Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 9 [ 218 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mosag, mijn soort-van-hamster!

 
Profiel   

Daphne__ schreef
Slangen zijn ook gaaf! Wat voor een neem je? Wij hadden 2 koningspythons, maar helaas allebei dood gegaan.. Waren nog erg jong. Maar beide zo ineens erg ziek, niet echt een reden voor gevonden.. Hebben de laatste uiteindelijk naar iemand met meer ervaring gebracht, die heeft nog proberen te dwangvoeren, maar helaas niet gered. Uiteindelijk komt er wel weer een slang, maar voor nu houden we het bij foto's van andere slangen kijken..


Haakneusjes! Koningspythons heb ik ook overwogen, maar eerst maar even iets kleiners (voornamelijk voor het idee van bezoekende familieleden) en ik vind die hoofdjes gewoon zo vreselijk schattig <3

Daphne__ schreef
Haha jammer dat je vriend het niks vind. Al kun je daar wel wat aan doen... Mijn zus vond mijn spinnen hélemaal niks, zeker niet dat het er steeds meer worden. Maar ik heb het vaak over ze en laat ze ook vaak zien, je ontkomt er hier niet aan. En pas kwam ze 's ochtends opeens op mijn kamer spinnen kijken en vragen welke spin welke soort was, omdat ze ook een spin wil :')


Wie weet hoor, maar voorlopig even slang en als dat allemaal goed vaart maar eens verder kijken, haha!

Daphne__ schreef
Ik vond vogelspinnen altijd al interessant, maar was ook heel bang voor spinnen. Dus het was altijd een beetje, misschien ooit... Tot op de beurs in Zwolle. Daar zag ik toen Moos en die vond ik zo leuk, dat ik die toch mee genomen heb. En vanaf dat moment ben ik eigenlijk niet echt bang meer voor spinnen, ben wel voorzichtig, heb veel respect voor ze.
En toen werden het er steeds meer.


Dit is wat mij ook bijna gebeurde op de Houten beurs afgelopen april. Het was dat ik echt helemaal niks thuis had nog, maar had ik een (kaal) terra gehad... Had ik niet voor mezelf ingestaan.

Daphne__ schreef
Kweken gaat wss wel gebeuren. Maaar ik hoop tegen die tijd iemand in de buurt te vinden die me daar mee kan helpen. Het is niet altijd te voorkomen dat het mannetje opgegeten word, maar ik wil hem er niet gewoon bij in mikken en hopen op het beste. Dus iemand met ervaring, die evt kan ingrijpen, wil ik dan wel eerst zien te vinden.


Ik heb net weer een lang filmpje van The Dark Den gekeken, waarin man inderdaad werd opgegeten. Dat lijkt me dan weer heel erg zonde als kweker. Hoewel je mannen natuurlijk ook maar gelimiteerd kunt gebruiken ivm. hoe oud ze worden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-19 14:55 



 
Profiel   

Nieuwe spinnen zijn er! <3
Nhandu tripepii man
[ img ]
Nhandu Chromatus man
[ img ]
Nhandu Chromatus vrouw
[ img ]

En de Lasiodora Parahybana man van mijn zus!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-19 18:02 



 
Profiel   

O, die eerste is mooi qua kleur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-19 18:03 



 
Profiel   

Oh die eerste is wel heel gaaf inderdaad!! Maar ook die Nhandu chromatus vrouw, wauw <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-19 19:44 



 
Profiel   

Je hebt al een mooie verzameling TS.
Vind je het alleen niet jammer om de spinnen in zo een wazige plastic box te huisvesten?
Er zijn toch ook van die glazen speciale terrabakken aan de maat?
Voor jezelf in elk geval veel mooier om te kijken ( maar IK weet niet hoe de spinnen dat ervaren :o )

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-19 08:41 



 
Profiel   

Het liefst zou ik ze wel in mooie glazen bakken willen houden, maar zeker nu ze nog jong zijn, is dat zoveel gedoe. Ze moeten steeds weer een grotere bak, dus zou steeds nieuwe bakken moeten aanschaffen. Ik zou ze graag in bakken van Exo terra houden en dan betaal je voor de kleinste maat geloof ik al 40 euro, moos zou al een stukje groter moeten en dan zit je al rond de 100 euro. Dat is met 19 spinnen een dure hobby. Dus nu ik alleen nog maar jonge spinnen heb, houd ik ze in plastic en als ze dan op volwassen formaat zijn, dan krijgen ze een glazen terrarium.

