Van twiet naar tok.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 09:29

Mooi kipje hierboven ! <3
Hier ook allemaal grondslapers. 2 in het kleine hokje en ééntje in het grote hok. :')
Die laatste is vorig jaar verbannen naar het andere hok. Vraag mij niet waarom. :x
De dames hebben 2 hokjes ter beschikking dus :=
Zitstokken zijn nooit interessant geweest :+

Haha... Vic in een kattenmandje ! Ik krijg er al beeld bij :z <3

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-18 12:23

Idinn, de directe buren vinden het allemaal helemaal prima. Buurvrouw links verheugd zich op de eerste eieren en vindt de haan geen punt, buren rechts hebben een zoontje van 1 die het geluid van de haan helemaal geweldig vindt, dus zij automatisch ook :D

Buren daar weer naast horen hem eigenlijk nooit, zijn veel weg. En de rest spreek ik nooit, maar dus ook geen klachten *\o/*

Nou zal het schelen dat je hem niet of bijna niet hoort voordat ik hem er rond half 9 uithaal. Als hij in zijn hokje al begint hoor je dat amper.

Vanmorgen alleen mest onder de stok, dus geen eigenwijze tantes vannacht! Ze leren het nog wel eens :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 15:03

Ja dat scheelt al veel, als ze niet heel vroeg herrie maken. En als koter het leuk vind moeten de ouders het ook wel leuk gaan vinden haha.

Ik moet de dames hier momenteel wel echt om 7 uur naar buiten doen en van voldoende eten voorzien. Anders gaan ze lopen schreeuwen en dan worden er misschien buren niet zo blij. Plus ik zelf er gewoon niet op zit te wachten in de ochtend. Dan liever even ervoor naar buiten.

Kijk de dames worden slim!

Foto hiervoor was trouwens nog in het oude hok. We hebben nu die van ferplast staan.

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-18 15:25

Ik hoor de dames hier eigenlijk helemaal nooit, alleen soms een concert als ze ergens van zijn geschrokken maar dat is niet eens elke week. Hok gaat vanzelf open en eten kunnen ze altijd bij in de trapbak, dus dat is ook geen reden tot krijsen. Extraatjes krijgen ze niet op vaste momenten, dus luidruchtig bedelen kennen ze ook niet.

Al met al ben ik echt ontzettend blij met hoe ze het doen hier <3 Alcatraz is ook afgebroken en ondanks dat ze makkelijk over het hek kunnen doen ze het niet.

Tevreden vogeltjes :D

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 15:44

Nooit geweten dat pannekoeken een werkwoord was. Briljant :')

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-18 09:45

Eén vers eitje, klaar terwijl u wacht :Y) <3

Afbeelding

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 10:09

U vraagt, wij draaien :D
Prachtige kipjes zijn het toch <3
Nu wil ik er ook zo een paar :')

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 10:12

<3 zo schattig!

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 12:47

Och wat schattig. Ik heb eens een kip gehoord die zo te horen nogal een zware bevalling had. Klonk alsof ze werd vermoord.

Hoe is dat bij die van jullie? Ploppen de eitjes er een beetje makkelijk uit?

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 12:52

Als het goed is kakelen alle kippen na het leggen van een ei, zo markeert ze haar positie en onderhoud ze de sociale contacten, en sommige dames zijn daar wat luidruchtiger in dan andere

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 13:07

Ik noem dat de eierwekker :=

Anoniem

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 15:19

_O-

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-18 18:13

Pandora2 schreef:
U vraagt, wij draaien :D
Prachtige kipjes zijn het toch <3
Nu wil ik er ook zo een paar :')

Wat houdt je tegen :D *\o/*


Speirs schreef:
Och wat schattig. Ik heb eens een kip gehoord die zo te horen nogal een zware bevalling had. Klonk alsof ze werd vermoord.

Hoe is dat bij die van jullie? Ploppen de eitjes er een beetje makkelijk uit?

Ik denk dat het komt omdat er nog maar eentje aan het leggen is, en nog maar kort, maar ik hoor Dirty vrijwel niet als ze gelegd heeft. Ze maakt er geen toestand van in ieder geval, naar mijn idee gaat het heel makkelijk. Komt wellicht nog als alle 4 aan de leg zijn.


Qimm schreef:
Ik noem dat de eierwekker :=

:D :D


Ik heb inmiddels 4 eitjes, Dirty heeft er gisteren en vandaag weer 1 gelegd! *\o/* Grappig om te zien hoe ze van uiterlijk veranderen. Ik verwacht toch ook dat zij de eerste heeft gelegd, van de laatste 3 weet ik zeker dat zij het was. Als de eerste van een andere hen kwam zou zij ook al een 2e gelegd moeten hebben denk ik?

