Eindelijk, American Akita 'Pippa' krijgt pups!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SayaJones

Berichten: 11940
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Eindelijk, American Akita 'Pippa' krijgt pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 08:23

Ik blijf fan van die geweldig knappe Lois <3 <3

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Eindelijk, American Akita 'Pippa' krijgt pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 08:29

Wat zijn ze al groot :oo
Maar ze zien er nog steeds knap uit.

akishino
Berichten: 1881
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: Eindelijk, American Akita 'Pippa' krijgt pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:01

Wat een heerlijke dames!!! Ik houd van Lily haar kleur, zonder te wassen is het wit toch behoorlijk helder.
Hebben jullie al een huisje voor Lily?
Lois heeft echt een hele mooie uitstraling!

nafnaf

Berichten: 2744
Geregistreerd: 20-10-10

Re: Eindelijk, American Akita 'Pippa' krijgt pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 16:13

Lily breng maar hier hoor <3

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 20:44

Bedankt voor de leuke reacties allemaal :D

We weten nog niet wanneer Lily weg gaat en waar ze heen gaat. We doen rustig aan :)

Net nog even wat fototjes geschoten van de dames in de wei. Even ter informatie, we laten ze niet meer samen in de wei omdat ze echt véél en véél te wild zijn samen... Graag laten we de heupjes nog even heel dus doen we hier voorzichtig mee :+

Afbeelding

Ondeugd :+
Afbeelding

*Dan kom ik heel hard op je af rennen, maar daarna sjees ik mooi langs je heen* :')
Afbeelding

Lily daar in tegen komt wel écht op je af _O-
Afbeelding

En nog een keer
Afbeelding

Ennn nog een keer :+ Zodra ze me ziet zitten met de camera komt ze er weer aan stormen haha xD
Afbeelding

F_inley

Berichten: 6416
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 20:47

Dat hoofd van Lily maakt heel mijn avond goed wat een pretletter joh!

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Re: Eindelijk, American Akita 'Pippa' krijgt pups!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 20:52

Haha thanks, 5 minuutjes met haar in de wei ook :') echt een pretletter inderdaad. Lois is wat meer op haar zelf en nog iets ondeugender... :P Lily is meer gewoon heel druk en enthousiast :+

nafnaf

Berichten: 2744
Geregistreerd: 20-10-10

Re: Eindelijk, American Akita 'Pippa' krijgt pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 20:59

Oh god, lily is echt om om te vreten <3

SayaJones

Berichten: 11940
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Eindelijk, American Akita 'Pippa' krijgt pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 21:12

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar ik (als 1 van de weinige geloof ik :+ ) blijf écht fan van Lois. Wát een prachtige pup, wijze, ondeugende uitstraling ook. Ik smelt helemaal weg bij het zien van haar koppie <3

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12765
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 09:03

Leuke foto's weer Thes *D!
Wat lijken de oren van beide gigantisch groot eigenlijk. Echt jammer dat Lily weg gaat, haar karakter en uiterlijk spreekt mij het meest aan.
Lily met haar labrador staart :')

mooney

Berichten: 7795
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Eindelijk, American Akita 'Pippa' krijgt pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 09:30

Wat zijn ze toch mooi!
Ik snap dat jullie Lois aanhouden, die staat toch net wat meer in het ras dan Lily. Toch is Lily mijn favoriet, wat heeft die een uitstraling, de lol springt van het scherm!

josewoos

Berichten: 4823
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Eindelijk, American Akita 'Pippa' krijgt pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 11:45

Tjee wat gaan ze hard, zo groot al!!!
Ze blijven echt prachtig <3
Leuk om weer foto's te zien :)

F_inley

Berichten: 6416
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 19:13

Ben benieuwd hoe het nu met ze is en ze eruit zien :) en wie is er uit eindelijk gebleven of allebei?

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 17:08

Da's leuk dat je dat vraagt! :D

Ze zijn nog steeds allebei bij ons :Y) Echter staat nog steeds in de planning dat Lily naar een ander gezinnetje gaat. Binnenkort komt er een stel bij ons langs, ik geloof dat mijn vader het er over wilde hebben met hun.

