Niet 1 wolf maar 2 wolven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Niet 1 wolf maar 2 wolven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-17 23:21

Nou ja. . Hybrides dan
Ik ben sinds vorig jaar eigenaar van 2 geweldige hybrides akita/herder/wolf.. Ze zijn van 6 september 2016

Ja ik ga veel reacties over me heen krijgen en ze zijn niet altijd even makkelijk. Maar wil ze gewoon graag eens laten zien.

We wandelen heel graag, Maar!! Ze kunnen idd niet loslopen (jachtinstinct) gelukkig een groote tuin en losloop weide vlak naast huis.

Ze kunnen overweg met alle honden en hebben thuis ook katten waar ze goed mee overweg kunnen.
Hun hobby is knuffelen, knuffelen en nog meer knuffelen

Wil je meer weten vraag maar, hier de foto's van toen ze kwamen tot nu.

De bruine is Wolfie en met de blauwe ogen is Imala
Foto's staan niet helemaal op volgorde


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

En ze delen het uit met deze 2 mannen

Afbeelding

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Niet 1 wolf maar 2 wolven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 23:26

Wat een leukerds! Ik zie de akita en herder er duidelijk in terug. Ben erg benieuwd hoe die uitgroeien!!

rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-17 23:30

De wolf zie je als ze spelen en de slimheid, imala ziet en hoort of het stroom van de kippen en geiten erop staat. Zo niet wil ze onder het hek door..
Ze wil de kippen niet vermoorden maar speen, die nekjes zijn alleen zo smal
Ze heeft ooit 1 ontsnapte te pakken gehad.
Stroomdraad werkt goed en houd haar uit de buurt

Ook hun blikken en in sommige houdingen de bouw veraad de wolf erin

Lobke1998

Berichten: 300
Geregistreerd: 09-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 23:33

Wauw wat een prachtbeesten! <3

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 13:54

ja echt mooi!!

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Niet 1 wolf maar 2 wolven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:01

Superleuke dieren!

Zijn ze effectief gekruist met wolf (zoja, welke lijn?) of zijn het kruisingen met wolfhonden? (saarloos? of tsjech?)

lissisanne

Berichten: 2506
Geregistreerd: 16-08-08

Re: Niet 1 wolf maar 2 wolven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:05

ik vind het hele mooie honden! ook interessant om weer een beetje naar de natuur terug te fokken. Al die inteeld/doorfokkerij hebben echt problemen opgeleverd in huidige hondenrassen. Als je ze combineerd met wolven worden ze vast weer wat gezonder. Of zeg ik nu iets heel raars?

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Niet 1 wolf maar 2 wolven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:11

Op zich zijn de wolfjes inderdaad wel wat gezonder dan het gemiddelde doorgefokte ras.
Bij tsjechen komt soms wel dwerggroei voor.
Echter is het wel een feit dat het karakter vaak heel prominent is, en dit eigenlijk niet wenselijk is om dit terug te fokken in de hedendaagse rassen (zowel kwa moeilijkheid kwa karakter als door angstgedrag / moeilijkheid in de maatschappij mee te draaien dat in vele doorschemert).
Laten we zeggen dat het vaak geen beginnershonden zijn :D

akishino
Berichten: 1871
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: Niet 1 wolf maar 2 wolven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 15:07

Ik ben niet zo thuis in de wolfhybrides hoor dus misschien een gekke vraag, maar waar in de lijn (welke generatie) zit het wolfgedeelte?
Ik haal er wat betreft uiterlijk een herder uit, een akita en een husky. Wat je ook krijgt als je deze drie onderling gaat kruisen. Wat is dan het doel van het wolf gedeelte?
En dat is niet aanvallend bedoeld, maar als interesse.

rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-17 16:38

Het is echt wolf. Geen wolfshond.
Lijn zal ik eens navragen. De papa komt uit Duitsland weet ik wel.