Afbeelding

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 18:33

Ik heb ergens gelezen dat een eier-cyclus 25 uur is (van eisprong tot leg) maar hoe vaak die eisprong voorkomt weet ik niet. Ik heb 3 dames die leggen maar de opbrengst varieert van 0 tot 3 eieren per dag.

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 23:38

Lijkt mij toch eerder van 2 kippen te komen. Die elk om de dag een ei gelegd hebben, niet?

Ik ben nog steeds in afwachting op mijn eerste ei. Ben benieuwd!

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 23:46

“In de praktijk kan gemiddelde kip iedere dag 1 ei leggen, maar dit gebeurt telkens weer iets later op de dag. Als het tijdstip van leggen na een aantal dagen zo'n 8 à 10 uur opgeschoven is in vergelijking met de eerste legdag, dan wordt er een pauze van 1 of 2 dagen ingelast en legt de kip dus geen eieren. Daarna vangt een nieuwe legreeks aan en wordt de cyclus weer op het originele beginuur hernomen.”

Vandaag toevallig wat oudere hennen geslacht, daar was ook te zien dat er meerdere eitjes in aanmaak waren, best interessant..

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-18 01:19

Suzzy_3 schreef:
Lijkt mij toch eerder van 2 kippen te komen. Die elk om de dag een ei gelegd hebben, niet?

Ik ben nog steeds in afwachting op mijn eerste ei. Ben benieuwd!

Zou je denken hè, maar alleen van het ei linksboven weet ik dus niet zeker van wie die komt, de andere 3 100% zeker van 1 hen :=

Linksboven is van maandag, rechtsboven van woensdag, linksonder van vrijdag en rechtsonder van zaterdag.

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 16:01

Mossel schreef:
“In de praktijk kan gemiddelde kip iedere dag 1 ei leggen, maar dit gebeurt telkens weer iets later op de dag. Als het tijdstip van leggen na een aantal dagen zo'n 8 à 10 uur opgeschoven is in vergelijking met de eerste legdag, dan wordt er een pauze van 1 of 2 dagen ingelast en legt de kip dus geen eieren. Daarna vangt een nieuwe legreeks aan en wordt de cyclus weer op het originele beginuur hernomen.”

Vandaag toevallig wat oudere hennen geslacht, daar was ook te zien dat er meerdere eitjes in aanmaak waren, best interessant..


Dat geloof ik precies toch niet. Hier elke dag om 8u30 en om 10 uur een ei. Kan er de klok op gelijk zetten. En dat is al maanden zo.

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 16:20

+:)+
Ga er verder geen discussie over beginnen ;)

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 17:02

Mossel schreef:
+:)+
Ga er verder geen discussie over beginnen ;)


Is ook niet de bedoeling hoor. En niet elk dier zal het zelfde zijn vermoed ik. Zolang ze maar lekkere eitjes geven . Zelfde uur of niet...

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 21:01

Zeker niet, is ook gemiddeld over alle kippen genomen, er daar wijken sommige wel eens vanaf, net zoals alle mensen gelukkig anders zijn :D

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 00:04

Vandaag 2 eitjes! Eentje van Dirty en eentje van Gisele *\o/*

Victor was de grote gangmaker vandaag, man wat heb ik gelachen. We hadden bezoek en Victor mocht zoals wel vaker nog even mee naar binnen voordat ik hem naar zijn hokje breng. Elke keer als de visite moest lachen begon Victor mee te kakelen _O- Als het een nep-lach was dan deed hij het niet, maar schoot hij weer in de lach dan deed Victor weer vrolijk mee, de papegaai :') Heerlijk beest.

Afbeelding

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 03:26

Hij heeft humor, daar houd ik van!
En wat is hij mooi van kleur geworden zeg!!

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-18 14:42

Hij droogt mooi op inderdaad :j Geen idee of hij in de buurt komt van een showkwaliteit haan, maar ik vind hem schitterend.

Ik zit te denken om een compostbak in de tuin te maken. En dan meer voor de kippen dan dat ik nou zo nodig compost wil :') Beestjes en keukenafval uit die hoop trekken, volgens mij gaan ze dat prachtig vinden. Schoonpapa maar weer eens lief aankijken.

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 16:02

Ik had met wat hoge stenen een klein hoekje gemaakt waar ik altijd mijn groenafval gooide. Een echte hoop is het nooit geworden. Knipper met de ogen en alles is weer weg...