Mosag, mijn soort-van-hamster!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supervixen

Berichten: 12841
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Mosag, mijn soort-van-hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 06:53

Wat betaal je nou ongeveer voor zo'n spin?

7ofhearts

Berichten: 2772
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: Mosag, mijn soort-van-hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 09:10

Volgens mij gaat dat om een paar tientjes, per spin, maar alles is uiteraard afhankelijk van het soort.
Wel super fijn dat de kweeker van de blauwe spin zijn taak serieus neemt.
Het lijkt me moeilijk te zien of een spin in een optimale conditie is, en zeker als kweeker zijnde die regelmatig op beurzen staat met zijn dieren in transportboxjes e.d.
Geen kritiek, maar optimaal is dat natuurlijk niet altijd.

Maar wat een mooie dieren!!!
Ik had er werkelijk geen idee van dat er zo een verscheidenheid tussen de soorten zat.
Maar worden deze dieren nu ook al gekruist en door gefokt of is dit nog gewoon "puur natuur ??

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Mosag, mijn soort-van-hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 02:51

Oooh die onderste, zo fluffy <3

Daphne__
Berichten: 12461
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-19 16:37

Prijzen verschillen heel erg. Hangt af van de soort, hoe groot ze zijn, geslacht en ook van de kweker. Moos bijvoorbeeld, die kocht ik voor 15 euro en ze was ongeveer 1.5 cm denk ik. Bij de kweker waar ik nu meerdere spinnen heb gekocht, kost ''een moos'' 5 euro en dan zijn ze zo groot als Moos nu is.
Maar op marktplaats word deze soort ook aangeboden en dan betaal je weer 20 euro voor het formaat wat Moos nu heeft.
De blauwe was nog geen halve centimeter groot (met pootjes) en die was 8 euro.

Maar er zijn ook wel soorten waarvoor je al 70 euro voor een sling betaald.


Acantoscurria Geniculata (Moos); 15,-
Brachypelma Smithi; 8,-
Brachypelma Albopilosum; 4,-
Brachypelma Albiceps (Sunny); 6,-
Grammostola Pulchripes (Bibi); 6,-
Pterinopelma Sazimai; 8,-
Chromatopelma Cyaneopubescens; 12,-
Phidippus Regius (Lucas); 10,-


Ja, spinnen zijn hele kwetsbare dieren en zeker die hele kleintjes. Dan kan het wel eens gebeuren dat er eentje dood gaat, ondanks dat ze bij die kweker super op ze letten en ze er heel netjes bij zitten. Twijfelde eerst ook wel om een berichtje te doen over degene die dood was, want dat is natuurlijk wel een beetje het risico wat je nou eenmaal hebt met jonge spinnetjes.
Maar wou nog extra spinnetjes bestellen en kreeg daar dan een nieuwe blauwe baby bij <3 Mocht die ook gewoon op een beurs ophalen, maar ik blijf voorlopig even bewust uit de buurt van beurzen :+


De kleuren van deze spinnen zijn echt natuurlijk :j

Ooit wil ik deze nog, maar dit is een ''old world''. En dat zijn moeilijkere spinnen :=
Afbeelding

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Mosag, mijn soort-van-hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 17:27

Ze zijn echt heel erg mooi maar ik krijg er wel de kriebels van. Ik zou ‘s nachts niet kunnen slapen als ze bij mij in huis waren :oo

Daphne__
Berichten: 12461
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-19 17:47

Haha, ik heb ze juist naast mijn bed staan, zodat ik vanuit bed naar ze kan kijken :+

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Mosag, mijn soort-van-hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 18:11

Ik vind ze erg mooi en ze zien er aaibaar uit maar ... toch maar niet. Ik blijf wel in dit topic meekijken.

Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Mosag, mijn soort-van-hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 18:26

Je hebt ze naast je bed staan????

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Re: Mosag, mijn soort-van-hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 18:36

Wat leuk!
Veel succes met ze!
Hier geen spinnen maar ik kijk zelf met grote regelmaat naar The Dark Den en exotics lair op YouTube.
Daar wordt ook best veel uitgelegd en ik er is van alles te zien.

7ofhearts

Berichten: 2772
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: Mosag, mijn soort-van-hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 20:26

Ik zou er thuis ook geen ruimte voor vrijmaken, maar ik vind ze in jou topic geweldig!! Heb overigens wel enkele maanden een soort van samen gewoond met een trilspin die mijn badkamer perfect vond.
Op een gegeven moment had ze een eitje waar kerstkindjes uit zijn gekomen en ik heb spontaan bewondering gekregen voor zowel moeder als kids.Zo klein en fragiel ze zijn........ze doen niet onder voor een andere diersoort. Dus ja. Ik kan me jou fascinatie heel goed voorstellen. Ze zijn práchtig om naar te kijken!!

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 21:28

Waarom ik ineens omringd wordt met spinnenverhalen, geen idee...maar gezien het feit dat ik meteen weet wat je bedoelt met 'old world', en de smithi meteen herken als (mexicaanse?) Red Knee begin ik me zorgen te maken :')
Die blauwe soort waarvan je sling dood was gegaan vind ik wel bijzonder mooi gekleurd! Goede service, dat je een nieuwe kreeg :j Lucas is dan wel schattig...in een bakje. Héél goed dicht.

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Mosag, mijn soort-van-hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 21:58

En hoe zijn het dan moeilijkere spinnen? Qua leefklimaat, voer ed? Die blauwe is wel echt gaaf!!

