Babyhamstertjes in kerstsferen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Babyhamstertjes in kerstsferen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-18 12:46

De kwaliteit is echt poep via de boktupload, heel erge sowwy hiervoor, volgende keer gebruik ik weer flickr.

Hoihoi!

Dit jaar heb ik ook weer kerst foto's gemaakt, en dit keer zijn het oa zes ukjes die op de foto staan. Ik zal ze ook even voorstellen. Hopelijk genieten jullie net zo van het harige spul als ik. <3

Ik begin met het C1 nestje, waar vandaag de laatste van gaat verhuizen. Let's start! :j

Camille is een dove (duifgrijs, niet doof!) langhaar dame, zij blijft in de hamstery en is een prachtig meisje. Ik ben helemaal verliefd op haar! Ze is een enorme dikkerd die met kop en schouders boven haar zusjes uitsteekt, haha. <3

[1.] Camille
Afbeelding

[2.] Nog jonger
Afbeelding

Celèste is een zwart schildpad langhaar dame, ook zij heeft een hele mooie bouw, maar omdat ik een schildpad dame uit mijn D1 nestje aanhoud, heb ik besloten dat Celèste geadopteerd mag worden. Vanmiddag verhuisd zij naar een heerlijk groot verblijf bij een gezinnetje. :j

[3.] Celèste
Afbeelding

[4.] Nog jonger
Afbeelding

Ceyda is een dove dominant spot odd-eye langhaar dame. Zij heeft precies hetzelfde koppie als haar mama Beaudine, een echte look-a-like! Ze is het drukste dametje dat ik ooit heb gehad in een nestje en bleef alleen zitten met aaien. Zij is gisteren verhuisd naar een super leuk gezinnetje <3

[5.] Ceyda
Afbeelding

[6.] Nog jonger
Afbeelding

Nu het D1 nestje. Het D1 nestje is erg dicht op het C1 nestje geboren. Mama Brianna was bij de eerste poging niet drachtig, maar papa zou verhuizen en dus kon het niet nog eens. Wegens angst van het baasje kwam papa Quatro echter weer terug en heb ik het nog eens kunnen proberen. Er zijn drie prachtige ukken uit gekomen waar ik erg blij mee ben. <3 Papa is inmiddels door een wat gevorderde hamsterliefhebber geadopteerd waar hij tot zijn dood blijft! :D

Dulce Gusto is het enige mannetje die ik afgelopen maanden in mijn nestje gehad (zwart), hij is een echte loner. :') Dinsdag is er een lieve meid wezen kijken, waar Dulce zo bij in slaap viel. Hij is dus vroegtijdig gereserveerd en zal in een heus paleisje komen. <3

[7.] Dulce Gusto
Afbeelding

[8.] Nieuwere foto
Afbeelding

Dramaqueen eert haar naam eigenlijk helemaal niet. Ze is hartstikke lief. Een zilverdove schildpad dame, de kleinste ui het nestje. Ze is als enige nog vrij voor reservering, maar dat komt omdat ze nog niet aangeboden is. Ik weet zeker dat er mensen verliefd op deze lieverd gaan worden! ;)

[9.] Dramaqueen
Afbeelding

[10.] Nieuwere foto <3
Afbeelding

Dear Dalia, ofwel gewoon Dalia, is een onwijs mooie dove (duifgrijs!) schildpad dame. Ze is onwijs welkom in mijn fokprogramma en mag dus zeker blijven! :D Ze is het grootste uit het nestje en erg rustig vergeleken met haar broertje en zusje. Dalia heeft enorme gele vlekken (wauw!) waardoor we de eerste dagen niet tot een kleur kwamen, maar nu ze ouder wordt, is de conclusie toch dove schildpad. <3

[11.] Dear Dalia (hier zie je hoe geel ze eerst was!)
Afbeelding

[12.] Nieuwere foto (is wel veel geler dan in het echt, komt door het gebruik van flits)
Afbeelding

Natuurlijk maak ik bijna dagelijks foto's van ze, en omdat er nog drie geplaatst mogen worden zal ik daar even grondig gebruik van maken! <3 _/-\o_