Ook heb ik wel een aantal nieuwe foto's, die zal ik vanavond even plaatsen!

Lois is echt mijn lieveling. Qua karakter ook een heerlijk dier. Nog iets aanhankelijker dan Lily. Daar hou ik wel van <3

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 20:27

Zoals beloofd... :D

Ze waren 6 maanden op deze foto's. Inmiddels zijn ze 7 maanden oud.

Lily
Afbeelding

Afbeelding

Het was een wonder dat ze stil stond op de tafel :')
Afbeelding


Lois
Afbeelding

<3
Afbeelding

Afbeelding

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Eindelijk, American Akita 'Pippa' krijgt pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:37

Flinke honden zijn het geworden! Lois kopje ook, zo mooi <3

Anoniem

Re: Eindelijk, American Akita 'Pippa' krijgt pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:39

Wat een 'beesten' prachtig!

akishino
Berichten: 1881
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: Eindelijk, American Akita 'Pippa' krijgt pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:49

Wow, wat zijn ze knap.
Ik vindt Lily heel mooi getekend en wat een mooi hoofd heeft ze.
En Lois heeft een lekker kontje! Volgens mij goede benen zo op de foto.

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Eindelijk, American Akita 'Pippa' krijgt pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:51

Ooohh ze zijn echt geweldig!!!! <3

F_inley

Berichten: 6416
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Eindelijk, American Akita 'Pippa' krijgt pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 21:02

Thnx voor je update! Wat zijn ze groot niet normaal zeg! Vind ze nog steeds echt super lief eruit zien <3

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 21:08

Haha bedankt voor de leuke reacties allemaal :D

Lois heeft inderdaad lekkere dikke billen :+ Ze is verder erg goed gehoekt en staat vrijwel altijd vanuit haar zelf goed.

Ik hoop alleen wel dat ze goede heupen heeft. Ouders en grootouders etc allemaal perfecte heupen overigens maar dat zegt niks helaas hebben we laatst ondervonden -O- Een andere ook zwaar gebouwede teef van ons blijkt opeens HD C te hebben terwijl alle ouders en voorouders in de stamboom HD A hebben. Misschien gewoon pech, of combinatie van zwaar gebouwde hond en te wild zijn geweest (ze is erg wild altijd, springt veel en enorm veel energie). Lois is iets rustiger dan haar gelukkig maar springt ook vaker op dan mij lief is en had vooral toen ze nog wat jonger was (net als alle andere pups denk ik eigenlijk) ook super veel energie die ze mooi kwijt konden in de wei. Echter hebben we ze wel gecontroleerd max. zo veel minuten buiten gehad destijds afhankelijk van hun leeftijd in weken :j Nouja, ik denk maar... stel haar heupen zouden heel toevallig ook niet goed zijn, dan neem ik haar wel over als ik op mezelf ga als huishond :+ Maarja dat is natuurlijk niet wat we in de planning hebben voor haar. <3

Lily vinden we ook mooi, heeft alleen een wat minder vol hoofd (ookal lijkt dat op de foto's niet zo) en haar staart aanzet (zie 1e foto) is helaas niet super. Wrs heeft dit ook weer wat met het bekken te maken denk ik, waardoor ze ook vaker ondergeschoven staat met haar benen. Het is wel wat verbeterd inmiddels maarja, nog niet helemaal naar wens zeg maar. Sja klinkt stom, maar zo kritisch moeten we helaas kijken met de concurrentie die we hebben. We doen rustig aan met haar en als we een leuk gezin tegen komen gaat ze daar heen. Dan krijgt ze nog veel meer aandacht dan bij ons thuis dus dat zal vast snel wennen :)

Qua karakter zijn ze allebei echt hoe ik het graag zie. Niet te onafhankelijk zoals het ras soms kan zijn, lekker knuffelig en enthousiast en niet te happerig :D

Ariannee

Berichten: 7469
Geregistreerd: 06-02-13
Woonplaats: Strijen

Re: Eindelijk, American Akita 'Pippa' krijgt pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 21:11