Papa is 75 procent wolf, zijn pa puur en zijn ma half

Gedrag is idd wel lastiger je moet weten hoe je ermee om moet gaan. Imala heeft voornamelijk veel jacht gedrag buiten ( binnen weet ze gelukkig dat de poezen en vogels bij de roedel horen) vogels zijn meestal wel los als ik hun even in de andere kamer zet

Sar
Berichten: 248
Geregistreerd: 29-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 14:57

Wolfhond zonder S denk ik dat je bedoeld? :)

Wel gave beestjes hoor. <3
Ik zag je linkje in het topic over kruisingen en wilde toch even vragen naar hun content en lijnen als je daar meer over wilt vertellen? Ik vind het altijd leuk om daar meer over te leren.

Ze zien er in mijn ogen uit als low content. Zeker ook gezien hun geboortedatum, maar als je dan verteld dat pa 75% wolf is; zou dat niet kloppen toch? Dan zouden ze minstens mid moeten zijn.

Hier een Saarlooswolfhond (30-35% wolf) maar heb veel contact met high content wolfhond eigenaren. :)

Sneeuwneus

Berichten: 307
Geregistreerd: 18-11-15
Woonplaats: Rotterdam

Re: Niet 1 wolf maar 2 wolven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 22:54

Niet om vervelend te doen, maar dit kan onmogelijk de kruising zijn die je noemt. Blauwe ogen komen niet voor bij akita’s, herders of wolven dus je kan er donder op zeggen dat daar nog een scheut husky doorheen zit. Helaas gebeurt het wel vaker dat husky kruisingen als hybrides te koop worden gezet om er meer geld voor te vangen.

Alle kenmerken die je noemt zijn heel typisch voor husky’s en akita’s (beide oerhonden) en hoeven in principe niks met wolvenbloed te maken te hebben. Er is ook niets aan het uiterlijk dat kenmerkend is voor een wolf of hybride, terwijl je het bij mid-content altijd wel terugziet- tenzij er sprake is van een fenotypisch heel sterk uiteenlopende kruising, bijvoorbeeld met een spaniël. Ik ben net als Sar heel benieuwd naar de fokker en bloedlijnen.

rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: Niet 1 wolf maar 2 wolven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 00:12

Over de lijnen zelf weet ik niet veel,
Is ook een oeps nest geweest van een kennis. De akita van haar zoon op bezoek en per ongeluk gedekt.
In de papa lijn kan zeer zeker husky zitten, ik zeg niet dat het niet zo is maar geen idee waar in de bloed lijn.
Ik weet wel dat er echt wolf ook in zit, mijn kennisen zijn helemaal wolvenfanaten en hebben hem uit Duitsland laten komen. Maar weet verder niks van families ect.

Hou me er ook niet heel erg mee bezig. Ik geniet met volle teugen van de dames!!
Vooral gezien Wolfie keer los heeft gelopen op honden wandelgroep met 15 honden, ze kwam zelfs sneller terug als mn border collie
Of er 5% of 45% wolf in zit geen idee, maakt me verder niet heel veel uit. Vind het super dat sommige karakter trekken er erg boven uit komen en blijf van ze genieten :)

Posh

Berichten: 1687
Geregistreerd: 24-08-08
Woonplaats: Zelhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 00:31

Wauw wat een gave dieren! Ik ben ook al jaren fan van dit soort honden/kruisingen maar nog niet de mogelijkheid om een derde hond erbij te nemen.. ik volg graag mee :)

Jolliegirl

Berichten: 32954
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Niet 1 wolf maar 2 wolven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 00:39

Hier zit overduidelijk huskie in.

Ik herken het herder direct.

Zie er totaaaaal geen wolf in.
Vind ook niet dat daarmee gekruisd moet worden...


Leuke fotos!

Jessix

Berichten: 16429
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Niet 1 wolf maar 2 wolven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 01:50

Leuke honden! Ik zou het alleen zelf heel jammer vinden als ze niet los kunnen lopen.