[13.] Ceyda, Celèste en Camille toen ze nog samen waren <3
Afbeelding

[14.] D1 toen de oogjes nog dicht waren, glimwormpjes.
Afbeelding

[15.] Ceyda en Celèste die ongeduldig wachten op hun papje. :+
Afbeelding

Dit waren de foto's dan voor deze keer, iedereen een fijne kerst en een gelukkig 2019 alvast! <3
In 2019 staan er wat hamster dingen gepland en als je het leuk vind kan je dat in het onderstaande topic volgen! Mijn social media staat in mijn onderschrift! :D
[BB-HK] [VOLG] Hamstery Phaléne neemt bokt mee!
:wave: {:)
Laatst bijgewerkt door AlwaysH op 13-12-18 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Babyhamstertjes in kerstsferen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 12:51

Wat een leukerds en wat staan ze er mooi op! Dat 2019 maar weer een mooi jaar mag worden.

Ik zie best vaak staan dat de hamsters doof zijn. Hoe komt dat en heeft dat grote gevolgen in hun leven?
Je blijft ook met de dove hamsters fokken begrijp ik. Is het niet erfelijk of hebben ze er gezien hun leefomstandigheden niet zo'n last van?

xbelieveitx

Berichten: 620
Geregistreerd: 19-04-13
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 12:52

Wat zijn ze ontzettend leuk <3

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-18 12:53

Dove is een kleur. :D Dus afgeleid van duif (pidgeon/dove), en wordt heel af en toe duifgrijs genoemd. Vooral als mensen een ukje willen en grijs willen, dan vraag ik of ze duifgrijs bedoelen, omdat ze dove anders niet snappen. :P

Doof fok ik niet hoor, zou echt niet goed zijn. :=

Wel bedankt voor het compliment, had het even aan moeten geven, je bent niet de enige die het verkeerd leest! Ik pas het even aan!

@xbelieveitx, dankjewel, word elke dag weer opnieuw verliefd op ze! <3

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Babyhamstertjes in kerstsferen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 13:14

Oooh ik vind ze zo leuk <3
Dramaqueen is prachtig. Dat koppie <3

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Babyhamstertjes in kerstsferen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-18 13:18

Haha dankjewel! :P
Het koppie van Dramaqueen is fokgericht gezien het minst mooi, maar ze kan zo lekker zitten dat je dat eigenlijk niet meer ziet. :+ :Y)

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Babyhamstertjes in kerstsferen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 13:45

Dank je wel voor de uitleg. Ik kon me al niet voorstellen dat je als je zo met je hamsters en je fokprogramma bezig bent als jij, al die dove hamsters maar bleef gebruiken.

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Babyhamstertjes in kerstsferen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-18 14:09

Nee, dat zou van de zotte zijn! :o
Dove is de meestgebruikte term en spreek je natuurlijk op zijn Engels uit! Maar als je dat niet weet betekent het inderdaad iets heel anders! :')

Elsa1234
Berichten: 67
Geregistreerd: 19-08-17

Re: Babyhamstertjes in kerstsferen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 14:16

Hallo ik had een vraagje heb je om hamsters te fokken en verkopen een certificaat of cursus nodig?

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Babyhamstertjes in kerstsferen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-18 16:16

In de toekomst wel!

De opleiding dierzorg (weet niet uit mijn hoofd wel niceau) of paravterinair. Verder als dierenarts oid zit je natuurlijk ook goed.
Er zijn speciale cursussen die je een certificaat even, die ga ik zelf na mijn studie doen:)
Heb zelf vier jaar agrarisch onderwij gedaan en een jaar paraveterinair gedaan. Niet afgemaakt,doe nu wat anders.
In de toekomst die cursus dus.

Als je het echt wil weten kan je Alba’s Knagertjes op fb even pb’en, zij weet er veel vanaf!
De huidige fokkers zijn voorlopig nog ‘veilig’ zolang je lid bent van de NKV en ook bijv showt (laten zien dat je niet fokt voor het vermeerderen)

Hopelijk heb je hier wat aan.