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 22:01

TS, ik vind jou niet meer lief, ik mag je niet meer :')
Engerd! Had best een waarschuwing mogen staan haha

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 22:14

Vindt ze juist op de foto fantastisch, hoef ze niet zo nodig (in grote formaten) in mn huis ofzo..
Die blauwe lijkt wel gephotoshopt! Wat een gave kleur :wow:
(bij openen van het topic zat ik wel ff tien seconden naar die foto te kijken wáár die hamster dan zat.. :') )

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 22:20

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 16-02-22 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphne__
Berichten: 12461
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-19 02:36

Haha, sorry voor degene die nu zwaar getraumatiseerd zijn door Moosje :') Ze ziet er enger uit dat ze is, het is echt een leukerd <3


Old World spinnen zijn vaak een stuk sneller en feller dan New world spinnen. Ook is hun beet een stuk erger, kans dat je in het ziekenhuis beland is groter. Echt spinnen voor ervaren mensen dus :j


Filmpjes van The Dark Den kijk ik ook heel veel, super interessant!


Sinds vandaag heb ik 7 vogelspinnen :D En ja, allemaal naast mijn bed :))


Chromatopelma Cyaneopubescens <3
Afbeelding


Brachypelma Albopilosum Nicaragua (Pluisje)
Afbeelding

Pterinopelma Sazimai
Afbeelding

Brachypelma Smithi
Afbeelding

Loreke2
Berichten: 316
Geregistreerd: 26-02-08

Re: Mosag, mijn soort-van-hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 04:10

Terwijl ik normaal moord en brand schreeuw als ik een spin zie ben ik toch vol bewondering naar je foto’s te kijken.

Voor mij is het ok als ze stilzitten en niet zo ineens wegspringen/lopen.

Maar wat een prachtige kleuren, met lichte voorkeur voor de blauwe!

Ik blijf volgen, vind het stiekem wel heel interessant. :)

Sincere

Berichten: 578
Geregistreerd: 18-02-12

Re: Mosag, mijn soort-van-hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 01:04

Jeetje je verzameling is al flink uitgebreid haha!
Ondanks Dat ik ze dood eng vind, vind ik ze echt prachtig. Dat ik ze mooi leer vinden komt door dit topic en jouw enthousiastme, voorheen durfde ik niet eens naar een plaatje van een spin te kijken.

Las ik nou dat Lucas een 'spring spin'is? Dat klinkt echt als mijn aller aller aller grootste nachtmerrie

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Mosag, mijn soort-van-hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:28

Die Smithi :+:

Ooit hè, ooit komt er bij mij weer 1. En kameleons en slangen en gecko's.

Daphne__
Berichten: 12461
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-19 01:20

Dat vind ik heel leuk om te lezen Sincere! Zelf was ik ook bang voor spinnen, maar sinds ik spinnen als huisdier heb, is mijn angst veel minder/weg. Vond ze altijd al wel interessant, maar weet nu hoe ik met ze om moet gaan, wat juist heel mooi is aan spinnen etc. En ik vind ze nu echt geweldig :D


Lucas is idd een spring spin :j Ze springen niet heel hard rond ofzo, dit filmpje laat het wel goed zien;


Dit is ook een mooi filmpje, waarin een mannetje indruk probeert te maken op een vrouwtje <3




Lucas is ondertussen ook vervelt *\o/* Hij is dus iets groter geworden. Maar hij zit nu nog veel in zijn webje, dus kan geen foto maken. Ik kwam er ook een paar dagen geleden achter dat Lucas een Phidippus Regius Bahamas is, stond blijkbaar op het bakje waar ik hem in kocht :+ Dat ''Bahamas'' had ik dus even gemist. Maar houd in dat Lucas een stuk groter word dan als hij geen bahamas was geweest.



Het is heel opvallend hoe erg het karakter van de soorten verschilt. Om ze te laten lopen, als ze bijv verhuisd worden naar een ander bak oid, dan gebruik je daarvoor een penseeltje. Als je dan hun achterpoten aanraakt, gaan ze lopen. Sommige lopen direct hard weg, sommige boeit het geen reet en blijven gewoon zitten en ééntje is heel grappig, die draait om en loopt achter de penseel aan. Niet dreigend, maar gewoon heel rustig. Rare beesten :')

Siggislief

Berichten: 13972
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Mosag, mijn soort-van-hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 07:07

Leuke spinnetjes, mijn favoriet is wel Lucas! <3

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 07:47

Heeft hij wel zo mooi loopwiel??

Wat een onwijs gaaf beest :o

Daphne__
Berichten: 12461
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 00:21

Haha uiteraard! :))


Wss komt er eind deze maand een vriendinnetje voor Lucas O:) Misschien ga ik een kweekpoging doen.. Maar dat weet ik nog niet zeker :)

Pluisje (B. Albopilosum Nicaraqua) moet nog even oefenen met krekels vangen :Y) Later had ze hem wel, dus het is nu net een druif met pootjes.



Ook even een foto van Freddie. Geen spin, maar wel een super leuk beestje :+ Creobroter Gemmatus.

Afbeelding

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Mosag, mijn soort-van-hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 00:50

Freddie is leuk!

Daphne__
Berichten: 12461
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 23:57

Grammostola Pulchripes Bibi is verveld :D Had haar al even niet gezien, had zich ingegraven, at niet.. Ik was dus bang dat ze dood was, maar durfde haar ook niet te zoeken voor als ze aan het vervellen was. Als je ze dan stoort, kunnen ze dood gaan namelijk.


Maarja had haar al zo lang niet meer gezien en wou nu toch weten of ze nog leefde. Heel voorzichtig plantje aan de kant gehaald en daar was ze; Een stuk groter als de laatste keer dat ik haar zag *\o/*

Afbeelding

Afbeelding