Wazig valt trouwens nog best mee. Ze zijn zeker niet zo helder als een glazen terrarium, maar ik kan de spinnen allemaal heel goed zien :j Behalve de spinnetjes in de flat. Dat is wel echt wazig. Maargoed die bekijk ik 2 keer per dag door de bakjes open te doen.



Oja. Moos is een meisje *\o/* <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-19 00:23 



 
Profiel   

Eigenlijk jammer dat deze soort zoveel veranderd als ze groter worden. Zo'n mooi dier!
[ img ]

En absoluut mijn liefste spin <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-19 15:20 



 
Profiel   

Daphne__ schreef
Haha nee hoor, totaal niet verslavend O:)

Hele kleine slings worden verzonden in deze buisjes. Beetje wc papier er in, zodat ze zich vast kunnen houden en in een holletje zitten en dan het buisje weer in kranten, die in een piepschuim doosje, dat doosje weer in een kartonnen doos met een heatpack. Bij deze zending uit polen iig. Niet iedereen doet er een heatpack bij in.
[ Afbeelding ]


Sommige slings graven flink in de bakjes en dan vind je ze idd bijna niet terug. Van eentje begon ik te twijfelen of hij niet door de luchtgaatjes ontsnapt was... Hartstikke onmogelijk, maarja hij was wel weg. Maar na een paar dagen vond ik hem toch terug :+



Slangen zijn ook gaaf! Wat voor een neem je? Wij hadden 2 koningspythons, maar helaas allebei dood gegaan.. Waren nog erg jong. Maar beide zo ineens erg ziek, niet echt een reden voor gevonden.. Hebben de laatste uiteindelijk naar iemand met meer ervaring gebracht, die heeft nog proberen te dwangvoeren, maar helaas niet gered. Uiteindelijk komt er wel weer een slang, maar voor nu houden we het bij foto's van andere slangen kijken..


Haha jammer dat je vriend het niks vind. Al kun je daar wel wat aan doen... Mijn zus vond mijn spinnen hélemaal niks, zeker niet dat het er steeds meer worden. Maar ik heb het vaak over ze en laat ze ook vaak zien, je ontkomt er hier niet aan. En pas kwam ze 's ochtends opeens op mijn kamer spinnen kijken en vragen welke spin welke soort was, omdat ze ook een spin wil :')

Ik vond vogelspinnen altijd al interessant, maar was ook heel bang voor spinnen. Dus het was altijd een beetje, misschien ooit... Tot op de beurs in Zwolle. Daar zag ik toen Moos en die vond ik zo leuk, dat ik die toch mee genomen heb. En vanaf dat moment ben ik eigenlijk niet echt bang meer voor spinnen, ben wel voorzichtig, heb veel respect voor ze.
En toen werden het er steeds meer.


Kweken gaat wss wel gebeuren. Maaar ik hoop tegen die tijd iemand in de buurt te vinden die me daar mee kan helpen. Het is niet altijd te voorkomen dat het mannetje opgegeten word, maar ik wil hem er niet gewoon bij in mikken en hopen op het beste. Dus iemand met ervaring, die evt kan ingrijpen, wil ik dan wel eerst zien te vinden.



Morgen, eigenlijk vandaag, komen er nog weer nieuwe spinnen *\o/* Een paartje Nhandu chromatus en een mannetje Nhandu Tripepii. Helaas had de verkoper geen vrouwtje van de tripepii.
En een Lasiodora Parahybana, voor mijn zus :))

Als je spinnen etc. met de post laat zenden vanuit Polen,denk er dan wel aan dat dat soms heel lang kan duren. Ik krijg wel eens gewone post,zonder spinnen,uit Polen en vaak is die 3 weken onderweg!Of komt helemaal niet aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-19 17:27 



 
Profiel   

Meisje-Moos, leuk.