Sneeuwneus

Berichten: 307
Geregistreerd: 18-11-15
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 02:03

Je weet dus eigenlijk noppes over de voorouders van deze honden. Imho zou je ze niet eens hybrides of wolfhonden mogen noemen, daar schets je een héél onterecht beeld mee over deze dieren (al snap ik dat het dan een stuk minder stoer overkomt). Er is al veel te veel onduidelijkheid over en in Amerika zie je dat dat een enorm probleem vormt, met allerlei speciale rescues en sanctuaries tot gevolg.

Het is ook wel typisch dat een dergelijke kruising aangeschaft wordt door iemand zonder verstand van of ervaring met wolfhonden, een kenner zou dergelijke pups links laten liggen en al helemaal niet in het kruisingsverhaal trappen (o.a. ivm de blauwe ogen). Als er al een druppel wolf in zit mag je heel blij zijn dat het geen échte hybrides (mid- of high-content) zijn, want dan zijn “naar boven komende karaktertrekken” opeens niet zo leuk meer voor de gemiddelde eigenaar; en met twee pups tegelijkertijd was je echt een stuk verder van huis.

Alle kenmerken die je in het topic noemt zijn heel gewoon bij de husky en akita. Als ik morgen een bastaard uit het Oostblok haal en die hier doorverkoop als zijnde een hybride.. dan zul je zien dat de nieuwe eigenaren er vanzelf wolventrekken in zullen gaan zien. Het menselijk brein werkt soms fascinerend. ;)

De foto’s zijn leuk. Blijf vooral lekker genieten van je roedel!

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Niet 1 wolf maar 2 wolven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 02:14

Leuke foto's en ongelooflijk leuke honden om te zien. :)

Maar, en ik heb geen klap verstand van wolven, wolfhonden en alles wat gemengd is en daar tussenin zit: ik zie hier qua uiterlijk soortgelijke honden die in het lokale asiel zitten. Verschrikkelijk leuke, mooie en lieve mixjes. Ik ben de allerlaatste die vind dat daar wat mis mee is, ik ben er juist dol op! <3

Hiermee wil ik alleen maar zeggen dat ik hoop dat je er geen vermogen voor hebt betaald.
Bovenal hoop ik dat je heel lang en heel veel plezier vam ze mag hebben want leuk zijn ze! :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 04:08

Met Ushanka eens. Ik zie er vooral husky in en geen wolf. Daar komen de blauwe ogen ook vandaan.
Tenzij je 100% zekerheid heeft over hun afstamming kun je dit geen wolf(hybrides) noemen. Dan geef je echt de verkeerde informatie af.
Ze zijn wel heel leuk! Ik vraag me alleen af waarom je -hoewel ik niet denkt dat de genoemde rassen kloppen- die rassen met elkaar zou willen kruisen. Het zijn nou niet bepaald makkelijke karakters en dat samenvoegen?

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Niet 1 wolf maar 2 wolven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 06:48

Wat zijn ze leuk!

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 06:55

Tsja, het klinkt zo goed om te zeggen die wolf. :j
Maar die zit er zeer waarschijnlijk gewoon niet in, nul kenmerken (en de pa is 75%?) En de ogen verraden al wat er veel meer doen bij de zgn hybrides.

Neemt niet weg dat het leuke honden zijn, maar voor de volgende keer zou ik toch wat beter onderzoek doen. Vooral omdat je er blijkbaar amper verstand van hebt.

Armitage
Berichten: 238
Geregistreerd: 28-01-13

Re: Niet 1 wolf maar 2 wolven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 07:20

Een OEPS Nest. Met dit soort dieren.

Liannevh
Berichten: 1747
Geregistreerd: 24-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 08:41

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 22-11-22 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 10:00

Armitage schreef:
Een OEPS Nest. Met dit soort dieren.



Ja was ook mijn gedachte...

Ik zie er ook geen wolf in. Herder, Husky enz

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 10:03

heb je ook een foto van de ouders? Ik ben wel benieuwd hoe die er uit zien :)