu vaker wakker. Maar nog slaapt hij veel. En diep.

Mijn kat die bij mijn ouders woont doet niets anders dan slapen. Doet een kort rondje kattenbak, waterbak, voerbak paar x per dag en that's it. Die is 16.

Bloedje trekken kan nooit kwaad denk ik. Misschien moet ze ook gewoon nog wat bijkomen en losser worden. Of is het gewoon een oud Bessie. Wel super dat ze bij jullie dr oude dag mag slijten <3

Ik moet wel zeggen dat het jonkie erbij flink wennen was na de oude. Die kleine heeft paar x per dag een terror bui en duurt eeuwen voordat die moe is en weer gaat slapen :')

Sting

Berichten: 12866
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 23:49

@tancreda: klinkt alsof onze dame van inderdaad een beetje hetzelfde ritme heeft als die van je ouders. Wel grappig om al die verschillende spel en slaap tijden te zien, zit veel verschil tussen zeg! Logisch ook, kleine kinderen moet je ook steeds vermaken en bejaarden zitten vooral naar buiten te staren oid :)).

De uiteindelijk keuze was tussen een beestje van 1 jaar en dit oudje, maar ze heeft vanavond heerlijk met ons tv gekeken op de bank en dat was toch wel erg gezellig. Was met dat jonkie toch wel een stukje lastiger geweest.

Goed om te horen dat Kimi een beetje zijn draai vind. Leeftijd schatten is echt lastig, hij maakte op mij wel een flink volwassen indruk. Eerder 8 dan 2 zeg maar. En die vloerverwarming vind hij vast niet erg :Z

LWDaisy

Berichten: 4810
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 08:01

Ooh, hier is Sansi eindelijk betrapt!

Ik heb een super schattig klokje in de keuken hangen, met open wijzerplaat. Klein ding, ik vind hem echt leuk. Ik dacht dat ie kapot aan het gaan was, de batterij liep altijd super snel leeg. Blijkt dat dat kleine monster op de oven gaat zitten en vandaar met de wijzers speelt :')

Afbeelding

Qua slapen - ze kunnen hier wel een paar uur flink na elkaar doorslapen! Zowel wanneer we thuis zijn, als wanneer we van huis zijn (we hebben camera's hangen). Evengoed kunnen ze ook "het zot" krijgen in beide situaties en flink achter elkaar aan zitten :D Als ik ga slapen, komt Arya altijd bij mij liggen, ze nestelt zich tegen mijn buik aan of in mijn knieholten. Sansi komt soms wel, soms niet bij ons liggen.

luuntje

Berichten: 14007
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:16

Daisy, wijzers stonden zeker steeds op voertijd?

Gisteravond de kattenbak nog verschonen.
Normaal zet ik de kap op d egrond, nu per ongeluk op tafel.


Afbeelding

LoveGlove

Berichten: 7923
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:46

luuntje schreef:
Daisy, wijzers stonden zeker steeds op voertijd?

Gisteravond de kattenbak nog verschonen.
Normaal zet ik de kap op d egrond, nu per ongeluk op tafel.


[ [url=m/QSSq2W.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe doe je dat? :')
Mijn katten vinden die kap erop totaal niet fijn. Ze gaan er ook niet in. Ze gaan ook nooit op een plek liggen met overkapping. Er is èèn uitzondering, maar verder vindrn ze het echt niet fijn

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:04

Hier ook gewoon een kattenbak met kap! En idd met verschonen gaat Bowie eronder zitten :')

Ik zal binnenkort een nieuwe bestellen. Bowie begint nu echt te groot te worden voor die ik nu heb, kan amper z'n kont keren :=

Rambogirl

Berichten: 3588
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Etten Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:31

Ik moest gisteren heel boos worden, maar kon t gewoon niet.
We hebben een kleine dief in huis!
Ik had eergisteren een worstenbroodje op de tafel gelegd. Netjes in plastic.
Gisterochtend lag tie er nog, maar ik ruim altijd 's avonds alles op.
Dus gisteren kwam ik thuis en zag wel dat t worstenbroodje weg was, maar dacht dat mn vriend mn gewoon had opgegeten. Zit ik op de bank TV te kijken toen ik ineens Cash met iets bezig zag bij t onderste gat van hun ton. Dus ik ga kijken en zie dus een half afgekloven worstenbroodje.
Dus ik ga op onderzoek uit. Heeft tie gewoon heel dat zakje en al in "zijn" onderste gat van de ton gesleept. Hij was ook heel verbaasd dat ik direct maar heel dat gat leeg heb gemaakt en nog meer van zn "buit" vond. Kleine gappert dat t is!
:')

