Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 13 van de 14 [ 329 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Frans , ons Normandisch stiertje

 
Profiel   

Hij mag elke ochtend even op t erf scharrelen als ik zijn stal uitmest en vorige week had het gesneeuwd.Hij nam een hap en sneeuw vond hij niet lekker :D

[ img ]

Brr vrouwtje niet leuk :D
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 20:52 



 
Profiel   

Wat een groot beest!!
Maar hij is wel goed te hanteren dus? Dat hij weer zijn stal in gaat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 20:58 



 
Profiel   

Christiene schreef
Ah leuk een up date.

Hij staat er nog steeds en komend jaar dus weer nakomelingen?

Hij staat er al langer dam gemiddeld omdat die nog veilig te houden was als stier toch? Soms worden te gevaarlijk dacht ik hier gelezen te hebben.

Leuke foto's
En wat is die groot, stieren zijn wel echt grote dieren.


Ja hij is hier al best lang idd.Hij is goed te hanteren en heeft respect en is galant naar zijn vrouwtjes. Al heeft hij ook wel eens ern slechte dag :+ ,maar daar is het een stier voor. Zijn zoon van anderhalf haar oud is wel weg gegaan. Die werd nogal link.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 20:59 



 
Profiel   

Tilmar schreef
Wat een groot beest!!
Maar hij is wel goed te hanteren dus? Dat hij weer zijn stal in gaat?


Ja als ik klaar ben roep ik hem en hij weet als ik zeg: ga maar, dat hij weer in de stal mag. Het woord wachten ,terug en nee kent hij ook goed. Hij staat in de ligbox bij zijn vrouwtjes in een strohok. Want hij heeft er een enorme hekel aan als zijn harem uit t zicht is. Dan wordt hij echt woest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 21:02 



 
Profiel   

Flinke man, leuk dat je weer een update hebt geplaatst!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 21:09 



 
Profiel   

Ik vind hem geweldig met z'n eenzijdig hoornstompje :') .

Maar beginnen jullie stilaan niet vast te lopen qua generatie (tweeling van z'n dochter, of begrijp ik het verkeerd)?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 21:11 



 
Profiel   

Wat leuk een update!!! En wat fijn dat hij zich nog zo goed gedraagt!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 21:13 



 
Profiel   

Thioro schreef
Ik vind hem geweldig met z'n eenzijdig hoornstompje :') .

Maar beginnen jullie stilaan niet vast te lopen qua generatie (tweeling van z'n dochter, of begrijp ik het verkeerd)?


Ja daar zitten wel wel mee. Zijn beste kinderen kwa melk komen bij de ki.
Veel van zijn kinderen komen via marktplaats bij hun nieuwe eigenaar en gelukkig niet naar de kalvermester.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 21:14 



 
Profiel   

Op die laatste foto is hij net een grote hond :)) prachtig dat je hem nog steeds kan houden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 21:28 



 
Profiel   

Hij is zo leuk :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 21:38 



 
Profiel   

Hij blijft leuk, Fransje. Ook in dit formaat... met enig respect <<)
Alweer zes jaar inmiddels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 21:57 



 
Profiel   

Knappe vent met z'n mooie krullen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 21:57 



 
Profiel   

Ah, daar is ie weer. Echt een gaaf beest. Wij zeggen hier trouwens ook tochtig en niet bols. Maar wel bolle voor stier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 22:05 



 
Profiel   

wij zeggen bollig :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 22:10 



 
Profiel   

aricia schreef
Tilmar schreef
Wat een groot beest!!
Maar hij is wel goed te hanteren dus? Dat hij weer zijn stal in gaat?


Ja als ik klaar ben roep ik hem en hij weet als ik zeg: ga maar, dat hij weer in de stal mag. Het woord wachten ,terug en nee kent hij ook goed. Hij staat in de ligbox bij zijn vrouwtjes in een strohok. Want hij heeft er een enorme hekel aan als zijn harem uit t zicht is. Dan wordt hij echt woest.

Leuk deze update!!

Hoe doe je dit dan, op afstand? Dus dat er altijd een hek ofzo tussen jullie is of kun je hem ook aan een halster meenemen zeg maar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 23:28 



 
Profiel   

Heb je die foto's gemaakt terwijl je ook op het erf stond?