Hoe lang kan een sling overleven in een post-buisje? Gaan ze in een soort "winterslaap"? Dat heet vast anders als er een heatpack bij zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-19 18:37 



 
Profiel   

Vandaag zwom er een grote dikke spin in mijn toiletpot rond! Ik heb hem er voorzichtig uitgevist met de wc-borstel.Waar hij nu is weet ik niet. Maar ik hoef in elk geval geen spinnen te kopen want ik heb ze al!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-19 18:50 



 
Profiel   

Vandaag zwom er weer een in mijn toiletpot. Dezelfde of een andere? deze leek wat dunner.Ik heb hem er ook weer voorzichtig uitgevist en naar de tuin gebracht deze keer.Tocheen gezondere omgeving voor hem lijkt me.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-19 13:45 



 
Profiel   

Ik woon in een appartementencomplex waarbij ik helemaal aan het uiteinde van de rioleringsbuizen zit. Als ze er elders iets ingooien ontstaan er bij mij verstoppingen. De anderen hier zijn niet zo diervriendelijk. Zou het kunnen dat zij spinnen door het toilet spoelen die er dan bij mij komen uitkruipen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-19 16:51 



 
Profiel   

:wow: Ik dacht dat er na mijn berichtje niet meer gereageerd was, sorry!


Spinnen blijven tijdens het versturen via de post gewoon wakker. Maar spinnen zijn zulke ontzettend actieve dieren *ahum* dat ze zich gewoon prima voelen in hun holletje van wc papier en daar rustig wachten tot ze weer meer ruimte hebben :+ Veel soorten zitten sowieso als jong veel in een holletje onder de grond en ook grotere spinnen graven zich soms een tijdje in.
Soms vervellen spinnen zelfs in hun buisje/bakje. Dat laat ook wel zien dat spinnen er vaak weinig problemen mee hebben om te reizen via post, want stress tijdens het vervellen kunnen ze heel slecht hebben.


Zover ik weet kunnen spinnen niet via het riool in een toilet terecht komen. Meestal vallen ze er in en kunnen er dan niet meer uitkomen omdat het materiaal te glad is. Maar zeker weten doe ik het niet!



Ik heb er ondertussen een aantal spinnen bij. En daar zitten hele mooie dieren bij <3


Wou er nu even ééntje laten zien. Want, wat is dit een mooi dier *\o/*
[ img ]

Heteroscodra Maculata. Een Old world. Niet zo'n vriendelijk diertje dus, maargoed dat hoeft ook niet.


En even een foto van de hoofdrolspeler van dit topic; Moosje. Ondertussen ook haar vervelling kunnen bekijken en het is absoluut een vrouwtje. Met een beetje geluk nog heeel veel jaren mijn huisdier <3
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-19 00:19 



 
Profiel   

Die witte ziet er inderdaad mooi uit maar als ie niet zo vriendelijk is, mag je ‘m mooi houden!

Moosje ziet er nog steeds aaibaar uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-19 07:54 



 
Profiel   

Daphne__ schreef
Het liefst zou ik ze wel in mooie glazen bakken willen houden, maar zeker nu ze nog jong zijn, is dat zoveel gedoe. Ze moeten steeds weer een grotere bak, dus zou steeds nieuwe bakken moeten aanschaffen. Ik zou ze graag in bakken van Exo terra houden en dan betaal je voor de kleinste maat geloof ik al 40 euro, moos zou al een stukje groter moeten en dan zit je al rond de 100 euro. Dat is met 19 spinnen een dure hobby. Dus nu ik alleen nog maar jonge spinnen heb, houd ik ze in plastic en als ze dan op volwassen formaat zijn, dan krijgen ze een glazen terrarium.

Wazig valt trouwens nog best mee. Ze zijn zeker niet zo helder als een glazen terrarium, maar ik kan de spinnen allemaal heel goed zien :j Behalve de spinnetjes in de flat. Dat is wel echt wazig. Maargoed die bekijk ik 2 keer per dag door de bakjes open te doen.



Oja. Moos is een meisje *\o/* <3


Mocht je er een rit naar duitsland voor over hebben, ik heb jaren vogelspinnen gehad en een berg terrariums in alle soorten en maten ( grote bakken en ook smalle bakken die met 4 aan elkaar zitten voor de jonge spinnen) die mogen voor een leuke prijs weg... geef maar een gil als je er interesse in hebt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-19 08:07 



 

Wauw, die derde foto van Moosje, is dat haar onderkant? Wat moet dat voorstellen? Een wond van het vervellen? Haar mond? Ik kan mij er geen voorstelling van maken. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-19 08:30 



 
Profiel   

Ik dacht dat die foto duidelijk maakte dat Moosje een meisje is, maar ik weet ook niets van spinnen ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-19 13:52 



 
Profiel   

die gaatjes zijn waar de poten hebben gezeten, een spin groeit van binnen uit opnieuw en klimt dan uit zijn oude huid, dus die middelste foto laat zien waar de nieuwe spin uit geklommen is...

vrouwtje kan je zien aan een flapje aan dat zachte velletje zeg maar ,maar die is hierop de foto's niet te zien :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-19 13:57 



 
Profiel   

O, wow, dank je wel voor de uitleg kimmie261. Ik zat er er flink naast ... maar ik ga Moosje en haar soortgenoten wel steeds interessanter vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-19 14:00 



 

Heel apart! Bedankt voor de uitleg. Het ziet er eigenlijk pijnlijk uit :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-19 14:05 



 
Profiel   

Op de laatste foto ligt het schildje met die oogjes dus op dat open gedeelte van de middelste foto, een spin druk dus het schildje eraf en friemelt dan die poten uit die gaatjes :D

het zijn echt prachtige dieren om naar te kijken :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-19 14:29 



 
Profiel   

kimmie261 schreef
Mocht je er een rit naar duitsland voor over hebben, ik heb jaren vogelspinnen gehad en een berg terrariums in alle soorten en maten ( grote bakken en ook smalle bakken die met 4 aan elkaar zitten voor de jonge spinnen) die mogen voor een leuke prijs weg... geef maar een gil als je er interesse in hebt :)



Oh als ik zelf een rijbewijs had gehad, dan had ik zeker interesse gehad. Nu nog wel, maar ik ga niemand zo gek krijgen om mee te gaan naar Duitsland :')




Hier het verschil tussen een mannetje en een vrouwtje. Dit is een mannetje.
[ img ]
En dit moos, vrouwtje;
[ img ]
Bij het vrouwtje zit er een klein flapje, bij mannetjes niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-19 14:02 



 
Profiel   

Sinds 27-7 is mijn Brachypelma Volwassen. En hij is nu een volwassen man. Erg jammer. Maar hij gaat uit logeren (Als hij het overleefd tenminste, anders komt hij niet meer terug natuurlijk) en als er dan jongen komen is een deel voor mij en een deel voor de eigenaar van het vrouwtje.
[ img ]


En mijn cyriocosmus Ritae, een dwerg vogelspin. Veel mensen denken bij vogelspinnen aan reusachtige spinnen, maar deze is volwassen en maar ongeveer 3 cm groot :)
[ img ]


Volwassen Lasiodora Parahybana man <3
[ img ]
Dit is echt mijn vriendje, wat een leuk dier. Zo jammer dat het geen vrouwtje is -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-19 14:09 



 
Profiel   

Wat heeft je brachypelma man een mooie kleur! Wauw <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-19 18:49 



 
Profiel   

Mannetjes, vrouwtjes, ik zie het nog steeds niet helemaal. Maar dat geeft niet, als jij het maar ziet en weet. Zou wel zonde zijn als zo'n mooie man niet meer terugkomt. Leuk vriendje heb je ook.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-19 19:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 9 [ 218 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen