Nieuwe aanwinst: Schotse Hooglander stiertjes!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Re: Nieuwe aanwinst: Schotse Hooglander stiertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 20:03

Haha, ik zeg voor de grap altijd dat ik mijn 1,5 jarige stier ga houden als rijstier. Mja, ik kan nu niet eens het weiland inlopen zonder vermoord te worden dus dat lijkt me geen goed plan :')

Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 20:22

TerraHowrse schreef:
Haha, ik zeg voor de grap altijd dat ik mijn 1,5 jarige stier ga houden als rijstier. Mja, ik kan nu niet eens het weiland inlopen zonder vermoord te worden dus dat lijkt me geen goed plan :')


Volgens mij is het dan tijd om hem op te eten, toch? :9

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 20:25

Indy_Mouse_9 schreef:
TerraHowrse schreef:
Haha, ik zeg voor de grap altijd dat ik mijn 1,5 jarige stier ga houden als rijstier. Mja, ik kan nu niet eens het weiland inlopen zonder vermoord te worden dus dat lijkt me geen goed plan :')


Volgens mij is het dan tijd om hem op te eten, toch? :9



Neee, Jochem wordt niet opgegeten :') Misschien gaat hij nog weg als dekstier, misschien laat ik hem ossen en dan mag hij lekker bij de jonkies lopen de komende jaren, dan kan hij die wat leren. Nu loopt hij met 2 koeien die hun kalfjes verloren zijn, waarvan eentje een beetje over hem moedert.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 09:01

Laat maar komen die foto's ! Geweldig gewoon, een rijstiertje ! <3

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 18:05


__Elizabeth

Berichten: 2889
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Nackawic, New Brunswick, Canada, World

Re: Nieuwe aanwinst: Schotse Hooglander stiertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 19:07

Ik heb een beetje het idee dat je toch iets te makkelijk denk over dit soort dieren. Met je rug naar ze toe een selfie maken is gewoon gevaarlijk. Ik snap dat ze nu lief zijn maar vergis je niet dat met een klap van zo'n hog/hoorn dat je toch minimaal in het ziekenhuis ligt.

Wij houden zelf vleesvee (Simmental, Charolais, Red angus) en natuurlijk zijn die een stuk groter maar grote zegt niet altijd wat.

Ik laat mensen die niet een beetje bang van onze dieren zijn niet in het weiland. Niet bang zijn betekent vaak automatisch minder voorzichtig en dan gaat het mis.

Het zijn leuke beestjes maar denk niet te makkelijk :)
Dit bedoel ik absoluut niet vervelend hoor!

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 19:28

__Elizabeth schreef:
Ik heb een beetje het idee dat je toch iets te makkelijk denk over dit soort dieren. Met je rug naar ze toe een selfie maken is gewoon gevaarlijk. Ik snap dat ze nu lief zijn maar vergis je niet dat met een klap van zo'n hog/hoorn dat je toch minimaal in het ziekenhuis ligt.

Wij houden zelf vleesvee (Simmental, Charolais, Red angus) en natuurlijk zijn die een stuk groter maar grote zegt niet altijd wat.

Ik laat mensen die niet een beetje bang van onze dieren zijn niet in het weiland. Niet bang zijn betekent vaak automatisch minder voorzichtig en dan gaat het mis.

Het zijn leuke beestjes maar denk niet te makkelijk :)
Dit bedoel ik absoluut niet vervelend hoor!


Jochem was wel lief.. 1 week lang :')
Toen hij 2 maanden oud was zat ik bij hem op 2 pakjes stro en toen sprong hij bij me op schoot. Na 2 weken had ik ook al blauwe plekken van zijn spelen. Dus na een maand of drie niet meer bij hem in het hok gegaan. Borstelen vind hij heerlijk, maar wel door een groot hek heen, ik kijk wel uit. (Wij hebben Blonde d'Aquitaines)

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Re: Nieuwe aanwinst: Schotse Hooglander stiertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 19:29

ik denk dat het wel wat scheelt dat het ossen zijn. (Jochem is nog stier)

__Elizabeth

Berichten: 2889
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Nackawic, New Brunswick, Canada, World

Re: Nieuwe aanwinst: Schotse Hooglander stiertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 20:22

Ossen of stieren ze zijn een stuk sterker als mensen. Ik werk met beide en je moet gewoon altijd opletten.

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Re: Nieuwe aanwinst: Schotse Hooglander stiertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 20:37

Ik zeg nergens dat ik niet oplet toch? Ik ben altijd op mijn hoede en ga zo min mogelijk alleen de weide in. Het is niet omdat het op de fotos lijkt alsof ik alleen ben dat er niemand bij mij is. Toch bedankt voor je bezorgdheid :).

tamary

Berichten: 29176
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 22:40


senna21

Berichten: 11847
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 22:43

TerraHowrse schreef:
Haha, ik zeg voor de grap altijd dat ik mijn 1,5 jarige stier ga houden als rijstier. Mja, ik kan nu niet eens het weiland inlopen zonder vermoord te worden dus dat lijkt me geen goed plan :')


Een reel gevaar. Was het maar een grapje.
Hier nog redelijk recent een boer te grazen genomen door eigen stier: met fatale afloop.

Jet4You

Berichten: 274
Geregistreerd: 08-07-11

Re: Nieuwe aanwinst: Schotse Hooglander stiertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 22:56

Het zijn geen stieren.
Zelf 3 Hooglanders gehad zonder enig probleem. Al reed ik er niet op haha

Miepie77

Berichten: 5586
Geregistreerd: 04-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 23:01

Oh wat een leukerd, ze zijn zo lief <3
Op de vorige stal waar ik werkte hadden ze er 4, die waren al oud hoor, rond de 20. Superlief, pas wel op dat ze niet gaan bedelen, we hadden er een die moest je echt afleiden wanneer de anderen voer kregen, liep je zo onderste boven, beetje lomp zullen we maar zeggen.

Waren gewoon stier en deden niets.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 14:35

Hoi TS,

ik fiets bijna elke ochtend langs een weiland met Hooglanders, bedenk dan iedere keer dat ik benieuwd ben hoe het met jou en je mooie ossen gaat, om het daarna weer te vergeten :')

Hoe gaat het? Is Fonzie al bekeerd tot rijdier? Kamiel nog altijd mooi?