1,5 jaar zijn zoon had die dan nog wat gedekt? Mazzel dat hij goed karakter heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 23:34 



 
Profiel   

Ik sta gewoon naast hem met de foto te nemen zonder hek ertussen en als hij de stal uitloopt kroel ik hem even ,snuift ie een keer en loopt hij naar buiten. Ik ben altijd wel alert als ik met hem bezig ben.
Halster om en trailer in gaat nog net lukken,(om op een andere plek te dekken) als de kar dichtbij de schuur staat.Over t erf lopen aan t touw gaat niet want is geen houden aan. }:0

Ja zijn zoon heeft gedekt.Maar was veel dominanter dan Frans.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 00:39 



 
Profiel   

Karakter verschilt dus ook nog ondanks de hormonen.

Wel op de trailer maar niet over het erf lopen. Ik zou eerder andersom denken. Wat had die als kalf leuk schattig hoofdje. Nu echt stoer dier geworden.

Krijg je zo'n dominante 1,5 jarige nog makkelijk op de kar? Of is dat puur los erop trailer bij de deur.

Wat een léven los op het erf. En zomer heerlijk in de wei menig stier maar jaloers zijn.en veel dames.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 10:52 



 
Profiel   

Ze krijgen hier ook vanaf kalf al af en toe halster om en meelopen omdat we graag de koeien maar ook de stieren handzaam willen hebben. Ze gaan als pink naar weiland op afstand met de trailer en dus zijn ze reizen wel wat gewend.
De stier gaat aan t halster mee daarin en trailer is vrouwtjes dekken dus leuk. Vandaar dat t laden met wat brokjes makkelijk gaat.Stappen ze zo achter mij aan de trailer in,ook t dominante geval.Die was vooral los in de wei gevaarlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 12:23 



 
Profiel   

aricia schreef
Ze krijgen hier ook vanaf kalf al af en toe halster om en meelopen omdat we graag de koeien maar ook de stieren handzaam willen hebben. Ze gaan als pink naar weiland op afstand met de trailer en dus zijn ze reizen wel wat gewend.
De stier gaat aan t halster mee daarin en trailer is vrouwtjes dekken dus leuk. Vandaar dat t laden met wat brokjes makkelijk gaat.Stappen ze zo achter mij aan de trailer in,ook t dominante geval.Die was vooral los in de wei gevaarlijk.

Bijzonder dat dat wel zo kan. En ook fijn natuurlijk! Is een koe dan ook weer makkelijker met een trailer dan een paard zeker?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 12:54 



 
Profiel   

Denk wel, paarden zijn natuurlijk heel andere dieren ook :j

Al verschilt het ook per paard, Vienna kun je het hastertouw over de nek leggen, en zeggen: ga maar in trailer :D die liep er gewoon zelf in. Stang erachter, klep dicht en vastzetten, Emily loopt er ook wel in, maar die moet wat begeleid worden :J

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 13:00 



 
Profiel   

Het blijft echt een supergaaf beest ! <3
Echt een snoet om te kroelen :D

Hij heeft echt een geweldig leven bij jullie als ik het zo lees.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 13:25 



 
Profiel   

Ik vraag me ineens af. Stel nu dat hij ineens gaat eikelen, heeft het bij een stier zin om hem te castreren zodat hij hanteerbaar wordt? Of helpt dat niet meer als hij eenmaal gedekt heeft en blijft het gevaarlijke gedrag?

Dat scheelt erg per diersoort heb ik het idee of castratie helpt :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 13:39 



 
Profiel   

Wat istie leuk!
Dit is zo'n dier waarover je jaren later nog praat. 'weet je nog die stier?' leuk! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 14:04 



 
Profiel   

beert schreef
Ik vraag me ineens af. Stel nu dat hij ineens gaat eikelen, heeft het bij een stier zin om hem te castreren zodat hij hanteerbaar wordt? Of helpt dat niet meer als hij eenmaal gedekt heeft en blijft het gevaarlijke gedrag?

Dat scheelt erg per diersoort heb ik het idee of castratie helpt :-)

In veel derde-wereldlanden,bijv. India,worden ossen algemeen gebruikt als trekdieren.Maar op welke leeftijd ze gecastreerd worden weet ik niet.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 16:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 13 van de 14 [ 329 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen