Niet 1 wolf maar 2 wolven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 10:06

Ik vind het prachtige honden, en je zal er zeker erg van genieten wat ook zo hoort. :)

Maar inderdaad, een saarloos wolfshond heeft meer kenmerken van een wolf als deze, vind ik persoonlijk, ik zie er echt geen wolf in. Gelukkig maar, het zijn leuke en mooie dieren wolven maar die horen in de natuur, in hun leefgebied. :D

Duhelo

Berichten: 28557
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Niet 1 wolf maar 2 wolven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 10:15

Laureas: ps: Wolfhond, geen wolfShond.
De wolfShonden zijn zoals de ierse wolfshonden, die beschermden de kuddes tégen de wolven.
Wolfhonden zijn nakomelingen van kruisingen met wolven.

Uiterlijke kenmerken zeggen niks, ik heb al een hoop kruisingen gezien met wolfhonden en andere honden waar je in de pups niks terug ziet van de wolfhonden.
Echter is wel, zodra er meer content erin zit je wel duidelijke kenmerken ziet, de tsjechen bv zijn op zich low content, maar zien er toch echt wel wolf-achtig uit.
Afbeelding

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 10:40

Haha,

Ja, dat is net zoals met mijn hondenras, ik heb namelijk Duitse staande kortharen en wordt vervelend van mensen die zeggen dat ze een Duitse staander hebben. :+
Of mijn Brits korthaar, die dus niet een britse korhaar is. :)

In elk geval kan ik mijn Duitse staande ook niet los laten lopen, hun jachtinstinct is daar ook te groot voor, en heb gezworen ze niet meer los te laten sinds één van mijn honden een kievit heeft achtervolgd tot op een drukke baan. Gelukkig heb ik auto's kunnen tegenhouden en is ze dan eindelijk tot bij mij gekomen, dat wou ik nooit meer meemaken dus nu honden steeds aan de lijn op wandeling, kan echt niet anders.

Sar
Berichten: 248
Geregistreerd: 29-12-11

Re: Niet 1 wolf maar 2 wolven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:39

Ik ben het eens met voorgaande reacties. Het zijn geweldige knappe hondjes maar ik denk persoonlijk dat er geen wolf in zit, en dat de vader al helemaal geen 75% is. Waarom?

Door de krulstaart, door de kleur, door de bouw en de oren. De ogen zijn ook een weggever al komen die zeer sporadisch ook voor bij high content wolfhonden. Als vader 75% was, had dat er allemaal anders uit gezien. Ook als mama een pure hond was geweest.

De grootste weggever is het gedrag nu ik je topic opnieuw lees. Mid content wolfhonden gaan uiterst zelden goed samen met kleine huisdieren en zijn nog zeldzamer goed binnen te houden. Zélfs als jonge puppies. Jachtinstinct hebben veel oerrassen dus dat zegt niks.

Ik wil je absoluut niet beledigen of afkraken maar ik denk dat je inderdaad beter een DNA test kunt doen voor de zekerheid. Ten onrechte honden bestempelen als wolfhonden is gevaarlijk. Voor zowel je eigen honden als die van anderen.

Dat uiterlijke kenmerken weinig zeggen zien we in de Tamaskan vind ik zelf. De ene Tam heeft 25% wolf en de ander 0%. Maar ze zijn wel grote weggevers van eventueel content, zeker als de hond uiterlijkheden heeft welke niet tot nauwelijks voorkomen binnen de wolfhond.

Ik zou gewoon genieten van je prachtige honden en blij zijn dat blijkt dat het geen mid contents zijn. Dan had je een fiks buitenverblijf moeten bouwen en ze op een gegeven moment moeten scheiden. ;)

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Niet 1 wolf maar 2 wolven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 16:49

Ik ben toch ook wel benieuwd naar de uitkomst van een dna, gewoon om te weten wat er wél in je twee mooie lieve knapperds zit.
Met echt een flinke scheut wolf had je ze nu niet zo kunnen houden.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Niet 1 wolf maar 2 wolven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 17:17

Groot jachtinstinct hebben en niet los kunnen beschrijft een groot gedeelte van de jachthonden. Neem Beagles, daar kan het gros ook niet los van.

Echte hybriden hebben veel meer problemen en zijn geen leuke huisdieren.

Lukasje
Berichten: 11293
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 17:22

Je hebt leuke honden, zonder meer !
Echter, net zoals mijn voorgangers heb ik ook bedenkingen ...

Persoonlijk sta ik niet achter kruisingen met wolf (of lynx bij de kat). Uiteraard zijn er eigenaars met voldoende kennis van hondengedrag om zulke hondenkarakters in goede banen te leiden maar het merendeel heeft dat NIET.
Wanneer je dan toch voor zo'n kruising gaat, ga ik er vanuit dat je dat erg bewust en doordacht doet. En dàt kan ik absoluut niet rijmen met een oeps-nest en het feit dat je niet eens weet hoeveel percentage wolf je honden dragen. Dat laatste vind ik onaanvaardbaar eigenlijk en geeft mij het gevoel dat je niet weet waar je mee bezig bent....

Goudlokje1
Berichten: 1225
Geregistreerd: 03-02-12
Woonplaats: Roosendaal

Re: Niet 1 wolf maar 2 wolven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 00:28

Of er echt zo'n hoog percentage aan puur wolvenbloed in zit is dus nog maar de vraag, maar dat neemt niet weg dat het absolute schoonheden zijn :)