Johnny is echt ultra beleefd en komt echt niet op de tafels, schooit niet, en houd net een beetje afstand.
En dan hebben we dus Cash, die geen grenzen heeft en gewoon doet waar tie zin in heeft -O-
Waterspuit werkt btw niet bij ons want ook dat is al een spelletje geworden voor m 8)7

LoveGlove

Berichten: 7923
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:48

Rambogirl schreef:
Ik moest gisteren heel boos worden, maar kon t gewoon niet.
We hebben een kleine dief in huis!
Ik had eergisteren een worstenbroodje op de tafel gelegd. Netjes in plastic.
Gisterochtend lag tie er nog, maar ik ruim altijd 's avonds alles op.
Dus gisteren kwam ik thuis en zag wel dat t worstenbroodje weg was, maar dacht dat mn vriend mn gewoon had opgegeten. Zit ik op de bank TV te kijken toen ik ineens Cash met iets bezig zag bij t onderste gat van hun ton. Dus ik ga kijken en zie dus een half afgekloven worstenbroodje.
Dus ik ga op onderzoek uit. Heeft tie gewoon heel dat zakje en al in "zijn" onderste gat van de ton gesleept. Hij was ook heel verbaasd dat ik direct maar heel dat gat leeg heb gemaakt en nog meer van zn "buit" vond. Kleine gappert dat t is!
:')

Johnny is echt ultra beleefd en komt echt niet op de tafels, schooit niet, en houd net een beetje afstand.
En dan hebben we dus Cash, die geen grenzen heeft en gewoon doet waar tie zin in heeft -O-
Waterspuit werkt btw niet bij ons want ook dat is al een spelletje geworden voor m 8)7

Oh jou kattenduo is dus hetzelfde als hier. Blacky doer noojt niks en Nina weet niet wat regels zijn. Plantenspuit werkt bij haar ook niet. Wat voor haar her beste werkt is een combinatie van time outs als straf en veel positieve feedback als ze luisterd. Die van mij krijgen ook klikkertraining van mij. Dat doet ook wel wat.
Maar als Nina iets doet en niet naar me luisterd krijgt ze een time out. Oftewel, ze gaat de kamer uit. Meestal zet ik haar op de gang met alle bovendeuren dicht. Dan heeft ze niks om mee te spelen etc en niks om kapot te maken. En na een minuut of 5/10 mag ze weer terug komen en opnieuw proberen. Als ze wel naar me luisterd krijgt ze heel veel positieve feedback. Oftewel ik maak er een feestje van. Helemaal vrolijk "goedzo Nina je kan het wel brave meid goed gedaan!" zeg maar :')
als ze op dat moment kopjes wilt krijgt ze die ook.

Dit werkt tot nu toe het beste, aangezien ze nu steeds vaker luisterd. Als ze ergens is waar xe niet mag zijn ofzo krijgt ze van mij een kans om te luisteren. Doet ze dat niet, dan komen er consequenties. Blijft ze ergens komen waar nier mag, al komt ze er vanaf als ik het vraag, zet ik haar bij dr 3e of 4e keer gewoon in time out zonder haar vragen eraf te komen. Anders dan gaat ze daar ook weer een spelletje van maken.

luuntje

Berichten: 14007
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:52

Sommige katten zijn nogal hardleers/eigenwijs.

Azula jat ook. Die noemen we onze kleptomaan.
Zeg je nee, dan miauwt ze terug.

Dus alles opruimen waar ze niet bij mag.
En dan nog vindt ze spullen om toe te eigenen.

Marcella

Berichten: 36862
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 14:01

Zo ben ik de hanger van de hengel kwijt. Die had ik gebruikt om Alexia terug te lokken toen ze verdwenen was. Wat dus gelukt was en als beloning gegeven om later op te ruimen. Tot de dag van vandaag nog steeds verdwenen gok ergens heel goed verstopt. En zou mij niet verbazen als daar nog meer dingen liggen die weg zijn.

