De poedeldames weer eens

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mizora

Berichten: 18094
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

De poedeldames weer eens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 19:38

Vandaag hebben beide dames los gekund, ieder op hun eigen wandeling, en dat heeft foto's opgeleverd. Naast een heleboel lage kwaliteit foto's ook nog een aantal van matige en goede kwaliteit. Dus bij deze een selectie van Ninthe en Noa, 2 middenslag poedels van (bijna) 11 maanden.

Afbeelding
Sikkeneurige variant

Afbeelding

Afbeelding
Zo toch al een echt hondje.

Afbeelding

Afbeelding
De blije variant

Afbeelding
Toen ging Noa los

Afbeelding

Afbeelding
Zei je wat?

Afbeelding

Afbeelding
Hier lijkt ze bijna dik

Afbeelding

Afbeelding


En nog een filmpje van Noa:

Vrijdag gaan ze weer naar de trimmer. Ninthe's vacht is vrijwel evenlang als die van Noa, hij valt alleen heel anders. Dan direct maar Na-foto's maken.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: De poedeldames weer eens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:40

leuke honden!
neeeeeee zo laten dat haar, veel te leuk zo.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: De poedeldames weer eens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:44

100% eens met justkid!

Lekker houden zo :j

Mizora

Berichten: 18094
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: De poedeldames weer eens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 23:08

Als jullie ze komen kammen, dan mogen ze zo blijven. Gekheid natuurlijk, maar de snuitjes moeten sowieso geschoren worden (5mm, dus net niet zo kort als je vaak ziet). Ik ben geen kammer, nooit geweest en zeker Ninthe verklit behoorlijk gemakkelijk. Die vacht is dus net zo lang als die van Noa, alleen dan met strengen, als ik zou willen kan ik van haar waarschijnlijk wel een koordenpoedel maken, maar tot ik daarvoor kies moet ik te vaak borstelen voor mijn gemak.

Ps. een koordenpoedel: http://www.kleinepoedel.nl/images/33xtqq8.jpg

Deze keer weet ik niet hoe kort ze worden, vorige keer (half oktober) heb ik Ninthe haar achterpoten geschoren met 1.5mm en haar lijf met 6mm, haar snuit is begin december nog met een 5mm gedaan en haar poten heb ik 1 januari met de hand geknipt. Haar look toen vond ik, zeker haar achterpoten, te kort en ga ik de volgende keer anders doen.

Noa heb ik de achterpoten geschoren met 6mm en haar lijf met 12 of 14mm, voor de rest idem dito. Noa vond ik leuk uitgepakt toen.

Nu heb ik aan de trimster gevraagd om wat leuks te doen, behalve de snuit (daar heb ik 5mm gezegd). Ik heb even geen tijd om ze zelf te doen en ook geen tijd om het kammen bij te houden totdat ik daar wel tijd voor heb. Zelf trimmen kost me 3-4 uur per hond en dan doe ik geen creatief model en werk ik niet tot in de puntjes af.