Wauw prachtig <3

akishino
Berichten: 1881
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: Eindelijk, American Akita 'Pippa' krijgt pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 21:36

Moeilijk te zeggen met de heupen. Mijn eerste teef liep niet helemaal correct, ik dacht destijds dat dat van haar heupen en/of bekken kwam, maar dat bleek dus gewoon helemaal oke te zijn.
Je hebt nu eenmaal een bepaalde doelstelling met je honden en dan moeten ze wel aan bepaalde eisen voldoen, dus ik begrijp je wel. Er zijn vast leuke mensen die een lieve prachtige hond willen als huishond (zo zijn wij dus aan onze eerste akita gekomen)
Merk je bij jullie honden iets van groeipijn?
Is het happen iets wat veel voorkomt bij de amerikanen? Ik merk het namelijk bij mijn japjes heel erg. Vooral mijn teef is een echte "happer" Niet bedoelt om te bijten, maar vooral als ze vrolijk en enthousiast is. Mijn vorige teef had dat ook, mijn reu in iets mindere mate. Ik ben vanmorgen mijn honden op wezen halen bij mijn ouders na een week vakantie en mijn teef heeft mij, in haar enthousiasme wel een paar blauwe plekjes bezorgt met haar velletjes happen!

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 21:43

Dankje ariannexrich :D

@akishino Nou, wij hebben ook een reu met een mindere achterhand maar die blijkt dus ook perfecte heupen te hebben. Echt de meest perfecte score mogelijk :')

De teef in kwestie heeft ook een goed gehoekte achterhand en staat ook van zichzelf vaak al vrij goed. Verder, omdat ze zo wild en springerig was dachten wij: nouja, die zal iig geen last van haar heupen hebben, anders doet ze niet zo. Maarja helaas. We gaan nog wel voor een second opinion onverdoofd foto's laten maken. Hopen op een B uitslag, maar het is afwachten. Wel bizar hoor, dat zo'n hond dan opeens afgestempeld wordt als slecht door een HD C. Je mag er overigens wel mee fokken mits de reu dan A heeft. Maarja, het staat gewoon zo... jammer :( We hebben de foto trouwens ook zelf ontvangen en ik stond er van te kijken dat dat dus C is. Het is echt een paar millimeter aansluiting wat niet goed is en dat is blijkbaar héél erg. De dierenarts zei er wel bij dat ze er waarschijnlijk nooit last van gaat krijgen omdat de kommen wel prima diep genoeg waren en ze zo atletisch is.

Wat betreft dat happen... Nouja, vooral als pup zijnde doen de meesten het wel. Lois deed het altijd meer dan Lily. Lily was meer van het likken :+ Onze oudste teef is ook erg happerig (puur uit speelsigheid) en dat zorgt ook nog wel eens voor een blauwe plek hier en daar inderdaad haha. Onze middelste teef en reu zijn echter weer helemaal niet happerig. Dus ja, ik vind het lastig om te zeggen of het ras over het algemeen zo happerig is :P

We hebben ook een shiba gehad die echt je hand/pols in zijn bekkie nam en vervolgens de oren heel plat en keihard kwispelen als begroeting. Dit hebben we hem afgeleerd door hem een speeltje in zijn mond te drukken bij begroeting. Vervolgens ging hij altijd eerst opzoek naar een speeltje, voordat hij ons kwam begroeten _O- Toen ik dat zijn fokker vertelde zei ze dat alle Shiba's dat doen en dat dat juist een goed teken is ofzo... Nouja :')

akishino
Berichten: 1881
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: Eindelijk, American Akita 'Pippa' krijgt pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 21:57

Ja dat doet mijn reu ook :D !!! Mijn pols in zijn bek, oren in zijn nek en kwispelen. Blijken veel akita's te doen, wist niet dat shiba's dat ook deden. Whahaa, je moet sommige mensen zien kijken! Ik heb weleens meegemaakt dat iemand me wilde redden _O- Die dacht dat hij me serieus te pakken had.