LoveGlove

Berichten: 7923
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 14:24

luuntje schreef:
Sommige katten zijn nogal hardleers/eigenwijs.

Azula jat ook. Die noemen we onze kleptomaan.
Zeg je nee, dan miauwt ze terug.

Dus alles opruimen waar ze niet bij mag.
En dan nog vindt ze spullen om toe te eigenen.

Dat terug miauwen :')
Heeft Nina ook wel eens last van.

Maar Blacky helemaal. Maar die miauwt niet terug met een grote mond maar meer heel zielig zk van "sorry ;( "
_O-

marley93

Berichten: 6046
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 15:59

Smee__ schreef:
marley93 schreef:
Ik voel me altijd even aangesproken, Smee _O- Tot ik me de naam van het topic herinner.

_O- Lig jij nooit in een hangmat ding aan 't raam naar buiten te kijken dan? _O-


Natuurlijk! Aapjes op het trottoir kijken. 8-)

Hahaha, Daisy, geniaal dat met die klok spelen. De tijd vliegt als je lol hebt _O-

Luuntje, hier doen ze echt precies hetzelfde. Kap eraf en op de grond? Hup, eronder. Of het liefst nog zich langs mijn armen wurmen om in de kattenbak te gaan zitten kijken hoe ik 'm verschoon. Heel erg handig. :Y)

Oooh, wat een jatter is die Cash zeg! := Hier is het ook een uitdaging om ze aan te leren dat ze niets van mijn bord af mogen halen. Leeg of niet; ze mogen er ook niks vanaf likken. En ik moet zeggen: het gaat langzaam steeds beter. Als ik zit te eten, heb ik niet gelijk meer twee katten in mijn nek. Nu zitten ze vanaf mijn voeten ongeveer het eten van mijn bord af te staren. Maar ze weten dat het geen zin heeft om op me te klimmen etc. Mijn adem is langer dan die van hen. ~~}>

Ik heb van de week mijn kerstboom afgetuigd en toen al viel het me op dat ik een aantal dingen miste; een grote pluisbal met een vilten geweitje, en één of twee kleine rode balletjes.
Nu zag ik gisteravond dat George al grommend met die pluisbal in zijn bek rondliep, alsof hij een muis had gevangen. Die is dus in ieder geval terecht. :')

Kimberley_

Berichten: 4915
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Op een mooie plek

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 16:34

Haha ondeugende katten hebben jullie allemaal :D superleuk.

Iemand die een goede kam/borstel kan aanraden voor een kortharige kat?

Marcella

Berichten: 36862
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 17:30

Voor een kortharige kat geen borstel. Vochtige washandje of gewoon met vochtige handen. Blauwe Rus mag je al helemaal niet kammen of borstelen.

LWDaisy

Berichten: 4810
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 17:35

luuntje schreef:
Daisy, wijzers stonden zeker steeds op voertijd?

Gisteravond de kattenbak nog verschonen.
Normaal zet ik de kap op d egrond, nu per ongeluk op tafel.


[ [url=m/QSSq2W.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ja, toevallig is het de hele dag voedertijd zo hahaha!

Hier spelen ze ook met de kap van de bak als die er af gaat :D

Smee__ kijk een naar de PeeWeeXXL, die is zo groot dat onze 2 bandieten er gewoon tegelijkertijd op gaan :') Ook al hebben ze 3 bakken haha.

Kimberley_

Berichten: 4915
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Op een mooie plek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 18:08

Marcella schreef:
Voor een kortharige kat geen borstel. Vochtige washandje of gewoon met vochtige handen. Blauwe Rus mag je al helemaal niet kammen of borstelen.

Oh echt? Hij werd in het asiel gewoon geborsteld.. echt kort kort is het ook niet maar dan wordt ie niet geborsteld :D

xoranlover

Berichten: 6643
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 19:06

Kimberley_ schreef:
Haha ondeugende katten hebben jullie allemaal :D superleuk.

Iemand die een goede kam/borstel kan aanraden voor een kortharige kat?



Wat voor kat? Heeft ie een ondervacht of niet? Dat is wel even belangrijk.